knappe Groninger Veronia weer eens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

knappe Groninger Veronia weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 15:02

Daar waren we weer *D. Weer een ruime maand en heel wat ervarinkjes rijker, dus tijd voor een nieuw topic van mijn Groninger meisje Veronia (v. Macho Polo).


In ons vorige topic konden jullie zien dat we voor het eerst les hebben gehad en inmiddels zijn dat er al een paar meer geweest :j .

We begonnen deze maand met iets anders, namelijk trailerladen. Toch ook wel handig als we straks met zn tweetjes samen op pad kunnen en met zo'n braaf paard zou dat vast niet zo'n probleem worden...toch? Nou..... zadelmak maken was eenvoudiger kan ik jullie vertellen :Y) . Poging 1 trailerladen is gestrand aangezien Veronia voortdurend op haar achterbenen ging staan in plaats van iets anders. Bij poging 2 waren we iets beter voorbereid op dit gedrag en dit resulteerde erin dat ze na een kwartiertje toch daadwerkelijk met haar billen IN de trailer stond in plaats van ervoor. Een hele overwinning! (staat hier rechts geladen omdat aan die kant ook het deurtje zit voor en ze op deze manier wat minder het gevoel van opsluiting zou krijgen als ze erin zou lopen ivm de doorkijk aan de voorkant)
Afbeelding
Inmiddels waren we vandaag bij poging 4 en stapte ze na een kleine aarzeling zo mee de trailer in, dat is al een hele verbetering. Flink beloond en volgende week op naar poging 5.

Natuurlijk is er ook onder het zadel gewerkt en dat was wel heerlijk met het weer van de afgelopen tijd! Meerdere keren genieten in een mooie avondzon, zo fijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb als huiswerk van mijn instructeur meegekregen om haar iets meer aan het werk te zetten, in de zin van, 1 keer been is ook voorwaarts, dus het hoeft echt niet vaker dan dat en reactie mag. Daar zijn we nu mee aan het werk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast werken is er ook tijd voor ontspanning. Lekker met mams samen luieren. Het had zo een tweespan kunnen zijn he samen? <3
Afbeelding

Afbeelding

Of gewoon een lekker vies paard staan zijn
Afbeelding

En nog wat genieten van een paar oktober-grasjes
Afbeelding


Vanmorgen hadden we weer les en deze was weer fijn en leerzaam, we kunnen weer even vooruit!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben alweer zin in de komende maand, eens zien wat we dan weer allemaal voor leuks mogen gaan beleven *\o/*

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: knappe Groninger Veronia weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 16:56

Dank je wel!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: knappe Groninger Veronia weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 19:09

ChristaMoor ze is nu 1.68 maar zal nog wel wat groeien dus ik denk dat ze uiteindelijk wel de 1.70 gaat halen. Heel netjes uit een moeder van 1.61.

SBravour dank je mooi om te horen. Er is zeker nog wat te verbeteren op dat vlak maar we werkrn eraan.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: knappe Groninger Veronia weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 20:23

Ah dank je wel, ook dat je haar mams stiekem leuker vindt want die vind ik zelf ook minstens zo leuk. Ik zag dat jij ook zo'n type paard hebt?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: knappe Groninger Veronia weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 07:10

ChristaMoor dat snap ik zeker. Ik was zelf ook erg verbaasd toen ze geboren werd en er zo licht uitzag!

Namira dank je wel. Jij maakt ons bijna dagelijks mee, lief van je. Heeft een hoop met vertrouwen te maken aangezien ik zeker al lang niet meer zo'n durfal ben als vroeger (ik word oud haha).

Pien wat leuk om iets van je te horen! Ja ze is in een jaar tijd best veranderd he? Stuk minder sprietig en wat meer bespierd. Groningers zwaren lang uit dus ik ben benieuwd hoe ze er over een jaar of 2 uitziet!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers