Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 19:32

Ruim 4 jaar geleden werd ze geboren, ons eerste zelfgefokte veulentje, Juna (Firestone x Ixion xx). Ze was echt alles wat we ons konden wensen, en dat is ze nu nog steeds, meer nog eigenlijk!

Het avontuur met haar is al vier jaar zo leuk, en wordt nu we haar steeds meer tot ontwikkeling zien komen alleen maar leuker. Juna is een enorm lieve, werkwillige, nuchtere en pittige merrie met een eigen mening, een perfecte combinatie van karaktereigenschappen vinden wij!

Samen met haar bff Fay, onze andere merrie, ontdekt ze de wereld en groeit ze op op weg naar een carrière als veelzijdig sportpaard, met een heerlijk afwisselend leven!

Naast het dressuurmatig trainen rijden we veel buiten en zijn we ook al op het strand geweest. Afgelopen week hebben we voor het allereerst geprongen. In overleg met mijn eventingtrainer hebben we dat op zijn crossterrein gedaan, het was heel fijn om te beginnen met het springen van natuurlijke hindernissen, Juna deed het echt super, zo heerlijk nuchter als ze is, achter de ervaren Fay aan liep ze ook zo het water in!
Een paar weken geleden hebben we op een thuiswedstrijd ons eerste dressuurproefje gestart, ze liep zomaar naar een mooie winstpunt in het L toe!
Oh, voordat mensen denken dat we haar overvragen, ik zit er zo'n drie keer per week een half uurtje op en de rest van de tijd staat ze heerlijk in een kudde in de wei!

Supertrots ben ik op dit zwarte prinsesje en ik kan niet wachten om te zien tot wat voor een paard ze straks gaat uitgroeien! Genieten jullie mee van de foto's en het filmpje van haar eerste crosstraining samen met Fay die het haar even voor deed?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:37

Wat een leuk dier, heel veel succes met haar!!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:49

Wat een leuk paard en wat doe je leuke dingen zo allemaal door elkaar.
heel veel succes

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:02

Wat een leukerd martine! <3
Ga je Fay volgend jaar ook weer starten in de eventing?

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 20:36

Dank jullie!

Kikkerdril, ja, dat ga ik zeker weer doen, kijk er enorm naar uit! Halverwege het seizoen bleek ze enorm vast in haar lijf te zitten, waarschijnlijk vastgelegen of gevallen in het land. Ze sprong elke keer maar een halve cross en dan stopte ze ermee, achteraf was het volgens de fysio bizar dat ze überhaupt nog sprong! Vorige maand was ik zo ver om weer te gaan starten en heb ik de oefencross bij de Schalm gereden en zou ik daarna Lisse starten. Tijdens de oefencross heeft ze zichzelf echter aangetikt en lag er een hele lap huid op de grens van haar kootholte en kogel los, duurde erg lang voordat dat genezen was en toen heb ik maar bedacht dat ik volgend seizoen wel weer ga starten! Nu is Juna de pineut dus, met haar rijd ik Broekelo komend weekend!
Nu was het wel heel leuk dat mijn zusje op Fay mee kon om Juna een beetje te helpen, zij had nog nooit eerder gecrosst en dan is Fay echt een topper om op te zitten, die helpt je wel!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:43

martinev schreef:
Dank jullie!

Kikkerdril, ja, dat ga ik zeker weer doen, kijk er enorm naar uit! Halverwege het seizoen bleek ze enorm vast in haar lijf te zitten, waarschijnlijk vastgelegen of gevallen in het land. Ze sprong elke keer maar een halve cross en dan stopte ze ermee, achteraf was het volgens de fysio bizar dat ze überhaupt nog sprong! Vorige maand was ik zo ver om weer te gaan starten en heb ik de oefencross bij de Schalm gereden en zou ik daarna Lisse starten. Tijdens de oefencross heeft ze zichzelf echter aangetikt en lag er een hele lap huid op de grens van haar kootholte en kogel los, duurde erg lang voordat dat genezen was en toen heb ik maar bedacht dat ik volgend seizoen wel weer ga starten! Nu is Juna de pineut dus, met haar rijd ik Broekelo komend weekend!
Nu was het wel heel leuk dat mijn zusje op Fay mee kon om Juna een beetje te helpen, zij had nog nooit eerder gecrosst en dan is Fay echt een topper om op te zitten, die helpt je wel!


Ah wat een pech, ik miste je oortjes videos al :D Fijn dat ze weer helemaal op de rit is en dat ze mooi de nieuwe puppy kan helpen :):)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:00

Leukerd heb je daar ! Lekker veelzijdig ook :)

Veel plezier +:)+

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 21:02

kikkerdril4 schreef:
martinev schreef:
Dank jullie!

Kikkerdril, ja, dat ga ik zeker weer doen, kijk er enorm naar uit! Halverwege het seizoen bleek ze enorm vast in haar lijf te zitten, waarschijnlijk vastgelegen of gevallen in het land. Ze sprong elke keer maar een halve cross en dan stopte ze ermee, achteraf was het volgens de fysio bizar dat ze überhaupt nog sprong! Vorige maand was ik zo ver om weer te gaan starten en heb ik de oefencross bij de Schalm gereden en zou ik daarna Lisse starten. Tijdens de oefencross heeft ze zichzelf echter aangetikt en lag er een hele lap huid op de grens van haar kootholte en kogel los, duurde erg lang voordat dat genezen was en toen heb ik maar bedacht dat ik volgend seizoen wel weer ga starten! Nu is Juna de pineut dus, met haar rijd ik Broekelo komend weekend!
Nu was het wel heel leuk dat mijn zusje op Fay mee kon om Juna een beetje te helpen, zij had nog nooit eerder gecrosst en dan is Fay echt een topper om op te zitten, die helpt je wel!


Ah wat een pech, ik miste je oortjes videos al :D Fijn dat ze weer helemaal op de rit is en dat ze mooi de nieuwe puppy kan helpen :):)


Ja zeker pech, had er ook flink de balen van, maar gelukkig niks wat niet kan herstellen, dus dat is wel heel fijn! Ik hoop gauw weer oortjesfilmpjes te maken inderdaad!

Dank je Anouk!

Roeline

Berichten: 107
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Soest

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:54

Geweldig!!!

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 16:30

Roeline schreef:
Geweldig!!!


Thanks! :#

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:20

Wat een leuk dier! Veel plezier samen :D

Semmerd

Berichten: 261
Geregistreerd: 14-02-11

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:09

Heerlijk veelzijdig zo en wat een lief koppie heeft ze <3

En wat komt dat cross terrein bekent voor := , daar sta ik op stal :D

martinev

Berichten: 2580
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Puppy Juna's weg naar een veelzijdig sportpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 17:52

Dank je! Ja topterrein, en ben altijd weer superblij met Rob, wat heerlijk dat je daar op stal staat! Als het bij mij in de buurt was geweest had ik het wel geweten, maar dat is het helaas totaal niet haha!