Sturm der Siebe aan het werk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Sturm der Siebe aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 18:40

Hallo allemaal,

laatst heeft mijn vaste fotografe en tevens goede vriendin rijfoto's gemaakt van mij en Siebert.
Siebert is een Friese ruin van nu 5 jaar oud en is een Beart 411 x Adel 357.
Hij is Voorlopig Ster, deze moeten we nog definitief maken met een IBOP test.
Een gevoelig karakter en snel onder de indruk van kleine omgevingsveranderingen maar hij wil graag werken. Omdraaien en het op een lopen zetten gebeurt heel vaak :=
Wij hebben vorige winter deelgenomen aan de BSFP Troffee voor het Belgisch Stamboek. Dit waren onze eerste wedstrijden samen. Hier reden we een proefje speciaal voor jonge paarden zonder galop, hierin plaatsten we ons toen voor de finale en reden die dag naar de Kampioenstitel in die klasse met 69,7%

In het voorjaar hebben wij deelgenomen aan het Alrako KFPS Kampioenschap klasse B.
Dit was nog te hoog gegrepen om ons te kunnen plaatsen voor Ermelo, heel sterke concurrentie en een soms te nerveuze Siebert onder mijn zadel :D
Al hebben we hier wel superveel van geleerd en werden 23ste van de 60 deelnemers!

Gisteren is het nieuwe seizoen van de Belgische Troffee gestart. Hier gingen we een niveau hoger en werden in de inloopproef 2de met 63% en de tellende selectieproef werden we 1ste met 67%! *\o/*

Hij heeft me al letterlijk bloed,zweet en tranen gekost maar het is een geweldig paard.
Ik zou hem niet kunnen missen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aslono ~ onbekend ~ Pensioen
Siebert van de Cobbe ~ Beart 411 x Adel 357 ~ Dressuur B+8
Hannes ~ Adel 357 x Haitse 425 ~ Veulen



LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 15:00

Avalanche81 schreef:
Je hebt een machtig paard, je rijdt hem keurig, dus op dat punt vooral zo doorgaan.

Kritiekpuntje: je zit. Je zit op de achterkant van je bovenbenen, en daardoor heb je een beetje een stoelzit. Vooral heel goed te zien op je eerste foto. Nadeel daarvan is dat je minder balans hebt, je onderbenen gaan flapperen, en je hulpen dus minder effectief zijn.
En dat is best jammer, want jullie kunnen volgens mij nog veel meer dan dit.

Hoe je dat kan oplossen: ga op je billen zitten en probeer je benen recht naar beneden te laten hangen. Zodat je het zadel tussen je benen voelt. Dan plaats je je voeten in de beugels, zonder je been op te trekken. Als het goed is, ligt je been dan perfect.
Je zult merken, dat zodra je wat spanning voelt, je de neiging voelt om je benen op te trekken. Dan ga je heel bewust je benen los en lang maken, tot je weer voelt dat je been ontspannen ligt. Dat wordt steeds makkelijker, je zult merken dat je op zeker moment je been automatisch goed legt.



Hey, inderdaad daarom zet ik ook bewust deze foto erbij. Het is nu al veel beter omdat ik vroeger een probleem met mijn bekken heb gehad. Het lukt nu al wel veel beter :)

Aslono ~ onbekend ~ Pensioen
Siebert van de Cobbe ~ Beart 411 x Adel 357 ~ Dressuur B+8
Hannes ~ Adel 357 x Haitse 425 ~ Veulen

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 13:39

pride2015 schreef:
Super mooi <3
Vraagje is dat bij sneyers?


Ja dit is bij Sneyers :j

Aslono ~ onbekend ~ Pensioen
Siebert van de Cobbe ~ Beart 411 x Adel 357 ~ Dressuur B+8
Hannes ~ Adel 357 x Haitse 425 ~ Veulen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 7 bezoekers