[VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 00:02

Ik vond het er in het echt ook veel ‘relaxter’ uitzien dan op de filmpjes. Het gefilmde beeld vertekend toch wel wat en dat terwijl ik het filmpje van de eerste proef gemaakt heb.
Ik heb jullie natuurlijk ook zien lostijden en daar was ze al een stuk minder gespannen. Net wat je zegt, het is heel wat om 900 kilo paard tussen twee teugels en twee benen te houden. Kijk naar de dame die twee Shires in de B wilde rijden... die kreeg beide paarden met geen mogelijkheid fatsoenlijk de bak door en nog een bijna ongeval ook. Als een Shire iets eng vind, knappe ruiter die 900 kilo paard dan netjes onder zich houdt. Wat dat betreft ging het echt super bij jullie, ja het tempo was hoog, maar je kreeg haar doorgaans wel netjes de bak rond (oké, hier en daar vloog ze iets uit de bocht). Ik had het je niet nagedaan en die dame in de B al helemaal niet!

pien_2010

Berichten: 43243
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:49

Mijn tips waren trainingstips en tips voor weg naar hoger niveau, geen tips hoe de wedstrijd te rijden want met hoe ver het paard nu is haal je er het beste uit. Ik doe dat vanuit eigen ervaring met dit soort paarden waarbij ik het voorrecht heb gehad met het jongste paard van de allerbeste les te hebben gehad. Daar heb ik zoveel van geleerd dat ik dat met je wilde delen. Dus totaal geen kritiek, in tegendeel zelfs, want meestal hou ik mijn mond.

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 14:59

En dat is ook helemaal goed! :D

pien_2010

Berichten: 43243
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:20

chanelle14 schreef:
En dat is ook helemaal goed! :D

Dat ik mijn mond normaal houd, bedoel je dat ermee?

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-18 16:53

pien_2010 schreef:
chanelle14 schreef:
En dat is ook helemaal goed! :D

Dat ik mijn mond normaal houd, bedoel je dat ermee?


Nee, dat je tips geeft natuurlijk haha.

pien_2010

Berichten: 43243
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:18

:+ ;)

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:01

_O-

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:41

Potverdikke meid, dat doe je goed. Dit soort paarden zijn van nature geen atleten, doe je donders knap.

Verder ga ik gewoon mee met pien_2010. Die geeft altijd fijne tips, en ik ben fan.

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 08:53

Dankjewel @Avalanche81! :)

De eerste M1 wedstrijden staan op de planning.
Nog even aan de bak en we gaan eens zien hoe ze het gaat doen!

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:18

Leuk leuk! Ik ben benieuwd! Laat ons het horen he (en het liefst zien natuurlijk)

pien_2010

Berichten: 43243
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:46

Avalanche81 schreef:
Verder ga ik gewoon mee met pien_2010. Die geeft altijd fijne tips, en ik ben fan.


Wat lief dit, je suis touchée (ik ben geraakt ). Ik stop er als ik iemand wil helpen, altijd veel tijd in.

De stap oefeningen zijn ook heel belangrijk zoals terecht werd opgemerkt. Onder het tempo stappen maar wel met activiteit, van achter naar voren gereden! Over gangen maken van stap middenstap, arbeidsstap en dan verlangzamen tot paard bijna stil staat en weer wegstappen. Eens een stap je wijken, schouders oortjes rijden in de bochten, kort om elke stap bewust rijden! Helemaal niet zo gemakkelijk en ze worden er echt fijn van.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:21

Jaaaah..... zo goed om dingen in stap te doen, kun je ook je hulpen oefenen, en ze steeds kleiner maken tot je paard heel fijn op heel weinig reageert. Vind ik heel prettig rijden altijd. Maar ik ben een luie ruiter haha, en ik zie het nut niet in van zoveel doen als een paard ook op heel weinig kan reageren. Paarden voelen een vlieg op de huid, je kan ze dus op minimale hulpen africhten.

Pien, knuf! Dat merk ik idd, leuk zulke mensen. Zouden er meer van moeten zijn

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:22

super mooi paard heb je

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:50

Super veel respect! Zelf zou ik het toch wel heel spannend vinden op zo'n groot paard... En jij krijgt het gewoon voor mekaar om hem zo mooi te laten lopen! Ik ben heel benieuwd naar beeldmateriaal van je volgende wedstrijd(en)

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 16:01

Even weer een update!

Vanavond heb ik weer les om voor aankomende zondag nog even goed te oefenen.
Die halve volte contra galop blijft een dingetje, maar dat weet ik dus als die niet goed gaat heb ik maar gewoon even pech en moet ik bij de rest maar zien te scoren.

Heb verder niet heel veel verwachtingen van de wedstrijd, omdat het ook weer op nieuw terrein is (Beuningen)
en het dan al een wonder is als ik de gehele hoefslag kan raken. :')

Daarnaast nog even iets anders:

Sinds kort rijd ik ook een andere Shire op stal bij voor de verkoop.
Het plan is om haar deze winter een keer L1 te starten en haar dan te koop aan te bieden.

Nu red ik het zelf niet om naast een baan, een eigen bedrijf, een vriend en Dara om haar ook nog eens 5 dagen in de week te trainen,
dus zijn we op zoek naar iemand die haar 3 dagen in de week bij zou willen rijden.
Als we iemand kunnen vinden dan kan hij/zij daarna eventueel overstappen op de pony's en daarmee aan de slag, dus er is sowieso altijd wel wat te doen.

Lastige is momenteel alleen dat er dus weinig serieuze mensen te vinden zijn. -O-
Er zijn er nu twee meiden begonnen, maar bij beide werkte het niet omdat het toch wel lastig blijkt te zijn om afspraken na te komen.

Dusss.. Mochten jullie toevallig iemand weten die nog een superleuk bijrijdpaard zoekt, let me know!
Stal is in Oosterhout, bij Nijmegen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 23:23

chanelle14 schreef:
Even weer een update!

Vanavond heb ik weer les om voor aankomende zondag nog even goed te oefenen.
Die halve volte contra galop blijft een dingetje, maar dat weet ik dus als die niet goed gaat heb ik maar gewoon even pech en moet ik bij de rest maar zien te scoren.

Heb verder niet heel veel verwachtingen van de wedstrijd, omdat het ook weer op nieuw terrein is (Beuningen)
en het dan al een wonder is als ik de gehele hoefslag kan raken. :')

Daarnaast nog even iets anders:

Sinds kort rijd ik ook een andere Shire op stal bij voor de verkoop.
Het plan is om haar deze winter een keer L1 te starten en haar dan te koop aan te bieden.

Nu red ik het zelf niet om naast een baan, een eigen bedrijf, een vriend en Dara om haar ook nog eens 5 dagen in de week te trainen,
dus zijn we op zoek naar iemand die haar 3 dagen in de week bij zou willen rijden.
Als we iemand kunnen vinden dan kan hij/zij daarna eventueel overstappen op de pony's en daarmee aan de slag, dus er is sowieso altijd wel wat te doen.

Lastige is momenteel alleen dat er dus weinig serieuze mensen te vinden zijn. -O-
Er zijn er nu twee meiden begonnen, maar bij beide werkte het niet omdat het toch wel lastig blijkt te zijn om afspraken na te komen.

Dusss.. Mochten jullie toevallig iemand weten die nog een superleuk bijrijdpaard zoekt, let me know!
Stal is in Oosterhout, bij Nijmegen.


Jammer dat het zo ver weg is, in Gelderland ben ik met 10 minuten, maar Gelderland is zo groot! Ik ben wel heel benieuwd naar de Shire die te koop komt en wil best een keertje komen rondhobbelen! :D (Ik ben al stiekem op zoek naar een volwassen Shire om te kopen)

Nog een vraagje, ik zag op de NSHS show dat je een Rossner dressuurzadel op Dara had. Welk model en boom maat, weet je dat ook? Ik had een Rossner zadel voor mijn eerste paard en later ook voor de Fries die ik bij reed en die zitten toch wel erg lekker.

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 08:02

@Daphara

Ze staat nog niet online te koop, maar mocht je echt interesse hebben ben je natuurlijk altijd welkom en mag ze gewoon weg! :)

Ik heb inderdaad een Rossner, is een Amerika en zo uit mijn hoofd 18 inch. Volgens mij heb ik wel eens 31 aan de binnenkant zien staan, maar heb geen idee of dat een boommaat oid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:23

Ik volg jullie al op insta maar ik blijf nu ook hier even gluren. :))

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 21:21

Bah, ik ben bang dat ik wat minder nieuws heb. -O-
Gelukkig niks aan de hand met Dara hoor, maar ik loop momenteel niet zo soepel.

Dacht vanavond wel even te helpen met het zadelmak maken van een pony, dus ging hangen.
Ging eigenlijk allemaal prima, totdat ze ergens van schrok en ik eraf sprong.

Ik landde eigenlijk gewoon prima op mijn voeten, alleen wilde mijn lichaam naar rechts en mijn knie helaas naar links.
Nu mijn buitenste knieband dus waarschijnlijk verrekt/gescheurd en kan de wedstrijd denk ik wel vergeten... -O-

Heb nog wel geprobeerd om op Dara te rijden, maar kon helemaal niks met mijn been dus ben er maar weer af gegaan.
Toen met de auto naar huis gereden en nu is het stukje van de koelkast naar de bank zelfs te ver. :')

Nu even afwachten hoe het morgen gaat en heel hard duimen dat het meevalt!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:33

Je kunt beter meteen je knie na laten kijken, morgen zit er waarschijnlijk al te veel vocht in om voor een arts iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Succes en beterschap!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 22:44

Oh myyy dat klinkt pijnlijk! Spoedig herstel gewenst!

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:09

Wow Granoek, jij hebt ook van die enorme paarden :wow:

Wel gaaf hoor. Ik durf er nooit op haha. Ik ben altijd bang dat ik enorm opgegooid word en eraf val :') maar ze zijn wel erg stoer :j

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Re: [VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:43

Oh neeeeeee! Hoe gaat het vandaag?

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 10:01

Vannacht om 4 uur wakker geworden en daarna niet meer kunnen slapen van de pijn, dus toch maar even naar de dokter gegaan.

Scheurtje in knieband en waarschijnlijk meniscus en een week lang op krukken lopen. -O-

Heb de wedstrijd van zondag dus maar afgezegd..

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:02

Avalanche81 schreef:
Wow Granoek, jij hebt ook van die enorme paarden :wow:

Wel gaaf hoor. Ik durf er nooit op haha. Ik ben altijd bang dat ik enorm opgegooid word en eraf val :') maar ze zijn wel erg stoer :j

Haha maar om hoog op te gooien heb je enige vorm van activiteit nodig en die ontbreekt hier :') Hoog opgooien is hier trouwens wel sowieso niet het geval, Dexter heeft in ieder geval echt hele fijne vlakke gangen. Zit als een huis :)

--

Oh bah! Een week valt dan nog mee denk ik.. heb geen ervaring met kapotte knieën