Eindelijk weer aan het werk met Zahire

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Eindelijk weer aan het werk met Zahire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 16:16

Eindelijk :D

We hebben erg veel pech gehad.
Eerst viel ik uit met gekmakende hoofdpijn. Toen dat begon te beteren en ik mijn werk kon hervatten, kwamen we erachter (na de third opinion van DA nummer 3) dat haar ontstoken wondje niet een simpel ontstoken wondje was maar een griffelbeenbreuk. Op 3 plaatsen gebroken, een fragmentje was gaan zweven en dat veroorzaakte de ontsteking. Gelukkig want anders hadden we het nooit geweten. Ze heeft werkelijk waar nooit ook maar 1 pas onregelmatig gelopen.
Toen mevrouw Zahire weer verbeterde, viel ik opnieuw uit aan die hoofdpijn... Maar nu weten we eindelijk wat het is (een cyste in de hersenen) en ik wacht met smart op mijn afspraak bij de neurochirurg volgende maand in de hoop dat ze het kunnen controleren zonder te opereren. Enorm rot voor het werk, ze stellen zich echt waar top op, en ik kan gelukkig wel nog redelijk goed thuiswerken. Daarnaast heel irritant voor het paard want ik weet nooit op voorhand wanneer de pijn gaat opkomen.

Gelukkig heb ik mijn allerliefste verloofde nog :D. Zahire moest nu eenmaal revalideren, dus als ik het niet kon dan nam hij het over. Anders was het niet goed gegaan. Gisteren een goede dag dus even lekker gereden.

Zahire staat echt knettergek :')
Ze is nog nooit zo voorwaarts en werklustig geweest als nu. Normaal moet ik aan de achterkant bijna gaan meeduwen, tegenwoordig moet ik de rem er tijdig opzetten of we denderen heel de piste door.

Ik wil ook nog even kwijt: ik heb al een hele tijd dankzij die cyste maar heel weinig kunnen rijden en ook geen les, door het vele liggen ben ik lichamelijk zwakker geworden dus mijn houding... Ik erger mezelf er steendood aan... Hopelijk krijgt de neurochirurg mijn conditie onder controle en kan ik naast Zahire ook mezelf weer gaan "revalideren"...

Zahire vind het zo makkelijk, die doet het al slapend.
Afbeelding

Maar de fotograaf (mijn verloofde) is wel interessant genoeg om even de oren naar voren te doen.
Afbeelding

Ze hoeft van mij écht niet aan de teugel maar zoekt vanzelf deze houding op.
Afbeelding

Indraven is lastig. Zazie wilt er meteen maar ingalopperen van maken. Ze mag nog niet teveel doen, dus ik probeer haar enthousiasme wat te temperen.
Afbeelding

Beter!
Afbeelding

De linkerhand richting haar vriendjes is nog spannend.
Afbeelding

Netjes van Zahire! Van baasje wat minder...
Afbeelding

Galop is voor mij héél lastig momenteel. Ik probeer de schokken wat te verminderen (ze gooit heel erg op) en tegelijk moet ik haar bij me houden want anders winnen we een race. Wat erin resulteert dat ik een soort van verlicht ga zitten. Niet goed bezig van mezelf dus :(
Afbeelding

Van hand veranderen en klaarmaken voor de galop.
Afbeelding

En in galop.
Afbeelding

En nog even poseren. Dat wil ik nog eens overdoen als ik terug op gewicht ben. Momenteel aan het dieten, uiteindelijke doel was 13.8 kg, er is al 3.7 kg al in 3 weken :D
Afbeelding

Afbeelding

Deze komt aan de muur <3
Afbeelding

Afbeelding

En een foto van haar alleen, op zijn Zahires: snuuuuurk.
Rechterachterbeen (met het minste wit) is 15cm opengesneden geweest, je ziet er al niks meer van.
Afbeelding

silvia58

Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:47

Wat zijn jullie een leuk stel samen !
Mooi paard hoor <3
Ondanks alle tegenslag toch weer in het zadel en weer gereden, dat is best heel knap.
Fijn dat je ook zo lekker afvalt +:)+ . Ga zo door _/-\o_

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Eindelijk weer aan het werk met Zahire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:54

Ziet er vriendelijk uit hoor, je mag wel wat minder streng voor jezelf zijn ;)

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Eindelijk weer aan het werk met Zahire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:12

Goed bezig hoor, na alle tegenslagen. Fijn om samen met je paardje te kunnen revalideren, wat bof je met zo'n leuk paard. En succes met het afvallen, dat gaat je vast lukken!

Anoniem

Re: Eindelijk weer aan het werk met Zahire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:00

Wat een knap dier, ern het rijden komt wel goed hoor. Wat ik je mee wil geven is om te gaan rijden met chaps. Dan heb je namelijk veel meer stabiliteit en kun je in de galop veel beter gaan zitten en in balans blijven.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Eindelijk weer aan het werk met Zahire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:15

Knap paard en knap dat jij de moed erin houdt!
Meer/ vooral de nadruk leggen op plantaardig eten zorgt dat je op een gezonde manier gewicht kunt verliezen. Succes!!!

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 13:14

Bedankt iedereen :D
Ik prijs mezelf ook echt gelukkig met Zahire, ze houdt ook echt rekening met me. Als het aan haar lag zouden we een uur galopperen :'). Maar dan ligt baasje in coma op de grond denk ik.

Joolien, klopt, ik heb ze wel liggen maar vergeet ze meestal aan te doen. Mijn houding in galop in het algemeen is absoluut wel werk aan, maar ik merk wel dat het nu verergerd word doordat ik die klappen zoveel mogelijk onbewust probeer te vermijden (ze gooit nogal hoog op, doorzitten in draf is momenteel ook echt een no go). Ik zal de chaps alleszins wel eens op een meer zichtbare plek leggen, misschien vergeet ik ze dan minder vaak :).

Ninx, vlees helemaal mijden kan ik helaas niet, ik word dan echt letterlijk ziek en krijg een hoop tekorten :(. Maar ben nooit een echt grote vleeseter geweest en eet nu ook heel veel soep, die is bij mij sowieso altijd vegetarisch. Weinig calorietjes en veel vitamientjes!