Samen met pep weer eens gelest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:18

Jeetje alle topics die in aanklik lopen op gegeven moment zo.. is er een bak azijn over bokt heengevallen?!

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:19

xLeoniee schreef:
Jeetje alle topics die in aanklik lopen op gegeven moment zo.. is er een bak azijn over bokt heengevallen?!


Jep... samen dweilen??
:Y)

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:33

Avalanche81 schreef:
@ Vealosz: Dat blijkt. Moet ze ook zelf weten :)
Persoonlijk hou ik m'n paard liever heel, en dan heb ik 1000x liever TS erop dan Romy. Want ook al is er ruimte voor verbetering, TS rijdt het paard niet kapot, heeft gewoon netjes een zadel erop, trekt 'm niet in de krul, enz. En dan heb ik wel een lesgeefmens die TS ook met haar angst kan helpen. Te voorzichtig is het probleem niet. Zonder zadel in de krul trekken wel, daar gaat het paard wel van stuk. En daar heb ik persoonlijk geen lol van.

@ Knert: precies! @ Danique: weet ik wel zeker idd


Ik snap je punt. En je hebt ook zeker gelijk. Maar goed, eigenaresse kiest hiervoor. En wie zijn wij dan om pagina's lang erover door te blijven gaan? We kunnen het ook leuk houden voor TS toch?

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:35

xLeoniee schreef:
Jeetje alle topics die in aanklik lopen op gegeven moment zo.. is er een bak azijn over bokt heengevallen?!

Je zou zeggen goed tegen het onkruid..

Nee gekkigheid, maar ik ben inderdaad van het plezier. En als er een les wordt gereden ben ik helemaal blij.
Zelf rij ik helemaal niet meer, ivm mijn gewicht en lengte.
Toen ik een keer foto’s plaatste ging t alleen maar erover dat ik te groot en zwaar was :Y)

Dat er nu geïnsinueerd wordt dat ik mijn pony dus eigenlijk slecht behandel gaat mij een beetje te ver.
Leven en laten leven

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:35

Is en blijft bokt he..... :')

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:59

Vealosz schreef:
Avalanche81 schreef:
@ Vealosz: Dat blijkt. Moet ze ook zelf weten :)
Persoonlijk hou ik m'n paard liever heel, en dan heb ik 1000x liever TS erop dan Romy. Want ook al is er ruimte voor verbetering, TS rijdt het paard niet kapot, heeft gewoon netjes een zadel erop, trekt 'm niet in de krul, enz. En dan heb ik wel een lesgeefmens die TS ook met haar angst kan helpen. Te voorzichtig is het probleem niet. Zonder zadel in de krul trekken wel, daar gaat het paard wel van stuk. En daar heb ik persoonlijk geen lol van.

@ Knert: precies! @ Danique: weet ik wel zeker idd


Ik snap je punt. En je hebt ook zeker gelijk. Maar goed, eigenaresse kiest hiervoor. En wie zijn wij dan om pagina's lang erover door te blijven gaan? We kunnen het ook leuk houden voor TS toch?

Ook waar :)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:58

Het wordt hier steeds erger.
@TS: dank je voor de uitleg over het mutsje. Denk je echt dat dit helpt? Is toch maar een dun stofje, dat houdt toch niet veel geluid tegen?
@ al de rest : ga jullie paarden rechtrichten, volg les bij Anky Van Grunsven en waak ervoor dat je geen valse knik hebt, en post dan jullie fotos waarin jullie allemaal een Prix St Georges niveau neerzetten. En laat deze jonge meid, een beginner nog, rustig met haar instructrice aan haar angst werken.
Tjongejonge, wat een afkatforum is dit geworden. Triest. Diep triest.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:10

Oké een en ander is wel heel negatief gebracht. En zoals iemand hierboven al opperde dat ze afgebrand werd om haar lengte en gewicht.

Maar beetje reflectie hoort bij het leven toch? Als je compleet scheef zit of je dier in de krul trekt of misschien wel te zwaar bent... wie zegt het je dan nog? Als je het zelf niet door hebt en je lesgever zegt niets... bokt mag ook niets zeggen.

Hobbelen we lekker door. Om daarna een “help mijn paard is stuk” topic te openen.

Als je bijvoorbeeld 80 reacties krijgt dat je te zwaar bent... zou het dan misschien niet gewoon waar zijn? En wordt er enkel gereageerd op de mensen die vinden dat die 80 reacties zeikerds zijn. Tja... soms ben je gewoon te zwaar voor je paard. Soms zit je gewoon te scheef. Maar dat wil niet zeggen dat er niets meer mogelijk is.

Ja, we mogen aardiger kritiek geven. Ik zelf zal er ook meer aan moeten denken, maar kritiek geven hoort bij het leven. Net als dat we ook positief comentaar mogen geven... echter geef ik alleen waarde aan positief commentaar als mensen ook echt durven te zeggen wat ze vinden en ook het mindere durven te benoemen.


En ja TS ook jij hebt zeker je kwaliteiten!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 23-05-18 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:12

sevke schreef:
Het wordt hier steeds erger.
@TS: dank je voor de uitleg over het mutsje. Denk je echt dat dit helpt? Is toch maar een dun stofje, dat houdt toch niet veel geluid tegen?
@ al de rest : ga jullie paarden rechtrichten, volg les bij Anky Van Grunsven en waak ervoor dat je geen valse knik hebt, en post dan jullie fotos waarin jullie allemaal een Prix St Georges niveau neerzetten. En laat deze jonge meid, een beginner nog, rustig met haar instructrice aan haar angst werken.
Tjongejonge, wat een afkatforum is dit geworden. Triest. Diep triest.

Het zelf niet helpen om al het geluid tegen te gaan maar wel om het iets te dempen qua geluid.
Verder ben ik met je eens dat het een afkattopic is geworden war ik persoonlijk erg jammer vind

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:15

nardxash schreef:
sevke schreef:
Het wordt hier steeds erger.
@TS: dank je voor de uitleg over het mutsje. Denk je echt dat dit helpt? Is toch maar een dun stofje, dat houdt toch niet veel geluid tegen?
@ al de rest : ga jullie paarden rechtrichten, volg les bij Anky Van Grunsven en waak ervoor dat je geen valse knik hebt, en post dan jullie fotos waarin jullie allemaal een Prix St Georges niveau neerzetten. En laat deze jonge meid, een beginner nog, rustig met haar instructrice aan haar angst werken.
Tjongejonge, wat een afkatforum is dit geworden. Triest. Diep triest.

Het zelf niet helpen om al het geluid tegen te gaan maar wel om het iets te dempen qua geluid.
Verder ben ik met je eens dat het een afkattopic is geworden war ik persoonlijk erg jammer vind


Zo’n dun stofje zal alleen in de zeer hoge octaafbanden wat dempen. Het reguliere geluid.. denk aan de banden 125-2000Hz zal het niets doen.
Watten erin proppen helpt dan wel weer...

rien10
Berichten: 14667
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:21

TS heeft les.
Les als in “in heb nog een hoop te leren”.
Les als in “ ik kan nog geen Z2 proef neerzetten”.
Les als in “ik sta open om te leren”
En daar is helemaal niks mis mee.
Of is iedereen hier opgestapt voor de eerste keer en zo weggereden?
Leren paardrijden is een proces. Sommigen staan in het begin hiervan. Sommigen zijn al een eind op weg.
Prima, lekker door lessen TS!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:23

_/-\o_ Rien10

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:26

rien10 schreef:
TS heeft les.
Les als in “in heb nog een hoop te leren”.
Les als in “ ik kan nog geen Z2 proef neerzetten”.
Les als in “ik sta open om te leren”
En daar is helemaal niks mis mee.
Of is iedereen hier opgestapt voor de eerste keer en zo weggereden?
Leren paardrijden is een proces. Sommigen staan in het begin hiervan. Sommigen zijn al een eind op weg.
Prima, lekker door lessen TS!

Dit noem ik nou een fijne reactie _/-\o_

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:33

rien10 schreef:
TS heeft les.
Les als in “in heb nog een hoop te leren”.
Les als in “ ik kan nog geen Z2 proef neerzetten”.
Les als in “ik sta open om te leren”
En daar is helemaal niks mis mee.
Of is iedereen hier opgestapt voor de eerste keer en zo weggereden?
Leren paardrijden is een proces. Sommigen staan in het begin hiervan. Sommigen zijn al een eind op weg.
Prima, lekker door lessen TS!
Hulde! :j

Je bent al zo ver gekomen TS, blijf vooral trots op jullie progressie.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:39

Wat een gezeik hier. Het gaat hier om een meisje wat de mogelijkheid een pony te rijden voor een ander (en fijn dat de eigenaresse die mogelijkheid geeft) en gewoon lol heeft met het knol en spelerderwijs vanzelf leert.
Dan het gezeur over het setje....ik zie hier menig Z paard voorvij komen die ook helemaal is ingepakt in een setje waarbij het setje ook geen nut heeft. Als iemand dit nou leuk vind...laat haar. Het is een mooi setje. Nuttig niet, maar of het paard hier nu mee geschaad wordt?
En dan het gemiep over instruktie. Leuk als je dat ook kan betalen en de faciliteiten er voor heb. Maar niet iedereen heeft dat.
Deze bokker gaat voorlopig hier niks meer plaatsen want er wordt alleen maar op gezeurt. Dat haalt de lol er wel vanaf. Pas geleden werd er in een topic afgevraagd of Bokt was veranderd. Er werden veel minder foto's geplaatst. Maar als je altijd dit gezeur krijgt bij het plaatsen van foto's dan heb je er ook geen zin meer in.

(Er zijn ook zeker goede tips gegeven in dit topic maar sommige moeten zich gewoon schamen hoe we tegenwoordig met de jeugd om gaan, het zit echt tegen het pesten aan)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:43

TS is een volwassen vrouw, geen meisje. Volgens mij willen mensen alleen maar goed bedoeld advies geven, jammer dat dat gelijk als afzeiken gezien wordt. Als iemand die niet al te veel kennis lijkt te hebben tegen mij zegt dat ze sporen gebruikt om haar pony voorwaarts te houden dan vraag ik mij ook af waar het mis gaat. Vermoedelijk bij de instructrice en dat is voor een groot deel ook waarom mensen zeggen dat het goed zou zijn om een andere instructrice te zoeken. Niks raars aan en zeker geen afzeiken.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:51

Napie schreef:
Wat een gezeik hier. Het gaat hier om een meisje wat de mogelijkheid een pony te rijden voor een ander (en fijn dat de eigenaresse die mogelijkheid geeft) en gewoon lol heeft met het knol en spelerderwijs vanzelf leert.
Dan het gezeur over het setje....ik zie hier menig Z paard voorvij komen die ook helemaal is ingepakt in een setje waarbij het setje ook geen nut heeft. Als iemand dit nou leuk vind...laat haar. Het is een mooi setje. Nuttig niet, maar of het paard hier nu mee geschaad wordt?
En dan het gemiep over instruktie. Leuk als je dat ook kan betalen en de faciliteiten er voor heb. Maar niet iedereen heeft dat.
Deze bokker gaat voorlopig hier niks meer plaatsen want er wordt alleen maar op gezeurt. Dat haalt de lol er wel vanaf. Pas geleden werd er in een topic afgevraagd of Bokt was veranderd. Er werden veel minder foto's geplaatst. Maar als je altijd dit gezeur krijgt bij het plaatsen van foto's dan heb je er ook geen zin meer in.

(Er zijn ook zeker goede tips gegeven in dit topic maar sommige moeten zich gewoon schamen hoe we tegenwoordig met de jeugd om gaan, het zit echt tegen het pesten aan)

Bedankt voor je fijne reactie.
Het setje is tevens gewoon omdat ik het leuk vind om mee te rijden.
Zitkussen of andere lessen naar mijn gewone lessen zijn op dit moment niet te betalen zoals al eerder gemeld.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:52

Nies_ schreef:
TS is een volwassen vrouw, geen meisje. Volgens mij willen mensen alleen maar goed bedoeld advies geven, jammer dat dat gelijk als afzeiken gezien wordt. Als iemand die niet al te veel kennis lijkt te hebben tegen mij zegt dat ze sporen gebruikt om haar pony voorwaarts te houden dan vraag ik mij ook af waar het mis gaat. Vermoedelijk bij de instructrice en dat is voor een groot deel ook waarom mensen zeggen dat het goed zou zijn om een andere instructrice te zoeken. Niks raars aan en zeker geen afzeiken.

Zoals je misschien al eerder in het topic heb kunnen lezen krijg ik hulp van de andere verzorger om het gebruik van de sporen te verminderen en helemaal af te laten.
Ook een andere instructrice word er niet gezocht.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:18

nardxash schreef:
Bedankt voor je fijne reactie.
Het setje is tevens gewoon omdat ik het leuk vind om mee te rijden.
Zitkussen of andere lessen naar mijn gewone lessen zijn op dit moment niet te betalen zoals al eerder gemeld.


Heey TS, wat een leuke pony heb je, en wat ben jij al gegroeid sinds vorige topics! Ik vind het zo knap hoe jij de strijd met jouw angst bent aangegaan.

Je zegt hierboven dat je geen geld hebt voor extra zitlessen, maar misschien kan je huidige instructrice van één van je gewone lessen een zitles maken, of vraag haar iedere les even tien minuutjes echt alleen aan jouw houding te besteden. Succes, jullie komen er wel!

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 10:25

Lienie_F schreef:
nardxash schreef:
Bedankt voor je fijne reactie.
Het setje is tevens gewoon omdat ik het leuk vind om mee te rijden.
Zitkussen of andere lessen naar mijn gewone lessen zijn op dit moment niet te betalen zoals al eerder gemeld.


Heey TS, wat een leuke pony heb je, en wat ben jij al gegroeid sinds vorige topics! Ik vind het zo knap hoe jij de strijd met jouw angst bent aangegaan.

Je zegt hierboven dat je geen geld hebt voor extra zitlessen, maar misschien kan je huidige instructrice van één van je gewone lessen een zitles maken, of vraag haar iedere les even tien minuutjes echt alleen aan jouw houding te besteden. Succes, jullie komen er wel!

Dat is ook een goede tip, hier staat mijn instructrice zeker voor open.
Dankjewel

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:27

Niet iedereen is in de stal van Anky geboren, kom op zeg!
We hebben het allemaal moeten leren en als we terug kijken, dan heeft 98%van de bokkers vroeger ook de manege pony’s of zijn eigen pony flink in de weg gezeten.
De overige 2% denkt geniaal geboren te zijn, maar zal bij het terugkijken van filmpjes zichzelf ook nog eens achter het oor krabben. En die hier vooral niet plaatsen.

TS is jong en vind het geweldig om een setje aan te schaffen. De pony hoeft er vast niet mee te slapen, dus heel veel hinde zal die er niet van ondervinden.
Warme beschadigde pezen krijg je niet zo maar van een half uurtje rond hobbelen in slakkentempo.
Dat slakkentempo is prima hoor ts!
Lekker rustig aan vertrouwen kweken.
Doe af en toe eens je ogen dicht zodat je gaat voelen wat er onder je gebeurt. Hierdoor krijgen angstige ruiters vaak meer vertrouwen.
Lekker blijven lessen en veel kijken naar ruiters die goed en paardvriendelijk rijden, daar leer je ook veel van.
Je hebt geen ambities om te gaan starten, maar je wilt gewoon lekker je rondjes kunnen hobbelen. Je staat open voor kritiek en wilt graag leren. Helemaal top!
Geniet van de pony, tis een leuk dier!

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:28

Nou, vertel bokt. Ben ik dan echt te groot en te zwaar?


Afbeelding
Afbeelding

Er is natuurlijk een reden dat ik niet meer rijdt, tuurlijk heb ik na dat topic nagedacht van hmm, ben ik dan echt zoveel te groot en zwaar?
Voor mijn gevoel zat ik haar niet in de weg.
Op een gegeven moment had ik zoiets van oke, het is klaar. Genoeg geweest, ze gaat met pensioen. Toen heb ik eigenlijk besloten om niet meer te rijden.

Er zijn mensen in dit topic die inderdaad super goed en goedbedoeld advies geven!
Maar er zijn ook mensen die het niet als een advies brengen, maar je het een soort van opdragen omdat dat écht écht het beste is!
En dat is prima, als ze zelf tenminste grand prix niveau rijden.

Anoniem

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:35

Ik vind je er juist prima op passen. Ziet er rijtechnisch ook fijn uit!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:35

Je bent zeker niet te groot en te zwaar. Ik denk zelfs dat er vaak veels te vroeg een overstap wordt gemaakt naar de paarden terwijl je zo lang van een pony kan genieten en de pony er ook heel veel baad bij heeft. Pony's zijn gewoon veel leuker vind ik persoonlijk. En kunnen meer hebben dan dat sommige mensen denken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:37

nardxash schreef:
Nies_ schreef:
TS is een volwassen vrouw, geen meisje. Volgens mij willen mensen alleen maar goed bedoeld advies geven, jammer dat dat gelijk als afzeiken gezien wordt. Als iemand die niet al te veel kennis lijkt te hebben tegen mij zegt dat ze sporen gebruikt om haar pony voorwaarts te houden dan vraag ik mij ook af waar het mis gaat. Vermoedelijk bij de instructrice en dat is voor een groot deel ook waarom mensen zeggen dat het goed zou zijn om een andere instructrice te zoeken. Niks raars aan en zeker geen afzeiken.

Zoals je misschien al eerder in het topic heb kunnen lezen krijg ik hulp van de andere verzorger om het gebruik van de sporen te verminderen en helemaal af te laten.
Ook een andere instructrice word er niet gezocht.

Joh dat begreep ik al. Maar dat is wel de reden dat mensen erop door blijven zagen. Dat kun je dan afzeiken noemen, maar bij de meesten is het echt gewoon goedbedoeld advies.


jolmer: met name is je kont te groot voor het zadel, waardoor je te ver tegen de lepel zit. Of de pony van het gewicht zelf echt last heeft vind ik niet te beoordelen op een foto tenzij het echt alle perken te buiten gaat natuurlijk en dat is hier niet het geval.