Kayenne, trainen in het zonnetje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Kayenne, trainen in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 19:01

Het was gisteren heerlijk weer. Een goede vriendin van mij was mee en die heeft foto's gemaakt tijdens het rijden.

Klein paspoortje:
Kayenne
Haflinger merrie
25-05-2011

Ze was wat plakkerig aan zowel mijn benen als de bakrand gisteren. Vanmorgen met wat koeler weer ging het alweer stukken beter.
Ik ben er iig trots op, zeker gezien de verbeteringen tov 2 jaar terug.

Bovenste zijn 1,5 jaar terug, onderste van gisteren, tussendoor een halfjaar bijna niet gereden ivm zadelproblemen en nog lekker verder uitgroeien
Afbeelding

Maar hier toch de foto's van gisteren :)
Houdt het een beetje lief, ik heb les van een hele fijne instructrice. Ik heb last van mijn rechterenkel door een enkelbreuk 5 jaar terug. Dat merk ik in mijn hele lijf dus zet mezelf hier en daar vast.
Daar zijn we op dit moment heel druk mee bezig.

1: warmstappen
Afbeelding

2: warmdraven, hier is duidelijk te zien dat ze zich wegdrukt en ik mezelf ook vastzet
Afbeelding

3: Iets verruimen, reactie op been vragen. Nog niet helemaal los
Afbeelding

4: Ze wordt losser na een minuutje of 15 rustig voltes draaien..
Afbeelding

5:
Afbeelding

6: We hebben natuurlijk ook wel foto's van de andere hand :D
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding

9: <3
Afbeelding

10:
Afbeelding

11:
Afbeelding

12: :+:
Afbeelding


wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kayenne, trainen in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 19:37

Klopt, dit is ook precies waar ik gisteren tegenaan liep. Ze was niet lekker aan mijn been en kwam niet goed mee. Vandaag ging dit alweer stukken beter. We zijn nog erg zoekende beide. Het gaat nu 80% van de keren dat ik rijd goed, maar ik wil natuurlijk naar zo'n 95% constante aanleuning toe. Ik rijd idd veel overgangen, geen hoefslagen voor ze goed los is en draai veel achtjes en voltes :))

wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 20:01

SweetVanille schreef:
Ik vind haar aan de magere kant, of mist ze gewoon zoveel bespiering?

Ze is in mooie sportconditie, zoals Suffie ook al bemerkt. Ze mag inderdaad nog bespiering erbij krijgen, maar dat heb je niet zomaar in een paar weken erbij..


suikermeisje schreef:
Wat een leuk dier! Knappe haf.

Je zet je rug wel heel erg hol, probeer je buikspieren wat meer in te trekken waardoor je rug rechter wordt. Verder mag ze wat meer over haar rug lopen.


Klopt inderdaad. Ik moet er heel erg opletten dat ik mijn bekken moet kantelen, rug niet zo hol vast moet zetten en mijn schouders (vooral links) niet vast moet zetten. Daarbij moet ik ook mijn benen en voeten in de gaten houden. Best wat dingetjes en vaak lukt 1 van die puntjes wel maar tesamen is nog een dingetje. Komt vanzelf hopelijk :')


suffie schreef:
Wauw, wat is die mooi uitgegroeid <3 Mooie maat en wat een behang!
Qua rijden laat ik het lekker aan je instructrice over, mijn enige opmerkingen; let erop dat je je voeten niet teveel naar buiten draait en probeer wat meer te ontspannen in je bovenlichaam. Je maakt je rug nu heel erg hol en dat is jammer.
De conditie van Kayenne is prima, een echte sportconditie. De meeste Haflingers zijn te dik :o


Dankje :)) Ze heeft haar tijd echt nodig gehad. Ze wordt nu eindelijk echt mooi qua spieren en bouw. Ze is steeds meer puppy af nu :D
Voeten zijn idd ook aandachtspuntje. Rechts lukt me niet ivm breuk daarin gehad maar links weet ik niet wat die telkens doet :')
Ontspannen is idd het hoofddoel. Ontspannen van mijn kant is het belangrijkste. Zodra ik ontspan, komt haar ontspanning ook beter door. Zo mooi om dat te merken maar ook lastig gezien ik idd moeilijk kan ontspannen nog soms..


Koper schreef:
Heb je nou het zelfde T-shirt aan als op de foto's van anderhalf jaar geleden?

Het is een erg mooi paard, ook fijn om te zien dat iemand gewoon met een lage neusriem rijdt. Misschien dat je eens aan je instructrice zou kunnen vragen of ze je een zitles wil geven, dan kun je aan je eigen houding en ontspanning werken. Dan heb je dat vast mee om je paard ook lekkerder aan de sjouw te kunnen krijgen.


Haha, ja :Y) Fijn paardenshirt zullen we maar zeggen.. :+
Ja, dat kan ik inderdaad wel eens doen. Als we les hebben is het ook vnl op mijn houding, dan komt Kayenne zelf ook mee inderdaad.
Lage neusriem loopt ze gewoon het fijnste op dus daar blijven we lekker mee rijden inderdaad. Heel soms eens een uitstapje naar hoge omdat ik dat ook wel mooi vind, maar voor mooi moet je het uiteindelijk niet doen. Ze kan haar kaken zo veel fijner loslaten dan met een hoge ondanks dat ik ze nooit vast vast zet..

wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 20:15

SweetVanille schreef:
Oke, dan ken ik alleen maar de te dikke Haflingers :P

Was ook niet raar bedoeld :)


Haha het gros is ook gewoon te zwaar waardoor het normaal beeld idd veranderd en degene die op goed gewicht zijn er snel te licht uit zien :+


candalisa schreef:
Knapperds!! Ziet er goed uit hoor! En idd ontspan en geniet ervan dat het zo lekker gaat!!

Ik geniet zeker!! Ze doet zo haar best!!


wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kayenne, trainen in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 20:39

Haha, ja alle credits gaan naar jou fotoskills nu :Y)
Super blij mee en we blijven lekker doorgaan idd!

wendy1987

Berichten: 6907
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kayenne, trainen in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 21:20

Ja ze is inmiddels echt wel volwassen aan het worden :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers