Trots op dit team!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 10:21

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Arabische volbloed merrie genaamd La Margneta Aura aka Jet, voor 2 jaartjes terug waren wij erg actief in de endurance sport maar helaas door een bliksem ongeluk waarbij Jet haar been open haalde, staat dit stil.

Destijds trainde ik Jet ook dressuurmatig en zijn we wel eens wat dressuurwedstrijdjes gestart maar ik haalde hier niet zoveel plezier uit als met de endurance. Nu Jet weer actief is onder 't zadel wil ik haar toch wel graag zien uitblinken in een sport, en aangezien zij wel aanleg heeft voor de dressuur en dit ook erg leuk vind ben ik op zoek gegaan naar een geschikte enthousiaste ruiter... en daar was dan Brenda!

Brenda heeft meerdere paarden uitgebracht in de dressuur sport waaronder de Arabische hengst Sirel, Z dressuur en haar eigen merrie Remezida, Z dressuur. En nu is ook het doel om Jet klaar te stomen voor het Z! De klik tussen Jet en Brenda was er direct en eigenlijk maakte ze direct mooie sprongen in de dressuur, sinds vorig jaar september vormen zij een setje.

Gisteren was ik vrij en heb ik ze kunnen vastleggen met mijn camera. <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van deze mooie combi vinden! Ik ben er in ieder geval ontzettend blij en trots op! Hopelijk kunnen ze gaan knallen dit jaar!

*\o/* <3 :j

Www.auras-sportarabians.com


Wildgirl

Berichten: 11654
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:24

Prachtig! Enige puntje is hand iets meer naar voren en iets minder vastzetten.
Litteken is best stoer geworden ;-)

Amado7

Berichten: 10713
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:43

Wat is hij stoer zeg! <3

Heb alleen het idee dat ze niet zo lekker zit in het zadel.

Niet perfect is ook goed

mvdende

Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:45

Vraagje: als Jet goed genoeg is voor flink wat dressuur, waarom kan ze dan geen Endurance meer lopen?

Misty12

Berichten: 7027
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:46

Echt een mooi koppel zo om te zien. Knappe Jet, wat doet ze het goed. En ze geniet weer van het werken volgens mij.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 12:10

mvdende schreef:
Vraagje: als Jet goed genoeg is voor flink wat dressuur, waarom kan ze dan geen Endurance meer lopen?


Omdat dressuur hooguit 30-45 min aan belasting is per training waarvan zij nu 2x per week traint. Endurance komen veel meer trainingsuren (voor klasse I al 4-6 uur per week) bij kijken, dus meer belasting en ook op wedstrijd. Daarnaast is een rijbak kwa ondergrond egaal en bij de endurance ongelijk.

Zo heb je op wedstrijd, zelfs op een klasse I (laagste niveau) al zo 2,5 uur aan constante belasting voor pezen, haar been. Ik wil geen blessures en ben heel voorzichtig met haar, dat wil ik niet riskeren uiteraard, ben al enorm blij dat ze onder t zadel weer is.

Bedankt voor de reacties!

Www.auras-sportarabians.com

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:16

Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over deze combinatie; hoe je geniet van je paard dat met een ander in een andere discipline ook weer lekker aan de gang gaat.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

mvdende

Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:44

Bedankt voor je reactie. Ik weet wat Endurance inhoud. Heb zelf klasse 2 gereden met mijn monstertje. Zelf ben ik van mening dat rechtuit beter is dan bochtenwerk in de bak.

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 14:50

mvdende schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik weet wat Endurance inhoud. Heb zelf klasse 2 gereden met mijn monstertje. Zelf ben ik van mening dat rechtuit beter is dan bochtenwerk in de bak.



Oke, dat kan. Ik geloof echt dat uurwerk + onregelmatige ondergrond meer impact heeft op de pezen dan die enige tijd in de rijbak waarbij de ondergrond gelijk is. Daarbij is endurance niet rechtoe rechtaan en liggen de snelheden ook hoger, meeste draaf of gallopper je dan toch al veel.. Ik reed klasse III met Jet, dat is nu gewoon nog niet haalbaar. Het dressuurmatig trainen maakt haar nu alleen maar sterker, juist omdat ze meer moet onder treden en daardoor ook haar voorbenen minder gaat belasten.

Wij gingen voor onze novice qualificatie, ik kan nu op zich wel endurance gaan rijden (ben ook van plan een klasse I te starten, puur om te zien hoe dat gaat) maar als ik endurance rijd met Jet wil ik ook echt presteren op hoger niveau, dat is nu niet aan de orde dus vandaar dat ik dit jaar nog niet met haar vol in de endurance ga trainen, heeft geen uiteindelijk doel dan. Na haar veulentje volgend jaar wil ik het gaan proberen. Hopelijk kunnen we dan weer klasse III en hopelijk IV of internationaal starten.

Www.auras-sportarabians.com

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 15:04

Maflinger_S schreef:
Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over deze combinatie; hoe je geniet van je paard dat met een ander in een andere discipline ook weer lekker aan de gang gaat.


Dankjewel! Is inderdaad echt genieten! <3 :j Ben zo blij dat Jet hier zoveel voldoening uit haalt, lekker weer aan de slag. Ze is leergierig zat, ik vind dat heerlijk om te zien.

Www.auras-sportarabians.com

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:20

Mijn eerste reactie is ook me afvragen waarom bakwerk minder zwaar zou zijn dan recht toe recht aan, maar goed ik heb te weinig kennis van peesblessures om daar over te kunnen oordelen, t ene mankement is juist t andere niet :)

Ik vind het een mega gaaf paard en ze heeft hem héel leuk aan het lopen! +:)+

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 15:34

Achaiah schreef:
Mijn eerste reactie is ook me afvragen waarom bakwerk minder zwaar zou zijn dan recht toe recht aan, maar goed ik heb te weinig kennis van peesblessures om daar over te kunnen oordelen, t ene mankement is juist t andere niet :)

Ik vind het een mega gaaf paard en ze heeft hem héel leuk aan het lopen! +:)+


Dankjewel! :j

En zoals ik al zei, endurance is júist niet rechtoe rechtaan.. Tijdens de endurance moet je ook je paard dressuurmatig rijden, begeleiden door de bochten, van galop wisselen etc etc. 80 km (zeg 8/9 uur) presteren op ongelijke ondergrond is vele malen zwaarder kwa belasting voor pezen dan 30 min werken in de rijbak. :Y)

Www.auras-sportarabians.com

mvdende

Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:11

Een klasse 3 is inderdaad andere koek dan wat bakwerk. Ik dacht dat je bedoelde dat Jet ook geen klasse 1 meer kon lopen, maar dan wel flink zou kunnen dressuuren. Dat vond ik niet kloppen in mijn ogen.

Als je klasse 3 wil rijden, is opbouwen echt noodzakelijk. Ik reed eigenlijk altijd klasse 1 en trainde nooit echt daarvoor. Kon ook niet, pony flipte alleen buiten. (Misschien was je erbij? Die bruine die tot 2x toe los de vetgate in kwam rennen in Renkum 2010)


farahtjuh

Berichten: 2030
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:03

prachtige combi <3 heerlijk om dit stel zo aan het werk te zien
benieuwd naar meer :)

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:28

<3 lekker genieten! Ze ziet er goed uit zeg +:)+ Hopelijk blijft haar been rustig en doet de beweging haar goed. Een lidteken kan veeeeeeeele jaren nodig hebben om weer soepel te worden en mee te kunnen bewegen in de beweging van de huid.

Fleur ❤️

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:56

Wat een leuk dier! Fijn dat ze er ondanks het ongeluk zo goed bovenop is gekomen zeg..

En dat dressuurmatige trainen gaat ook lekker zo te zien. Ik heb alleen zo de neiging om haar op alle foto's terug in het zadel te duwen haha, ze lijkt enorm naar voren te kiepen in dit zadel? En ik vind haar soms wat streng in haar binnenhand, waardoor Jet vaak (teveel?) stelling naar binnen heeft en wat weinig lengte in zijn hals. Maar dat is punaise poetsen, vooral een hele leuke combinatie!

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:04

Thanks voor de leuke reacties de amazone kan ook zelf reageren
@joyce klopt idd ik heb idd zelf ook het gevoel dat t zadel dat doet echter t beeld vertekend ook door t lichtrijden, en eigenlijk zou ik de teugels wat korter moeten nemen dan lijkt t beeld van een terugwerkende/vastgezette hand ook al anders ;) waren voor Jet deze dag door de harde koude wind nog wat bakkabouters op vreemde plaatsen gewaaid dus vandaar de stelling meer naar binnen zodat we mijn route konden vervolgen hihi
Maar ik ben erg trots op hoe ze alles doet en oppakt ze is ontzettend leergierig doet heel graag haar best(en pff zij doet t zo goed maar over mijzelf en mijn houding heb ik wel de balen)

Remezida*D (Sha Lazio x Moon's Reza)27-03-2002, Z1+1 Remezida
Sirel*D (Silver General x Mirella) Z1+4 Ter dekking!! Sirel & Co
Almas el Jawhar (BB Jawhar el Than x Insjallah's Samah) 26-06-2013*

roosmarijnv

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-09-16

Re: Trots op dit team!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:04

Leuke combi! Het ziet er leuk uit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker