Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 12:31

Sandro wordt jonger i.p.v. ouder! HELP! 8)7


Alweer een lange tijd geleden dat ik iets heb geplaatst.
Gisteren was het weer zo mooi, het was een mooie winterdag met een fijne temperatuur en een heerlijk zonnetje! Tijd voor foto's dus! :j

Sandro is alweer bijna 2 jaar van mij en wordt eind april alweer 20 jaar! :wow: Een jaar geleden heb ik hem verhuisd vanwege zijn gezondheid van 24/7 buiten naar een stal waar hij overdag buiten staat en 's nacht op stal. Sinds de verhuizing een compleet andere pony terug gekregen en hebben we weer plezier in het rijden. Hij is super actief en wilt dolgraag met je aan het werk wat op ons vorige plekje alleen maar ruzie was omdat hij niet voorwaarts wilde... Wat aan 2 kanten voor veel irritatie zorgde.

Na een wedstrijd stop van 4 maanden ongeveer heb ik ons weer opgegeven voor een wedstrijdje komende zondag. Wedstrijden rijden zijn totaal niet onze prioriteit maar af en toe een wedstrijdje meepakken is wel leuk om ons niveau weer even te peilen. We hebben nu 7 winstpunten in de L1 maar ik weet niet of we nog naar de L2 gaan of dat we het bij de L1 houden. We hobbelen lekker verder in het bos en in de bak en zien wel waar we stranden.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Hij loopt hier helaas te diep, we rijden nu een klein maandje met mijn nieuwe rambo micklem en daar kan hij ontzettend sterk op worden en merk ik dat hij vaker achter de teugel kruipt dan voorheen... ik ga van de week weer mijn oude hoofdstel proberen en kijken of ik verschil merk want achter de teugel kruipen en sterk worden heeft hij voorheen nooit gedaan...
Afbeelding


Wijken is bij ons altijd heel moeilijk geweest maar sinds kort snapt hij eindelijk wat de bedoeling is en gaat het wijken steeds beter! heel blij met deze kleine stapjes!
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Zo zag hij er iets minder dan een jaar geleden uit
Afbeelding

Zitten nu wel weer wat teveel vetjes op (en moeten er weer af) maar gelukkig ook heel wat spier!

even voor de leuk een beeld waar we vandaan komen
http://oi65.tinypic.com/20sb142.jpg


:evaw: :evaw: :evaw:

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:46

Dat ziet er goed uit. Lekker genieten.
Je teugels zijn wel een tikkeltje te lang op enkele foto's.

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:49

Lekker ding hoor ziet er goed uit. En soms is overdag buiten en de nacht beter en voor een ander net weer niet, maar fijn dat hij weer actiever is.
Als hij te diep gaat iets meer activeren helpt vaak en het wijken geef iets meer druk op je beugel op de kant waar je naar toe wil dit helpt je paard vaak enorm. Misschien tijdelijk je beugels 1 gaatje korter zodat je je hak niet zo hoeft op te trekken om je voet in de beugel te houden.

Op fot 1 heb je je handen erg laag deze iets liften scheelt ook op de andere foto's is dit beter

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 13:06

senna21 schreef:
Dat ziet er goed uit. Lekker genieten.
Je teugels zijn wel een tikkeltje te lang op enkele foto's.


Klopt, Hij is heel licht in z'n mond (mits hij zich niet sterk maakt) waardoor ik eigenlijk altijd met een te losse teugel rijd. De eerste 3 foto's was ook van het inrijden waar ik ook expres met een lossere teugel rij en hem ietsjes lager vraag.


rumay schreef:
Lekker ding hoor ziet er goed uit. En soms is overdag buiten en de nacht beter en voor een ander net weer niet, maar fijn dat hij weer actiever is.
Als hij te diep gaat iets meer activeren helpt vaak en het wijken geef iets meer druk op je beugel op de kant waar je naar toe wil dit helpt je paard vaak enorm. Misschien tijdelijk je beugels 1 gaatje korter zodat je je hak niet zo hoeft op te trekken om je voet in de beugel te houden.

Op fot 1 heb je je handen erg laag deze iets liften scheelt ook op de andere foto's is dit beter


dankjewel, beugels vindt ik zelf al te kort zo. Ik hou heel erg van korte beugels (altijd gesprongen) waardoor ik juist met lange beugels moeite heb en heb ik het idee dat ik m'n zadel niet uitkom waardoor ik m'n hakken optrek maar gaat al stukken beter. Ik heb ecter nooit last van dat ik m'n beugel kwijt raak

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:51

Eens met Rumay.Je beugel kan niet langer omdat je geen strek(lengte) meer in je benen hebt. Je kunt je hak niet uitdrukken.
Een keer les kunnen van een Centered Riding instructeur zou je echt helpen.
Succes verder.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:53

Ik vind het er persoonlijk heel fijn uit zien.. Ook duidelijk dat je hem op de eerste 3 foto's los rijd, vind hem er lekker soepel uit zien, en zou hem al helemaal geen 20 hebben gegeven. Is het een kwpner eigenlijk, of een haflinger? Vind hem echt heel erg stoer!! :D

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:03

Wat een gave pony zeg! En het ziet er ook vriendelijk gereden uit :)

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:55

Je ziet zijn leeftijd er echt niet aan af! Mooi koppel zijn jullie! En hij is duidelijk nooit te oud om te leren dat hij het wijken nu ineens doorkrijgt, Laatbloeiert!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:12

Netjes!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 18:45

CharmingS schreef:
Ik vind het er persoonlijk heel fijn uit zien.. Ook duidelijk dat je hem op de eerste 3 foto's los rijd, vind hem er lekker soepel uit zien, en zou hem al helemaal geen 20 hebben gegeven. Is het een kwpner eigenlijk, of een haflinger? Vind hem echt heel erg stoer!! :D


Dankjewel! Was hij maar een kwpn'er dan deed hij er niet zo lang over om het wijken te snappen hahaha nee maar het is een heerlijke pony! En ssstt eind april is hij pas een twintiger, zeg dat maar niet tegen hem!

Lienie_F schreef:
Wat een gave pony zeg! En het ziet er ook vriendelijk gereden uit :)


Dankjewel! :D :D


Monique1963 schreef:
Je ziet zijn leeftijd er echt niet aan af! Mooi koppel zijn jullie! En hij is duidelijk nooit te oud om te leren dat hij het wijken nu ineens doorkrijgt, Laatbloeiert!


Sinds de verhuising is hij idd helemaal opgebloeid en voelt hij zich jonger dan ooit! Zolang hij plezier heeft in het rijden blijf ik hem ook gewoon actief rijden. Daarnaast kent hij ook zo'n beetje alles qua vrijheidsdressuur, vindt hij geweldig!


antje_vip schreef:
Netjes!

Dankjewel!! :D :D

Marielllee

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-01-18

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:32

Wat een verschil een andere stal al niet kan maken. Heerlijk dat hij weer helemaal opgebloeid is!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:38

Het is gewoon dé stal voor Haflingers, haha. Mijn Haffie knapte daar ook zo gigantisch op! :j Als ik ooit weer wat koop dan ga ik gelijk daar weer heen.

Sandro ziet er super goed uit! Gouden baasje heeft 'ie aan jou. En 't rijden ziet er echt heel vriendelijk uit, kan niet anders zeggen. veel succes en plezier nog samen! :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 14:08

Marielllee schreef:
Wat een verschil een andere stal al niet kan maken. Heerlijk dat hij weer helemaal opgebloeid is!


Ja ik had niet verwacht dat het zo extreem zou verschillen! Maar zo zie je maar... Puur genieten!!

Cynn schreef:
Het is gewoon dé stal voor Haflingers, haha. Mijn Haffie knapte daar ook zo gigantisch op! :j Als ik ooit weer wat koop dan ga ik gelijk daar weer heen.

Sandro ziet er super goed uit! Gouden baasje heeft 'ie aan jou. En 't rijden ziet er echt heel vriendelijk uit, kan niet anders zeggen. veel succes en plezier nog samen! :D


Echt een heerlijke stal!! Rijden gaat ook gewoon stukken vriendelijker dan op ons vorige plekje! Nu zit ik merendeels alleen maar 'hoooo pony hooo' in plaats van de zweep erover heen te moeten halen.... Gewoon heerlijk 'samen' dressuurrijden en dat had ik nooit verwacht! Daarom vond ik dressuur ook nooit leuk haha en nu wel!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:18

Ja heerlijk hé! Dat is gewoon genieten :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 19:27

Afbeelding

Sorry ik moet deze even delen! Hij was weer lekker druk vandaag en sloofde zich heerlijk uit! Wat een power heeft hij toch!! <3 <3 <3 <3 <3

x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Moedernatuur heeft een fout gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:55

Geweldige combi zijn jullie!! :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 23:20

x_Heidi schreef:
Geweldige combi zijn jullie!! :D


Dankjewel Heidi!!! :D :D :D :D

Jij en je toppers zijn ook geweldig!!! :j