2017: Ons jaar van eerste keren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 15:39

Zo met alle sneeuw op de achtergrond, lekker ons EJL -topic maken :). Het is zo leuk om jullie jaaroverzichten te zien, en nu kan ik zelf ook meedoen! 2017 bestond voor vooral uit eerste keren. Mijn eerste eigen paard, de eerste keer onder het zadel, het eerste buitenritje.. Oké voordat ik alles verklap, het begin.

Maart
Na een lange 'paardenpauze' tijdens m'n studie, besloot ik om weer een paard te gaan kopen. In maart 2017 kwam ik een advertentie tegen van een paard dat mij ontzettend aansprak, maar wel iets buiten m'n wensenlijstje viel. Ik zocht een wat meer doorgereden paard, en dit was een 3 jarige onbeleerde hengst.. Maar ik kon het niet laten om toch even te gaan kijken. En zo reden m'n vriend en ik eind maart van Friesland naar Brabant met m'n nieuwe aanwinst in de trailer :Y)

Afbeelding

Desperado Noa | Roepnaam Dex | 09-04-2013 | Franse Draver | Nooit gekoerst, wel in training gestaan
Ons voorstel topic: Nieuwe aanwinst Desperado Noa

April
De eerste maanden heb ik vooral heel rustig aan gedaan. Hij was net gecastreerd en verhuisd, dus we zouden lekker een band op gaan bouwen en wat grondwerk doen. Hij bleek bij aankomst wat groener en schuwer te zijn dan ik had verwacht, dus we hebben heel veel gewerkt aan de basis. Netjes meelopen, leren stilstaan etc.

Dit was een van de eerste foto's waar ik zooo trots op was. Dit was de allereerste keer dat ik z'n voorpluk had mogen vlechten ondanks z'n kopschuwheid én dat hij naar me toe kwam in de bak (ipv wegliep).
Afbeelding

Ook werd Dex 4 *\o/*
Afbeelding

Mei
In mei konden we steeds beter overweg, was Dex wat rustiger en zijn we rustig aan wat gaan wandelen. Ondanks de eerste wandeling (van 150 m) die resulteerde in steigeren, konden we uiteindelijk heerlijk het bos in met een stalgenootje. Wat was dit genieten zeg!

Afbeelding

Het ging zelfs zo goed dat we een fotoshoot regelde. Hij gedroeg zich voorbeeldig en kon netjes stilstaan op de hei. Maar het leverde vooral prachtige foto's in de wei op:

Afbeelding
Voor alle foto's: [ITP] Fotoshoot van knappe Desperado

Juni
In juni ging het allemaal zo voorspoedig dat ik besloot te gaan beginnen met beleren. Hij leerde stil staan naast een krukje, gaf geen kik tijdens het hangen en toen ik er eenmaal opzat vond hij het prachtig. Daarna konden we al snel rustig wat draven in de bak. Dex was super braaf en deed het allemaal maar.

Een foto van de eerste erop keer in juni:
Afbeelding

Met m'n vriend als trouwe supporter <3
Afbeelding

juli
In juli besloten we hem van stal te gaan veranderen. Door een vast gestelde Patella luxatie in z'n knie besloten we naar een stal te verhuizen waar we betere faciliteiten hadden. Zeker voor in de winter, zodat we hem sterk kunnen houden. Deze maand hebben we lekker rustig aan gedaan en stond Dex vooral op de wei te genieten waar we samen spelend heen en weer rende

Afbeelding

Augustus
We zijn deze maand verhuist van stal en hebben we onder het zadel iets meer kunnen bevestigen in een goede bak met lesgeefster. Ook konden we het longeren nu oppakken in de longeersingel, en gingen we rustig aan de slag.

Even stoer doen voor de merrie's <<)
Afbeelding

September
Wat een heerlijke maand! We hebben in deze maand de eerste buitenritjes met Dex gedaan en m'n vriend ging vaak mee op de fiets. Wat is het toch een heerlijk dier en wat voel ik me gezegend dat we dit nu al kunnen doen

Afbeelding

En de eerste keer dat we galop er buiten onder het zadel konden uitrijden!
Afbeelding
Meer foto's van deze prachtige buitenrit: [ITP] Prachtige buitenrit met m'n puppypaard

Na een buitenritje lekker knuffelen, het kopschuwe is er nu wel af :)
Afbeelding

Oktober
In oktober hebben we een 'pech' maandje gehad. In maart is de DA al een geweest voor een heftige allergische reactie, en in oktober bleek maar weer dat Dex wat gevoelig was. Na een ontstoken oogje moest hij van de DA een vliegenkap op en wat oogcreme, maar hij bleek opeens allergisch voor de vliegenkap en kreeg flinke bulten. Ook liep hij deze maand kreupel en viel hij af. Elke dag kwam ik 2 a 3 keer voor de creme, en hij ging zich in rust beter voelen. Zo kwamen we samen ook wat dichter bij elkaar omdat ik zo vaak op stal was.

November
In november ging het weer een stuk beter met Dex en pakte we het rijden weer rustig op. Zo hebben we weer wat buitenritten gemaakt en zelfs ons eerste sprongetje:
Afbeelding

December
In December zetten we november rustig voort. We rijden nu maximaal 2 keer per week en proberen regelmatig het bos even op te zoeken. Het is echt fantastisch om met dit dier te mogen werken, en het voelt in alles als m'n 'once in a lifetime horese'.
Afbeelding

En om het jaar weer af te sluiten met 'voor het eerst', hebben we gisteren voor het eerst samen een sneeuwwandeling gemaakt :brr:
Afbeelding

Op naar een gezond en net zo leuk 2018 {:) !

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:51

Wat een leuk topic heb je gemaakt :j ik volg je nog steeds in het volgtopic, maar gaaf om zo jullie jaar achter elkaar te zien! Volgens mij heb je een heel fijn paard aan Dex en wat goed ook dat je het zo rustig aangepakt hebt, het werpt zn vruchten af. Knap paard! :D

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:51

Mooi paard geniet ervan!

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:17

Wat zijn jullie naar elkaar toegegroeid afgelopen jaar .
Veel plezier in 2018.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 21:13

xJolijn schreef:
Wat een leuk topic heb je gemaakt :j ik volg je nog steeds in het volgtopic, maar gaaf om zo jullie jaar achter elkaar te zien! Volgens mij heb je een heel fijn paard aan Dex en wat goed ook dat je het zo rustig aangepakt hebt, het werpt zn vruchten af. Knap paard! :D

Wat een leuk berichtje, dankjewel! Dex is inderdaad een heel fijn paard en we gaan lekker rustig door stapjes maken :).

jonneke1981 schreef:
Mooi paard geniet ervan!

Dat doe ik zeker <3

Zus schreef:
Wat zijn jullie naar elkaar toegegroeid afgelopen jaar .
Veel plezier in 2018.

Ik durf ons inderdaad voorzichtig wel een team te noemen, dankjewel! :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 01:36

Hij is zo knap <3

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 02:03

Jeetje niet beseft dat je hem nog niet zo lang hebt.. En dan volg k je topic nog wel! Wat gaat de tijd snel en wat maken jullie grote sprongen vooruit! *\o/* =:)

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 04:52

Wat een prachtig paard en een stoere uitstraling.
Zonde dat het in oktober even zo slecht ging maar zo te zien zijn jullie een super team dus dat komt wel goed!
Veel plezier in 2018 samen

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 07:42

Wat gaat de tijd dan snel he, als je alles zo achter elkaar ziet :)

Je schrijft echt vol liefde over hem, heerlijk om te lezen. Dat jullie maar een prachtig 2018 mogen hebben :j

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:27

Uitgelicht! :D zag meteen z'n lieve koppie, hihi. Leuk overzicht! Mooi team zijn jullie!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 15:44

Granoek schreef:
Hij is zo knap <3

Jaaaa! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Benoite schreef:
Jeetje niet beseft dat je hem nog niet zo lang hebt.. En dan volg k je topic nog wel! Wat gaat de tijd snel en wat maken jullie grote sprongen vooruit! *\o/* =:)

Dankjewel! De tijd gaat snel hè! Het voelt ook alsof ik hem al veel langer heb/ken :j

DemDeempel schreef:
Wat een prachtig paard en een stoere uitstraling.
Zonde dat het in oktober even zo slecht ging maar zo te zien zijn jullie een super team dus dat komt wel goed!
Veel plezier in 2018 samen

Ah wat een lief compliment! En gelukkig voelt hij zich alweer stukken beter, op naar een gezond en fijn 2018 :)

Fortitude schreef:
Wat gaat de tijd dan snel he, als je alles zo achter elkaar ziet :)
Je schrijft echt vol liefde over hem, heerlijk om te lezen. Dat jullie maar een prachtig 2018 mogen hebben :j

Ja echt waanzinnig snel! Ik had dit een kleine 9 maanden geleden echt nog niet durven hopen :). En dankjewel, hopelijk dat 2018 net zo genieten wordt {:)

Alpha89 schreef:
Uitgelicht! :D zag meteen z'n lieve koppie, hihi. Leuk overzicht! Mooi team zijn jullie!

Oh ja! Ik had het nog niet eens gezien haha. En dankjewel! Komt er van jullie nog een topic? :D

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:01

Wat een knapperd! Fan van dravers. Wat is de prognose van zijn knie?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:29

Leuk! Je hebt al hartstikke veel met 'm bereikt! Veel plezier in 2018 *\o/*

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:12

Leuke combinatie zijn jullie! En wat leuk om te lezen dat hij het zo goed doet en dat je overal rustig de tijd voor neemt :j veel plezier en geluk samen in 2018 *\o/*

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 21:12

Saaams schreef:
Wat een knapperd! Fan van dravers. Wat is de prognose van zijn knie?

Dankje! De prognose is eigenlijk heel goed en hij heeft het niet meer vertoond sinds we meer zijn gaan trainen. Soms merk je dat z'n knie wat sneller moe is maar verder gaat het goed!

Susanne schreef:
Leuk! Je hebt al hartstikke veel met 'm bereikt! Veel plezier in 2018 *\o/*

Dankjewel! Zo langzaamaan tellen de kleine stapjes best op!

xfloorremy schreef:
Leuke combinatie zijn jullie! En wat leuk om te lezen dat hij het zo goed doet en dat je overal rustig de tijd voor neemt :j veel plezier en geluk samen in 2018 *\o/*

Aah dankjewel! Zo leuk om te horen :D

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:00

Wat een leuk dier! En ook erg lief zo te zien. Lekker genieten samen :)

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 06:09

wat een mooi paard zeg! <3 heel veel plezier samen!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 13:46

kruimellover schreef:
Wat een leuk dier! En ook erg lief zo te zien. Lekker genieten samen :)

Het is inderdaad écht een schatje. Zo ontzettend lief en sympathiek. Heb voor m'n gevoel echt een gouden dier in m'n handen.

namiro schreef:
wat een mooi paard zeg! <3 heel veel plezier samen!

Dankjewel! Plezier komt vast goed :D

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:07

Wat een lieve uitstraling heeft ie zeg en een mooie voskleur, zo’n rode gloed over hem heen.

Op nog meer plezier in 2018!

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:35

Jee wat zijn jullie in zo'n korte tijd al een mooi team geworden zeg <3
Ik ben benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen voor jullie.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 18:48

welmoed__ schreef:
Wat een lieve uitstraling heeft ie zeg en een mooie voskleur, zo’n rode gloed over hem heen.
Op nog meer plezier in 2018!

Ik ben ook helemaal verliefd op hem. Dankjewel!

Mondy schreef:
Jee wat zijn jullie in zo'n korte tijd al een mooi team geworden zeg <3
Ik ben benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen voor jullie.

Aah wat een lieve reactie. Dankjewel! Ik ben ook heel benieuwd haha

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:52

Wat een heerlijk jaarverslag!
Ik geniet zo van jullie verhalen en herken zoveel van hem terug in Akkie, dat jullie maar een prachtig 2018 mogen krijgen! <3

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:34

Wat fijn dat er al zoveel voortgang in jullie teamwork zit. Nu hopen dat hij in 2018 geen kwaaltjes krijgt. Veel geluk!

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:40

Dex is leuk! <3
Ik kan me helemaal voorstellen dat je voor dat koppie bent gevallen. En zo te zien beginnen jullie al echt naar elkaar toe te groeien!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: 2017: Ons jaar van eerste keren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:44

Wat een ontzettend gaaf paard, heel veel geluk met hem in het nieuwe jaar! :D