Het jaar 2017 met Inshallah

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Het jaar 2017 met Inshallah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 13:23

Dit jaar heb ik mijn oude pony Isa teruggebracht naar haar eerste eigenaar omdat ik te groot voor haar was geworden. Ondertussen stond mijn nieuwe paard Inshallah V.S. (ofwel Ins :) ) al op stal.
Ins is een 4 jarige ruin van 1.65 hoog en zijn vader is Eye Catcher en mijn doel is om met hem wedstrijden te gaan starten :)

Februari

Toen we hem gekocht hadden was hij mager en het was een luchtzuiger. Luchtzuigen deed hij ontzettend veel in het begin. Hij was wel ontzettend lief en een echte knuffel.
Afbeelding
Afbeelding
Na twee weken kwam de zadelpasser en ik had hem opgezadeld en wilde opstappen. Ik weet totaal niet meer wat er precies gebeurd is maar hij is gaan bokken en toen hij zijn nek omhoog deed klapte ik met mijn hoofd tegen hem aan en viel eraf. Ik wist niet meer waar ik was en zelfs niet dat mijn moeder mijn moeder was. Toen ik alles wel weer wist wilde ik er zo snel mogelijk weer op omdat ik dacht dat ik anders nooit meer zou durven.

Maart
Mijn instructrice en ik zijn eigenlijk helemaal opnieuw begonnen met 'zadelmak maken' omdat Ins zelf ook heel erg geschrokken was dat ik eraf gevallen ben. Na een tijdje konden we weer voorzichtig stappen maar hij vond het wel nog steeds spannend.
Afbeelding
Ondertussen groeiden we steeds meer naar elkaar toe en vertrouwde hij me volledig. Ook speelden we vaak in de paddock :)

April
In april heb ik vooral veel grondwerk met hem gedaan en we maakten kleine stapjes in het rijden. Begin april had hij koliek, dat kwam doordat hij te weinig hooi at. Hij was ook nog steeds veel aan het luchtzuigen jammer genoeg
Afbeelding

Mei
In mei zijn we verhuist van stal. Ins kreeg zo weinig hooi en van slechte kwaliteit dat we het zelf bij gingen kopen omdat de eigenaren vonden dat hij meer dan genoeg kreeg. Ook kon hij amper het land op. De sfeer op de oude stal was zo onprettig dat ik er eigenlijk niet meer heen durfde. Dat was heel jammer want ik heb daar sinds mijn 6e paard gereden en vond het altijd gezellig. Op de stal waar Ins nu staat, staat hij elke dag buiten, ook in de winter en krijgt hij meer dan genoeg hooi van goede kwaliteit. Na twee weken kwam hij al veel aan en merkte ik gewoon dat hij veel blijer was en dat maakte mij weer blij :)
Afbeelding
Het gekke is, sinds hij daar staat heeft hij werkelijk geen 1 keer meer luchtgezogen :D

Juni
In juni gingen we door met rijden, ookal was het weer even een aantal stappen terug aangezien het een buitenbak was met erg veel ''enge'' dingen :P
Ik reed nog met bodyprotector met het ging echt steeds beter. Hij werd ook steeds voller en zijn ribben kon je niet meer zien.
Afbeelding
Afbeelding

Juli
In deze maand gingen we goed vooruit. Ins zat mooi in zijn vacht en was altijd vrolijk als ik er was. Luchtzuigen deed hij nog steeds niet.
Afbeelding

Augustus
In augustus ging het rijden nog beter en gingen we ook rijden zonder dat ik les had. Ook reed ik nu zonder bodyprotector.
Afbeelding

September
In september is er niet veel speciaals gebeurd, behalve dat we meer gingen rijden.

Oktober
In oktober was ik jarig en ik wilde al zo lang een fotoshoot, dat ik dat voor mijn verjaardag van mijn ouders kreeg. Ik vond het super leuk en ik ben nog steeds super blij met de foto's van Mandy Roeting.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

November
In november zijn we begonnen met balkjes in de training. Ins vond het totaal niet eng maar wist verder ook echt niet wat hij er nou precies mee moest :') Hier heb ik helaas nog geen foto's van.
Zo staat hij me nog steeds altijd aan te kijken als ik er aan kom :P
Afbeelding

December
In december heb ik een nieuwe camera gekocht en Insje moest natuurlijk even model staan, wat hij super goed kan :D
Afbeelding

Ik ben zo ontzettend blij met Ins. Ik heb het dit jaar niet makkelijk gehad maar hij hielp me altijd te onstpannen als ik dat nodig had. Na die val dacht ik nog 'Dit is niet het goede paard voor mij' maar hij gaat als het aan mij ligt nooit meer weg. Dank je wel als je alles hebt gelezen!

:wave:

Isa
||B+17-L1+0
Inshallah V.S. (Eye Catcher x Houston)


Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 14:00

Dank jullie wel, en ik ben zelf ook heel benieuwd :D

Isa
||B+17-L1+0
Inshallah V.S. (Eye Catcher x Houston)


Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 15:38

Lienie_F schreef:
Wat is hij enorm veranderd!

Bedankt!

horsiegek schreef:
Super!

Stoppen met luchtzuigen heeft er misschien mee te maken dat zijn maag nu elke keer wel goed gevuld was door een beter stal- en voermanagement. Luchtzuigen is vaak een gevolg van maagklachten.


Klopt, dat is wat wij ook denken :) Dank je wel!

Es_ther schreef:
Die is goed veranderd zeg!
Ik vind hem een super lief hoofdje hebben, en ik wil jullie veel plezier en geluk wensen voor 2018!

Dankje :D

Isa
||B+17-L1+0
Inshallah V.S. (Eye Catcher x Houston)

Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 17:06

Super lief allemaal, bedankt :)

CathyTBP schreef:
Wat een super leuk paard heb je daar! Geweldig om te zien hoe jullie gegroeid zijn <3
Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten!

Oh wat leuk, heb je een foto? Ben erg nieuwsgierig :o

Isa
||B+17-L1+0
Inshallah V.S. (Eye Catcher x Houston)

Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Het jaar 2017 met Inshallah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 17:14

Oeps ja haha :+

Isa
||B+17-L1+0
Inshallah V.S. (Eye Catcher x Houston)

Ninatjuh01

Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 12:35

Michelle_S schreef:
Wat een leuk topic! Fijn dat hij zo opgeknapt is, hij ziet er nu happy uit! Veel plezier nog samen, geniet van elkaar!

Dank je wel, gaan we zeker doen! :D

Isa
||B+17-L1+0
Inshallah V.S. (Eye Catcher x Houston)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker