EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 12:54

Het afgelopen jaar was een bewogen jaar met veel hoogtepunten en nieuwe beginnen. Het stond in het teken van fotoshoots, meetings en wedstrijden. Het is al weer een tijdje terug dat ik een jaar lang in the picture heb gemaakt. dus het wordt een beetje een verzameling van alles.

Januari
Een maand die voor mij vaak in het teken staat van "bijkomen" van de feestdagen en alle verplichtingen er omheen. Een maand waarop ik graag terugblik op wat er daarvoor allemaal is gebeurd. Ik heb mijn thesis over rijden bij CVA patiënten geschreven en met succes afgerond. Daardoor heb ik ook mijn moeder geïnspireerd om weer te gaan rijden.

https://boktimg.nl/img/m/5uZhvT.jpg
Haar aller eerste ritje was in oktober van 2016. Begin 2017 gaan we rustig verder.

Februari
Na jaren zoeken heb ik dan toch eindelijk een bijrijder gevonden voor Nash! Een ware uitdaging, want Nash is behoorlijk eenkennig onder het zadel. Hij vind vreemde mensen op zijn rug bijzonder spannend. Dat resulteert er in dat hij het enorm op een rennen kan zetten, iets wat hij bij mij niet doet. Maar wel iets wat de meeste mensen heel erg eng vinden, wat ik goed begrijp. Maar Marieke's liefde voor "gekke " zorgt er voor dat zij eigenlijk heel makkelijk weg kan rijden op Nash. Marieke is ook fotografe, dus we spreken van om 1x per maand foto's te maken.

1. Afbeelding

Ook ga ik met Nash en Mara eind februari op fotomeeting in Hargen aan Zee. Mijn favoriete plek voor een fotomeeting. Het landschap en het strand is daar zoooooo mooi! Ik neem Eliane van Schaik mee op de carpool en we hebben enorme lol tijdens de shoot. er zijn prachtige foto's gemaakt dei dag door alle verschillende fotografen. Als verrassing had ik Matthijs (die Mara toen een jaar bij reed) meegenomen om over het strand te kunnen rijden. Een droom dei uit kwam voor hem!

2.Afbeelding

3. Afbeelding
Een van mijn favoriete foto's van Nash en mij samen

https://boktimg.nl/img/m/6qJZ0H.jpg
Een prachtige en enorm dierbare foto van mijn man en mij samen met een van de . Eliane is er echt enorm goed in om enorm intieme momenten te maken. Echt genieten.

https://boktimg.nl/img/m/yidwNz.jpg
en dan zelf ook nog even over het strand heen met Nash.

Maart
Omwille van studie en op mijzelf gaan wonen en alles er omheen, stonden de wedstrijden al 1,5 jaar op pauze. Ik moest keuzes maken toen der tijd. Nash was nog mega jong toen we al in het M1 starte. Hij was pas net 5, dus de keuze om de wedstrijden te pauzeren was een logische keus voor mij. Toch begon het wel weer te kriebelen om weer te gaan starten. Dus in maart heb ik weer mijn startpas aangevraagd en zijn we weer begonnen. Om weer een beetje in het ritme te komen en omdat je tegenwoordig flexibel mag starten heb ik eerst een L2 en daarna een M1 proef gereden. We kwamen met mooie punten en plaatsen thuis. Nu moesten we wel door in het M1. flexibel starten zat er niet meer in.

4.Afbeelding

April
April doet wat hij wil. en dat is zeker waar. De eerste bloesem kwam al weer tevoorschijn dus tijd voor een "bloesem shoot". Ik heb Mara gezadeld en we zijn naar een stukje zandverstuiving in de buurt gegaan waar ook bloemetjes aan de bomen hangen.

5.Afbeelding
Mara liet zich van haar beste kant zien. Een stukje passage op de zandverstuiving laat zien hoe goed ze te rijden is, ook al wil ze eigenlijk heel graag alleen maar racen als het aan haar lag. :P

https://boktimg.nl/img/m/EOdA4N.jpg
Die merrie kan mij zo aan het lachen maken. Zij is echt mijn rots in de branding <3

Mei
Tijd voor nog meer foto's. Marieke en ik spreken weer af en we maken super mooie blackfoto's van Nash.

6. Afbeelding

Verder gaan we gemiddeld ongeveer 1x per maand, soms iets meer, soms iets minder, op wedstrijd. De punten in het M1 gaan wonderbaarlijk goed en ik ben zo de M1 uit. Tijd voor een nieuwe uitdaging. De M2 in. Voor mij een klasse die ik uberhaubt nog nooit gereden heb. Ik vond het superspannend, dus heb ik hulp gezocht van een mentale coach. Dat heeft mij het setje in de goede richting gegeven en de M2 gaat nu ook aardig goed!

Juni

Ik krijg van de countrymill een heel nieuw skyway zadel. Super mooi en ik ben er nogsteeds heel erg blij mee. Verder gaan de wedstrijden ook goed en gaat alles rustig verder.
https://boktimg.nl/img/m/oZcfSC.jpg

Juni stond ook in het tegen van opnieuw een fotomeeting. Deze keer bij de Gieneput. Ook echt een super mooie locatie met hele breede ruiterpaden waar je eindeloos kan rijden. De verschillende fotografen doen weer enorm hun best om de prachtig op de foto te zetten. En dat lukt zeker!

7. Afbeelding
Deze foto vind ik zo mega gaaf! De power straalt er vanaf 3

Juli

8. Afbeelding
SH Shots komt langs om Nash en Mara op de kiek te zetten. Ik had een fotoshoot gewonnen tijdens een actie en zodoende spraken wij af. Ik heb een zwak voor mooie black foto's. Dus maakte we er nog maar een paar <3

https://boktimg.nl/img/m/YukbFp.jpg
Mijn grappenmaker merrie Mara. Ze flikt het toch maar weer en maakt mij enorm aan het lachen. :D

https://boktimg.nl/img/m/B7ouxK.jpg
Ook maar eens samen met Mara op de kiek. En for the sake of argument op ik mijzelf ook maar eens helemaal opgetuigd. Waarom ook niet.

https://boktimg.nl/img/m/6t9h55.jpg
Ook Nash kan niet ontbreken om mee op de foto te gaan. Mijn pareltje :D

Augustus

Ik ga met Mara op fotomeeting in Wassenaar. Er zitten bij deze fotomeeting fotografen die ik voorheen niet kende, maar jeetje wat een kwaliteit! Ik ben enorm verwent met meer dan prachtige foto's van Mara. Echt enorm genieten.

9.Afbeelding
Mijn favoriete foto van de hele shoot. Zo zo zoooo moooi. <3

September

September is bij ons op stal altijd de maand van de één jaarlijkse onderlinge wedstrijd. Een wedstrijd waarbij een grote wisselbokaal gewonnen kan worden door de persoon met de overall hoogste score. Voor mij altijd een leuk moment om gewoon een klasse hoger te starten dan ik officieel rij. Dat vind ik ook eerlijker naar mijn stalgenootjes. Dus we gingen een Z1 proef in een 20x40 baan doen. De ouderwetse proeven waarbij dat ook nog mocht er bij gepakt en een pareltje van een proef uitgekozen.

Daar gingen we dan.
10. Afbeelding

Marieke deed ook mee en starte een L2 proef waarbij ze een mooie 2e plaats behaalde.

https://boktimg.nl/img/m/oJkUCz.jpg
Super trots natuurlijk! En het bewijs! Marieke op Nash zijn rug! Hij hand na mijn twee Z1 proeven nog meer dan genoeg power om ook 2x L2 met Marieke te lopen. Hij maakte het haar ook niet echt makkelijk moet ik zeggen.

Ik kan nou ook niet echt zeggen dat hij het mij persee heel makkelijk maakte :')


Hij behoeft iets uitleg. Ze hadden op de dag van de wedstrijd gloednieuwe bordjes geplaatst. Halverwege de proef had Nash de letter half omgestoten. We waren er al een keer voorbij gereden, maar de diagonaal op. Het was hem dus niet opgevallen! De tweede keer dat we er langs reden moest ik eigenlijk over de hoefslag heen. Ik stuurde hem al iets ruimer en op het aller laatste moment schrikt Nash zich dus wild van het half ongevallen bordje :') We kunnen er op lachen omdat ik ben blijven zitten. Maar MAN! Wat ging hij hard :P

Oktober

Oktober was een hele bijzondere maand. een maand waarin het begin van mijn kleine meisjes droom uit gaat komen. Al vanaf dat ik een klein meisje ben (zie ongeveer 5 jaar oud) zei ik al dat als ik een eigen krijg ooit, dat die op de cover van de Penny moest komen! Nu ben ik 25 en was ik niet meer meer zo mee bezig. Maar. Nikki de Kerf stuurde mij een berichtje via Facebook of ik interesse had om mijn beschikbaar te stellen voor de COVER van PENNY MAGAZINE! Nou, natuuuuuuurlijk wilde ik dat! Mijn lang gekoesterde droom stond in vuur en vlam! Het gaat echt gebeuren!!! Als bedankje heeft Nikki nog een "paar" (ze bleef maar foto's schieten :')) genomen.

11. Afbeelding
Precies zoals mijn mannetje is <3

https://boktimg.nl/img/m/EbnCl9.jpg
Als klap op de vuurpijl is redelijk last minute besloten om deze foto ook als poster op te nemen in de Penny. Ik kan niet trotser zijn! En als cover model en een poster. Werkelijk een droom die uit komt!

November

Martine van BellaVie PhotoArt organiseert een photoworkshop in Lelystad. Ze had lucht gekregen van de foto's die Nikki van Nash had gemaakt en had mij gevraagd of ik met Nash langs wilde komen om model te staan. Zo gezegd, zo gedaan.

Er komt nog een appart fototopic van deze meeting zodra ik alle foto's heb, maar hier is alvast een kleine teaser!

12. Afbeelding

December
Dan zijn we al weer in december aangekomen. Dé feestmaand. En een feestje is het! We waren nog niet zo lang geleden "gezegend" met sneeuw. Ik heb niet zo veel met sneeuw, maar voor foto's natuurlijk prachtig! Opnieuw berichte Nikki de Kerf mij of zij langs mocht komen voor sneeuwfoto's van Nash. NATUURLIJK! Nikki is samen met een paar andere fotografen wel echt een van mijn favoriete fotografen. Ik vind haar stijl zo mooi <3

13. Afbeelding

14. Afbeelding
Deze gave actiefoto vind ik magisch :D Zo'n stoer dier.

Verder in de Penny met de aankondiging voor de cover met Nash erop ook uit! 3 januari ligt hij in de winkel! Ik kan werkelijk waar niet wachten!

15.Afbeelding

Verder is dit jaar een jaar waarin ik mee heb gedaan aan de #365amazingdays op instagram. Dat houd in dat je iedere dag een foto plaatst van de . Ik heb gelukkig meer dan genoeg beeldmateriaal. In dit jaar ben ik van 200 naar 5.7K volgers gegaan, waar ik best wel een beetje trots op ben :D Ben je chierig geworden naar mijn account? Je kan ons vinden op https://www.instagram.com/haflingers.nash.and.mara/

Verder ben ik sinds kort gaan vloggen. Ik wilde graag iest waarmee ik ook bewegend beeld als herinnering kan delen. Foto's zijn vaak "plat". Ik ken zelf de herinnering er achter, maar ik wilde graag iets waarmee ik in de toekomst mijn aan kan herinneren als ze er niet meer zijn. Ze zijn zo belangrijk voor mij dat ik dat niet onopgemerkt voorbij wil laten gaan.
Mijn youtube kanaal kan je vinden op https://www.youtube.com/channel/UC4VmnV ... Wz8qatHVbQ

Jammergenoeg stoppen zowel Matthijs als Marieke met het bijrijden van de . Matthijs is erg lang geworden en heeft een nieuwe uitdaging gevonden in een grote NRPS van 1.75m waar hij nog heel lang op door kan groeien. Marieke gaat het erg druk krijgen met haar studie en is dus jammer genoeg genootzaakt te stoppen met het rijden van Nash. 2018 begint dus met het vinden van een nieuwe bijrijder voor de .

Ik vind het leuk om positieve reactie's te krijgen, er is al genoeg negativiteit in de wereld. Dus hou het lief :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 18:36

absque_dubio schreef:
Wauw, wat heb jij een heerlijk paardenjaar gehad zeg. Die foto samen met je vriend vind ik echt het meest ontroerend. :+:
Op naar een volgend fantastisch jaar met je knapperds!

Die foto is mij ook zeker dierbaar. Eliane is echt een kunstenares.

Ik kijk zeker uit naar 2018!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 21:41

Dankjewel Diane :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 05:45

*\o/* uitgelicht *\o/*

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 10:25

Dankjewel :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 14:50

Mirjam1311 schreef:
Helemaal verliefd! <3 <3 <3

Ik ook :D


Monique1963 schreef:
Wat een prachtige foto's van een erg mooi paardje en die boktsessie in die dressuurwedstrijd moet maar een verplicht onderdeel worden, erg grappig!

Het zijn er twee ;) en allentwee ssuper knap. :D

Wat mij betreft mag die bok en rensessie gelijk weer geschrapt worden. Het is dat ik was blijven zitten, anders was het echt niet grappig geweest. :')

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 16:23

Loreke2 schreef:
Wat heb ik een zwak voor haflingers en zeker de jouwe. Prachtige paardjes!

De foto's met je vriend zijn echt leuk.

Dankjewel <

die foto met mijn man zijn idd echt gewldig. Die wil ik nog een keer over doen, maar dan in de zomer en allebij de paarden erbij of helemaal geen paarden :P


PimxBotje schreef:
Mooi hoor!

Dankjewel :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 19:24

Jaaa. Ik kan echt niet wachten! De poster is ook echt suuuuuper mooi <3

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 21:37

Dankjewel :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 22:04

Een verlaat kestcadeautje!

Iemand op Instagram heeft Nash nagetekend. Hoe gaaf!

Afbeelding

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 05:06

Die foto is idd echt heel erg gaaf!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: EJL-ITP met Haflingers Nash en Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 08:19

Dankjewel Wescha. Komt helemaal goed!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers