Een jaar vol hoogtepunten en geluk met Fleur!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarloesx2
Berichten: 543
Geregistreerd: 09-07-11

Een jaar vol hoogtepunten en geluk met Fleur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 22:32

Hallo! *\o/*

Na alle leuke topics gezien te hebben, toch maar besloten om zelf ook een topic aan te maken.
Hoewel ik elke dag even op bokt kijk, post ik zelf eigenlijk nooit een topic.
Nadat ik vorig jaar een ontzettend zwaar jaar + ongeluk heb gehad, (Ik ben met pony en al onderuit gegaan, ik ben ruim 1,5 uur bewusteloos geweest en heb 4 dagen in het ziekenhuis moeten blijven, ook moest ik voor 7 maanden lang elke week naar het revalidatie centrum. ) Hebben we ons dit jaar weer helemaal kunnen herpakken! Ik heb dit jaar ontzettend kunnen genieten, heel veel geleerd en heel veel leuke dingen mogen doen samen met mijn 18 jarige Welsh pony Fleur die ik inmiddels al weer 3 jaar bezit.
Op naar 2018!! {:}


Januari


We beginnen het jaar met sneeuw! Door de sneeuw hebben we niet veel kunnen rijden, wel longeerde ik haar een paar keer per week.

Afbeelding


Februari

In Februari lag er nog steeds sneeuw, we maakten heerlijke buitenritjes en zijn begonnen met een serie crosslessen bij Manege Snorrewind in Markelo , 1x per maand een half jaar lang! Hierbij kregen wij super goede begeleiding en de lessen waren super leerzaam!

Afbeelding

Afbeelding

Maart

In Maart niet heel veel bijzonders, we trainden lekker verder, maakten lekkere buitenritjes en hadden onze maandelijkse crossles.

Afbeelding


April

In April heb ik besloten om fleur te laten scheren, doordat het weer mooier werd en we weer wat intensiever aan het rijden waren begon ze ontzettend te zweten tijdens het rijden, hierdoor leek het me verstandig om haar te laten scheren. Helaas lukte het niet om haar hoofd te scheren aangezien ze dit echt niet fijn vind, de rest van het lichaam ging prima. Ook deden we mee aan het In Outdoor springen in Saasveld, een superleuke wedstrijd georganiseerd door hele vriendelijke mensen, fleur trok ontzettend goed aan en we reden 2 heerlijke foutloze rondjes! De ostheopaat kwam ook langs voor een behandeling, en zo werd ze heerlijk gemasseerd en was ze weer helemaal los.

Afbeelding

Afbeelding


Mei


Mei was een rustige maand, we waren weer lekker aan het rijden, gingen lekker op buitenrit en liet ik fleur losspringen! Dit vond ze erg leuk!

Afbeelding


Juni


Juni was voor mij het hoogte punt van het jaar, voor het eerst sinds een jaar deden we weer mee aan een dressuurwedstrijd, puur voor de lol en we zouden wel zien hoe ging. We startte in de klasse BB paarden, fleur liep echt ontzettend fijn en we behaalden een monsterscore van maar liefst 213,5 punt!!Hiermee behaalden we een 2e prijs! In de 2e proef reden we 191 punten! Mijn dag kon niet meer stuk, dit had ik nooit durven dromen! Ik ben nog steeds zo trots op fleur, ze deed zo d'r best!

De foto staat op de kop, ik krijg hem niet gedraaid sorry!
Afbeelding

Juli

In Juli hadden we onze laatste crossles van de serie, deze hadden we op het crossterein in Heeten, een super mooie locatie met uitdagende hindernissen. Hier is ook een hele mooie foto van ons gemaakt. Verder maakten we buitenritten en gingen we vaak afkoelen in een wateroversteek plaats voor paarden bij mij in de buurt!

Afbeelding


Augustus


In Augustus hebben we niet veel gedaan, door het warme weer hebben we het rustig aan gedaan, we gingen voornamelijk op buitenrit of reden in de avond lekker in de wei.

Afbeelding


September


In September gingen we weer eens op dressuurwedstrijd. Dit keer in de klasse B, ik had al een lange tijd niet officieel in de B gestart, dus ik had geen hoge verwachtingen. Ondanks dat deed fleur het weer super braaf en liep ze heel fijn! We werden beloond met 185,5 & 196 punten en een 2e prijs! Mijn dag kon niet meer stuk!

Afbeelding


Oktober

In oktober hebben we niks bijzonders gedaan, we reden voornamelijk thuis in de wei en gingen af en toe op buitenrit, verder longeerde ik haar veel.

November

In november werd het weer kouder, het werd weer sneller donker en de dagen werden korter. Gelukkig kunnen we nu lekker in de goede verlichtte buitenbak bij de buren rijden! Hier mag ik zovaak rijden als ik wil en wanneer ik wil. Doordat het rijden zo fijn ging kriebelde het weer om op wedstrijd te gaan.
Op 26 november gingen we weer op dressuurwedstrijd, dit maal indoor. Het was echt ontzettend slecht weer, het regende enorm hard. Hierdoor konden we maar 10 minuten voor de proef losrijden in de binnenbak. (buiten losrijden was niet mogelijk) Ondanks dat beide wat spanning hadden en ik er niet z'n heel fijn gevoel over had, werden we beloond met 190 & 202 punten en weer een 2e prijs!! Ik had dit totaal niet verwacht en was echt super blij!!

Afbeelding


December

Inmiddels zijn we aangekomen in December, een van de leukste maanden van het jaar.
Hier ligt er nu een dik pak sneeuw waardoor rijden er op het moment niet inzit, we doen het rustig aan. Wanneer de sneeuw weg is gaan we het rijden weer oppakken! Ik heb echt genoten van dit jaar, alleen maar leuke momenten mee mogen maken, we hebben zoveel geleerd dit jaar en ontzettend leuke dingen mogen doen samen! Ben nog steeds zo blij met mijn lieve merrie, die het maar steeds weer voor mij doet!

Afbeelding

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Een jaar vol hoogtepunten en geluk met Fleur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:50

Jullie zijn een leuke combinatie Marloes! Op naar een mooi 2018 :j <3

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Een jaar vol hoogtepunten en geluk met Fleur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 07:29

Heftig ongeluk!
Gelukkig heb je een fijn jaar gehad, en wens je fijne 2018!