2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 09:57

Niet mijn normale EJL, maar aangezien het morgen precies een half jaar geleden is wilde ik toch een topic maken van ons laatste jaar samen. Al duurde dit helaas maar tot juni.

Nieuwjaarsdag! Vuurwerk! en een vreemde vogel als jij was vond je vuurwerk altijd erg interessant. Je bent er ook nooit bang van geweest. Als er wat werd afgestoken als je buiten stond, stond je altijd vol bewondering te kijken.
Voor mij ook wel lekker... ik kon oudjaarsdag altijd nog prima een buitenritje maken in de avond _O-

2017 begon, zoals zo vele jaren in revalidatie :')
United aka Stef Stuntpiloot was namelijk ruim een half jaar daarvoor uit het weiland gesprongen een betonnen wal op bijna de mestput in. En als onkundige springer had hij niet niet gered. Lang verhaal kort, veel schade aan zijn lijf, maar gelukkig 100% hersteld. In januari waren we met de laatste loodjes qua opbouwen bezig en gingen we weer langzaam toe werken aan het starten.

Behalve het starten hielden wij ook erg veel van lekker boscrossen, strand hobbelen en het dorp onveilig maken :D
januari deden we gezellig een rondje dorp

Afbeelding

Februari gingen we weer voor het eerst buiten de deur lessen. Uni kreeg er helemaal hysterische energie van :')


Afbeelding


Maart

Hebben wij een fotowedstrijd op facebook gewonnen :Y)
€50,- tegoedbon en een les van Dinja. *\o/*
Eigenlijk oneerlijk... want Uni had graag dingen op zijn hoofd. En dan heel blij en trots kijken als mensen aan het lachen waren. Gevonden pionnen in de paddock waren trouwens een prima snavel, dat je baasje dan in paniek naar je toe komt rennen omdat ze dacht dat je met je hoofd vast zat was een bijzaak. :+


Afbeelding

En kusjes... <3 Uni hield erg van kusjes <<)
En dat moest ook altijd voor je het hoofdstel in deed. Eerst kusjes op je hoofd en jij een kusje op zijn neus en dan kon het bit er in :')
Die pakte je natuurlijk zelf, inclusief de neusriem, teugels en eigenlijk alles wat je in je mond kon stoppen.

Afbeelding

Rijden ging lekker door, en we gingen weer voor het eerst starten na ongeveer een jaar.
Ook het boscrossen ging door... dat moet ook getraind worden :D

Afbeelding


Afbeelding


April schreven we ons in voor de Almelose ruiterdagen... een mijlpaal voor ons. Uni was gek op drukke wedstrijd terreinen. Hoe meer drukte en commotie des te leuker vond hij het. En natuurlijk àl dat publiek wat volgens hem allemaal voor hem kwam kijken _/-\o_
We hadden een jaartje over moeten slaan door het weiland incident dus we hadden er weer zin in.

(oudere foto)
Afbeelding

In mei vierde je je sweet sixteen

Afbeelding

Juni, we trainden hard door en zorgden natuurlijk ook tussendoor voor het nodige vermaak.
Ook gingen we regelmatig op bezoek bij jouw favoriete ezeltjes en alpaca's in het dorp :+:

Afbeelding


14 juni 2017... een rotdag, en helaas het afscheid van mijn maatje.
Dat alles is terug te lezen in dit topic, deze wil ik graag "gezellig" houden :+
[IM] Dag lieve clown, slimme professor, lief vriendje... United

Kortom... ik mis mijn grote vriend vreselijk, maar ik ben zo blij met alles wat wij samen hebben kunnen doen en hebben meegemaakt. Het was echt een erg grappig paard, een echte clown die iedereen aan het lachen maakte en soms ook tot waanzin dreef met zijn acties.
Maar het grappige... dat vond meneer zelf ook :')

veerle_1001
Berichten: 102
Geregistreerd: 19-11-09

Re: 2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:34

Wat een verdrietig einde! United ziet er erg krachtig, grappig en leergierig uit.
Fijn dat je deze mooie herinneringen in ieder geval hebt en hopelijk kom je binnenkort weer een mooi nieuw paard tegen om nieuwe herinneringen mee te maken!

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: 2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:37

Wat een rottig einde.... wel heel leuke foto's en een mooi eerbetoon aan een knap paard.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: 2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 09:54

ja ik ga in het voorjaar op zoek naar een nieuwe vriend.
Heb eerst even de tijd genomen om dit stukje af te sluiten... ik heb hem 13 jaar gekend en 10 jaar was hij van mij. Daarbij heb ik hem ook gekregen van mijn vader die overleden is in 2011, wat hem ook weer een extra herinnering geeft.
Maar nu is het verdriet meer op de achtergrond, en de leuke herinneringen en gekke gebeurtenissen op de voorgrond.
Ik lig ook geregeld dubbel om de rare foto's en filmpjes die voorbij komen als facebook herinneringen :+

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: 2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:14

Wat een mooi eerbetoon voor United, blij te lezen dat de goede herinneringen boven komen. Neem je tijd voor het zoeken naar een nieuwe vriend of vriendin.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: 2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 14:18

ja een vriendin kan inderdaad ook... ik ben niet geslacht gebonden voor een paard _O-
Het mag alles zijn wat mij betreft.

wortel115

Berichten: 2125
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: 2017 het laatste jaar van United, vol mooie herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:36

Mooi overzicht heb je gemaakt, maar helaas zo een verdrietig einde. Maar wat een geweldig karater had hij als veulen al!