Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 16:23

2017 is een jaar van afscheid nemen en nieuwe kansen krijgen geworden.

Januari begon met een aankoop van een 11 jarige AMHA hengst. Saujana's Bocah. Bocah zag er niet geweldig uit toen hij bij mij kwam, veel te mager en een dikke wormenbuik.
Afbeelding

De eerste 2 maanden heb ik hem de tijd gegeven om bij te komen. Daarna zijn we intens gaan trainen voor de hengstenkeuring. Dit met resultaat! Bocah kwam in het verleden niet verder als een 2D premie.
Dit jaar op de keuring vond de jury het een zeer mooi paardje, stap kon beter maar een zeer correcte draf voor een kleintje! Dit resulteerde in een 2A premie. Als we meer tijd hadden gehad had die eerste er misschien wel in gezeten zeiden ze.
Afbeelding

En ja hoor knap was hij zeker <3 Manen van een sprookjespaard en een karakter om u tegen te zeggen <3
Afbeelding

Als snel waren we mei en mocht mijn zelf gefokte jaarling hengstje mee op show. Ondanks dat ie niet wou stil staan bekroonde de jury hem als reserve grand champion. 2de beste jeugd hengst! Ook werd hij Champion non AMHA in de liberty
Afbeelding

Een paar weken later mocht hij opnieuw mee op show, ook hier gaf hij weer een geweldige show weg in de liberty. Toen ik deze foto gepost kreeg werd ik helemaal verliefd op mijn mannetje <3
Afbeelding

In Juni heb ik Muis op de foto laten zetten, vind haar zo'n prachtige merrie.
Afbeelding

Ook mijn allerliefste Luna mocht op de foto. De laatste 2 jaren heeft ze erg geschommeld met haar gezondheid na een keizersnede. Nu zijn we eindelijk op de goede weg! trots op mijn oude goude.
Afbeelding

Daarna volgde de enter twenter keuring. Zonder al te veel verwachtingen heb ik mijn lieve May Linn MB mee genomen op keuring. Ook zij mocht naar huis met een nette 2A premie en 1 puntje te kort voor een 1ste premie. Super trots op mijn meisje!
Afbeelding

In Juli hadden we de zomershow, hier had ik muis en Obi mee. Zowel muis als obi waren beiden top 10 geplaatst en muis zelfs op de 4de plaats van meer als 30 paardjes!
Afbeelding

Begin Augustus was het tijd van afscheid nemen. Meer en meer begon ik concreet naar een fokdoel te werken. Hierdoor heb ik helaas 2 geweldige mannen voor te koop moeten zetten. Allerliefste Bocah is verkocht naar een geweldige man waar ik nog heel veel contact mee heb.

Maar ook Appie kreeg een nieuw huisje. Mijn mannetje waar ik zo voor gestreden heb om in leven te houden. Helaas heeft appie veel meer tijd nodig om te herstellen van zijn achterstand, en weten we niet hoe hij uit zal groeien. Om die reden hebben wij hem verkocht aan een geweldig huisje. Appie is momenteel prachtig aan het ontwikkelen en zal volgend jaar waarschijnlijk op show verschijnen met zijn nieuwe baasje, hier kijk ik enorm naar uit!
Afbeelding

Eind augustus was de NMPRS merriekeuring. Dit jaar had ik maar 1 paardje mee, maar dat paardje heeft heel mijn dag tot een gigantisch succes gebracht. Muis werd met een 1A premie op kop geplaatst en mocht hierdoor naar het kampioenschap! Wat trots op mijn knappe lieve muis!
Afbeelding

In September kwam mijn nieuwe aanwinst aan op stal. Voor dit mannetje heb ik hard gespaard en ben ik zijn fokkers heel erg dankbaar dat ik deze kans krijg. Met Vegas hoop ik vele leuke shows en keuringen te hebben. Ook heeft hij een geweldig leuk karakter en is hij het beste vriendje van mijn vriend.
Afbeelding

Eigenlijk was deze verassing in September als besproken, maar nu ook echt werkelijkheid. Als verjaardagscadeau heb ik deze knappe dame gekregen. Sebastopol's Kadootje, Kampioen merrieveulens 2016! Een droom die werkelijkheid wordt! Mijn eigen gouden mini <3
Afbeelding

En natuurlijk kijken wij ook uit naar een geweldig 2018! Met als hoogtepunt een veulen uit de combinatie marley x velvet.
Afbeelding

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:27

Veel gebeurd dit jaar :D op naar 2018!

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:40

Mooie paardjes!

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:47

oké ik ben om later als ik groot ben wil ik ook mini's :j

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:49

Super jaar en super gezellig volgend jaar weer 8-)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:16

Knappe paardjes sara op naar 2018

Eztelly

Berichten: 27
Geregistreerd: 01-11-16

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:20

Mini's zijn zoooooo leuk!!

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:36

Je hebt een mooi stel paardjes nu. Echt leuk!!

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:07

Ze zijn allemaal leuk, maar dat koppie van Luna is echt <3

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:02

Een bewogen, maar zeker een mooi jaar. Fokken betekent ook afscheid nemen. Wie is altijd moeilijk, maar je beslist dan met het oog op wat je wilt.
Hier heb ik ook een zeer bewogen periode achter de rug, maar de postieve premies en keuringen houden je op de rit en geven je even een positief gevoel. Ik hoop ook op een super 2018.

Ben erg benieuwd naar je veulen die komen gaat.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:00

Fantastisch dit, mooie dieren hoor!

ElineThera

Berichten: 2286
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:19

Wow.. wat een mooi jaar dat 2017 en wat een knappe paardjes heb je <3
Veel succes en geniet vooral van 2018... wel een beetje benieuwd hoe je veulentje gaat worden.. :)

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:59

Wat heb jij een stel prachtige paardjes!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Een jaar van afscheid en nieuwe kansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:03

Hoe hou je de mini’s zo slank?

Wat een toppers!

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 06:43

Blue_Eyes schreef:
Ze zijn allemaal leuk, maar dat koppie van Luna is echt <3

Ja echt he <3 mijn allergrootste trots onder de paardjes


stal_HD schreef:
Een bewogen, maar zeker een mooi jaar. Fokken betekent ook afscheid nemen. Wie is altijd moeilijk, maar je beslist dan met het oog op wat je wilt.
Hier heb ik ook een zeer bewogen periode achter de rug, maar de postieve premies en keuringen houden je op de rit en geven je even een positief gevoel. Ik hoop ook op een super 2018.

Ben erg benieuwd naar je veulen die komen gaat.


Dat is zeker zo. En die keuzes zijn niet altijd makkelijk maar dan moet je kijken naar wat het beste is voor je paarden.
Laten we duimen op een positief 2018 voor ons beiden.


ElineThera schreef:
Wow.. wat een mooi jaar dat 2017 en wat een knappe paardjes heb je <3
Veel succes en geniet vooral van 2018... wel een beetje benieuwd hoe je veulentje gaat worden.. :)

Hihi dankje! Hier kan je marley's dracht volgen. Plaats ik ook regelmatig updates :D
[KS-MK] Ieniemienie Marley in de maak


plutolover schreef:
Hoe hou je de mini’s zo slank?

Wat een toppers!

Om heel eerlijk te zijn bitter weinig. Ze bewegen van hunzelf heel erg veel in de kudde. Af en toe ga ik ermee wandelen in de bossen. Maar verder zijn ze hier heerlijk paard