She's Special, What a year!! Let's start fresh!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

She's Special, What a year!! Let's start fresh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 12:53

Heej Bokkers,

Jeetje,
Alweer een jaar om gevlogen!! Maar niet zonder avonturen.

Even snel een paspoortje voor de mensen die mijn Special niet kennen

Naam: Chey's Special Delivery A.k.a. Special
Ras: Quarter
Leeftijd: 10
Geslacht: Merrie

Onze eerste paar maanden vervlogen soepel. Mn meisje was alweer een jaar van mij, werd 12 Februari alweer 10 jaartjes jong.
Afbeelding

Onze eerste sneeuwrit werd een feit. (mijn eerste sneeuw-glijpartij ook :j _O- )
Afbeelding

Afbeelding

Het rijden ging steeds beter, ze was onwijs goed in conditie en we hadden zo nu en dan erg lol met Bijvoorbeeld luchtballonnen.
Afbeelding

Langzaam aan, werd het daten tussen mij en m’n lieve vriendje een vaste relatie en gingen we in maart samen lekker een paar dagen weg. Wij vakantie, paardje ook lekker rust.

Het was het jaar dat we de klasse 1 lang gingen proberen, en dit met veel succes ook hebben doorlopen.
We waren zelfs zover dat we na 2 min koelen een goede hartslag hadden. Wauw wat was ik trots :)
Afbeelding

In Juni heb ik Special meegenomen naar Paard en Leven. Marlies en mijn nichtje Ymea zijn mee geweest voor support en foto's uiteraard.

We hebben ons ingeschreven voor een kennismakingsclinic springen. Dat met een westernpaard vond ik best wel griezelig. We hadden al wel boomstammen gesprongen in het bos, maar echte hindernissen waren nieuw.
Afbeelding

Wauw, gewoon een parcours van 50 a 60 cm gesprongen. Geweldig!! Wel op zn western, lange teugels en geen techniek hahaha _O- :=

En daarna een clinic bij Rieky Young. Dat was ook heel tof!!
Afbeelding

We werden zelfs uitgenodigd voor de hippiade in Ermelo…..

Tja… dat ging helaas niet.

Endurance Leersum eind Juli ging echt bagger. Ze wilde niet lopen en ze zat mega hoog in haar hartslag. Het voelde niet goed, dus na 2x aanbieden wist ik al dat het hem niet ging worden.
Bij de nakeuring afgekeurd om locomotie en er werd mij verteld dat ik gauw naar haar pezen moest laten kijken want als ze zou gaan kreupelen was het gebeurd met dr.
Dit was natuurlijk niet netjes gezegd zo midden op een wedstrijdterrein, maar we gingen wel even naar de Lingehoeve om te kijken wat er mis was.

Vriendlief mee ter ondersteuning.

Afbeelding

Pezen goed, botten goed. Alleen veel te veel gewrichtsvloeistof en gevoelig op de voorhoeven i.v.m. een hoefbeen kanteling. Dus op ijzers en op pijnstilling zodat alles de tijd kon krijgen om te genezen.

Deze tijd hebben mijn vriend en ik goed benut om rustig aan te gaan zoeken naar een plekje voor ons zelf. Volgens sommige snel, maar het voelt super dus we gaan voor een mooie toekomst.

Helaas kreeg ze na een maand rust ook vocht in haar sprongen. Hiervoor zijn we met enige haast terug gegaan naar de kliniek.
Door de rust werd mevrouw weer zwaarder en nam het vocht alleen maar toe. Dus we zijn het langzaam weer gaan opbouwen zodat Special weer kon gaan afvallen.

Doordat ik op mijn werk het traject ingegaan ben van het aanvragen van nieuw schoeisel. Ben ik erachter gekomen dat ik een chronische aandoening heb die mogelijk invloed gaat hebben op mijn huidige beroep. Ik zit nu in een medische molen die ook mentaal heel veel vraagt van me.

Ondertussen hebben Special en ik alweer rustig aan wat leuks gedaan. We zijn aan het opbouwen en we gaan er weer wat moois van maken samen!

Afbeelding

En gaan we de 28ste vieren dat ze alweer 2 jaartjes van mij is. *\%/* *\%/* Y)(^)

Mijn lieve vriend en ik hebben een huisje gekocht wat verder van waar we nu wonen en dat betekend van we Special volgend jaar gaan verhuizen. Dit vind ik heel spannend omdat ze heel gehecht is aan haar lieve vriendinnetje Jamy
Afbeelding

De leuke kant is wel dat we samen alles aan het uitzoeken zijn zodat we 1 februari direct kunnen starten met klussen. En dan zo snel mogelijk in ons nieuwe huisje kunnen trekken :j :D

Voornemens voor volgend jaar:

- Een strandrit maken
- Een soepele verhuizing van zowel ons als Special
- Een jaar zonder blessures

Vorige topics!!
14. [RIJ-ITP] Paard en Leven met Special!
13. [ITP] Bellatrix did it again!! Spec op de hei
12. [ITP] Spec 10 jaartjes jong in de sneeuw!!
11. [RIJ-ITP] EJL-ITP met Chey's Special Delivery
10. [ITP] My Special Delivery in Herfstkleuren!
9.[TEN-ITP] Mijn eerste Klasse 1 met Special is een feit!!
8.[WN-ITP] Les van Alice, vastgelegd voor Bellatrix!! TROTS op Spec!!
7.[ITP] Met Special op de hei!! Foto's van Bellatrix <3
6.[ITP] De camera van Bellatrix heeft Spec weer gevonden!!
5.[ITP] My Special Delivery has finally arrived!! 2015!
4.[RIJ-ITP] Prachtige dierendag: eerste buitenrit met dinnetje!
3.[WN-ITP] Zonder zadel op Chey's Special Delivery
2.[ITP] Een half jaar Special!!
1.[ITP] Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: She's Special, What a year!! Let's start fresh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:37

Het was een bewogen jaar voor jullie! Met ups en downs.

Maar het nieuwe jaar gaat super worden. Ook met nieuwe foto's!!

:+:

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 13:59

Ja nogal,

En we gaan idd weer veel foto's maken :) en maar een foto's Maken met Jeroen erbij :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: She's Special, What a year!! Let's start fresh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:22

We hebben deze zomer geen shoot gedaan dus we moeten wat inhalen! :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: She's Special, What a year!! Let's start fresh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:45

Super leuk overzicht Marlon! Die sneeuw-oortjes-foto is echt praccccchtig en die sneeuwpoppenfoto is echt leuk :+ Wel jammer dat je weg gaat, maar begrijpelijk!

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 17:13

Bellatrix schreef:
We hebben deze zomer geen shoot gedaan dus we moeten wat inhalen! :D


:)

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: She's Special, What a year!! Let's start fresh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:31

Mooi overzicht van jullie 2017!

Hopelijk blijft 2018 blessurevrij en kan je alle dingen met Special doen die je op je lijstje hebt staan. :D

En heel veel geluk in jullie nieuwe huis!

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 23:49

Ntlie_ schreef:
Mooi overzicht van jullie 2017!

Hopelijk blijft 2018 blessurevrij en kan je alle dingen met Special doen die je op je lijstje hebt staan. :D

En heel veel geluk in jullie nieuwe huis!


Dankjewel!!

Wij gaan het ook hopen en heel erg bedankt xx