Jaar van veranderingen, 2017 met Azrael

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Jaar van veranderingen, 2017 met Azrael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:41

Ik geniet altijd van de overzichtjes bij anderen, dus ik doe er zelf ook maar eens gezellig aan mee.
2017 is voor ons een bewogen jaar geweest. Azrael is ten eerste mijn eigen paard geworden. Ik reed hem al 2 jaar voor iemand anders maar die had geen tijd meer. Dus zodoende :)

Januari

Afbeelding

We waren lekker aan het trainen voor de B. Azrael nog in z’n donkere wintervelletje en mijn geconcentreerde heufd. :’) verder niks bijzonders eigenlijk!

Februari
Veel sneeuw! Gelukkig hebben we een lekkere binnenbak dus dat was geen enkel probleem. Hier staat azrael met z’n beste maatje in de paddock.

Afbeelding

Maart
In maart hadden wij ons succesvolle l1 debuut. Meteen een eerste plaats te pakken en een paar dikke winstpunten. Issie niet knap?

Afbeelding

Ook besloten we in maart op zoek te gaan naar andere stalling. We dachten dat het stukken beter kon dan op de huidige stal en gingen we naar een minder prijzige stal. Beetje back to basics!

April
Tijd om te verhuizen dus. Achteraf bleek aan het einde van april dat dit niet zon goed idee was :’) azrael voelde zich er totaal niet op z’n plek en viel flink af. Het was een leuke plek, maar het belangrijkste is dat azrael zich goed kan ontwikkelen en hij zich goed voelt. Hier was dat niet dus we zijn weer vertrokken

Afbeelding

Mei
Helaas is azrael wat spieren en vetjes kwijtgeraakt op de vorige stal. Ook het vele verhuizen deed m geen goed. We wilden graag terug naar de vorige stal maar hier was geen plek meer helaas. Daarom gingen wij naar een hele fijne stal in beek. Hier is azrael zo ontzettend opgeknapt. Dit was verassend, omdat er minder weidegang was, niet in de kudde, veel meer een sportgerichte stal waar azrael het goed bij deed.

Afbeelding

Lekker bijkomen en weer trainen dus!
Ook een switch van instructrice, want mijn vorige instructrice woonde een stuk weg.
Het was lekker weer en we konden weer mooi aan de slag.

Juni
Weer eens gestart. Vrij snel na een switch in instructie, een tijdelijk zadel en geen goede voorbereiding. Spanning was te zien :’)

Toch nog 1 wp mee naar huis kunnen nemen maar geen fijn gevoel...

Afbeelding

Juli
Poosje op vakantie geweest. Na twee weken weer op stal terugkomen en azrael zo glimmend en glanzend in z’n stal zien staan was zo top!
Wat was hij opgeknapt, en wat een kunst is goed voeren en regelmaat toch. Heel blij


Afbeelding

Afbeelding


Augustus
Eindelijk! Na lang sparen kon ik weer een investering doen. (Want, spaarpot leeg gezien ik net een paard had gekocht) ben zo goed geholpen door het Drunens ruiterhuis. Ik hoefde niet meer op m’n vzh zadeltje te rijden maar op dit heerlijke dressuurzadel. :)
Afbeelding


Afbeelding
Ook weer gestart. Gevoel was veel beter, maar punten bleven wel achter.. we bleven wel regelmatig starten maar toch zaten we niet meer op ons oude niveau. Andere stal, andere instructie, het was even zoeken in het management.

September

Afbeelding
Toch maar besloten om weer terug te gaan naar mijn oude instructrice. Het is prima om eens een andere weg in te slaan, maar de oude manier van rijden paste ons toch wel beter.
Het was ff doorbijten om wat stappen terug te zetten om vervolgens weer verder te kunnen. Maar azrael heeft altijd hard z’n best voor mij gedaan! Zo trots op dit paard!

Oktober
Niet veel bijzonders. Lekker doortrainen, starten, en de punten waren dr weer als vanouds :D
We zijn de l1 door. Bevestigd toch weer mijn keuze om terug te gaan naar m’n oude instructie.
T past ons beter.

Afbeelding

Azrael voelde zich lekker in z’n velletje. Kreeg stukken meer krachtvoer dan voorheen en deed het er goed op. Toch was t jammer dat op deze stal het buitenrijden niet zo goed ging en azrael niet met een maatje in de wei kon. Maar hij oogde happy en dat is t belangrijkste.

November
Slecht weer, nat , koud. Tja wie ambities heeft traint gewoon door natuurlijk! Helaas was het erg lastig te combineren met mijn fulltimebaan. Buitenrijden ging moeilijk ivm de bodem en slecht weer. Overdag aan het werk en s avonds rijden ging lastig omdat de binnenbak bezet was door lessen. Met passen en meten lukte het wel maar echt handig was het niet. Azrael had nogal wat extra energie als hij soms eens een dagje stil stond.

December
Telefoon! De oude en oorspronkelijke stal belde dat er een stal vrij is. Dus.. we zijn weer terug bij het oude, de cirkel is rond. Terug op de oude stal, oude instructrice en oude manier van rijden...

Dus, het moraal van mijn jaar verhaal:
Het gras is dus niet altijd groener bij de buren!
Ik neem mee uit mijn ervaringen wat een toegevoegde waarde is maar ben erg blij met waar we nu weer staan. We trainen hard voor het M1 en azrael is weer tevreden op z’n oude stekkie. Achteraf hadden we het gewoon bij het oude moeten laten, maar we hebben er veel van geleerd.

Dus, een bewogen jaar! Maar wat een mooie ervaring, en mijn eigen paard aan mijn zijde. Toch wel erg bijzonder .


Op naar een succesvol 2018 :)

Afbeelding

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:55

Minjon schreef:
Wat een leuk paard! Is de onderste op de henriette hoeve toevallig? :)
Veel plezier in het komende jaar, dat het een stabiel jaar mag worden waar jullie de klasses door kunnen gaan vliegen!

Dankjewel! :*

Nee, de eerste en laatste stal is het Biobos in Arnhem. Een kleinschalige pensionstal. :)
Zou d’r nooit meer weg willen, haha :+

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Jaar van veranderingen, 2017 met Azrael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:57

@lau, Thanks! Tijd om dit jaar te bekronen met wat flauwe kerst foto’s :)

@xyzutu: inderdaad, veel wisselingen wil ik liever niet voor azrael. Paarden blijven gewoontedieren. Maar heb geleerd wat niet past en wat wel past! Dus toch waardevol. Wat veranderingen in het management wat betreft voer en weidegang waar ik anders nooit iets mee had gedaan.

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Jaar van veranderingen, 2017 met Azrael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 20:29

Leuk Lau!

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 20:28

Mandy schreef:
leuk overzicht. Fijn dat er nu weer een plekje is op de oude stal, komend jaar komt vast goed qua wedstrijden.
meeste foto's komen mij heel bekend voor qua locatie(gaat nu heel hard denken of ik jou wel eens heb zien rijden)

Welke foto’s komen je bekend voor? Ben benieuwd :)

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 20:29

joelledsr schreef:
Wat heerlijk om te lezen en wat een compliment voor je oude vertrouwde stal en instructrice. Ook knap van jou dat je goed bent blijven kijken naar je paard en dat je gekozen hebt voor zijn welzijn.

Thanks mooi compliment

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 20:31

Djali schreef:
Leuk overzicht!! En mooi paard!

Ondanks al het gepleit voor 24/7 buiten, bitloos rijden, minder krachtvoer,... voor sommige paarden werkt dit gewoon écht niet! Heb net hetzelfde meegemaakt! :)

Ik denk dat het vooral heel erg vanuit de mens gedacht is. Het is gewoon een leuker idee dat een paard lekker de hele dag in de wei loopt dan op stal. Maar inderdaad, kijk naar je paard en hoe die reageert, is voor elk paard weer anders !

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 20:32

Ann_Pam schreef:
Mooi overzicht en fijn dat jullie weer op een fijne plek zitten. Volgens mij heb ik je paard nog gezien in het biobos kan dat? (Tijdens bewonersvakantie op het park ernaast)

Ja klopt helemaal! Leuk dat je hem herkent.
:)

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 20:36

elinedeau95 schreef:
Mooi verhaal en echt respect dat je zo goed naar je paard hebt geluisterd. Veel mensen roepen tegenwoordig over paarden 24/7 buiten in groepen, minder krachtvoer en veel ruwvoer. Dit kan voor vele paarden werken, maar voor jou paardje blijkbaar niet en houdt meer van vaste regelmaat. Top dat je naar je paard hebt geluisterd en niet naar de stroom 'wat is goed voor je paard'

Ik ben soweiso niet zo gevoelig voor dat hele natural verhaal gelukkig :+
Ik wil een paard wat kan presteren in de sport en happy en gezond oogt. Dat heb ik op deze manier! Misschien zou ik hem wel anders behandelen als ik andere dingen van hem zou vragen, bijvoorbeeld recreatief rijden.

Mooi compliment, leuk dankjewel

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 18:31

AvanKol schreef:
Hee bekenden!! :D Leuk topic. Erg goed dat je zo naar hem luistert inderdaad!! Hij ziet er super uit en hopelijk gaat het goed op jullie nieuwe/oude stal! :)

Hee hoi, jij ook hier :)

Jaaa de liemers was wel mega gezellig hoor, dat ga ik missen! Groetjes daar

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MaaikeL8 en 15 bezoekers