EJL met Kany

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 15:51

Dit jaar heb ik Kane alweer 9 jaar, en hoewel ik eigenlijk volgend jaar een enorm 10 jarig jubileum topic wil maken, bedacht ik dat ik dan onmogelijk 10 jaar kan samenvatten in 15 foto's. Uberhaupt maar 15 foto's voor dit jaar wordt lastig.

Om te beginnen een klein paspoortje van ons

Wij zijn Ilse (24) en Kane (12), en wij zijn dus al vriendjes sinds we allebei nog een stel pubers waren.
Onze grootste hobby is door de bossen struinen, dus daar hebben wij sinds 3 jaar ook onze sport van gemaakt, wij zijn namelijk actief tijdens endurance wedstrijden. Dit jaar was endurance technisch niet zo'n top jaar, maar we hebben daarnaast wel erg veel leuke dingen gedaan die we graag met jullie willen delen :D.

Januari
Brrrr, koud, maar wel mooi :D. We hadden net een mooie break gehouden van het rijden, en het was tijd om weer te gaan opbouwen. Geen betere manier om dat te doen dan door heuveltjes te stappen door het sneeuwlandschap van Groesbeek.
Maarrr.... soms moeten er beekjes overgestoken worden. En dat is niet Kane zijn grootste hobby, want dat water is in januari erg koud aan je voetjes.
Dat levert dan wel weer mooie plaatjes op:

Afbeelding

Februari
In februari werd het tijd om te scheren, iets wat Kane ook absoluut niet leuk vond, dus het werd niet erg mooi en netjes. Kane is hierdoor uitgelachen op stal, maar dat was ook helemaal zijn eigen schuld, had hij maar stil moeten staan. Kane bleef hangen in zijn rebelse bui door meerdere keren te ontsnappen naar het weiland waar het gras mocht groeien. Volgens Kane was dat 'zijn' weiland. Volgens de stalbaas niet, en dus werd Kane nog meer voor schut gezet met 'de antenne' (Kane duikt onder draden door, maar met de antenne krijgt hij dus gelijk al stroom zodra hij zijn hoofd onder de draad doet).


Afbeelding

En natuurlijk ook weer mooie ritten gemaakt. Dit is een uitzicht van de Mookerheide :)

Afbeelding


Maart

In maart was het dan zo ver: de eerste wedstrijd van het seizoen. Helemaal fit, geschoren en gemotiveerd (de vorige wedstrijd was het jaar daarvoor in juni geweest). De week voor de wedstrijd liep het in de soep, een hoefzweer zorgde ervoor dat we niet konden starten.

Kane was ontzettend zielig. De zweer zat heel hoog en diep, en daarom konden ze hem niet lokaliseren of opensnijden. Twee keer per dag moest zijn voetje weken in een bak met badedas. Na een paar dagen pakte ik zijn voet vast om hem uit het badje te halen en zat heel mijn hand onder de pus (smakelijk). De zweer was boven de kroonrand gebarsten. Dat was goed, want daardoor was de druk eraf, maar omdat de pus er zo niet makkelijk uit kon moest hij nog langer elke dag gespoeld worden. Gelukkig ging de genezing daarna erg snel.


Afbeelding


April
Na het gedoe met de hoefzweer konden we eindelijk weer aan de slag.
Dit deden we met extra veel uitstapjes naar het Reichswald waar we uren hebben rondgezworven (omdat ik verdwaald was). Om zelf goed in conditie te blijven loop ik vaak een stukje mee.


Afbeelding


Ook bewees Kane weer even wat voor een braaf en geduldig paard hij was toen mijn nichtje kwam rijden. Ze rijdt normaal op de manege en ondanks dat ik zei dat ze niet zo hard hoefde aan te sporen kreeg Kane toch wat 'duidelijke' hulpen. Kane reageerde echter totaal niet en draafde braaf zijn rondje.
Daarna werd hij extra mooi gemaakt.


Afbeelding


Mei

Yesss, in mei was het eindelijk zo ver! We konden van start.
We begonnen met de wedstrijd in Zeewolde. Dit ging erg goed, maar ik merkte dat we na bijna een jaar toch wel weer wat in het ritme moesten komen. Daarom gingen we twee weken later gelijk door naar het Drents Friese Wold, waar alles weer helemaal top en soepeltjes verliep.

Endurance Zeewolde, met op de achtergrond de krokusvelden.
Afbeelding

Juni

In Juni deden we mee aan de zuid Veluwe rit. Een nieuwe locatie met een ontzettend mooie route. Wel met veel mul zand, en daar was Kane niet al te blij mee. Wel goed gefinished met nette waardes, dus dat was top!


Afbeelding

Juli

In juli begon mijn vakantie, en dus ben ik met Kane en al voor twee maanden naar onze geboortegrond in Helvoirt gegaan (bij de Loonse en Drunense duinen). In Groesbeek trainen we voornamelijk met heuveltjes maar is het erg lastig om langere tijd achter elkaar te galopperen. Bij de Loonse en Drunense duinen kan dit perfect, en we hebben daar behoorlijk wat kilometers afgelegd.

Lekker spetteren
Afbeelding


We hadden ondertussen al vaker met goed resultaat een 60 km wedstrijd gehad, dus de overstap naar klasse 3 zat eraan te komen. Ik besloot ons op te geven voor Endurance Leersum eind juli om ons klasse 3 debuut te rijden.
Helaas hebben we hier onze eerste afkeuring gehad. Het was echt een samenloop van omstandigheden. Kane zat wat minder in zijn spieren (waarschijnlijk toch omdat hij meer op stal stond de laatste maand), het regende (ook al niet voor de spieren) en ik heb onderweg wat domme fouten gemaakt. Dit resulteerde in een flink verkrampte hamstring na 65 km. Voor de rest was hij perfect, nog zo fit en vrolijk, maar hij kon gewoon echt niet verder. De dagen erna heeft hij er nog last van gehad, maar sindsdien gelukkig niet meer.


Augustus

Augustus konden we gelukkig weer lekker verder trainen. Behalve veel bosritjes pakte we ook het springen weer een beetje op, altijd leuk voor de afwisseling.

Tijdens dit rondje duinen raakte ik nog bijna mijn telefoon kwijt :')



September

De planning was om nog een wedstrijd te starten, maar helaas kreeg ik het qua vervoer niet geregeld. Uiteindelijk maar weer afgemeld, en opgegeven voor de clubkampioenschappen van de vereniging de dag erna. Hier konden we mooi onder man naartoe.
We werden bij zowel het springen als bij het dressuren laatste (dat krijg je met van die minimale voorbereidingen), maar het ging eigenlijk helemaal top. Dressuur was ondanks een hoop communicatie fouten en een hinnikend paard nog goed voor 178 punten, en in het springparcours van 1 meter was ik allang blij dat we rond waren gekomen. De laatste keer dat we een compleet parcours sprongen op deze hoogte was ondertussen alweer een paar jaar geleden.
Kane is ook nogal lui met springen, hij weet namelijk dat als je een balk aantikt dat deze valt. Dus hij tikt ze gewoon allemaal aan.
Hoe dan ook erg tevreden :D

Ja mijn houding zegt wel wat over de ontspannenheid van dit rondje :')
Afbeelding

En mijn gezicht hier laat ook zien wat ik van deze oxer vond :')
Afbeelding


Aan het einde van september is het altijd tijd voor het jaarlijkse uitje van de rijvereniging. Dit jaar gingen we een weekendje met de paarden naar de Veluwe. Ik had het op me genomen om de routes uit te zetten en te gidsen. Kane was erg blij om met een grote groep paarden op stap te gaan, maar hij vond het tempo wat tegenvallen. Dit resulteerde in een hoop gehobbel onderweg, maar we hebben ontzettend veel lol gehad met zijn alle. Volgend jaar gaan we naar Someren :D.


Afbeelding



Daarna wordt het een beetje saai...
Kane ging na het weekend terug naar Groesbeek en ik ging volle bak aan de slag met mijn stage. Het is momenteel super druk en ik ben verhuisd, dus ik kan nog maar eens in de twee weken naar Kany. Gelukkig heb ik twee ontzettend leuk en lieve verzorgsters, dus Kane komt niks tekort.

Ik probeer nog steeds zoveel mogelijk ritjes te maken, en zo kwamen we van de week wederom weer een beekje tegen.




Voor volgend jaar hebben we natuurlijk ook plannen:

- Kane gaat namelijk ook verhuizen, hij blijft in Groesbeek tot na de winter omdat het daar zo ideaal is, maar daarna zou ik hem toch graag wat dichter bij huis willen hebben (Udenhout). Het wordt eerst dus goed zoeken naar een geschikte plek.
- En volgend jaar zouden we toch echt heel erg graag een puntje in de klasse 3 willen halen.

Voor de rest gaan we natuurlijk een hoop plezier maken!


Bedankt voor het lezen van ons jaarverslag, en tot volgend jaar!


Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:24

Heerlijke foto's! En straks na stage gewoon weer lekker aan de slag.
Wel super die veelzijdigheid.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:33

Leuk overzichtje! :j En die antenne _O- :') .

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:23

Wat een mooi dier en veelzijdig ook! Die strikjes én die antenne.... :')

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:36

Hij ziet er goed uit Ilse! Mooi overzicht heb he gemaakt

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 07:05

Leuk overzicht! Succes met het vinden van een goed plekje voor Kane.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:56

Ik kwam de stef stuntpiloot in uitgelicht tegen!
Leuk overzicht Ilse, je hebt weer veel met hem meegemaakt. :))
Veel succes in 2018 met verhuizen en de klasse 3 endurance.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:04

Whahahaha in het ene topic wordt gemauwd dat een anti-blafband absoluut niet kan en op je antenne wordt dan weer zo grappig gereageerd..... typisch bokt :Y)

Mooi overzicht trouwens. En dat “beekje” :j hilarisch!!!

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:05

Wat een leuk veelzijdig dier! Leuk geschreven ook.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:48

Wat een geweldig jaar overzicht, ik word er vrolijk van. Volgens mij genieten jullie samem ontzettend.

En die antenne :=

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:48

Wat een leuk paard!! Kan me op een of andere manier helemaal voorstellen dat dit paard zo je allerbeste vriend is!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:15

Mooie foto's!

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 10:55

Wauw, bedankt voor de leuke reacties allemaal, en nog uitgelicht ook *\o/*


Die antenne vind ik zelf ook wel een beetje sneu, maar hij kreeg het dus ook voor elkaar om de wei uit te kruipen...Opzich loopt hij dan niet weg, maar hij gaat wel langs de weg in de berm staan grazen, en dat heb ik toch liever niet :o . Daarbij is het telefoon signaal nu extra goed :')

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:00

Wat een leukerd! Dat laatste filmpje :')

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:07

Omg... die antenne :') ]
Heerlijk beest heb je <3 en dat weekendje met de vereniging ziet er ook heerlijk uit!

Sara_Lexie

Berichten: 46
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: België

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:11

Wat een heerlijk paardje! Hij ziet er zo relaxt uit!

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:34

Wat een knap dier om te zien. Wat zit er voor afstamming achter?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 18:38


SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:56

Wat een heerlijke combi zijn jullie. Het plezier is er vanaf te zien ☺️

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:59

Die antenne is hilarisch!!! Echt briljant.

Leuk dat jullie zo lekker van alles doen, dressuur, springen endurance. Kane heeft het lang niet slecht, ook al woon je nu zo ver bij hem uit de buurt.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 20:46

Nog net op de valreep van dit jaar is Kane in een schroef getrapt.
In eerste instantie leek het mee te vallen, maar uiteindelijk is het gaan ontsteken (met kerst :( ) en vandaag is hij geopereerd om de ontsteking weg te snijden.
Gelukkig is er niks belangrijks geraakt, en waarschijnlijk komt het allemaal weer goed. Wel moet hij een tijdje op de kliniek blijven tot het hoefweefsel weer voldoende is aangegroeid.


Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:26

Ochjeej, wat een pech voor jou en kane zou aan het eind van het jaar. -O-
Hoelang moet hij op de kliniek blijven staan? :(:)

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 10:56

Toch nog wel 1 tot 2 weken -O-.
Daarna verhuisd hij gelijk naar zijn nieuwe plekje.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:19

Beterschap!

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: EJL met Kany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:55

Wat een mooi verslag en wat is je paard mooi onder je met dressuur en springen, een heel ander paard dan op de ritten! En leuk dat je zo veelzijdig met hem bezig bent. Wel jammer dat je maar 1x per 14 dagen bij hem kan zijn! Hoop dat hij snel dichter bij je komt en balen dat hij nu weer in een schroef is getrapt! Succes in 2018 gewenst.