Hoe prop je 10 jaar in 1?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 23:19

Nou zo:

Eerst even kort: Haidas Magic Joy of Joy (Guppie voor intimi) is mijn eerste paard. Een quartermerrie. Mijn droompaard die mijn leven verrijkt <3

Laat ik beginnen met ons jaar in smileys. Per maand 1 en november telt drie dubbel:

:D <3 -O- :Z *\o/* +:)+ <3 8-) |o >;) ;( #) :(:)

En dan te bedenken dat Joy 19 maanden is... :=

Ik kan wel zeggen dat Joy al best een hoop heeft meegemaakt in haar jonge leventje. Behoorlijk wat bagage dus. Laten we beginnen bij januari:

Een "nog niet zoveel aan de hand maand". Anders dan de snotneuzen in de crèche geen bijzonderheden.

Februari: nog steeds lekker in de opfok spelen met haar BFF of "brother from another mother" Bentley:
Afbeelding

Maart: Tja... maart was uhm... niet zo. Joy had een navelbreuk en er bestond een kans dat die zou helen. Maar natuurlijk gebeurde dat niet en moesten we naar de kliniek om de breuk te laten repareren. Gelukkig verliep alles goed!
Afbeelding

April: een maand op de box vanwege de wond op haar buik. Maar Joy zat niet stil en groeide bijna een centimeter per week! :wow: Ze werd deze maand ook 1. Officieel een j(n)aarling dus! :D
Afbeelding

Mei: yes! Lekker van de box en op het land! Zo volwassen geworden al en zo blij met de eerste grasjes! *\o/*
Afbeelding

Juni: een heerlijke "niets aan de hand" maand. Joy geniet op het land van haar vriendjes, de zon en de grasjes. Een gelukkige kleuter. En je weet, gelukkige kleuter, gelukkige mama! :D
Afbeelding

Juli: ik werd deze maand voor de tweede keer verliefd op dit fantastische paard. Voor de lens van Gera Hoving bewees Joy dat ze haar afkomst eer aan doet <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Augustus: we chillen nog steeds lekker door. Het is zo fijn om lekker op het land tegen haar aan te staan! Daar word je rustig van! Ja en soms een beetje gekkigheid mag natuurlijk ook :+
Afbeelding

En ze blijft groeien:
Afbeelding

September: helaas was het weide seizoen vlug ten einde. Hevige regenval transformeerde de weide in een moeras en de kleuters moesten naar binnen...

Dit levert wel hele schattige plaatjes op:
Afbeelding

Oktober: blubber, modder en ellende. Bah bah bah! Door Joy haar witte achterbenen is mok helaas onvermijdelijk. En ja, ga een tiener maar eens vertellen dat smeren echt helpt... >;)

Ondertussen wordt ze steeds knapper:
Afbeelding

November: we waren er toch bíjna... Bijna waren we 2017 redelijk ongeschonden doorgekomen. Tot de opfok eigenaresse op 9 november om 19.30 uur belde met de boodschap: "Joy heeft koliek". oliebol. Maar niet meteen in paniek, koliek kan overgaan met een spuitje buscopan. Ja. Kan. Maar bij ons niet. Dus. -O-

Om 1.00 uur besloten we na een tweede DA bezoek naar Utrecht te rijden. En mijn vrees werd waarheid. Joy moest geopereerd aan verstoppingskoliek. Ineens ging mijn paard van kerngezonde, licht eigenwijze tiener naar doodziek paard. En de grond zakte onder mijn voeten vandaan.

Gelukkig (en ik prijs de hemel op mijn blote knietjes) is alles goed gegaan. Operatie en tien dagen kliniek. Inmiddels is Guppie weer thuis en staat ze op boxrust. Ik zag haar ook met de dag opknappen ze werd snel weer de oude Joy :)
Dag na de operatie:
Afbeelding

Week na de operatie:
Afbeelding

Gister op stal:
Afbeelding

Wat een jaar. Ik heb genoeg bagage voor 10 jaar, maar onze band is ontzettend gegroeid. Op naar 2018! Meer gezondheid en veel meer leuke dingen komend jaar! *\%/* :D

Anoniem

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:50

Voor jou was het jaar minder leuk, maar ik vond die 12 maanden in smileys wel heel erg leuk bedacht. :)) Hopelijk wordt 2018 (of alleen al de maan december 8-) ) iets rustiger!

Zijn ze er eigenlijk nog achter gekomen waar de verstoppingskoliek door in ontstaan?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 00:04

xyzutu2 schreef:
Voor jou was het jaar minder leuk, maar ik vond die 12 maanden in smileys wel heel erg leuk bedacht. :)) Hopelijk wordt 2018 (of alleen al de maan december 8-) ) iets rustiger!

Zijn ze er eigenlijk nog achter gekomen waar de verstoppingskoliek door in ontstaan?


Dank! Ik zou haast willen geloven dat de kosmos niet in balans is als 2018 voor ons niet wat rustiger verloopt :)

Botte pech. Dat is wat de kliniek als oorzaak constateerde. De tandarts is noh wel geweest en heeft een haak van een centimeter weggehaald... Misschien was dat het. Slecht kauwen. Uitzonderlijk voor zo'n jong paard werd nog gezegd. De verstopping zelf was niet eens hard en er is niets in de mest gevonden... >;)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:14

Wat een lief koppie heeft ze, ik wens jullie een nog leuker en beter 2018! <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 15:50

Kiekeboefje schreef:
Wat een lief koppie heeft ze, ik wens jullie een nog leuker en beter 2018! <3


Dankje! Het is echt een lief paard. Zit geen kwaad in! <3

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:16

Arme Joy, ik had inderdaad je topic over haar koliek gevolgd.
Ik was zo blij dat ze elke dag n plukje meer hooi mocht en dat het goed bleef gaan!

Ze is prachtig en over n paar jaar met de gekweekte spieren dan heb je een plaatje van een merrie.

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 08:03

Mooie Joy <3
Een jaar met hoogtepunten maar ook helaas (spannende) dieptepunten.
2018 wordt gewoon een topjaar! Daar gaan we voor. Want voor minder doen we het niet :+

siepjes
Berichten: 326
Geregistreerd: 01-02-11

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 08:13

oh wat sneu zo jong al en zo veel pech. ze heeft maar geluk met zo een baasje die haar het beste geeft wat nodig is...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 10:35

Jeetje uitgelicht! :D

Dankje Joey2010 en Sirius! Ik ben inderdaad erg benieuwd hoe ze zal uitgroeien. Ik kan niet wachten tot ik haar een keer kan gaan showen! *\o/*

Dankje Siepjes! Ja ik doe ontzettend mijn best voor haar. Ze is mijn allesie en verdient het gewoon! <3 :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:41

Knappe Joy!

Ik vind ook dat die 12 maanden in smiley's een spin off topic moeten krijgen :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 10:45

Granoek schreef:
Knappe Joy!

Ik vind ook dat die 12 maanden in smiley's een spin off topic moeten krijgen :D


Hahaha bestwel een goed idee! Zal ik zo'n topic openen? En waar dan?

Koper

Berichten: 30259
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:50

Gimme_Spurs schreef:
Dank! Ik zou haast willen geloven dat de kosmos niet in balans is als 2018 voor ons niet wat rustiger verloopt :)

De kosmos is juist altijd op zoek naar balans en eventuele verstoringen komen aan het licht als mentaal en/of fysiek ongerief. Ziektes in alle verschijningsvormen zijn een signaal dat er ergens een onbalans is, en die onbalans zal zich blijven uiten tot de achterliggende verstrikking op kosmisch niveau wordt opgelost.

Dat gezegd hebbende :+ Zie ik dat er toch schot heeft gezeten in het jaar. In november heeft ze een mooi roze verbandje gekregen, als dat geen vooruitgang is tov de kleur die ze in maart kreeg!

Heel veel geluk en plezier in 2018. En voor december wens ik jullie *\o/* <3 +:)+ :):) =:) :D :9k (=wortelsap) toe.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-11-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:51

Zeker weten! En geen flauw idee :+

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 10:58

Wahahaha Koper! Wéér blaas je me van de stoel met je post (op een positieve manier :D )

Ik ga met een fles wortelsap in de hand op zoek naar de on- (of is het dis-) balans en 2018 gaan we knallen!

Ja ik had niet eens gevraagd om een andere kleur verband! *\o/*

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:57

Jeetje hey! Al flink wat op jullie bordje gekregen... wel echt een knapperd <3 <3 <3 nog heeeel veel plezier en geluk samen :9

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:39

Ik vind dit zon gave knol he! <3
Vooral die mei grasjes foto, heerlijk! De fotos met mooi hoofdstel zijn ook erg tof!

Hopelijk knapt ze snel op!

Anoniem

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:57

Met recht een pechjaar! Maar één ding is zeker; 2018 wordt vast en zeker beter! <3

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:00

Ah knappe joy!
Ik hoop dat 2018 een jaar vol leuke nieuwe avonturen wordt voor jullie! En dat we je in de showring gaan tegenkomen *\%/*

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 11:48

Wat een lieve berichtjes allemaal! <3

Je moet als je een veulen koopt natuurlijk maar afwachten hoe het uitgroeid, maar tot nu toe ben ik niet ontevreden :o :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:17

Dat denk ik ook altijd! Je kunt het toch nooit echt beïnvloeden hoe ze groeien, en dan zijn er fases dat ik dacht 'Nou als hij zo blijft verstop ik hem onder mijn bed :+ '
En een week later zijn ze weer zo anders!

Je mag zeker tevreden zijn :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 12:52

Hahaha ja precies! Nou ja, afgezien dat Joy echt niet meer onder mijn bed past (ik was op zoek naar een reiner type :') ), is het verder echt mijn droompaard. En dan te bedenken dat ik geen bruine merrie wilde... "bruin heeft iedereen"... :=

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 13:15


siennaXmax

Berichten: 27
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: ergens op de wereld

Re: Hoe prop je 10 jaar in 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:37

wat een knapperd!
en hopen dat het in 2018 allemaal goed gaat!
nog heel veel suc6 met lieve Joy!
Xx

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 23:58

siennaXmax schreef:
wat een knapperd!
en hopen dat het in 2018 allemaal goed gaat!
nog heel veel suc6 met lieve Joy!
Xx


Dankje! :D Ik ben ook onwijs trots op haar!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:08

Citaat:
En dan te bedenken dat ik geen bruine merrie wilde... "bruin heeft iedereen"... :=


Wacht maar, over een paar jaar heeft iedereen een witkop of palomino en heb jij een bijzondere bruine :D