2017.. Een jaar met grote ups en zware downs..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

2017.. Een jaar met grote ups en zware downs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 23:18

It's funny how day by day nothing changes.. But looking back.. Everything changed..

Januari 2017 niet veel spannends, maar februari 2017 werd het ineens erg koud en was er sneeuw gevallen.. Mijn merrie was toen drachtig van haar tweede veulen, maar ik kon de verleiding niet weerstaan.. Pony uit de paddock gehaald.. Stof van haar tuig geblazen (ze stond al op zwangerschapsverlof) en ingespannen.. Nooit voor de slee gelopen, enkel voor de koets, maar wat deed ze het super.. Werkwillig als ze is, zette ze haar best beentje voor..
Afbeelding

Maart kwam en dus ook de tweede verjaardag van Parel's eerste veulen Karma.. Zij zou in de toekomst het spanmaatje worden van haar moeder.. Met haar vriendelijke en eigenwijze karakter en haar mooi verschijning, zouden zij een prachtig span vormen.. Helaas heeft het niet zo mogen zijn..
Afbeelding

In april was parel uitgerekend en toen begonnen ook de slapeloze nachten. Met een team van vijf man hadden we om en om elk half uur een wekker staan om op de camera te kijken.
In de nacht van 16 op 17 april was het zover.. Ze was zeer onrustig en ik ging juist naar stal toen onze nachtmerrie waarheid werd.. Een redbag te zien op de camera.. Gelukkig, GELUKKIG was mijn vriendin/stalgenootje ook al onderweg en woont zij een stuk dichterbij dan ik.. Zij heeft zeer snel en adequaat gehandeld en met een schaar de redbag kapot gescheurd.. Een gezond, stevig hengstveulen met de naam VDM Pearl's High on Power was geboren.. Wat was ik verliefd.. Helemaal zoals ik besteld had.. Brede bles, vier witte benen.. <3
(foto's staan niet in volgorde)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In april was ik ook vijf jaar in het bezit van mijn knappe fries Wiebe (Ysbrand fan Tomas-Hof op papier)
Afbeelding

Na een ritje in Friesland gereden te hebben met een vriendin, zijn we zijn fokkers op gaan zoeken.. Wat een emotioneel moment was dat, toen ik Wieb van de trailer af haalde.. De fokker had namelijk nog contact met alle eigenaren van zijn fokproducten, maar omdat Wiebe in de handel terecht was gekomen, heeft meneer niets meet vernomen van Wieb vanaf dat hij 6 maanden oud was.
Meneer glunderde helemaal toen hij hem van de trailer haalde.. Hij had ook de stal in orde gemaakt waarin Wiebe geboren was en ons alles laten zien en honderduit verteld..
Ik heb hier ook een foto gemaakt die me heel dierbaar is geworden.. Wiebe met zijn fokkers en zijn halfbroer..
Afbeelding

In mei was het voor onze tinker zover.. Hij was de 4 jaar gepasseerd en het was tijd dat hij langzaamaan beleerd werd.. Hij is naar Mascha van Vliet gegaan en zij heeft 3 maanden met hem gewerkt.. Lekker in zijn eigen tempo.. Niks forceren.. (bokt upload doet weer moeilijk, dus geen foto's helaas.. :( )
Als veulentje.. Zijn verkoopfoto waar ik meteen als een blok voor hem viel.. Ik heb hem toen gekocht voor mijn vriend, die helemaal verliefd was op tinkers..
Afbeelding

Begin augustus kwam hij terug en wat was hij fantastisch!! Een braaf paard.. Zeker van zichtzelf.. Braaf buiten.. Braaf voor kindjes.. Wat een dier.. Maar uiteraard is hij van mijn man en zo loopt mijn dreamteam er tegenwoordig bij.. <3

Afbeelding

September was een maand van uitersten.. Een maand waarin ik vanwege veranderde werkroosters 2 van mijn paarden weg moest doen.. Mijn veulentje en mijn tweejarige hebben nieuwe huisjes gekregen.. Mijn veulen is naar Richard Hofstra gegaan in de hoop dat hij het in zich heeft om een goede menpony/dekhengst te worden en mijn Karma is naar een bokker gegaan waar ze een 100* huisje heeft.. Altijd buiten.. Grote schuilstal.. Onbeperkt ruwvoer en een hechte kudde bestaande uit hun eigen paarden.. Het mooiste is nog dat ik geregeld updates krijg hoe het gaat en altijd welkom ben.. Toen ze wegwaren was t wel erg rustig in mijn kudde.. Karma stond altijd naast me met haar neus als ik aan t mesten of aan t voeren was.. Zo aanhankelijk en zo'n knuffel..

Met Dacky moest ik ogen in mijn achterhoofd hebben, hij kwam uit elke hoek en was altijd in voor een spelletje.. Hij was net een hond.. Hij kwam je uitdagen door een beetje naast je te gaan bokken (nooit in mijn richting overigens, heel netjes) en dan hard weg te rennen, om vervolgens weer met een rotgang terug te komen.. Samen door de wei rennen was zijn favoriete spelletje..

Hier heb ik wel even moeite mee gehad dat die twee dingen waar ik zo aan gewend was, weg waren.. (geen dingen als in paarden, maar als in hun gedragingen) pff, nu ik het er weer over heb, krijg ik t toch weer ff te zwaar..

Maar september bracht ook een waanzinnig up-moment!!
Eind september zijn mijn vriend en ik met een paar vriendinnen van mij een midweekje naar de Cantharel gegaan om mijn 30e verjaardag te vieren.. Wat mijn vriend echter nog niet wist, is dat ik hem in die week ook ten huwelijk ging vragen..
Het was een fantastische week en we hadden heerlijk weer.. Voor degenen die nog even terug willen lezen: [LZP] Huwelijksaanzoek.. HELP!!

moment supreme <3
Afbeelding

met onze paarden <3
Afbeelding

Verloofd!! <3
Afbeelding


Nu in oktober/november/december doen we lekker rustig aan.. Ik ben een goed weer ruiter, dus de paardjes hebben veel vrij in de winter.. :P

Op naar 2018.. Met veel nieuwe avonturen en ook zeker weer een weekje naar de cantharel!! **\O/**

<3 Sneakers <3


nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 2017.. Een jaar met grote ups en zware downs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 09:07

Oh jeeej!! Best day ever!! :P
Maar serieus.. Mensjes die gestemd hebben, thanks.. :)



En bedankt voor de felicitaties.. :D

<3 Sneakers <3

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: 2017.. Een jaar met grote ups en zware downs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 20:15

Dankjewel.. Ben ook trots op ze allemaal.. <3

<3 Sneakers <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, dierenfan en 44 bezoekers