Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 23:12

Zondag 24 september was het zo ver, lekker op wedstrijd met de 4 jarige pony Kentucky die pas zo'n vier maanden in training is (waaronder veel vrije dagen, afwisseling dmv springen, cross hindernisjes, bosritten en longeren).

Ja, dan doe je zo'n wedstrijd puur voor de ervaring van het dier en om te kijken waar je staat qua training... Een prijs doet er niet toe, een winstpunt is leuk, maar de adviezen op de protocollen, dat is waar je het voor doet. Bovendien doen er een flink stel (grote) paarden mee, die soms net even iets meer kunnen tonen met die lange benen van ze.
Dus geen verwachtingen en gewoon een leuk avontuurtje puur voor de ervaring...


...Om uiteindelijk 1ste te worden met 203 punten!!

Ik ben natuurlijk super trots op Tuck, die eigenlijk door puur toeval op mijn pad is gekomen, maar echt een geweldige topper blijkt te zijn en zich elke keer weer meer ontwikkeld. Voorlopig gaat ie nog lekker niet weg.

(Foto's zijn van onze winnende proef en gemaakt door Nadine de Jong van Little Joy fotografie)

Pony!!
Hier krult hij zijn nek nog wel iets op, zou hier meer lengte in zijn bovenlijn en meer openheid bij zijn kaak willen zien.
Afbeelding

De aanzet voor we de middendraf gaan doen, zou hem hier zelf nog iets meer het neusje eruit willen hebben.
Afbeelding

Blij met zijn galop, niet zo blij met mijn hakken
Afbeelding

Hier pakt hij mooi contact, creëert ook meer lengte in zijn hals, maar zou ik wat meer terug in het zadel mogen zitten vooral qua schouders
Afbeelding

En dit zou uitgestrekte stap moeten zijn... We zijn hard aan het werken om hem meer lengte te laten pakken in alle drie zijn gangen, maar hier komt dat helaas niet helemaal tot uiting. Kreeg hier ook een laag cijfer voor.
Afbeelding


Mochten jullie nog tips of tricks hebben, mag dat natuurlijk altijd gezegd worden.
Voor de rest, hou het vriendelijk en gezellig hier terwijl je van Tucky geniet

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:17

Oh, wat n knappe pony !!

Anoniem

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:39

Wat een knap ding zeg :D Gefeliciteerd met je punten.
Ik denk dat er nog wel wat te behalen valt met je zadel. Het lijkt alsof deze niet helemaal lekker ligt waardoor je wat in stoelzit komt.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:48

Knappe pony!
Maar idd de laatste foto vind ik geen fijn beeld geven.
Is het zadel ook niet te lang voor de pony?

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:02

Leuke pony zeg. Gefeliciteerd met je punten en prijs!
Een jasje in een maat kleiner zou je misschien ook erg mooi staan? :)
Succes met deze leukerd!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 11:47

Bedankt voor de reacties.

De stoelzit die je noemt Jolien is idd iets waar ik vaker tegenaan loop, ik probeer hier waakzaam voor te zijn en heb binnenkort weer een houding en zit clinic (zowel met behulp van een simulator en een privé les) om hopelijk weer wat puntjes op de I te zetten.

Zadelmaker is het eerst volgende punt op de agenda, nu Tuck meer bespiering en volume krijgt ben ik niet langer tevreden over hoe deze ligt (en gaan we idd ook kijken of het zadel iets korter kan maar mijn billen nog wel netjes in passen)

Jasje is nog van een paar seizoenen geleden (en bij mij ook twee kledingmaten geleden) zo puur voor de ervaring even makkelijk om aan te doen. Gelukkig kan mijn moeder erg goed naaien, dus gaat het jasje ook langzaam onder handen worden gepakt. Maar bedankt voor de manier waarop je het zo netjes zegt!

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:37

Wat een ontzettend leuke pony! <3 Hoe groot is hij?

Zadel viel mij ook op inderdaad, kleiner zadeltje zal er qua verhouding ook beter uitzien op de pony denk ik :j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:18

Knap gedaan met je jonge gup z'n eerste wedstrijd! Ik vind jullie eruit zien als een leuke combinatie. Ik denk dat een korter zadel het beeld nóg mooier maakt :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:44

Super leuke pony en heel erg knappe prestatie!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 16:12

Ghostattack schreef:
Wat een ontzettend leuke pony! <3 Hoe groot is hij?

Zadel viel mij ook op inderdaad, kleiner zadeltje zal er qua verhouding ook beter uitzien op de pony denk ik :j


pony is op 1.44 gemeten afgelopen maand. We hopen dat hij in de loop van de tijd nog een centimeter of 2 erbij groeit, maar zelfs als hij dat niet doet is zijn karakter groot genoeg ;) zelden zo'n heerlijk werkwillig paard gehad. Hij voelt met het rijden ook echt niet klein, pas als je met losrijden echt in halt naast een ander staat merk je dat je moet opkijken naar de rest hihi

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:51

Leuke pony! Een halfbroertje van de pony die ik pas verkocht heb (ook van Equi Center). Herken het karakter.

Heb je toevallig al de Facebook pagina gevonden van Equi Center pony's? Zijn fokkers vinden het altijd erg leuk om wat van de door hun gefokte pony's te horen :)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 23:41

dena_mii schreef:
Leuke pony! Een halfbroertje van de pony die ik pas verkocht heb (ook van Equi Center). Herken het karakter.

Heb je toevallig al de Facebook pagina gevonden van Equi Center pony's? Zijn fokkers vinden het altijd erg leuk om wat van de door hun gefokte pony's te horen :)



Het karakter is helemaal geweldig. Als ze zulk soort dieren nu ook in paardenmaat zouden hebben zou ik helemaal blij zijn. Ik zeg vaak, ik ben erg blij met hem en als hij 20 cm groter zou zijn zou het echt mijn droompaard zijn. Nu is het Een droom van een pony ;)

Ik heb veel contact met zijn fokkers ja, altijd even enthousiast over de vorderingen van zijn fokproducten

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:55

Wat een knappe pony!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:59

keurig hoor!

Rooompie

Berichten: 432
Geregistreerd: 29-11-08
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:45

Leuke pony! Een knap zulke punten. Persoonlijk vind je ik je als ruiter wel een erg groot voor deze pony, zeker voor een 4 jarige die nog zoveel kracht en balans moet gaan krijgen. Ook het zadel is veel te groot. Ik denk dat de pony hier eerder last van gaat krijgen dan beter zal worden. Hopelijk kan je daar wat aan doen :-)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 16:06

Rooompie schreef:
Leuke pony! Een knap zulke punten. Persoonlijk vind je ik je als ruiter wel een erg groot voor deze pony, zeker voor een 4 jarige die nog zoveel kracht en balans moet gaan krijgen. Ook het zadel is veel te groot. Ik denk dat de pony hier eerder last van gaat krijgen dan beter zal worden. Hopelijk kan je daar wat aan doen :-)


de zadelmaker komt donderdag, dus daar gaan we zeker stappen in ondernemen. Aan mijn lengte van 1.64 kan ik niets veranderen, aan de manier waarop ik hem belast wel. Hij krijgt een a twee dagen per week vrij, wordt gelongeerd en ook rijdt er een meisje van 9 op zo om de week. Dan blijven er niet veel dagen voor mij over om er op te zitten en hem in de weg te zitten ;).
sterker en beter wordt hij met de week, dus daar maak ik me geen zorgen over. en wie weet groeit hij nog wel een stukje erbij.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:24

Mooie foto's! Vind dat jullie al heel erg ver zijn voor 4 jaar!

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:10

Wat een mooie combinatie zijn jullie! Echt een mooie pony heb je :) Hij toont op de foto's ook echt niet klein!
Gefeliciteerd met je punten :)

Vagebond2003
Berichten: 214
Geregistreerd: 07-07-15
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Kentucky vs de wedstrijd(paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:11

Wat een knappe pony!!