Vikkie gaat Prix St Georges

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 19:03

Hoihoi,

Gisteren zijn Vikkie en ik voor de eerste keer Prix St Georges gestart en niet onverdienstelijk we hebben winst gereden *\o/*

Ton van Foto4U heeft foto's gemaakt en die wil ik graag met jullie delen.

Vikkie is een 15 jarige ruin van Corland en mijn allerbeste maatje. :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geniet ervan en wees een beetje lief voor ons. ;)
:evaw: Jonne

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:07

Dat lief blijven is niet zo moeilijk!!
Wauw wat een spetter!
Die eerste foto is helemaal prachtig.

En geen valse krul en een paard dat in draf gewoon in takt loopt met fijn achterbeen.
Dikke complimenten.
En dan ook nog eens op een gewoon trensje.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:17

Jeetje, wat een prachtige schimmel <3 Foto's geven een heel vriendelijk beeld, fijne combinatie!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:26

Ik zal wel een muggezenzifter zijn, maar als die neusriem wat lager en vooral losser komt te hangen zal de pony tijdens arbeid veel beter in staat zijn om het schuim door te kunnen slikken. Alhoewel ik snap dat het tegenwoordig een trend is om alles lekker strak te snoeren.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:27

prachtig paard!! Ik zie ook geen valse krul, wat ik wel zie is dat het bit nogal hoog de mond ingetrokken wordt, en een paard dat de open wilt sperren maar dat dat niet kan door de sperriem...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:29

Neusriem viel me ook op. Die mag IMO een paar cm. lager. :) Die lijkt op de foto's haast ove de "ronding" van zijn kaak te gaan. :)
Verder geven de foto's mij eigenlijk het idé dat er vrij veel druk op staat vanvoor.. De mondhoeken komen zo ver mee... Dat terwijl ik hem in de hoofd/halshouding wel weer mooi en "open" vind dus dat kan ik niet zo goed plaatsen..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:30

magda_90 schreef:
Ik zal wel een muggezenzifter zijn, maar als die neusriem wat lager en vooral losser komt te hangen zal de pony tijdens arbeid veel beter in staat zijn om het schuim door te kunnen slikken. Alhoewel ik snap dat het tegenwoordig een trend is om alles lekker strak te snoeren.

De neusriem zit zeker te hoog, maar of hij te strak zit kan ik echt niet zien vanaf hier.
En pony? Kan maar dan is de amazone wel erg klein :D

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:41

bruintje123 schreef:
magda_90 schreef:
Ik zal wel een muggezenzifter zijn, maar als die neusriem wat lager en vooral losser komt te hangen zal de pony tijdens arbeid veel beter in staat zijn om het schuim door te kunnen slikken. Alhoewel ik snap dat het tegenwoordig een trend is om alles lekker strak te snoeren.

De neusriem zit zeker te hoog, maar of hij te strak zit kan ik echt niet zien vanaf hier.
En pony? Kan maar dan is de amazone wel erg klein :D


Inzoomen doet een hoop. Als de neusriem dermate los zat had het paard ( ;) ) niet zo'n schuimmond laten zien. Ik weet dat het mode is tegenwoordig hoor, doe er ook mee wat je wilt. Gelukkig zien steeds meer ruiters in dat het zo niet meer langer kan.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:42

Sperriem was ook het eerste wat mij opviel. Wat is dat toch met dat dichtsnoeren.. verbied die ondingen toch.

Je hebt wel echt een prachtig paard en complimenten dat je het op een trens doet!

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 19:45

Neusriem zit inderdaad hoger dan normaal maar meneer had zn neus gestoten en der voorkoming dat het weer open ging neusriem hoger gedaan, zowel neus al sperriem zitten niet te strak kan gewoon nog een vinger tussen en ja hij had lekker wat suikerklontjes op voor het rijden dus vandaar zn schuimbekkie..

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:46

magda_90 schreef:
Ik zal wel een muggezenzifter zijn, maar als die neusriem wat lager en vooral losser komt te hangen zal de pony tijdens arbeid veel beter in staat zijn om het schuim door te kunnen slikken. Alhoewel ik snap dat het tegenwoordig een trend is om alles lekker strak te snoeren.


Gave foto's leuk paard!


Even over hier boven mijn pony heeft dat zelfs als ik met een halster longeer zo'n schuimmond. Dus hoeft helemaal niks te maken te hebben met dat het strak zit

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:51

Jonnekee: Eén vinger is te weinig ruimte, suikerklontjes of niet als je paard zo schuimt moet deze de vrijheid krijgen dit door te kunnen slikken.

F_inley: een schuimmondje wordt vaker gezien met bitloos werk maar als je paard bitloos zó schuimt gaat er ergens toch iets niet goed?

Of er nu iets mee gedaan wordt of niet, ik hoop dat het voor de meelezers iig wat ogen opent dat straffeloos aansnoeren van neusriemen het paardenwelzijn schaadt. :) Nu weer ontopic.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:55

magda_90 schreef:
Jonnekee: Eén vinger is te weinig ruimte, suikerklontjes of niet als je paard zo schuimt moet deze de vrijheid krijgen dit door te kunnen slikken.

F_inley: een schuimmondje wordt vaker gezien met bitloos werk maar als je paard bitloos zó schuimt gaat er ergens toch iets niet goed?

Of er nu iets mee gedaan wordt of niet, ik hoop dat het voor de meelezers iig wat ogen opent dat straffeloos aansnoeren van neusriemen het paardenwelzijn schaadt. :) Nu weer ontopic.


Waarschijnlijk krijgt dit paard het ook de ruimte -zie enkele keren een geopende mond- maar likt het niet weg. Die paarden heb je ook:) En ik denk dat iedereen ondertussen wel op de hoogte is betreft het aantrekken van de neus- sperriem, maar dat veel ruiters er gewoon schijt aan hebben...

F_inley schreef:
magda_90 schreef:
Ik zal wel een muggezenzifter zijn, maar als die neusriem wat lager en vooral losser komt te hangen zal de pony tijdens arbeid veel beter in staat zijn om het schuim door te kunnen slikken. Alhoewel ik snap dat het tegenwoordig een trend is om alles lekker strak te snoeren.


Gave foto's leuk paard!


Even over hier boven mijn pony heeft dat zelfs als ik met een halster longeer zo'n schuimmond. Dus hoeft helemaal niks te maken te hebben met dat het strak zit


Ziet er inderdaad netjes uit! En hoofdstel heeft een gegronde reden, oh en wat betreft dat schuim dat doet de mijne ook als ik hem longeer zonder wat dan ook. Dus gewoon los in de ton zegmaar :')

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:27

Schuimen zegt inderdaad niets over hoe strak een neusriem zit.
Dat kun je alleen meten met twee rechtop staande vingers op de neus.
En omdat niemand gelijke vingers heeft zou een algemene meter van mij ingevoerd mogen worden die in elke ruitersport zaak te koop is.
Met flinke controle op wedstrijd.

Maar ik zie hier (op de gsm) niet hoe strak hij zit.
En wel een paard in takt en prettig oren spel.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:40

Ik vind m stoer !

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:19

Mooi paard :)

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 23:23

bruintje123 schreef:
Schuimen zegt inderdaad niets over hoe strak een neusriem zit.
Dat kun je alleen meten met twee rechtop staande vingers op de neus.
En omdat niemand gelijke vingers heeft zou een algemene meter van mij ingevoerd mogen worden die in elke ruitersport zaak te koop is.
Met flinke controle op wedstrijd.

Maar ik zie hier (op de gsm) niet hoe strak hij zit.
En wel een paard in takt en prettig oren spel.


Dankjewel, op Suptop wedstrijden word er geregeld gecontroleerd of staan er van die mensen langs de kant van de KNHS die controlleren en ik heb er nog nooit commentaar of wat dan ook over gehad.

Dus ik hoef er van jullie ook geen commentaar meer op neusriem zit niet te strak en anders nodig ik jullie allemaal uit om te komen voelen. :j :Y) ik vind het leuk om foto's met jullie te delen voor commentaar had ik hem wel bij HAW gezet. :+

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:26

Mooi! Nu zelf nog met een big smile op je paard... dat maakt het nog completer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 01:30

Wat een prachtig paard, wat een mooie combinatie! Vind het er erg fijn uit zien. :j Gaaf dat je op zo'n hoog niveau nog op trens rijdt.


Overigens, om even op de discussie in te haken, horen er twee vingers tussen te kunnen, boven op het neusbeen. :) Indien dit niet het geval is wil ik je best even mijn profielwerkstuk toesturen, waarin staat uitgelegd wat de gevolgen van een strakke neusriem zijn. Niet om betweterig over te komen, het is oprecht gewoon veel beter voor je paard en de algehele rijstijl.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 06:18

Wauw! Knappe prestatie, gefeliciteerd en wat een mooi paard! Ik droom nog even verder....en ik denk een hoop mensen met mij - hihi!
Keep up the good work en op naar nog meer winstpunten :)F

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:48

Mooie foto's..knappe prestatie en knappe combinatie! oftewel, m'n complimenten. En heerlijk op alleen trens!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:49

Ik kan de foto's helaas niet zien :(

Anoniem

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:53

Goh, ik heb ook een (kleindochter van) corland, maar die loopt echt niet zo _O-
En wat is 'ie wit! Jaloeeeers :wow:

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:11

Geweldige prestatie, ziet er heel vriendelijk uit!!
Laat al die manegemiepjes maar zeuren over neusriemen en profielwerkstukken en schuim, jouw paard bewijst dat hij prima in zn vel zit, en dat het tuig goed zit, anders liep hij niet zo !! _/-\o_

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Vikkie gaat Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:18

Wat een gaaf paard en gefeliciteerd met je winst in de PSG. Het is niet niks om op dit niveau zo netjes rond te kunnen sturen. Dat doet niet iedereen je na. Jammer dat de neusriem zo hoog zit, dit verstoord het mooie plaatje. Maar met je uitleg over een wondje wel begrijpelijk!

En over schuim irt een te strakke neusriem. Ik weet uit ervaring dat bij mijn paarden de neusriemen NIET strak zitten en ze schuimen allen.