Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 23:09

Hoi allemaal!

Weer lang geleden dat ik nog eens een topic maakte over ons :D

info:
*Furioso
*Andalusiër ruin
*Bouwjaar 2006
*Sinds februari 2011 van mij
*Hij staat 24/7 buiten met nog 3 andere paarden (van vriendinnen)

Wij rijden sinds 2013 wedstrijd bij de LRV in België. Dit ging en gaat niet zonder slag of stoot... (Niet elk jurylid waardeert ook een anda/fries of ander soort paard dan een kwpn of bwp maar daar trekken wij ons niets van aan en gaan gewoon door :D ) Ook Fur liep heel veel met spanning, weinig nageeflijkheid, geen soeplesse, geen balans (we vielen in galop 5-6x omdat hij struikelde bv)...
Nu sinds 2015 klimmen we telkens een trapje hoger, van de B1 naar de B2, vorig jaar met twijfel de overstap naar L1 gemaakt en nu met een toch wel succesvol seizoen (5 vd 7 wedstrijden bij de eerste 7 telkens) gaan we deze winter het proberen in de L2 :D
We zijn er nog belange niet, maar plezier staat voorop!

We hebben wekelijks les, oefenen hard aan de moeilijkheden en proberen zo veel mogelijk af te wisselen :)

Dit zijn allemaal foto's van het tornooi in Morkhoven op 20 augustus (6de plaats gehaald)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En achteraf als iedereen klaar is met inspringen pakken we soms ook een sprongetje mee :D (inclusief dressuurzadel en lange beugels :') )

Afbeelding

Nog een paar laatste foto's van 1 van onze eerste wedstrijden in 2013 :o
13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Mamn man man wat een verschil.. :+



Groetjes van Furioso & Evy

Orlinapaard

Berichten: 260
Geregistreerd: 21-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:31

Hé, ik was jouw jury in Morkhoven! Wat grappig! :-) Ik herinner me jouw proef nog goed. Was met heel veel lef gereden! Jammer genoeg was de top 5 echt heel sterk, want ik had jou zeker ook wel een medaille gegund! ;-) Hoe ging het op het provinciale kampioenschap?

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 23:38

Orlinapaard schreef:
Hé, ik was jouw jury in Morkhoven! Wat grappig! :-) Ik herinner me jouw proef nog goed. Was met heel veel lef gereden! Jammer genoeg was de top 5 echt heel sterk, want ik had jou zeker ook wel een medaille gegund! ;-) Hoe ging het op het provinciale kampioenschap?


Wat een toeval seg! Haha :D jaa de concurrentie is sterk! Ik hab hem toen inderdaad wel wat feller gereden omdat hij soms durft slenteren met zijn achterhand. Op het provinciaal liep hij eigelijk heel goed, rustig, goed terugkomen in galop, rustige overgangen enz.. maar heb enkel 6jes en 7s gekregen zonder commentaar :/ terwijl het echt wel goed ging en we toch een iets hogere plaats mochten hebben.. we werden dan 13de van de 16 spijtig genoeg. Maar hij liep goed en dat is voor mij belangrijker dan de plaats in de rangschikking :)

Orlinapaard

Berichten: 260
Geregistreerd: 21-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:41

Inderdaad, je eigen gevoel is het belangrijkste. Jullie zijn een sympathieke combinatie. Gaat helemaal goed komen in het L2! ;-)

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:18

Wat er verschil tussen toen en nu! Mooi gewerkt, ga zo door :)
Vragen ze geen plastron in Belgie? In Frankrijk zou je -1 punt kwijt raken.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:50

furioso schreef:
Niet elk jurylid waardeert ook een anda/fries of ander soort paard dan een kwpn of bwp
Onzin. Er zullen best wel uitzonderingen zijn maar over het algemeen krijg je de punten die je verdient. Zoals je zelf ook schrijft:
Citaat:
Fur liep heel veel met spanning, weinig nageeflijkheid, geen soeplesse, geen balans (we vielen in galop 5-6x omdat hij struikelde bv ...

Mamn man man wat een verschil.. :+



furioso schreef:
Ik hab hem toen inderdaad wel wat feller gereden omdat hij soms durft slenteren met zijn achterhand. Op het provinciaal liep hij eigelijk heel goed, rustig,

Ook hier verklaar je zelf het verschil. Ik heb ook wel zulke proeven gereden die het heel goed aanvoelden. Als ik dan achteraf het filmpje terugzag en kritisch bekeek zag ik een proef die te braafjes was. Echt zo'n zesjes proef en dat verklaart ook het weinige commentaar: het is allemaal niet slecht, maar heeft ook niets extra's. Als de concurrentie dan met wat meer lef rijdt (zoals jij in Morkhoven deed) pakken die wat extra puntjes en zak je af in de rangschikking.

Je moet gewoon kilometers maken, leren waar ging het goed, wat kan beter. Soms pak je iets anders aan maar ga je net weer te ver door. Dat hoort er allemaal bij, daar leren jullie veel van. Wat mij erg geholpen is dat mijn instructrice een paar keer meegegaan is naar wedstrijd om bij het losrijden nog wat tips te geven waar ik die dag bij die omstandigheden extra op moest letten.

Jullie zijn goed bezig, heel veel succes in het L2!

moppielover

Berichten: 1665
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: boven-leeuwen

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:24

Wauw, wat is hij veranderd zeg! Hij is echt knap geworden <3

Wat zijn jullie vooruit gegaan! Ga zo door :D

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:28

Wat een verschil met toen en nu!

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:14

Hij is echt knap geworden inderdaad, leuk om de vooruitgang te zien.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:00

Leuke foto's! Gaaf paard ook.
Zou alleen voortaan je haar even netjes in spelden oid. Nu ziet het er rommelig uit, dat is zonde!

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:35

Ik denk dat jij nog veel puntjes kan sprokkelen in kleine dingen. Je handen rechtop, buitenteugel erbij houden, je stijgbeugels iets langer maken, je haar netjes in een knotje, een andere tok en een iets groter dekje. Het zijn echt de kleine dingetjes die het hem doen. Sommige zijn materialistisch en hebben rijtechnisch geen toegevoegde waarde. Maar die andere dingetjes daar kan je wel aan werken en (denk ik) snel terugzien in de punten. Het zijn de kleine dingen die het hem doen! Succes voor de volgende wedstrijd en fijn blijven trainen!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:48

Zo die is knap geworden!!
Heel leuk om de vooruitgang te zien van jullie :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:27

Wow wat ziet hij er goed uit zeg. En wat ziet het rijden er ook netjes uit, complimenten!

Anoniem

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:06

Mooie combinatie zijn jullie! Je paardje loopt ook mooi, "helaas" word mijn aandacht meer naar jou getrokken dan naar je paard moet ik bekennen.
Zoals hier boven ook al gezegd is zou ik jezelf ook even iets "strakker" neer zetten dan nu, daar bedoel ik mee dat ik jou er nu wat rommelig uit vind zien. Je beugels mogen in mijn ogen 2 gaten langer, je haar vast, handen rechtop, ik denk dat je jasje misschien ook wat aan de grote kant is voor jou etc. Je paardje is zo mooi schoon, gepoetst en netjes gevlochten maar voor net de extra punten zou ik ook wat meer aandacht besteden aan jou voorkomen! Is absoluut niet beledigend bedoeld trouwens! :)

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 08:53

@Skogan
Danku! Nee een plastron is niet verplicht

@Rex_Rolfo
het 2de citaat ging over het begin dat ik hem had (2011-2013) omdat hij zo weinig balans had, dit was niet meer op wedstrijd :)

Daarom dat ik mijn proeven graag laat filmen en/of foto's laat maken (een vriendin heeft het Provinciaal gefilmd maar heb het nog niet)

Dankjewel! Wij gaan zeker ons best doen ^^

@moppielover
Hij is echt ontzettend veranderd! Hij blijft ook zo'n lief en leuk paard!

@Kimmie
groot verschil he :D

@Elisa2
Thanks!

@miesnaom
Je hebt gelijk hoor! Moet even zien hoe juist..
Mijn haar is te kort voor een staartje (valt er weer uit tegen dat ik de proef binnenga... -_-)
Dus speldjes enzo gaat ook niet... Misschien zo een netje is proberen

@Setefurii
Haar in een knotje gaat niet --> te kort, zal is een netje proberen
Mijn dekje is al een full? :D en is echt niet te klein voor hem.. Kan ik nog groter gaan? :P
Dit is juist een nieuwe tok (max 2j).. ik ga nu geen andere kopen :o
Handen rechtop en buitenteugel erbij heb je volkomen gelijk in! Wordt soms vergeten tijdens de proef zoals je kan zien...
Dankjewel voor je tips! We blijven zeker fijn trainen ^.^

@Titanic
Thankyouu!

@Nouvel
Ooh wat lief :o
We doen ons best :D

@Annet_Dottie
ik heb gisteren alvast eens met 1 gaatje langer gereden en dat viel best wel mee! dus ga het zo eens proberen!
Jasje is inderdaad ook een beetje te groot spijtig genoeg... Sluit niet zo mooi aan
Misschien is zien voor een andere ..
Dankje voor je tips :)


Nog een paar foto's van de proef

Afbeelding

Afbeelding


En nog een kort filmpje vanop het Provinciaal
De kurkentrekker!
Eerste keer dat we mee deden (hij ging braaf binnen maar het paard voor mij begon met galopperen en dan deed hij ook -controleerbaar- mee..)
https://www.facebook.com/evy.verbruggens

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:31

Misschien kun je je haar invlechten? Dan is het wat verzorgder :)

Leuke combi hoor, veel succes in de L2!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Furioso de Anda een heel seizoen L1... Op naar de L2 nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:37

Het ziet er heel vloeiend uit, precies als het heel makkelijk is. Mooi zo wil ik ook kunnen rijden.