Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Als het rijden weer een echt feestje is geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 16:13

Sinds ik bijna 13 jaar geleden van een paard viel waarbij ik mijn rug op 2 plaatsen brak, ben ik altijd op mijn hoede gebleven met rijden.
Zeker naar mate ik ouder werd en er twee boefjes van kinderen kwamen werd ik weer voorzichtiger.
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik het rijden rustig aan wat meer opgepakt met Mellow en ben ik gaan rijden wanneer ik zin had, vervolgens heeft hij afgelopen winter vrij gehad omdat ik besloot dat ik eerst mijn eigen lichaam sterker wou gaan maken en in het voorjaar ben ik weer langzaam aan gaan rijden.
Inmiddels ben ik 10 kilo lichter en merk ik dat ik naast het sporten in de sportschool weer zoveel meer plezier met het rijden ben gaan hebben :D .

Ook krijg ik met de dag meer vertrouwen in Mellow en hebben we inmiddels een hoop lol samen, rijden we met een los teugeltje, af en toe zonder handen aan het stuur, van de week zelfs voor het eerst zonder hoofdstel en ben ik gisteren voor het eerst na 10 jaar weer eens zonder zadel opgestapt voor een kwartiertje stappen in de bak :) .
En wat voelt het heerlijk om weer zo'n feestje te beleven op de rug van die (inmiddels 25 jarige) gele goedzak :+: .

Genoeg getypt, hier een paar foto's :) .


Een paar weken geleden nog strak in pak tijdens de onderlinge wedstrijd op stal.
Afbeelding

Vorige week, Lekker bitloos en voor het eerst met losse teugel galopperen :) .
Afbeelding

Maandag eerst even met hoofdstel gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zonder handen :+
Afbeelding

Vervolgens toch maar de stoute schoenen aangetrokken en het hoofdstel door een stalgenootje af laten doen O:) . Ik moet zeggen dat ik dat eerst best heel spannend vond _O- .
Maar ik was de enige in de bak en Mellow is toch ook wel een echte goedzak :) .
Afbeelding

En toen toch ook nog wat stukjes met hem gedraafd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om gisteren als klap op de vuurpijl even zonder zadel op hem rond te stappen <3 .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik sluit af met een blije selfie :D
Afbeelding

Instagram @shetlanderpoow


Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 20:15

Zo, weer even tijd om te "bokken" :Y) .

Als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle reacties en tips.
Ik ben zeer zeker heel erg zuinig op mijn oudje, we rijden gemiddeld 2x per week 30-40 minuten en verder hebben we een hoop plezier op de grond. Het rijden is vooral lekker bejaarden gym, lekker stappen, wat draven en een galopje om de spieren los te maken.
Verder loopt hij veel buiten met zijn vriendinnetje en kijk ik per keer hoe hij in zijn hum is voor ik beslis of ik wel of niet ga rijden.

En wbt het zonder zadel rijden, ik kan jullie geruststellen, het is eenmalig geweest en kort omdat ik wou kijken of ik genoeg vertrouwen had om dit samen met dit geweldige paard te delen. Ondanks dat het een gaaf gevoel was, verkies ik toch echt mijn zadel als fijnste manier om er op te zitten (zowel voor hem als voor mij).

Ik sport lekker fanatiek door (ga minimaal 3-4x per week), qua kilo's is er nu natuurlijk 10 kg af. Maar qua omvang ben ik bijv al 24 cm rond mijn buik kwijt en ook bij mijn benen enz is er flink wat af. Verder merk ik dat mijn lichaam veel sterker is geworden en ik fijner en makkelijker ben gaan rijden hierdoor.

En natuurlijk ook heel erg bedankt voor alle super leuke complimenten :D , het is heerlijk om zo'n fijn en braaf paard te hebben <3 . het vertrouwen te voelen groeien en ook te merken dat hij nog steeds geniet van de ritjes :j .

Instagram @shetlanderpoow

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elitedeux, Lokii en 34 bezoekers