Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 11:51

:wave:

Zo ontzettend trots en blij met de afgelopen dagen dat ik (voor het eerst) toch rij foto's durf te delen. Want het ging zo ontzettend fijn *\o/*

Afbeelding
Knappe pony is het toch *\o/*


Sinds een half jaar ongeveer verzorg ik Rosie, begonnen met enkel wandelen, tuttenbellen en werk aan de dubbele longe. Maar nu met een nieuw zadel, zit ik er sinds een maandje ook op :D
Rosie is een paard met een groot lang en pittig verleden, maar veel belangrijker met een gouden hart, een wereldpony. Ze is bijzonder duidelijk en eerlijk, dit maakt haar heel fijn om mee te werken :j

We liepen tegen wat punten aan met rijden, ik "moest" even overstappen naar meer klassiek dressuur ipv. manege dressuur. En dan zijn een aantal lessen natuurlijk wat handiger :Y) Normaal lessen we bij Patrick maar nu een aantal lessen achtereen, pak je dingen toch sneller op. Goed met eigenaresse paard opgeladen en op naar De Lupinehof in Vierhouten ! Allebei een aantal lessen op de planning <3

Madam de pony is nog geen 1.50 meter hoog, maar heeft wel de lengte van een paard. Ontzettend hard werken dus om die buikspieren in de aan-modus te krijgen, de rug te ontspannen en het bekken te kantelen. Hier werken we dus kei hard aan op het moment in de lessen en via oefeningen van de osteopaat, maar bij deze lessen kwamen ze er toch af en toe helemaal bij! Verder is het moeilijk haar op lengte te krijgen en te houden, maar daar mogen we nu helemaal niet over klagen :o Ik werk aan alles, vooral mijn linkerhand is deze dagen ontdekt, mijn werkelijkheid zegt dat mijn handen gelijk zijn, de praktijk zegt 5 cm verschil. Schrok mijzelf af en toe kapot, vraag me af op foto's wat ik allemaal aan het doen ben :o Gelukkig hebben we normaal ook gewoon les!

Tijd om te showen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even spieken bij de les van anderen :Y)

Door naar de tweede dag, nieuwe rondes!
Bij de eerste les is ze bij het aanspringen in galop in volle paniek de bak door gegaan, daar zit voor haar iets van een trauma. Het ging echt even hard, en ik had echt even niets meer te vertellen. Zitten en en proberen te remmen/sturen.. Was ook de eerste keer dat we het gingen proberen. Een groot obstakel en werkpunt ontdekt, dus daarmee aan de slag! ;)
Vandaar dat ik zo trots ben op de volgende foto!

Afbeelding
Een echt galopje! Het duurde echt niet lang, maar zo blij! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In 2 lessen echt heel veel kunnen leren, Noor geeft ontzettend fijn les. Je voelt jezelf met sprongen vooruitgaan. Rosie voel je meer gaan dragen ipv stuwen. Van een paniek galop naar een bijna gecontroleerde galop! *\o/* Zoveel rust en kalmte komt er mee. Dus tips mogen gegeven worden, maar in principe hebben we zoveel oefeningen en feedback dat we volgend jaar nog zoet zijn :+


Afbeelding

Afbeelding

Wie wil er nu niet rijden in zo een omgeving? Wij dus! Zo hard gewerkt dat we het bos niet gezien hebben vanaf een paardenrug, volgende keer de herkansing :(:)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 18-05-17 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [RIJ-ITP] Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:59

Gaaf zeg! Dat zou ik ook nog wel eens willen met mijn bijrijdpaard. Jij hebt dus positieve ervaringen met Noor?

Ik zag dat je foto ook wordt gebruikt op haar facebookpagina, cool zeg! Stoere pony heb je!

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: [RIJ-ITP] Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 12:04

Ja heel positief! :j We hadden 2 pony's mee, 3 ruiters. En ze kijkt echt naar zowel paard als ruiter waar jullie als combinatie aan toe zijn. Andere oefeningen, andere aanpak. Heel persoonlijk, en dat maakt het zo fijn. Niet standaard lessen!

Ja heel stoer, zag hem opeens als omslagfoto voorbij komen haha! :+

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: [RIJ-ITP] Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:17

Trotst!!!!! :D

Jullie deden het fantastisch leuk! <3
Het is niet de gemakkelijkste pony, moeilijke bouw en tja een paard met verhaal..
We zijn heel tevreden zowel met Noor als met Patrick.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: [RIJ-ITP] Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 13:16

Het ging ook echt super! heel benieuwd hoe ze thuis de galop ook weer gaat oppakken *D

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: [RIJ-ITP] Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 15:21

Zeker! Heb maar geluk dat ik haar mag doen :o

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: [RIJ-ITP] Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:00

HAHA :D Nou en ik heb geluk dat je haar doet.! <3 *\o/*

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:30

Jullie gaan goed :D. Heel fijn dat je deze kans krijgt!

Secrets
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:04

Wat een prachtig paard en een prachtige omgeving! Keep up the good work.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 00:16

Ja heel fijn deze kans! Zo ontzettend leerzaam (En gezellig) *D

@secrets ja prachtig daar! Volgende keer echt het bos in!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:20

UITGELICHT!!!

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:07

Leuke combinatie!!
Mag ik vragen welk zadel jij op jou pony hebt liggen? :D

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:37

Gaaf paard maar ik vind dat je vrij hard bent in de hand, wat mij betreft zou het allemaal wat vriendelijker kunnen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:40

Als er toch iemand extreem anti hard in de hand is, is het Noor wel. Dus lijkt me onwaarschijnlijk.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 11:24

Ik zet onbewust mijn linkerhand wel eens vast, dat kan je gezien hebben denk ik. Verder zie ik mijzelf juist niet als hard in de hand, ik heb Noor daar ook niet over gehoord.Herken "hard" ook niet in de filmpjes terug :o

Er ligt een zadel op van Ninon Schutte (zadelatelier.nl). Welke het exact is durf ik niet te zeggen, behalve dat hij met balanskussen is. En hij is erg fijn *\o/*

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:32

Ik had je ook al voorbij zien komen op fb! Je ziet de vooruitgang goed!
Noor komt 25 juni hier in de buurt lesgeven( clinic) ik twijfel om me daar voor optie geven, maar na jou topic, ga ik het gewoon doen!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:55

sennaxpaddie schreef:
Gaaf paard maar ik vind dat je vrij hard bent in de hand, wat mij betreft zou het allemaal wat vriendelijker kunnen.


Waar baseer je dit op? Ik zie nette, dragende handen die het paard netjes volgt na goed lichaamsgebruik. Misschien links af en toe wat vasthoudend maar absoluut niet hard.

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:53

heel fijn beeld , je hebt geen strakke hand erg fijn!

xxKristy1998

Berichten: 55
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Nijverdal

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:38

Zie zeker geen strakke hand, leuke combinatie en hopelijk nog veel plezier in de toekomst <3

Anoniem

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:14

Ik zie ook geen harde hand, maar jammergenoeg wel een zadel dat vreselijk ver naar voren ligt/schuift. Heb je daar geen opmerking over gekregen van Noor? Het ligt op deze foto's namelijk midden op de schoft/schouderbladen en dan zal ze altijd op de voorhand blijven lopen:

Afbeelding
Afbeelding

Is ze soms erg van vorm veranderd de laatste tijd? Op sommige foto's zie je de ribben achter het dekje, als ze afgevallen is dan kunnen haar schouderspieren afgenomen zijn waardoor het hele zadel naar voren schuift. Dat kan helaas heel snel gaan, dat is bij de mijne helaas ook zo.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 17:55

xyzutu2, Ninon Schutte heeft het zadel aangemeten een maand geleden. Het is ook voor nu een huur zadel deze 3 maanden. Over twee maanden komt ze checken, voor nu reageert Rosie zonder pijn (pony is zo eerlijk dat ze het anders had laten weten) :j

Van Noor hebben we niets gehoord van het zadel :n
Maar veranderen doet ze wel inderdaad! Ze heeft een lange tijd na blessures vooral aan de dubbele longe gewerkt en wordt nu pas sinds een maand 3x in de week gereden. Spiermassa zou vooral toe moeten nemen vanaf nu *D

Gelukkig komt er binnenkort weer iemand kijken hoe alles inmiddels past, en dan wordt ook voor onszelf het zadel aangepast.

De rest (ook) dankjulliewel, was al op filmpjes aan het zoeken of ik echt niet een onbewuste harde hand had :o foutjes ben je jezelf toch niet altijd bewust van..

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:08

Wauw, wat een mooie pony! En een super gave kleur! <3

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:50

Connemara! :D

Mooie foto's!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:58

Ik herkende het meteen manege op Samoza <3

Heb jaren op Samoza gestaan helaas moesten wij van onze plek weg en hebben de caravan verkocht. Ik was de hele dag op de manege te vinden om te helpen <3

Gave pony en mooie foto's

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:22

xyzutu2 schreef:
Ik zie ook geen harde hand, maar jammergenoeg wel een zadel dat vreselijk ver naar voren ligt/schuift. Heb je daar geen opmerking over gekregen van Noor? Het ligt op deze foto's namelijk midden op de schoft/schouderbladen en dan zal ze altijd op de voorhand blijven lopen:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Is ze soms erg van vorm veranderd de laatste tijd? Op sommige foto's zie je de ribben achter het dekje, als ze afgevallen is dan kunnen haar schouderspieren afgenomen zijn waardoor het hele zadel naar voren schuift. Dat kan helaas heel snel gaan, dat is bij de mijne helaas ook zo.


Wat jij ziet is een schouderblad wat onder het dekje verdwijnt. Rosie heeft meer dan voldoende ruimte met dit zadel om der schouders vrij te bewegen. Naar mijn mening niet te beoordelen vanaf een foto.
Het is een moeilijk gebouwd paard met veel lengte en een grote schouder, daar door is het al lastig om de bekken te kantelen. We zijn hard bezig om haar meer op gewicht te krijgen. Ze is van de winter iets afgevallen maar niet te dun er mag hoogstens wel wat bij. Echter is het zadel gepast op het moment dat ze hetzelfde gewicht had/heeft als nu.
Haar schouderspieren zouden na de passessie meer toegenomen kunnen zijn maar afgenomen zijn ze afgelopen maand zeker niet.
We zijn heel bewust aan het rijden aka revalidatie training. Paard van de voorhand, schoftlift, gedragenheid, achterhand losmaken en ondertreden. Geen makkelijke opgave met een paard wat te lang is, bergafwaarts gebouwd is en wat al tig veulens heeft gehad waardoor der buikspieren allang uitgerekt zijn.
Ik denk dat jij gewoon een dekje ziet wat ver naar voren ligt en zeker niet het zadel :+