Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 22:01

Hallo allemaal! :wave:

Het was gistermiddag zulk lekker weer, dat het weer eens tijd was voor wat nieuwe foto's van mij en mijn paardje Chayenna! Wat nu eindelijk weer kan, gelukkig!!
Ik ben geopereerd geworden in December aan mijn voet/hak, heb 3 maanden in het gips gezeten, en ben pas weer sinds 2 weken aan het paardrijden.

Info;

Paardje;
Chayenna
9, bijna 10 jaar
KWPN
1.65

Ikzelf;
Denise
23 jaar
1.70


Dit zijn weer onze éérsté nieuwe foto's van ons samen en ook van het rijden samen, sinds 5 maanden geleden..... Het was wel even wennen om het gevoel in de draf en galop weer terug te krijgen hihi.. :')
Maar ik ben super blij dat we weer samen kunnen gaan genieten van elkaar, wat heb ik dat gemist zeg!!

Genoeg geklets, hier komen de foto's! <3

Enjoy!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kusje voor mijn lieve meisje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de eerste keer, voor de fun, eens een pasje wijken 'geprobeerd' :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groetjes! xx <3

Laten jullie een lief berichtje achter? :wave: :D

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:14

Fijn hoor dat je weer aan de slag kan met je paard ziet er leuk uit.
Misschien dat het aan mij ligt maar het bit lijkt vrij hoog te zitten. De mondhoeken zien er zo opgetrokken uit.

Zyffah

Berichten: 156
Geregistreerd: 30-05-14
Woonplaats: Noordwijk

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:42

Ziet er goed uit hoor!
Je zadel ligt alleen behoorlijk op de schouder van je paardje, misschien volgende keer een stuk naar achter leggen.
Als tip voor jou denk ik dat je je beugels wel een stuk langer mag maken, je trekt je benen op en port haar zo (onbewust) de hele tijd met je sporen. Ik weet niet of dat komt doordat je geopereerd bent, maar anders kan je je sporen beter een tijdje afdoen toch?

Ahryah
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:17

Wat fijn dat je weer kan rijden! en mooi paard :)
een vraagje uit nieuwsgierigheid, wat is die bult achter je zadel op haar rug ??

Verder ga ik mee met de bovengaande reactie, je zadel met echt een flink stuk naar achter.. hij zit nu bijna op haar hals. Zo kan ze nooit goed haar voorbeen gebruiken omdat hij belemmerd word door het zadel.
Zie de foto hoever het schouderblad nog naar achter komt tijdens beweging dus je zadel nog naar achter moet.
Afbeelding

Waarom rijd je met sporen als ik vragen mag ?
En nog een klein tipje, let op dat ze niet kantelt met dr hoofd in het wijken en je recht boven je paard blijft zitten.
Persoonlijk zie ik liever wat meer lucht aan de voorkant. :o

rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 07:49

Tigra_ schreef:
Fijn hoor dat je weer aan de slag kan met je paard ziet er leuk uit.
Misschien dat het aan mij ligt maar het bit lijkt vrij hoog te zitten. De mondhoeken zien er zo opgetrokken uit.


Zal er eens naar kijken! Bedankt

rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 07:51

Zyffah schreef:
Ziet er goed uit hoor!
Je zadel ligt alleen behoorlijk op de schouder van je paardje, misschien volgende keer een stuk naar achter leggen.
Als tip voor jou denk ik dat je je beugels wel een stuk langer mag maken, je trekt je benen op en port haar zo (onbewust) de hele tijd met je sporen. Ik weet niet of dat komt doordat je geopereerd bent, maar anders kan je je sporen beter een tijdje afdoen toch?


Ik heb inderdaad mijn beugels nu nog wat korter, omdat het lichtrijden anders nog niet goed lukt, dan krijg in nml wel last van mijn enkels..
Als ik geen sporen om heb, is Chayenna niet vooruit te branden. Dan moet ik haar tig keer aandrijven tot ik reactie krijg en met zweep rijden dat is al helemaal geen optie, dan vlieg ik..

rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 07:52

Ahryah schreef:
Wat fijn dat je weer kan rijden! en mooi paard :)
een vraagje uit nieuwsgierigheid, wat is die bult achter je zadel op haar rug ??

Verder ga ik mee met de bovengaande reactie, je zadel met echt een flink stuk naar achter.. hij zit nu bijna op haar hals. Zo kan ze nooit goed haar voorbeen gebruiken omdat hij belemmerd word door het zadel.
Zie de foto hoever het schouderblad nog naar achter komt tijdens beweging dus je zadel nog naar achter moet.
[ [url=m/FLtlLq.png]Afbeelding[/url] ]

Waarom rijd je met sporen als ik vragen mag ?
En nog een klein tipje, let op dat ze niet kantelt met dr hoofd in het wijken en je recht boven je paard blijft zitten.
Persoonlijk zie ik liever wat meer lucht aan de voorkant. :o


Zal er de volgende keer op letten, bedankt!

Ik rijd met sporen omdat zei anders totaal niet reageerd op mijn been. Zonder sporen kan ik tig keer aandrijven tot ik een reactie krijg van haar, en met een zweepje is al helemaal geen idee, dan vlieg ik.
Ik zit nu nog wat onrustig met me benen omdat ik de beugels een gaatje korter heb dan normaal omdat als ik ze langer ga maken ik dan last ga krijgen van me enkels rechts..

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:27

Maar.. zo drijf je toch ook continu, als je standaard met je spoor prikt? Ik zou ze achterwege laten, net als je bijzet trouwens. Dit is niet waar sporen voor bedoelt zijn. :)

Fijn dat je weer aan de slag kan!

Anoniem

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:01

Ik bedoel dit echt vreindelijk en opbouwend, ik hoop dat je dat ook zo ziet. Ik kan soms nogal eerlijk en wellicht wat bot zijn namelijk, maar ik bedoel het goed.

Wat is jouw essentie van het paardrijden? Wat is je doel? Wat wil je bereiken?
Er zit een stootteugel om, je zegt dat je met sporen rijdt omdat ze dan niet reageert? Het zadle ligt niet helemaal lekker.
Allemaal kleine basisdingen die toch echt niet overgeslagen mogen worden vind ik. Een goed passend zadel is van ultiem belang. Niet alleen voor het paard, maar ook voor jou, zodat je goed in balans zit.

Wat is het nut van de stootteugel? Want in de essentie houdt het alleen de kop omlaag. Dressuurmatig schiet zowel jij als het paard er niks mee op. Als je oppast, gaat het paard juist een verkeerde manier van lopen ontwikkelen, dat zou zonde zijn.

Daarnaast het drijven, een paard moet gewoon aan je been zijn, ook zonder spoor. Dat is de ultieme basis, dat hoort een van de eerste dingen te zijn die je een paard leert.

Dus hup, terug naar de basis, zadel goed, stootteugel eraf, en laat het paard eerst maar eens aan je been worden. Voorwaarts is voorwaarts, maakt niet uit waar dat hoofd zit.
Ga daarnaast ook werken aan je zit, in balans, rechtop. Je zit nu constant een beetje scheef, omdat je zo graag naar dat knappe koppie wilt kijken :) Maar ook door het drijven kruip je in elkaar. Kijk ook maar eens hoe scheef je zit met het wijken.

Volgens mij zit er best wat potentie in jullie, ik zou jezelf dus de tijd gunnen om die basis op te pakken, die zoooo vaak wordt overgeslagen. De basis is een paard die correct reageert op hulpen, zijn lijf correct gebruikt, een ruiter die in balans is en een combinatie die goed samenwerkt. Als je dat voor elkaar krijgt, volgt de rest veel makkelijker :)

(die bult op haar rug is trouwens een beetje een karperrug, das een lichte bolling in de rugwervel)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:20

Voor iemand die er pas sinds 2 weken weer op zit (en dan ook nog een operatie heeft gehad aan een best wel essentieel 'onderdeel') vind ik het allemaal zo slecht niet hoor. Heerlijk dat je in ieder geval weer kunt rijden! :)

Tuurlijk, er is genoeg om aan te werken, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Paardrijden gaat vooral ook om plezier en zo te zien en lezen heb je dat zeker!

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:31

Als je je paard beter aan het been wilt krijgen, moet je juist ervoor zorgen dat je niet constant zit te prikken. En zorg ervoor dat je tijdens het wijken niet teveel stelling vraagt, want ik vind het wijken nu erg scheef.

rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 10:33

NadjaNadja schreef:
Voor iemand die er pas sinds 2 weken weer op zit (en dan ook nog een operatie heeft gehad aan een best wel essentieel 'onderdeel') vind ik het allemaal zo slecht niet hoor. Heerlijk dat je in ieder geval weer kunt rijden! :)

Tuurlijk, er is genoeg om aan te werken, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Paardrijden gaat vooral ook om plezier en zo te zien en lezen heb je dat zeker!



We hebben elke week les Indd. Ben blij dat ik er tenminste weer ff op kan..

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:44

Misschien wel zo leuk om ook even op de andere reacties te reageren. :D Joolien bijvoorbeeld, heeft een heel duidelijk stuk neergezet waar je echt wel wat aan hebt.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:01

Wat fijn dat je weer kan rijden! :D

Ik denk dat je veel kunt hebben aan de reactie van Joolien.
Als jullie je gaan focussen op de basis; rechtrichten, reactie op been met en zonder sporen, over de rug rijden, jezelf erop corrigeren op momenten dat je scheef zit, en dit allemaal onder begeleiding, kun je een heel eind komen samen!

Veel plezier en succes! :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:44

Ik ga mee met mijn voorgangers! :)

Maar super dat je veel kan rijden! Lekker van genieten! :D

Ahryah
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:47

xDeniess schreef:
Ahryah schreef:
Wat fijn dat je weer kan rijden! en mooi paard :)
een vraagje uit nieuwsgierigheid, wat is die bult achter je zadel op haar rug ??

Verder ga ik mee met de bovengaande reactie, je zadel met echt een flink stuk naar achter.. hij zit nu bijna op haar hals. Zo kan ze nooit goed haar voorbeen gebruiken omdat hij belemmerd word door het zadel.
Zie de foto hoever het schouderblad nog naar achter komt tijdens beweging dus je zadel nog naar achter moet.
[ [url=m/FLtlLq.png]Afbeelding[/url] ]

Waarom rijd je met sporen als ik vragen mag ?
En nog een klein tipje, let op dat ze niet kantelt met dr hoofd in het wijken en je recht boven je paard blijft zitten.
Persoonlijk zie ik liever wat meer lucht aan de voorkant. :o


Zal er de volgende keer op letten, bedankt!

Ik rijd met sporen omdat zei anders totaal niet reageerd op mijn been. Zonder sporen kan ik tig keer aandrijven tot ik een reactie krijg van haar, en met een zweepje is al helemaal geen idee, dan vlieg ik.
Ik zit nu nog wat onrustig met me benen omdat ik de beugels een gaatje korter heb dan normaal omdat als ik ze langer ga maken ik dan last ga krijgen van me enkels rechts..


Dat is alleen niet helemaal waar sporen voor bedoeld zijn... je paard naar voor trappen.
Je hoeft dr ook niet hard te raken met de zweep, vaak is een aanraking al genoeg.
Ik zou je toch adviseren die sporen af te doen. Reactie op je been is een onderdeel van de basis, als dat niet goed zit kan je nooit op de correcte manier haar van achter naar voor rijden. Je prikt op iedere foto dr met je spoor, op den duur word ze steeds afgestompter erop en dan kan je helemaal niks meer vragen omdat ze niet meer reageert.
Grote kans dat ze zo slecht reageert op je been omdat het zadel zo ver naar voor ligt, misschien even de zadelmaker later kijken...
Als haar schouders belemmert worden kán ze ook niet vooruit als jij dat vraagt.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:46

Fijn dat je eindelijk weer op je paardje kunt rijden :D. Wat zul je het gemist hebben!

Ik ben het wel eens met joolien, even lekker terug naar de basis met dit paard, daar ga je veel profijt aan doen. Zadel ligt idd niet lekker en het dekje schuift er ook onder uit, wat geen aangenaam gevoel is voor die knapperd van je.

rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 12:57

Ja ik weet het nu wel........

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:00

Er wordt toch helemaal geen verkeerd commentaar gegeven? Je hebt er juist veel aan! :)

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Nieuwe foto's van mij en Chayenna!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:53

Tips zijn er al genoeg gegeven :) leuke combinatie lekker blijven oefenen!

rebeltje
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 14:25

Tribunals schreef:
Er wordt toch helemaal geen verkeerd commentaar gegeven? Je hebt er juist veel aan! :)


Dat zeg ik ook niet.

Zeg alleen dat t even goed is zo. Heb genoeg tips gehad even, En zoals er ook in me beschrijving staat heb ik ook les 1x per week met haar.
Toevallig gisteren gehad en het ging heel goed de instructrise was er heel tevreden over en ikzelf ook, weer wat vooruitgang geboekt. :j