Cadillac v. Connor

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 14:35

Graag deel ik met jullie wat fotos van mijn ruin Cadillac.

Cadillac is een Holstein ruin van 2013 een Connor x Contender.

Hij is nu alles bij elkaar denk ik 5 maand zadelmak, wij rijden ongeveer 2 a 3 keer per week ongeveer 20 min.

Hij heeft ook met regelmaat een aantal weken vrij, hij groeit momenteel erg hard, en is nog heel speels en puppy, dit mag hij voorlopig ook nog zeker zijn.

Hij heeft tussendoor ook ruim 8 weken stil gestaan door een operatie na een stom ongeluk.

Twee weken geleden is hij meegeweest voor een rondje BB dressuur, eerste keer vreemd terrein, maar mega braaf, hij liep daar 183.5 punten bij elkaar.

Cadillac is heel vierkant gebouwd, hij vind het erg moeilijk om lang en laag te lopen, dit gaat al zeker een stuk beter! We werken er hard aan met onze lessen.

Paar weken geleden is Jikke bij ons geweest om wat fotos te maken. Die laat ik jullie graag zien.

Ik weet waar we aan moeten werken, maar opbouwend commentaar en tips zijn zeker welkom.

Stap
Afbeelding

Draf, hier probeer ik hem wat lager in te stellen, mijn houding is om te huilen helaas :-(

Afbeelding


Galop is nog heeel lastig voor ons.
Afbeelding

Zitten op die kont,en been lang laten
Afbeelding

En nog een in draf.
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:08

Prachtig paard heb je onder je kont zeg! Succes met het trainen :D

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 17:47

Nayomie schreef:
Prachtig paard heb je onder je kont zeg! Succes met het trainen :D


Dankjewel!

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:50

Ziet eruit als een heel fijn dier.. komt vast goed met jullie, voor 5 maanden onder het zadel vind ik het er super uit zien! Succes met trainen!

LarissaKas

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-11-14

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:56

Leuk om jullie samen te zien groeien!

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:40

Wat een mooi dier!

Om een fijnere beenligging te krijgen is het belangrijk dat je je been van bovenaf naar binnen toe draait. Je zit nu eigenlijk op de achterkant van je bovenbenen en het is de bedoeling dat de binnenkant van je been tegen het zadel aan ligt. Die draaiing komt al vanuit je heup en dan staan 'vanzelf' ook ineens je knie en je teen naar voren toe en kan je makkelijker aandrijven omdat je kuit op de juiste plek aan je paard komt te liggen. Ga maar eens op de grond staan met je voeten een 30-40 cm uit elkaar en voel wat er gebeurt in je lijf als je je tenen recht naar voren of juist een stuk naar buiten laat wijzen.

Ik heb ook een vermoeden dat het zadel het niet makkelijker voor je maakt om goed te zitten (volgens mij worden die korte wrongen juist heel veel gebruikt voor mensen met een kort bovenbeen) maar daar kan denk ik iemand anders beter onderbouwde uitspraken over doen.

Maar lijkt echt een heel fijn paard, tip voor je galop om vooral naar voren te blijven rijden, het hoeft niet netjes die eerste maanden, hij moet eerst leren door het lijf naar voren te blijven bewegen en daarin zijn balans te vinden vanuit het achterbeen (dan komt je aanleuning ook vanzelf goed).

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:49

Ziet er goed uit! Zeker gezien die zo kort onder het zadel is

Ik zou hem onder het zadel niet te laag laten lopen je paard is al iets neerwaarts (kan prima door het groeien komen dat die nu iets overbouwd is ook) Het is juist belangrijk om hem op eigen benen te laten lopen! Dat die daarin zelf zijn balans met jou als ruiter kan vinden Zelf zou ik dan kiezen om je paard er wat meer met de neus uit te laten lopen zodat die in de schoft wat meer omhoog kan Jou 1 na laatste foto vind ik wat betreft hoofd hals houding prima voor nu En daarvanuit stukjes laten stretchen dus echt lang laag (hals strekken) Dit is zwaar voor een jong paard probeer dit dan ook veel af te wisselen in korte stukken

https://www.youtube.com/watch?v=WXgw0pP7nWI

https://www.youtube.com/watch?v=WXgw0pP7nWI

https://www.youtube.com/watch?v=6EC7bXjzIjE&t=15s

Hoop dat je er wat aan hebt :)

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 10:41

Dankjewel voor de tips 0000,

Wbt het zadel en mijn beenligging, ik moet zeggen dat ik sinds vorige week nieuwe beugels heb, namelijk de bow balance van sprenger, dit lijkt een hoop te doen voor mijn houding,maar ik ga er zeker op letten, zal het dadelijk ook eens vragen aan mn instructrice.

Dresjoepie,

Dankjewel, wbt het lang en lager, dit pak ik ook alleen kleine stukjes mee idd, vooral omdat het heel moeilijk is voor hem, ik doe bijvoorbeeld een halve lange zijde wat opgepakt, dan weer langer, dan lager, zo wissel ik dat af..

Ook werken we veel aan het tempocontrole, veel schakelen,omdat hij vaak wat traag aan het been is, galop probeer ik goed naar voren te rijden, de rest komt later wel.

Ik zal over een aantal maanden nog eens wat fotos maken, kijken hoe we er dan voor staan.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:50

Wauw mooi paard zeg, ik ben benieuwd hoe hij over een aantal maanden loopt!
Ik vind je een fijne ruiter om te zien.
Zou het wellicht fijner zijn om je beugels een gaatje korter te maken?
Succes!

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:06

Ik wil je alleen maar een complimentje geven want zelf heb ik geen ervaring met het beleren van een paard! Of idg, doorleren.
Knap ding hoor! Je gaf zelf al aan waar je houding fout lag dus daar ga ik ook niet over dwarsbomen! :P

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:12

SharonIndezz schreef:
Dankjewel voor de tips 0000,

Wbt het zadel en mijn beenligging, ik moet zeggen dat ik sinds vorige week nieuwe beugels heb, namelijk de bow balance van sprenger, dit lijkt een hoop te doen voor mijn houding,maar ik ga er zeker op letten, zal het dadelijk ook eens vragen aan mn instructrice.

Dresjoepie,

Dankjewel, wbt het lang en lager, dit pak ik ook alleen kleine stukjes mee idd, vooral omdat het heel moeilijk is voor hem, ik doe bijvoorbeeld een halve lange zijde wat opgepakt, dan weer langer, dan lager, zo wissel ik dat af..

Ook werken we veel aan het tempocontrole, veel schakelen,omdat hij vaak wat traag aan het been is, galop probeer ik goed naar voren te rijden, de rest komt later wel.

Ik zal over een aantal maanden nog eens wat fotos maken, kijken hoe we er dan voor staan.


Mag ik vragen hoe je dat verschil met die bow balance gemerkt hebt? Ik wil ze ook graag hebben maar ze zijn duur! Bang dat het tegenvalt.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:13

Mooi paard en je past er goed op succes verder. :)

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 14:29

Beugels een gat korter zal ik eens proberen tnx!

Door de bow balance word je voet als het ware op de goede plek gelegd, zonder dwingend te zijn, daarbij veren de beugels mee,waardoor mijn benen beter op hun plaats blijven.wel ff wennen, maar voor mij. 100% het geld waard!

Voor de rest, dankjewel voor jullie tips en complimenten!

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:01

Leuk paard! En zo te zien rijd je hem goed en vriendelijk! Zitlessen helpen heel erg, zou ik zeker proberen! Ga zo door, jullie zijn een leuke combinatie.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Cadillac v. Connor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:06

Wat een leuk dier. Ziet er super uit voor 5 maanden ohz en zelfs 2 maanden ertussenuit geweest te zijn.