Dressuur wedstrijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elena1998
Fotograaf

Berichten: 30
Geregistreerd: 22-01-17
Woonplaats: Deurne

Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 18:25

Hey,

Afgelopen zondag heb ik dressuur wedstrijd gereden in de F16 met het manege paard Salto. Ik ben hierbij derde geworden met 216 punten, wat een winstpunt opleverde. Ik moest tegen 3 F4, 2 F5 en 1 F10. Dus ik was al super tevreden met een derde plek en al helemaal omdat het voor mijn gevoel goed genoeg ging. Er zijn natuurlijk altijd verbeter punten, maar ik was tevreden ook al was ik laatste geworden of had ik geen winstpunt gekregen. De winnaars van elke rubriek mochten de finale rijden. Degene die eerste en tweede waren geworden wouden uiteindelijk geen finale rijden, dus mocht ik de finale rijden. Hier ook weer met een fijn gevoel gereden en 4de van de 5 geworden met 214 punten. Mijn winstpunten zijn nu binnen voor de F17 wat ik dus volgende wedstrijd ook ga rijden. Mijn stiefvader vindt het heel leuk om foto's te maken, dus heeft hij er een paar van mij en Salto gemaakt tijdens onze wedstrijd van afgelopen zondag. Nu vraag ik me wel af welke foto jullie leuk vinden?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:24

Van mij zou er wat meer achterhand bij gepakt mogen worden en het zadel wat naar achteren.

Verder vind ik het er vriendelijk uitzien :)

Compri

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:31

Mooie foto's! Ik vind zelf foto 9 en foto 2 het leukst :)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:36

Foto 2!
De rest is rijtechnisch niet helemaal goed. En ik denk, als je dadelijk verder bent, je daar ook aan gaat storen. :)

Je hebt trouwens wel een aannamen weggenomen van me. Ik las je tekst. Zag de F proefjes staan. Had echt een typische manege foto's verwacht. Maar als je gezegd had dat het een KNHS proef was met je eigen pony. Had ik het ook geloofd.

Gefeliciteerd met je resultaten +:)+

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:20

Ik weet niet hoe het komt maar ik zie iets vreemd aan de achterhand, alsof hij er niet mee weg kan. Hij mag ook iets actiever. Laat de manege ook wel eens een osteopaat komen of niet?

Ik vind het er wel vriendelijk uit zien. :j Gefeliciteerd met je resultaten!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:49

Ziet er al goed uit.

De aanleuning en Nageeflijkheid mag van mij nog meer ontspannen en ook nog iets lageregelen met zijn neus.

Blijf fijn doorrijden en succes in de F17

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 01:02

De achterhand ziet er beetje apart uit. Alsof hij hem 'optrekt'. Misschien gekke vergelijking maar zoals mijn ruin zijn billen omhoog doet als hij bijna gaat plassen. ziet er beetje stijfjes uit, maar kan ook de foto zijn.

MAAREUH wat zit jij er netjes op. Ik heb het niet over de aanleuning / nageeflijkheid want die mag wat ontspannener en minder 'strak' ogen. Maar je zit echt netjes op je paard, wauw! Ben écht jaloers op je houding, je handen netjes rechtop. Ik vind je handen overigens ook vriendelijk ogen maar de halshouding wat strak en 'opgekropt' dus dat bedoel ik met dat het wat ontspannener mag.

Succes hoor, een hele welverdiende podiumplek als ik je foto's zo zie.

Elena1998
Fotograaf

Berichten: 30
Geregistreerd: 22-01-17
Woonplaats: Deurne

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:26

Dankjewel voor de reacties!

@xAnthea Ik denk niet dat er een osteopaat komt voor de manegepaarden en pony's, maar ik weet het niet zeker.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:29

Het ziet er erg vriendelijk uit, en je hebt m best lekker aan het lopen, zeker voor een manegepaard!
Ik zou je 2 kleine tipjes willen geven, ik denk dat je beter zit in dit zadel als je je beugels 1 of 2 gaatjes langer maakt, je knie ligt nu net op de wrong. En je gaat in de galop wat voorover zitten :) maar dit kan een gevolg zijn van de tekorte beugels.
Succes in de F17!

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:42

Wauw dit had ik ook niet verwacht met het lezen van de tekst. Dik compliment voor jou dus!
Succes in de F17!

Foto 2 vind ik het mooist. Chique paard is Salto.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:42

Netjes hoor, ziet er echt heel fijn uit :)

Queens

Berichten: 8
Geregistreerd: 10-11-16
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:52

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Ik vind foto 9 heel erg mooi, en je kunt die ook nog bewerken op een gewoon foto programma door bv de achtergrond wat te vervagen.
Leuk dat je zoveel plezier hebt in het rijden op salto en dat je trots bent, ook al had je niet een prijs gewonnen, wat een goeie instelling!

Queens

Berichten: 8
Geregistreerd: 10-11-16
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:52

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Ik vind foto 9 heel erg mooi, en je kunt die ook nog bewerken op een gewoon foto programma door bv de achtergrond wat te vervagen.
Leuk dat je zoveel plezier hebt in het rijden op salto en dat je trots bent, ook al had je niet een prijs gewonnen, wat een goeie instelling!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:00

Mooie foto's!
En wat leuk dat je zo een aantal aannames over manegeruiters kunt weghalen :D

NathalieBoer
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Dressuur wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:26

Ziet er leuk uit!
Ik zit helemaal niet in de F proefjes, maar met welke klasse kan ik de F16 ongeveer vergelijken?
Veel succes nog!

Elena1998
Fotograaf

Berichten: 30
Geregistreerd: 22-01-17
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 12:52

Dankjewel voor de leuke reacties, tips en complimenten!

@Renee_S Nadat ik de foto's had gezien vind ik idd ook dat mijn beugels wel langer mogen dus dat ga ik ook zeker doen.

@NathalieBoer Je kunt het vergelijken met oefeningen uit de L2. In de F15 heb je al 10m wijken. In de F16 zitten onderdelen zoals uitgestrekte draf, voltes 15 m in galop, middengalop, ook wijken maar dan 5m vanuit de hoefslag richting de AC lijn. Hele proef doorzitten m.u.v. de uitgestrekte draf. Ook moet je in galop van hand veranderen en dan d.m.v. 4 tot 6 drafpassen overgaan in de andere galop. Maar je kunt het niet echt vergelijken met een hele L2 proef want de jury kijkt natuurlijk ook anders maar er zitten wel oefeningen in van de L2.

En hetgene wat me eigenlijk nog zo trots maakt is dat ik 1 x per week rij en we natuurlijk wat logisch is niet altijd op het paard kunnen waar we op willen. Waardoor je niet altijd kunt oefenen om een "echte" combinatie te worden met het paard. Ook rijden er andere mensen op de rest van de week die of heel anders rijden of nog niet "gevorderd" zijn om het zo maar te zeggen. Dus ik ben gewoon trots op Salto dat ze het zo goed doet ondanks dat ik er ongeveer 2 keer per maand op rij.