Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 18:26

We begonnen het nieuwe jaar met geweldige plannen voor een nieuwe show, de eerste stappen waren al gezet dus het was vooral een kwestie van veel trainen en oefenen. Maar uiteraard ook ontspanning tussendoor, zoals hier in februari, lekker spelen samen met Jauke

([VD-ITP] Blij ei Jauke)

In april hadden we vanuit de dansschool een thema dansavond, western. Er wordt dan verwacht dat je gekleed naar het thema naar deze avond toe komt. En tja, paarden mensen denken denk ik allemaal aan het zelfde bij western ;) Dus even een hoed en zadel van een stalgenootje gepast, lag prima :D

Afbeelding

En een paar dagen later verraste we de dansschoolhouder:
http://boktimg.nl/img/m/PnFBCp.jpg

Volgens mij heb ik hem nog nooit zo verrast zien kijken, maar hij vond het geweldig! Hilariteit ten top :D

In mei stonden de bomen bij mij in de woonwijk zo prachtig in de bloessem, dus paarden opgeladen en mee naar huis genomen :D De school ging ook net uit, dus het was proberen om tussen de kinderen die paardje wilde aaien door wat mooie foto's te maken, maar dat was best aardig gelukt, al zeg ik het zelf :D Hypofocus was er ook bij en schreef er een leuk verslag over voor het bnb! [***] @ [FZ] [Dienstmededeling] BNB juni 2016

En 1 van mijn eigen foto's:
Afbeelding

Zo af en toe krijgen mijn paarden ook een pedicure behandeling ;)
Afbeelding

Zodat ze knap op de foto kunnen!
http://boktimg.nl/img/m/7dtyyq.jpg
Afbeelding

In Juni ben ik met Jauke een aantal keren op en neer Austerlitz gereden voor de opnames van "de Vloek van manege Pegasus". Tussen kerst en oud&nieuw zijn de 6 afleveringen uitgezonden, eventueel hier terug te kijken http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... gasus.html Jauke mocht het spookpaard spelen. Het was een onwijs leuke ervaring, hier is meer te lezen hierover [VN] Nieuwe paardenserie op tv "De Vloek van Manege Pegasus"
Afbeelding

Uiteraard waren we ook weer op diverse shows van de partij, zoals bij Horse en Outdoor in Almere, omroep Flevoland besteden met een leuk item aandacht aan dit event :) http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/13 ... -bezoekers
O.a. op dit event lieten we ook onze nieuwe show zien die we van de winter in elkaar gezet hadden, de reacties waren lovend, mensen waren echt heel enthousiast!
Afbeelding

We waren ook in Burgh Haamstede op de Burghse dag, en ja, als je Zeeland bent, dan moet je natuurlijk ook tijd maken voor het strand. Dus we hebben er een dag aan vast geplakt en genoten van Zeeland! Komend jaar weer, en nu nog een paar dagen meer :D
Diana, mijn geweldige bijrijdster met Llevado
Afbeelding

Lekker door de branding galopperen <3
Afbeelding

Ook kwam Deborah Roffel weer langs in Augustus, samen met Ilja, voor wat absurde plaatjes ;) Binnenkort ook een heel topic met deze plaatjes (Door drukte heeft Deborah weinig tijd voor vrij werk en vooral het bewerken daarvan ;) )
Maar hier alvast een voorproefje :)
Afbeelding

Augustus was een drukke maand! Astrid Klomp van Level-Up magezine kwam langs voor een interview en foto's, super leuk en het is een prachtig artikel geworden van wel 7 pagina's!
Afbeelding

In september was het heerlijk weer, dus naast al het werk ook tijd maken om leuke dingen met de paarden te doen, zoals lekker te gaan zwemmen!
https://www.facebook.com/danielle.meybo ... 023272448/

In oktober vroeg Fenna van Dam van youtube kanaal Hoefwijzer mij of ik haar les wilde geven. Uiteraard werd hier een video van gemaakt die echt heel leuk en interessant geworden is, geeft een goed beeld van hoe ik les geef.


Omdat de paarden momenteel ver van huis staan en ik het druk heb, ben ik naast Diana gaan zoeken naar een extra bijrijdster, dat is Elke Ghielen geworden. Bijkomend voordeel, ze maakt ook graag foto's! Dus daar hebben we in oktober gebruik van gemaakt :D
Afbeelding
[ITP] Jauke in herfstkleuren door Elke Ghielen [ITP] Goud in de herfst is magisch

Ik heb Fenna ook gevraagd of ze het leuk vond om een keer bij mij langs te komen en daar een video van te maken, dat zag ze gelukkig wel zitten :) En volgens mij vond ze het best heel leuk ;)


Zo af en toe met stalgenoten op buitenrit hoort er ook bij natuurlijk! (Best gek als je midden in het bos door mensen herkent wordt van de video's ;) )
http://boktimg.nl/img/m/cmBjo7.jpg

En het jaar werd (naast de uitzendingen van de televisie serie) fantastisch afgesloten met het feit dat Deborah Roffel met o.a. de foto van Jauke diverse prijzen wist binnen te slepen in Tokyo! Mega gaaf natuurlijk dat Jauke gewoon de hele wereld over gaat!
[VN] Fries Jauke op prijswinnende foto's Tokyo Foto Awards
Afbeelding

Al met al hebben we weer een meer dan geweldig jaar achter de rug, ik blijf me verbazen over de enorm gave, bijzondere en geweldige ervaringen die ik mee maak met, nee, vanwege! de paarden. Zo bijzonder en zo waanzinnig gaaf! Ben mijn paarden dankbaar, maar ook de mensen om mij heen, zowel de mensen die dicht bij me staan als de mensen die verderaf staan maar bij een leuke opdracht wel aan ons denken, of ons juist supporten vanaf de zijlijn. Dank jullie wel! En dat we er met zijn allen maar een geweldig mooi nieuw jaar van mogen gaan maken!!!

el1986
Berichten: 578
Geregistreerd: 07-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:18

Wat een gaaf overzicht!
En wat een eer dat ik wekelijks met deze knappe mannen mag werken.

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:08

Ziet er uit als een topjaar! *\o/* lekker bezig geweest! Is Vado alweer 7,5 ja?! Weet nog wel dat ik die als uk op de foto heb gezet haha!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:11

Zulke prachtige paarden! Wat een mooi jaar! <3

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:13

Wat een onwijs gaaf overzicht, jaar vol ervaringen
Laatst bijgewerkt door Saaams op 02-01-17 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:20

heel erg gaaf! ik moest zo hard lachen om dat blauwe zak-ding wat die persoon aan heeft op de foto met een aai en zittende jauke. haha!!
En dan die laatste foto, die blijft prachtig!

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:25

Wat heb jij een gaaf jaar achter de rug zeg! Jaloers! :o

Mag ik vragen hoe je geleerd hebt om op commando de oortjes naar voren te doen (las het in het BNB topic)? :))

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 14:54

Dank jullie wel *\o/*

Merry98 > kijk, dan is de opzet geslaagd :D er om lachen, je verwonderen en/of naar blijven kijken was de bedoeling :D

xAnthea > Eigenlijk best eenvoudig. Ik heb eerst bedacht waar ik eigenlijk standaard oren naar voren bij kreeg, bij Jauke is dat de hinnikende telefoon :+ die laten horen samen met het commando "oortjes" en dan belonen. Uiteindelijk eerst het commando en dan pas de telefoon met zolang tot hij op enkel het commando de oren al naar voren zet. Als er overigens veel achter hem gebeurt dan krijg ik hooguit 1 oor naar voren, alert op de omgeving is dan belangrijker :+
Llevado ben ik nog niet echt mee bezig geweest, maar daar heb ik ook nog niet echt iets ontdekt waarop de oren standaard naar voren gaan, hinnikjes doen hem sowieso al niets :p

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:25

Dankje! Ik ga het zeker eens uittesten bij mijn pony! :))

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:18

Wat heb jij toch heerlijke paarden! En die laatste foto, wauw dat is pure kunst. Is degene die daarop staat ook een bekende van jou/Jauke?

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 02:12

Wat een gaaf jaar! :D

Wat is het filmpje van hoefnet super geworden zeg!
Je legt precies de vinger op de zere plek.
Als ik bezig ben vragen mensen vaak waarom een clicker, en het nut van bepaalde oefeningen en hoe je dat leert.
Grootste fouten die ik zie zijn de opdracht te lastig maken, wat een ongemotiveert paard geeft, geen clicker en een bedelend paard.
Ook paarden die eigenlijk niet snappen wanneer wat te verwachten.
Een stalgenootje kon met invoer van de clicker in 10 minuten haar pony een vrij nette jambette laten doen, wat eerder een soort voetje was.
Ze maakte de vraag ook te lastig waardoor de pony het gewoon niet begreep.
Met clicker gingen ze als een speer.

Even suf, maar heb jij tips voor de berggeit?
Mijn pony kan de spagaat, buiging en compliment probleemloos.
Voetjes geven ook, maar sommige dingen krijg ik er lastig in.
Vooral dingen die geduld vergen van zijn kant.
Zoals een been omhoog houden met de jambette, beetje bij beetje krijgt hij dat door maar het gaat erg langzaam.
Ga je de vraag iets lastiger maken is hij zo gemotiveert dat het een in positieve zin driftkikkertje wordt die koortsig het juiste antwoord zoekt.
Hij heeft daarin niet veel geduld en is bloedfanatiek.
Ik moet hem er af en toe ook echt even aan herinneren dat hij braaf uit mijn ruimte moet blijven, maar dat snapt hij na even negeren prima.
Met de berggeit loop ik ertegen aan dat hij maar blijft lopen.
Ik heb eerst het commando stilstaan zoveel mogelijk bevestigd, daarna met carrotstick wat druk in zijn koten achter.
En elke keer dat hij zijn hoef iets verder onder zijn buik terugzet belonen.
Hij vind deze oefening lijkt gewoon lastig, en door zijn gebrek aan geduld valt het niet mee om het erin te trainen. :+
Ik wissel ook goed af, niet te lang iets moeilijks anders verliest hij zijn interesse en dus doen we tussendoor dan dingen die hij goed kan.
Dat houdt hem erg gemotiveert.
Heb jij nog tips voor een kleine en bloedfanatieke pony?
Ik beloon hem ook bewust heel goed voor gecontroleerde uitvoeringen, omdat hij anders zichzelf bijna gek zou maken zo fanatiek als hij anders wordt.
Dat helpt al best goed en je ziet dat hij er goed van nadenkt, met alsnog een zeer gezond portie entousiasme, maar zonder chaos. :P
Ik heb het vermoeden dat dit echt kilometers maken is, en goed getimed belonen wat ik wil zien in behapbare stapjes, maar wie weet heb je nog tips. :)

En uit interesse: zou je lesklanten met een paard wat gauw steigert als iets hem tegen staat op den duur steigeren laten aanleren?
Mijn monstertje heeft met bijvoorbeeld dierenartsen, en spelen de eerste impuls om gelijk op twee benen te gaan staan.
Dat kan al zijn om een oog even te bekijken of iets anders simpels, om drie keer niks.
Hij kan ook echt super gecontroleerd steigeren, maar het pittige met vrijheidsdressuur gecombineerd met makkelijk steigeren zegt mij dit beter niet aan te leren.
Hoe sta jij daar in?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 02:26

Ik ben zo'n fan van jou en je mannen! Ik heb met veel plezier de video's bekeken van hoefwijzer, terwijl ik anders 12 minuten voor een video echt veul te lang vind. Je gaat vriendelijk om met je dieren en ze lijken het werk ook met veel plezier te doen. Zoals het hoort. :j

Flint09
Berichten: 407
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:06

Die laatste foto is inderdaad prachtig ! En wat een leuk jaar hebben jullie achter de rug , hoop voor jullie dat 2017 net zo mooi wordt !

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:46

wauw wauw wauw :D :D <3 :D

Echt prachtig om te zien, super leuk stel zijn jullie. Filmpje vind ik ook super om naar te kijken.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 13:02

Dank jullie wel voor alle leuke en lieve reacties <3


djodjodjo schreef:
Wat heb jij toch heerlijke paarden! En die laatste foto, wauw dat is pure kunst. Is degene die daarop staat ook een bekende van jou/Jauke?


Nee, helemaal niet. Wel een bekende Nederlander ;) maar wij hebben hem alleen tijdens deze shoot ontmoet, verder geen contact. Maar Jauke heeft heel veel vertrouwen in mensen en vindt iedereen leuk :) Het was voor Levchenko trouwens ook een bijzondere ervaring, hij had eigenlijk nog maar zelden een paard van zo dichtbij gezien. Dus ook maar gewaarschuwd dat niet ieder paard zo braaf is :+

Moonfish13 > Als ik je verhaal zo lees zou ik jullie eerst irl willen zien trainen voor ik advies geef. Mijn ervaring is namelijk dat geduld trainen ook vaak bij de trainer ligt een eigenlijk zelden echt bij het paard. En dat kunnen hele onbewuste dingen zijn, maar als jij zelf bijvoorbeeld hoog in je energie zit dan straal je dat toch uit. En paarden zijn nou eenmaal erg goed in spiegelen ;) Dus op afstand advies geven durf ik in jouw situatie niet aan eigenlijk. Berggeit heb ik geleerd door hem gewoon een achtervoet te vragen en enkel te belonen wanneer deze naar voren terug gezet wordt. Een hand op de boeg als begrenzing om duidelijk te maken dat ik niet wil dat hij naar voren stapt. Mocht hij wel naar voren stappen direct achterwaarts zetten en weer opnieuw beginnen.

Qua steigeren, dan kijk ik meer naar de trainer dan naar het paard. Kan jij het als trainer in goede banen leiden, dat is belangrijker dan hoe het paard zich gedraagt ;)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:09

Wat een mooi overzicht, jullie hebben een gaaf jaar gehad!
En ik heb wel gelachen om die foto van de pedicure hoor :=

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:18

Wat een mooi overzicht! Die foto van de pedicure vind ik ook wel heel leuk inderdaad :D En die danseres in roze jurk ken ik! Zij geeft zelf ook zulke leuke shows met wedstrijden!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 15:34

    Love2sk8 schreef:
    Wat een mooi overzicht! Die foto van de pedicure vind ik ook wel heel leuk inderdaad :D En die danseres in roze jurk ken ik! Zij geeft zelf ook zulke leuke shows met wedstrijden!


    Ja klopt! Ik heb haar geholpen met het vrijheidsdressuur gedeelte van haar show en toen ze de show klaar had nog meegekeken wat er verbeterd kon worden. Heel trots op hoe ze oefeningen tot een leuke show in elkaar gezet heeft! Het grappige is dat er elkaar hebben leren kennen doordat ze les bij mij nam en toen ik ontdekte dat ze kon dansen gevraagd heb of ze niet ook met mij een show in elkaar wilde zetten. Ze kan echt prachtig dansen, heel gaaf om te zien!

    No_No

    Berichten: 6676
    Geregistreerd: 31-03-07
    Woonplaats: overijssel

    Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:29

    Wauw! Prachtig zeg!
    Nog heel veel plezier en geluk samen!

    snowdon

    Berichten: 26260
    Geregistreerd: 07-11-01

    Re: Tv, magazine, prof foto's, shows... Het kan niet op!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:16

    Wat een mooi jaar heb je weer gehad! Leuk overzicht zo. Erg leuk om te lezen en te bekijken.