Een jaar vol vooruitgang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Een jaar vol vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 17:32

Hallo,
Op de eerste dag van het nieuwe jaar toch maar besloten om een topic te openen van het afgelopen jaar. Ik kijk al met al zeer tevreden terug op het afgelopen jaar. Een hele boel ups en downs gehad maar deze hebben er allemaal voor gezorgd dat ik heb kunnen groeien tot waar ik nu sta met rijden en mijn kijk op de paarden.

Ik heb de kans gehad om dit jaar een leuk aantal dieren te rijden waar ik zeer veel van geleerd heb

januari
Januari was een rustige maand. Ieder moment dat ik kon was ik op stal. Ik reed Carolien, mijn allerliefste die ik al weer een jaar of vier onder het zadel heb. Het is een merrie met een meega gebruiksaanwijzing maar we zijn al een heel eind. Carolien zat in deze maand halverwege haar dracht. Gelukkig begon er deze maand vooruitgang in het rijden te zitten. Dit mede omdat ik me meer verdiept heb in de klassieke dressuur.

februari
In februari heb ik samen met Carolien en een leuke groep mensen een fotomeeting gehad op het grote veld in Vorden. Hiervan heb ik ook een topic gemaakt. Je kan op deze foto's al mooi zien dat Carolien drachtig was! Ik ben ontzettend blij met de foto's en als mijn nieuwe huis klaar is komen en zeker een aantal foto's aan de muur!

Afbeelding

Afbeelding


maart
In maart kreeg ik Matinels te rijden. Een superleuke merrie van balzflug x rosenkavalier. Ze is ontzettend heet van zichzelf wat zeker in het begin voor een hoop miscommunicatie en probleempjes heeft geleid. Toch had ik gelijk wel een klik met haar en wilde ik de uitdaging aan gaan om te kijken of ik er iets mee kon.
Deze maand begon ik ook met het afbouwen van Carolien omdat de dracht nu langzaam aan begon op te spelen. Ik ging meer bitloos rijden en besteedde ook veel aandacht aan grondwerk. Ik had altijd al een sterke band met Carolien maar in de komende maanden merkte ik dat die nog sterker werd.

Afbeelding


april
April was een rustige maand. Ik was me aan het voorbereiden op mijn examens en het veulen van Carolien. Ze was immers al ergens eind april uitgerekend. Ook trainde ik rustig door met Matinels. Langzaam aan begonnen wij elkaar meer te begrijpen maar we waren er nog lang niet samen.

mei
6 mei was het dan eindelijk zo ver. Ik was savonds aan het werk en werd gebeld: Carolien was aan het veulenen! Gelukkig mocht ik gelijk weg van werk dus ik ben gelijk naar stal geracet. Eenmaal daar aangekomen was hij al geboren: luxor een chique bruin hengstveulentje. Ik was gelijk verliefd en Carolien ook! Dat resulteerde in een hoop uurtjes doorbrengen spelend en knuffelend met luxor en Carolien deze maand.

Afbeelding

Afbeelding

juni
In juni reed ik mijn eerste oefenwedstrijdje met Matinels. Helaas ging het uitladen niet zo goed waardoor ik mijn hele hand open had liggen en onder de brand wonden had. Dit zorgde ervoor dat ik nogal van slag was Maargoed ik besloot alsnog te rijden. De proeven gingen voor geen meter, mati was mega sterk en ik had vooral pijn aan mijn hand. Maargoed uiteindelijk was ik weer een ervaring rijker en wist ik nu ook hoe mati was op vreemd terrein.

Afbeelding


juli
In juli reed ik mijn eerste officiële wedstrijd met Matinels. Mati was een bonk spanning maar ik heb uiteindelijk toch nog fijn kunnen rijden. We sloten de dag af met 172 en 184,5 punt.
Ook kwam deze maand diego op stal. Een ontzettend leuke D sport pony die heel goed bleek te kunnen springen. Hij werd voornamelijk gereden door een stal genootje van mij maar een of twee keer in de week reed ik hem omdat ik graag sprong en zij aangaf hier niet zo'n held in te zijn.
Afbeelding

Afbeelding



augustus
Augustus was een maand vol relaxed ritjes en een aantal wedstrijdjes.
Mati had in juli twee weken vakantie omdat ik ook weg was dus die heb ik in augustus weer langzaam aan opgepakt. We hebben twee wedstrijdjes gereden en voor de rest lekker lol gemaakt. Ook de pony die ik reed ging met sprongen vooruit.


september
Carolien genoot nog steeds van het vrij zijn. Luxor bleek echter zeer groot fan van de enorme roze yoga bal die op stal lag. Dit resulteerde in een aantal leuke momenten die gelukkig ook vastgelegd zijn op foto!

Afbeelding

oktober
In oktober besloten we om met een groepje mee te rijden met dr tripalon van Laren. Ik reed mee met kleine diego. We hadden de afgelopen twee maanden genoeg getraind dat we wel vertrouwen hadden om een leuk rondje te kunnen rijden ondanks dat hij zeer weinig ervaring had in het springen van cross hindernissen. Gelukkig is de tripalon een leuke laagdrempelige instap voor het echte crosswerk. De eerste paar hindernissen was nog erg wennen en snapte hij nog vrij weinig van waarom er ingodsnaam hindernissen in het bos stonden maar toen hij eenmaal het spelletje door had ging het erg goed!

Afbeelding

Afbeelding


november
Matinels was inmiddels al weer een flink aantal maanden gevorderd in haar dracht en ondanks dat ze voor haar leeftijd (22) nog erg fit was besloten we toch om haar al rustig wat af te bouwen. Ze was immers al voor februari uitgerekend. Halverwege de maand ging diego terug naar zijn eigenaren om daar keerpunt te zijn voor een klein meisje. Ook pakte ik Carolien weer langzaam een beetje op. Ik merkte dat ze hier erg happy van werd dus breidde ik het werk weer langzaam een beetje uit.

december
Deze maand ging ik weer rustig verder met het trainen van Carolien. Ik kreeg het echter steeds drukker met school, ik zit inmiddels op het hbo op het saxion in Enschede en doe de studie social work, waardoor ik helaas iets minder kon rijden. Mede hierdoor heb ik besloten dat ik de komende tijd ook geen nieuw wedstrijd paard wil. Ik moet me nu gewoon echt even focussen op school de komende jaren. Ik blijf wel gewoon rijden maar wil de druk van het wedstrijd rijden niet meer hebben. Eerst had ik erg moeite met deze keuze maar nu heb ik er vrede mee en voel me er een stuk beter onder. Mijn tijd komt nog wel wbt wedstrijden rijden!

In dit jaar overzicht staan niet alle paarden/pony's genoemd die ik gereden heb afgelopen jaar maar van deze heb ik of geen foto's of heb ik maar een korte tijd gereden.


Voor volgend jaar heb ik geen vooruitzichten. Mati staat momenteel al stil zodat ze lekker van haar veulen kan genieten en Carolien blijf ik rijden zolang het nog kan. Echter is zij ook weer drachtig voor augustus volgend jaar en word ze komend jaar 23 dus we houden goed in de gaten of het nog goed blijf gaan. Ook moet ik een beetje oppassen met mezelf, ik heb namelijk aan beide knieën het patella femoraal pijnsyndroom en wellicht aan mijn rechter knie nog een bijkomend probleem waar nog een onderzoek naar loopt. Eerder had ik enkel last als ik heel lang in een houding zat of stond of heel veel deed op een dag maar nu heb ik al last na 10 min in een houding zitten in de bus. Dus ik moet het verplicht wel een beetje rustiger aan doen.


Respect als je alles hebt gelezen, bedankt voor je aandacht en wellicht tot in een ander topic!

Afbeelding

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]


ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 22:51

Feyax2004 schreef:
<3 Wat een mooierds!


Bedankt! Ik ben ook mega gelukkig en dankbaar dat ik zo een aantal leuke dieren onder mijn kont heb gekregen het afgelopen jaar!

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers