Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 15:51

De pony tijd, ze zeiden tegen mij altijd dat je er van moet genieten want voor je het weet is het al weer voorbij. Dat gelde zeker voor mij, want man, wat zijn die jaren gevlogen!

Bijna 3 jaar geleden kreeg ik Oniro als 5 jarige te rijden, en ik kan met zekerheid zeggen dat het echt de beste stap is geweest die ik ooit gezet heb.
Oniro heeft mij zo veel gegeven, en zo veel geleerd. Hij heeft ons zo veel successen laten behalen, zo veel kampioenschappen laten winnen, en zo veel winstpunten en prijzen binnen laten slepen. Hij heeft voor mij het onmogelijke, mogelijk gemaakt en daar ben ik niet alleen hem maar ook zijn eigenaar ontzettend dankbaar voor. Zijn eigenaar heeft iedere wedstrijd, en iedere training bijgestaan, en heeft na 20 jaar in de pony's te hebben gezeten de stap gemaakt om een paard aan te schaffen. Zodat we nog veel meer jaren vol plezier en successen zullen gaan beleven.

Wetende dat de tijd een keer zou komen dat je 18 wordt en dat je de teugels zal moeten overdragen, blijft het bijzonder hoe de tijd is gevlogen.
Vooral het laatste jaar is ontzettend hard gegaan, ik weet nog goed dat ik zei: "Ajoh ik heb nog een jaar, we hebben nog alleeee tijd" het lijkt wel gisteren dat ik dat zei, zo snel is het gegaan.

Ik vind het wel erg lastig om de mooiste momenten uit die 3 jaar te halen, maar ik ga mijn best doen.

Onze eerste wedstrijden waren meteen selecties en regiokampioenschappen, en tot mijn grote verbazing werden wij op onze 3e wedstrijd regiokampioen in de klasse B.
1.
Afbeelding

Ook waren we na de regio de B al uit, en trainden we rustig verder voor de L1, waarbij we tijdens de outdoorkampioenschappen reserve kampioen werden (helaas zijn er 8, 8en veranderd in een 7 waarbij wij verdenken dat dat achteraf gedaan is, aangezien ik anders kampioen was)

2.
Afbeelding

Hierna trainde we verder voor het L2, en niet onverdienstelijk, hij nam het ene oranje lint na het andere oranje lint mee naar huis!
Helaas vlak voor de indoor kampioenschappen kwamen we in een behoorlijke dip terecht waardoor het dus hard knokken was om hem voor die tijd nog goed te krijgen. En hij was daardoor goed genoeg voor een 3e plek.

3. tijdens de prijsuitreiking moest hij zich uiteraard even uitsloven.
Afbeelding

Langzaam klommen we uit onze dip, en hadden we ons ingeschreven voor de regio talenten selectie waarbij we zijn geselecteerd en zo zijn uitgekomen bij onze huidige instructrice, naar mijn mening de beste stap die we in ons loopbaan hebben gemaakt.

4. Op het losrijd terrein bij de talenten selectie.
Afbeelding

Helaas kreeg ik eind mei een ongeluk op de stal waar ik werkte, waardoor mijn knie uit de kom is geraakt waarbij mijn meniscus dusdanig is beschadigd, en ik eigenlijk een paar maanden niet mocht rijden.
Ik was al geselecteerd voor de kampioenschappen in het M1 die eind juni plaatsvonden, maar Oniro had die tijd dat ik niet kon rijden ook stilgestaan, en ik mocht eigenlijk niet rijden. Na lang twijfelen heb ik (heel erg fout) toch de kampioenschappen gereden. De eerste proef ging dan ook ontzettend slecht, waardoor ik eigenlijk mijn 2e proef niet wou rijden....
Gelukkig was daar mijn instructrice die me vertelde dat ik hier nu toch ben, en dat ik dan maar mijn best moet gaan doen, en het beste ervan zal moeten maken. Ik heb er dan na veel tranen ook naar geluisterd, wat resulteerde dat ik in de 2e proef eerste was met 16 punten los van nummer 2!

5. Reserve kampioen en daarmee door naar de hippiade!
Afbeelding

Begin augustus mochten we weer langzaam gaan trainen, en dat deden we ook. Zo werkte we langzaam naar de Hippiade toe.

6.
Afbeelding

Eind augustus was het zo ver, de hippiade!
We moesten behoorlijk vroeg op omdat ik als 1e moest starten en Oniro had helaas behoorlijk wat spanning omdat we ook al een tijd niet op concour waren geweest, waardoor we behoorlijk op safe hebben gereden. Gelukkig hadden we geen grote fouten gemaakt waardoor we zelfs bij H op nummer 2 stonden en bij C op nummer 3! M had helaas hele lage punten gegeven, terwijl hij bij veel andere er juist ver boven zat. Waardoor dat mijn gemiddelde behoorlijk naar beneden haalde.
Overall hadden we toch nog een mooie 7e plek binnengesleept van de 32 combinaties die die dag meereden!

7.
Afbeelding

Kort hierna hebben we ons M2 debuut gemaakt op de Welsh sport en familie dag, waarbij hij een 2e prijs binnensleepte, en bij de bestgaande rijpony van de 35 pony's een 5e prijs binnensleepte.

8.
Afbeelding

Niet veel later maakte we ons Z1 debuut.

9. De eerste keer Z1
Afbeelding

In het Z1 won hij alles wat hij kon winnen, en hij begon het elke keer weer een schepje bovenop te doen , waarbij de scores zelfs opliepen tot de 70 procent!
Ook waren we gevraagd om mee te rijden in het pony viertal van onze club, en uiteraard zeiden we daar ja op!
Helaas heb ik door het viertal wel een beetje mijn individuele weg gecijferd, maar goed het gaat om het plezier en dat hadden we zeker in het viertal!
met de outdoor kampioenschappen werden we dan ook kampioen met het viertal!


10.
Afbeelding

Vanaf toen zijn we ook Z2 gestart, waarbij we ook steeds bovenaan mee hebben gereden en telkens mooie scores van rond de 65 % reden. Al heb ik de laatste maanden niet erg veel wedstrijden gereden, omdat mijn prioriteiten meer bij ons nieuwe paard liggen.

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding


13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Oniro bedankt voor alle mooie jaren, je bent fantastisch! <3 <3


Afbeelding

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:56

Prachtig dier. Wat zijn jullie een leuk stel!
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:03

Jeetje wat een fantastisch dier!
Veel geluk met jullie nieuwe paard

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 22:32

Dank jullie wel :)

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:12

Wat een leuk overzicht! Zo te zien heb je een hele mooie en leerzame ponytijd gehad!
Veel succes met je nieuwe paard!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:31

Hoe groot is Oniro? En waarom niet bij de paarden gaan starten met hem?
Ben benieuwd naar je nieuwe topper, hebben jullie al een nieuwe ruiter gevonden voor Oniro of gaat ie weg!

Je hebt hele mooie momenten met hem beleeft door een top eigenaar!!!!

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 00:37

Oniro is 1.47 , we hebben tot de kampioenschappen een Z2 amazone voor hem.
Wat er daarna gebeurd weten we nog niet, we hopen dat we een talentvolle amazone voor hem vinden, maar komt er iemand op het pad die hem graag zou willen kopen is dat zeker niet onmogelijk.

Ik heb er aan gedacht om hem uit te brengen bij de paarden, maar ik vind het oneerlijk omdat het zo'n ontzettend goede pony is en hij bij de pony's beter tot zijn recht kan komen (aangezien hij internationale kwaliteiten heeft)

Verder heb ik ook geen tijd om me volledig op 2 beesten te richten, ik werk fulltime op het moment, ik heb een vriend en ik ga volgend jaar ook weer beginnen aan een studie.
Waardoor mijn keuze op dit moment uitgaat naar het paard, aangezien dat toch mijn "toekomst" is.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:56

Fijne pony!! Mooie successen behaald. Zo kun je je ponytijd zeker met een goed gevoel afsluiten. :)

Ik heb vorige week mijn pony waar ik ook Z mee reed verkocht i.v.m. het 18 zijn geworden, en hoe moeilijk het ook is, voor de pony is het veel eerlijker. Ten eerste omdat je er straks zelf geen tijd meer voor heb en omdat hij nu een jong kind verder kan brengen. Dat is veel eerlijker dan hem hier laten staan en er steeds minder naar omkijken.

Om die redenen vind ik verkopen de beste 'oplossing' . Een ander zorgt er net zo goed voor als ze er gek mee zijn! :j

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:51

Aaaah nee Oniro :( mooi overzicht trouwens! uitgelicht! :wow:

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:53

Wauw wat een prachtpony! Lijkt wel een beetje (qua kleur en kol) op de ponyversie van mijn paard :) Zie ik meteen dat rood dus een supergave kleur is!! (ga meteen even een rood setje bestellen..)

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:19

Hele gave pony! Mooie jaren ook! Mag ik vragen wat zijn afstammeling is? Succes volgend jaar met je nieuwe paard!

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 15:18

Dank jullie wel!

Oniro is een nakomeling van Heitraks Marvin, en zijn moeder is: coelenhage's Heidi. :)

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:40

Prachtig dier en wat een successen successen

Ik kijk zo uit naar mijn Marvin <3

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Oniro bedankt voor de 3 succesvolle jaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:47

Wat een fijne pony en wat hebben jullie een hoop successen beleefd! Mooi overzicht!