Furioso de andalusier what goes around comes around..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Furioso de andalusier what goes around comes around..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 21:30

Wat een kostelijk jaar is dit voor mij geweest :') en eigenlijk allemaal voor mijn paardje :+

Ik heb 1 eigen paard
Een andalusiƫr ruin van nu 10jaar
Furioso heb ik sinds februari 2011
De tijd vliegt :wow:

Heel veel dingen die ik wou doen of hebben en die ook echt gebeurd zijn !

Januari

1 selfie tijd :D hahah
Afbeelding

Maart

Mijn vader of een kennis reed altijd met mij naar de club of wedstrijd maar ik wou onafhankelijk zijn en zelf kunnen rijden met de van Dusss...
Eind maart heb ik mijn BE rijbewijs gehaald ! Wat een stress had ik xD

Ook kwam er een kans die ik in heel mijn leven nog niet heb gehad..
de mogelijkheid om een stukje landbouwgrond te kopen
Ik had 2 dagen de tijd om te beslissen of het ging naar iemand anders..
ik heb toegehapt en het stukje (30are) gekocht !
Een grote smak geld maar ik werk fulltime nu al 3jaar en deze kans moest ik grijpen
Ik heb enkel maar huurweides en dit zou echt van mij zijn

2 we spelen een beetje met de weide kip en laten hem paardrijden :p ( tis een haan hoor maar ik noem hem kip)

Afbeelding

April
3 Vieze paardjes eventjes schattig doen
Afbeelding

Ik ben een weekje naar barcelona geweest met mijn vriend en Fur werd goed verzorgt door 2 vriendinnen die mee met hun paard bij mij op de wei staan ^^
Toen ik terug kwam kreeg ik dit
4
Afbeelding

Eind april hadden we weer een wedstrijdje
We rijden B2 dressuur
Hier met zijn favoriete verzorgster :p
5
Afbeelding


Mei

Mijn broer is geen paardenmens..
hem toch op Fur gezet en spaanse passen gevraagd :+
(Nog nooit had hij het zo goed gedaan _O- )

6
Afbeelding

Toen..
vond ik mijn paard dood op de wei :(
7
Afbeelding

Zo leek het toch :+
Hij was enkel heeeel diep aan het slapen :p

Juli

Iemand laten komen om nog eens mooie foto's te maken
8
Afbeelding


De wedstrijden gaan door en het werd warm!
Hier hadden we 2 weken achter elkaar wedstrijd op hetzelfde terrein
Een cross parcours met water waar we met de paarden natuurlijk in gingen :p
En maar spetteren !
Fur liet zijn jambette heel uitbundig zien
Ook hadden we een 2de plaats gehaald !

9 Afbeelding


10 met al de wedstrijden reed ik mee met een mede ruiter met een iets groter paard :+

Afbeelding

Eind oktober kreeg ik te horen dat ik een wei kwijt was.. lag niet aan de verhuurder maar de gemeente dus godzijdank had ik mijn eigen stukje wei gekocht! Heb nog een andere huurweide (1ha20) maar die ligt niet ideaal in de winter omdat deze te nat ligt en wordt enkel in de zomer gebruikt

11 op wandeling

Afbeelding

Begin november

Overgang naar L1 gemaakt ! De winter wedstrijdjes zijn meer ter voorbereiding voor de zomer en dus is dit ook een hele goede oefening voor ons ^^

Volgend jaar eind januari- begin februari ga ik samen wonen met mijn vriend.. en er moest ook een auto komen..
op het gemakje aan het zoeken geweest, welke auto, welk merk, groot, klein, nieuw, occasie,.. wat moeilijk :+ uiteindelijk is het deze geworden :D
Voor een mooie prijs en toevallig op mijn pad gekomen en handig voor de paardjes :P
12
Afbeelding

Deze week nog met de paardjes gespeeld :D ( dit is mijn aangekochte wei)

13 paardje 2x klikgeluidje geve en hij vertrekt :D
Afbeelding

14 de ezeltjes met elkaar spelen

Afbeelding


15 last but not least, het derde paard vanop de wei

Afbeelding

Hij boeit zich niet veel als de twee andere aan het spelen zijn :p
Ook hou ik hem momenteel in beweging aangezien hij zijn baasje heel ongelukkig eraf gegooid heeft.. (van stap naar crossgalop, in de bocht handrem op en een bokje erbij) huppa ze werd eraf gekatapulteerd en resultaat minimum 2maand revalidatie omdat haar schaambeen en bekken enzoiets gebroken zijn.. 2-3 plekken gebroken en ze kan helemaal niets doen
Ook ga ik hem meenemen naar mijn lesgeefster om hem weer goed te kunnen rijden en dat hij zo'n fratsen niet meer zou doen ( had hij ook nog nooit gedaan dus was heel onverwachts)
Al bij al was dit een heel druk, duur en intensief jaar
Ben nog heeel veel dingen vergeten maar via gsm dit typen is niet echt een succes xD

Volgend jaar gaat ook weer duur worden door het samen wonen en er zou nog een eigen van moeten komen maar we zien wel :D
Eigenlijk ook totaal geen rijfoto's :0 terwijl we heel hard vooruit gegaan zijn..
Die komen volgende keer wel in een nieuw topicje :D

Dankjewel om ons topic te lezen :D

Groetjes

Furioso & Evy

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Furioso de andalusier what goes around comes around..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:54

Leuk overzicht! Fur is toch wel een erg knap paardje

Dorien_Boy

Berichten: 81
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:30

Wauw veel veranderingen dit jaar, maar niets fijner dan een eigen plekje. Hij ziet er elk jaar knapper en knapper uit. Doe je voorzichtig met dat andere paard? Klinkt heftig..Misschien eerst eens laten nakijken, deed mss raar uit pijn? Nog veel plezier met knappe Furioso!

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 14:12

Elisa2
Dankjewel :D

Dorien_Boy
Ja heel veel veranderingen en nieuwigheden dit jaar :D Het eigen plekje is ook echt zalig!

Ik doe zeker voorzichtig met het andere paard.
Hij had nog nooit zo gedaan, ja wel is een klein bokje omdat hij liever lui dan moe is maar geen capriolen zoals dit..
Hij heeft maandag ook een shiatsu beurt gehad van een vriendin en volgens haar methodes dingen zou hij niets mankeren.
Maandag neem ik hem mee naar mijn lesgeefster en gaan we kijken hoe en wat, als het echt lichamelijk iets is dan wordt hij volledig nagekeken :)
Het gekke is dat hij met longeren zoiets nooit of heeeel uitzonderlijk doet, en dit heeft hij gedaan met het spontaan aanspringen in galop terwijl de eigenares erop zat.
Stap, draf en galop doet hij heel goed aan de longe en onder het zadel normaal ook dus het was eventjes iets heel onverwachts..

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:47

Ohhh wat is hij toch knap! <3 op naar een mooi 2017!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:56

Ts schrijft een heel erg blije en spontane samenvatting van haar jaar en bezorgt een meestal stille lezer even een hartverzakking met foto 7.. :evaw: Achteraf bedacht ik me pas "waarom zou ze dan eerst een foto maken??" _O- Conclusie van deze reactie: Wat heb jij een geweldige spontane uitstraling en paarden! :D Leuke samenvatting!