2016 met Gentleman, gas en gaan naar 2017!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

2016 met Gentleman, gas en gaan naar 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 17:21

2016 is al weer bijna voorbij, dus ook voor Gentleman wordt het tijd voor een jaaroverzicht.

Even vooraf informatie betreft Gentleman :list:
* Gentleman ( A.K.A Gentle)
* Gameboy x Ed King Hill
* 6 juni 2010
* Ruin
* +/-1.72 hoog

Januari 2016 begon niet giga lekker. Gentle had vast gelegen in stal waarbij hij een dik been van had. Dierenarts schreef wat pijnstilling en koelen voor en rust in de vorm van stappen.
Dat laatste had Gentle niet goed begrepen volgens mij :') . Maar na een week koelen was Gentle al helemaal weer het ventje.

Afbeelding

Langzaam maar zeker werd er ook weer een les afgesproken. Ondanks het weer ging het naar omstandigheden eigenlijk best wel goed! Gentle reed ik wel regelmatig met een slofje erbij. Niet om hem in de krul te forseren, maar omdat we het regelmatig nog niet eens waren met welke kant we op gingen en Gentle ook flink kon bokken. Dit alles is allemaal ook in overleg gegaan met onze fysio en instructrice.
Afbeelding

In februari ging het steeds weer beter, de kou nam af en naast het rijden en longeren was dit geen boeiende maand.

Maart daar in tegen begon redelijk, maar was al snel een ramp. Jonge paarden groeien hard! Groeien dus ook uit zadels! Dit zouden voorlopig de laatste rijfoto's zijn. Die dag had ik ook voor het eerst knotjes gemaakt!

Afbeelding


Afbeelding


Een zoektocht naar een ander zadel bleek nog niet zo makkelijk te zijn. In verband met mijn hypermobiliteit werd het lastig om een zadel voor ons als combinatie te vinden.

April heeft dus vooral in het teken gestaan van veel longeren en verschillende afspraken bij zadelmakers/passers etc.
Maar lente kriebbels hou je niet tegen! Dus ging Gentle regelmatig ook zoals onderstaand door de paddock heen.


Afbeelding


Afbeelding


We maken snel een sprong naar juli! Want ondertussen hadden we een zadel laten aanmeten en konden we ondertussen het werk onder het zadel oppakken.

In link
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13606487_10210087843419093_6207998000829899263_n.jpg?oh=6599051a1e397f52d31e6d532a384f3d&oe=58B4CC8C

Na mijn vakantie hadden we onze eerste fotoshoot op de planning staan. En wat voor 1! De zelfde fotograaf die van Orion toen de tijd zijn eerste shoot heeft gedaan. Met de zelfde lokatie werd dit dus voor ons een bijzondere shoot.

Afbeelding

En Gentle zou Gentle niet zijn als hij dan weer 1 van zijn rare fratsen zou toepassen. Niet mogen grazen vond hij toch niet zo goede afspraak. En als je dan zijn hoofd omhoog probeert te houden? Dan ga je toch knielend eten? :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In augustus, september, oktober en november ging het rijden ook steeds weer een tukje beter! Zeker nu we ons nieuwe zadel hadden. Zelfs een keer op een andere lokatie wezen lessen! Trailerladen vraagt nog wat aandacht. Maar hij was zeer braaf in een vreemde bak. Thuis ging de training ook gewoon door.
Afbeelding

Afbeelding

Met een stukje film van de les!
https://www.facebook.com/lizette.heuvelman/videos/10211163447428521/

En een rondje buiten uitstappen mag ook niet ontbreken!
https://www.facebook.com/lizette.heuvelman/videos/10210789899370053/

En in december hadden we onze eerste officele buitenrit. Wel hadden we al vaker een rondje buiten uitgestapt, maar nog nooit zo naar buiten.
Afbeelding


Ons clowntje heeft onze harten gesloten en ik ben ook zeer blij dat ik zo'n heerlijk paard mag delen met mijn moeder!
Afbeelding

2017? GAS EN GAAN!
Afbeelding


Groetjes
Lizet, moeders en Gentleman

[/list][/size]


miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 18:46

Dat is wel de bedoeling ja :D . Eerst meer km's maken anders valt hij dood neer als we met jouw op pad gaan.

[/list][/size]


miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 17:50

Dank jullie wel! :D

[/list][/size]

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: 2016 met Gentleman, gas en gaan naar 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 19:52

Karakter heeft hij zeker, kan ook nog een tikkeltje dominant zijn. Gelukkig heb ik heel veel begeleiding, anders was ik ook nooit aan zo'n jong dier begonnen.
Wij hebben een hulsebos nu op Gentle liggen.

[/list][/size]

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 20:02

Uit mijn hoofd een WB3. Maar zou het even na moeten kijken.

Het paardenvirus heb ik mede dankzij mijn moeder te pakken. Een groot voordeel van het samendoen is dat je elkaar kan helpen ontwikkelen. Gelukkig zijn we het eigenlijk altijd wel eens, zonder die basis is er geen beginnen aan. Ik kan zeker ook zeggen dat we naast de moeder-dochterband nog een diepere connectie hebben mede door onze gezamenlijke hobby.
Een fijne bijkomstigheid is natuurlijk dat je met een gerust hart op vakantie kan. :D

[/list][/size]

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: 2016 met Gentleman, gas en gaan naar 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 20:19

Dankjewel!
Glimen doet hij zeker snel! Is niet veel werk voor nodig gelukkig :P. Al is hij momenteel wel erg donker gekleurd om mooi te gilmmen, dus daar moet ik tot het voorjaar op wachten.

[/list][/size]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers