Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 20:32

2015 sloten we af op een nieuwe stal dus 2016 gingen we letterlijk en figuurlijk opnieuw van start.
2016 was een jaar met mooie behaalde doelen en fantastische wedstrijdmomenten.


1 Januari hebben wij altijd als vaste prik om samen met een vriendin op haar mountainbike en ik te paard een buitenrit te maken. Vrouwke opgezadeld en de weg op!

Op onze nieuwe stal hadden we alleen een buitenbak, waar ik zelf ontzettend aan moest wennen. Januari bestond uit veel rondjes buiten doordat de buitenbak vaak bevroren was
Afbeelding

Februari
Ik had al een tijdje een westernzadel liggen die ik van de oude eigenaresse heb kunnen lenen. Aangezien ik ook een mooi one-ear hoofdstel heb liggen was dit het perfecte moment voor een westernshoot.
Afbeelding

Aangezien wij thuis geen carnavalsvierders zijn gaan wij deze dagen altijd op vakantie. Dit jaar zouden we naar Heijderbos gaan en Vrouwke mocht mee!

Ook stond in februari onze eerste officiële wedstrijd gepland. Hier reden 179 en 186 punten. Voldaan en tevreden gingen we huiswaarts.
Afbeelding

Maart
1 maart, op deze dag was ik ontzettend blij met mijn lieve stalgenoot en goede staleigenaar! Mijn stalgenootje merkte koliek op bij Vrouwke, welke uiteindelijk steeds erger werd. De staleigenaar is gelijk met Vrouwke gaan wandelen en ondertussen heeft hij de DA gebeld. De DA is met spoed gekomen en heeft Vrouwke een darmontspanner en pijnstiller gegeven, hier reageerde Vrouwke gelukkig heel goed op waardoor ze snel weer opknapte.

Het rijden bleef bij veel rondjes buiten, ik merkte dat dit niet mij ding is en dat ik het steeds minder naar mijn zin kreeg op stal. Stiekem was ik toch weer aan het rondkijken naar een andere stal. Momenten met mooi weer had ik het ontzettend naar mijn zin, maar op regenachtige dagen ging ik met een treurig gezicht naar stal.

Ondanks de weinige dressuurtrainingen zetten we toch een geweldig resultaat neer op onze tweede wedstrijd. We werden 1e met 213 punten en 2e met 195 punten. We namen maar liefst 5 winstpunten mee naar huis, waardoor de teller in twee wedstrijden op B+6 stond. Wauw, wat was ik trots!

22 maart een dag die al heel lang op mijn verlanglijstje stond! Een hereniging met Vrouwke en haar dochter! Ik maakte die dag een buitenrit op Kiwi en de eigenaresse van Kiwi op Vrouwke. Afgelopen maand heb ik helaas te horen gekregen dat ze kiwi hebben moeten laten inslapen op 4 jarige leeftijd.
Afbeelding

April
We hadden de wedstrijdsmaak te pakken. 3 april gingen we weer op wedstrijd. hier namen we 173 en 196 punten naar huis.

Verder ontdekte we de oorzaak van de koliekverschijnselen van Vrouwke. Begin april had Vrouwke zóveel zand in haar mest zitten.. dat het wonderbaarlijk was dat ze nog rechtovereind stond. Door het korte gras kreeg Vrouwke veel zand binnen. Zandkoliek was dus de boosdoener! Gelijk actie ondernomen door een graasmasker aan te schaffen, echter bleek dit niet de oplossing helaas.
Door deze situaties was mijn keuze duidelijk, op zoek naar een andere stal!

Wat wij ook ontzettend graag doen is crossen! Eind april hadden we een crosstraining op de agenda staan.
Afbeelding
Afbeelding

Mei
Een rustige maand, met een mooi wedstrijdresultaat; 2e met 196 en 1e met 200,5 punten.

Juni
Het jaarlijkse Haflinger Event stond op de agenda!
De eerste dag bestond uit clinics: wij reden de dressuurclinic mee en de politieschriktraining.
Afbeelding

De tweede dag was de wedstrijddag. Hier haalde we een 1e plaats met 202 punten en een 4e plaats met 177 punten.
Afbeelding

26 juni, de dag van de verhuizing! We hadden eindelijk een perfecte plek gevonden! Binnenbak, buitenbak, volpension, dichtbij het bos, dichtbij huis, stal met 24/7 eigen uitloop paddock. Een betere pensionstal konden we niet wensen tot op de dag van vandaag!

Juli
De zomervakantie brak aan en dat betekent 6 weken lang ontzettend veel plezier en mooie momenten beleven. Die mooie momenten hebben we zeker gehad!

Op de Koudbloedendag reden wij onze laat wedstrijd in de klasse B. Hier reden we 182 en 193 punten waarna de teller op B+16 stond. Een mooie stap om naar de L1 te gaan.
Afbeelding

Deze maand heeft ‘A moment like this Photography’ ons nogmaals op de foto gezet waar hele mooie resultaten uit zijn gekomen.
Afbeelding

Eind juli, onze eerste ‘mini-vakantie’. Elke zomer gaan wij een paar dagen naar mijn oude manege, waar een vriendin met haar paardje gestald staat. (Laura_Stella)
Hier hebben we 3 dagen lang door de bossen gecrosst en de ontzettend mooie zandpaden in de omgeving onveilig gemaakt.

Augustus
De maand van de mooiste vakantie. Van 11 t/m 19 augustus zijn we een weekje naar het strand gegaan. Hier hebben we ontzettend genoten!
Afbeelding

we waren twee dagen terug van vakantie en Vrouwke moest alweer gaan shinen op onze L1 debuut. Vrouwke deed wat ik van d’r vroeg en we haalde 189 punten binnen! Zo trots als een pauw!

September
3 september stond er een fotomeeting in de Reeksebossen op de agenda. Welke ruiter wil er niet zonder zadel over de hei galopperen? Ik wel.. en dat deden we deze dag dan ook!
Afbeelding

Afbeelding

Oktober
Oktober stond in het teken van wedstrijden.
2 oktober reden we 184,5 en 187,5 punten. Dik tevreden gingen we huiswaarts!
Ondertussen gingen we hard aan de slag met de opmerkingen van de jury.
23 oktober namen we 184 en 183 mee naar huis en een week later kwamen er nog eens 180,5 en 187,5 punten bij waarna onze teller op L1+7 staat.

November
Wij hadden ons geplaatst voor de finale van de NHPS Divozacup , die op 13 nov verreden werd.
We gingen met mooie scores de finale in, maar er stond een ontzettend sterke concurrentie tegenover ons. De eerste proef ging niet helemaal lekker, ik was ontzettend zenuwachtig en Vrouwke was er niet helemaal bij met haar hoofd waardoor we 167 punten reden.. de tweede proef waren we weer helemaal terug en dat lieten we zien met een mooie 191,5 punten.
Alle scores werden gemiddeld wat ons een 4e plaats opleverde tijdens de finale.

December
vandaag 4 december stond onze laatste wedstrijd van het jaar op de planning. Ondanks de half bevroren bodem tijdens het losrijden had ik haar ontzettend fijn aan het lopen. We kregen zelfs hele leuke complimenten van mensen langs de kant.
In de ring viel ze helaas helemaal uit elkaar door de losse bodem en daar zijn we dan ook flink op afgestraft door de jury. Ik heb voor m’n gevoel ontzettend fijn kunnen rijden vandaag ondanks alle tegenslagen dus die punten kunnen me gestolen worden!

Voor nu hebben we even een wedstrijdstop tot 12 februari, zodat we dan weer fris van start kunnen gaan!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Al met al een mooi jaar om op terug te kijken, waar ik goede keuzes heb gemaakt en fantastische momenten hebben meegemaakt. Bijna binnen 1 jaar L2 startgerechtigd dat had ik in januari nooit durven dromen! Ik ben ontzettend trots op Vrouwke en hoop op een geweldig 2017 met nieuwe doelen om te behalen!
*\o/*

Afbeelding

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:49

Een mooi jaar, met mooie plaatjes als gevolg! Een jaar met vele mooie herinneringen, en vele leerzame dingen! Een mooi jaar om zo op terug te mogen kijken!

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:53

Super leuk topic kim!!! Jij en vrouwke zijn ontzettend veel vooruit gegaan dit jaar!!! Op naar volgend jaar! Waar onze haffies elkaar ergens gaan ontmoeten!

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 20:58

FleurSandro schreef:
Super leuk topic kim!!! Jij en vrouwke zijn ontzettend veel vooruit gegaan dit jaar!!! Op naar volgend jaar! Waar onze haffies elkaar ergens gaan ontmoeten!


Jaaaa ook de meeting staat op het doelen lijstje. Y)(^)

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:28

leuk kim! uitgelicht! *\o/*

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:27

Leuke foto's Kim! En wat ziet Vrouwke er goed uit.

Birmaantje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Onder de Kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:31

Wat een leuk overzicht heb je gemaakt en ook nog in uitgelicht! :j Jullie zijn zo gegroeid samen en doen zoveel leuke dingen. Een echt team, jullie komen er wel. :D

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:42

1 Van de weinige haflingers die ik in mijn stal zou willen hebben. Geen haflingerfan, maar wel jouw paardjes fan!

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:20

Super, wat een leuke merrie en het plezier straalt er vanaf bij jullie! Vroeger in NL had ik ook blondjes en ze blijven leuk <3 Waarom moest Kiwi worden ingeslapen?

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 19:24

Firstofjuly schreef:
Super, wat een leuke merrie en het plezier straalt er vanaf bij jullie! Vroeger in NL had ik ook blondjes en ze blijven leuk <3 Waarom moest Kiwi worden ingeslapen?


dankjewel voor de leuke reactie! :D
ernstige hoefbevangenheid met een gekanteld hoefbeen. |(

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:56

Kim_97 schreef:
Firstofjuly schreef:
Super, wat een leuke merrie en het plezier straalt er vanaf bij jullie! Vroeger in NL had ik ook blondjes en ze blijven leuk <3 Waarom moest Kiwi worden ingeslapen?


dankjewel voor de leuke reactie! :D
ernstige hoefbevangenheid met een gekanteld hoefbeen. |(


Ow gossie ja van eten houden ze wel de blondjes...

Didi146

Berichten: 144
Geregistreerd: 31-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:57

Super leuk overzicht! Veel plezier samen!

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:29

Leuk overzicht. Goed vooruitgegaan!! Toppers.
Laatst kreeg ik deze foto doorgestuurd van je nieuwe stal.
Dan heb jij hem ook.

Afbeelding

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Wedstrijdjacht, dat is wat 2016 ons bracht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:41

Heee ik zie mijn paard! :D
Leuk overzicht Kim! Blijft jammer voor ons dat je niet meer onze buurvrouw bent, maar je hebt duidelijk de goede keuze gemaakt voor jezelf. Ennuh... op naar de L2!