Mijn paarden-jaar so far!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:30

Omdat ik al die verslagjes zelf ook zo leuk vind om te lezen..

Mijn jaar was er eentje vol nieuwe kansen, leerzame en leuke momenten, 'penny'dromen die uitkwamen en veel meer! Ik zal maar gewoon beginnen bij het begin, in januari...


Januari

Nadat ik ontslag had genomen als cassière, begon ik met werken op de manege waar ik al zo'n 7 jaar reed. Superblij was ik, heerlijk werken in de buitenlucht, met paarden en gezellige mensen *D Verder reed ik lekker in de les en deed ik mijn lieve verzorgpaardje Lily een dagje per week.


Februari

Ik begon te werken op stal bij paardentrainster Anastasija Zvirbule. Ik werkte daar in ruil voor lessen in o.a. grondwerk en holistisch paardrijden. Wat een geweldige kans voor mij om veel te leren! :))

En ook moesten er leuke foto's worden gemaakt!
Afbeelding
Verder was ik lekker grondwerk aan het leren met Lily.
Afbeelding


Maart

Deze maand had ik een nieuw kapsel en dat moest wel even als bewijs vastgelegd worden met mijn allerknapste man!
Afbeelding

En dat waren niet enigste foto's van ons die maand :o Alleen vinden Romeo en ik het lastig om ons te gedragen voor de camera :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar we kunnen ook best lief zijn hoor :))

Afbeelding

Ook begon ik die maand met het lesgeven aan een meisje en haar Haflinger (ik heb geen diploma maar we hadden alles netjes afgesproken en het is altijd netjes gegaan zoals we afspraken :) ), gewoon de beginseltjes, wat vond ik dit leuk!

Maart was ook de laatste maand dat ik lesde op de manege.. dat betekende geen rijden meer met Romeo :( Wat mis ik dat soms nog steeds, maar ik weet dat het voor mij de juiste keuze is geweest! Gelukkig mag ik nog wel proefjes e.d. op hem rijden, waar ik dan ook ontzettend van geniet!


April

Deze maand ging ik met een aantal gezellige meiden naar Equiday! Wat een gaaf evenement, ik ben vaste klant geworden hihi :D
Ik begon deze maand ook met het rijden van de knappe, gekke Tinker Image en deed ik Lily alweer een halfjaar! Inmiddels werkte ik niet meer bij Anastasija, helaas liep dit anders dan ik hoopte.. Maar met Image erbij had ik genoeg om te leren van hem en Lily! Deze maand zijn er ook nog superleuke foto's geschoten, maar omdat ik nóg leukere foto's heb laat ik die van deze maand even weg :)


Mei

Ik ging een aantal daagjes naar Ameland, waar ik weer even heerlijk een strandrit hebt gemaakt <3 Deze maand deed ik ook weer mee aan een proefje op Romeo, na bijna 2 maanden niet te hebben gereden met hem, en we werden eerst met mooie punten :D En even gereden op knappe Haflinger Siebrand, van een stalgenoot :) Jaren daarvoor was dat paardje van de manege en heb ik er een hoop op gereden in de tijd voor hij werd verkocht aan deze mensen, wat grappig om dat verschil van vroeger en nu ook even te voelen!


Juni

De verjaardagen van zowel Lily, Image, Romeo en oude verzorgpaard Scooby Do deze maand! En een (voor mij) wonder gebeurde.. ik werd gevraagd om Scooby weer te mogen verzorgen <3 Toen ik dat hoorde moest ik zelfs huilen, van geluk hihi. Wat had ik hem gemist zeg!! Ook had manegepaard Nimf beweging nodig, zonder in de lessen te lopen. Met 3 vriendinnen zou ik dit gaan doen. Het rijden deed dit paard te veel pijn merkten we na 2/3 dagen al, dus hebben we aangegeven dat dit paard echt rust moest hebben.. gelukkig stemde de eigenaar toe en mocht Nimf een tijdje het land op (helaas is zij deze maand (november) tot ons grote verdriet ingeslapen Y;( ...)

Ik mocht ook even op Lily rijden, wat ging dit heerlijk, we hebben zelfs een klein sprongetje gedaan en buiten uitgestapt! <3
Afbeelding

Deze maand zat ook vol toffe foto's met Lily en Image!

Afbeelding

Paard&Leven was er ook weer. Ik ging met stalgenootjes mee, Talitha deed met een aantal clinics mee met haar knappe paardjes (waaronder Siebrand, waar ik eerder in dit topic over vertelde!)! Omdat er onverwachts iets uitviel, mocht ik van hun meedoen aan de schriktraining bij Joyce en Jaydee de Vos, met Sieb :j
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1891624


Juli

Deze maand hadden we bij Lily op stal een TREC! Ik heb de buitenrit met gangenproef gedaan op knappe Lily, we hadden nog nooit samen een buitenrit gemaakt en zij had nog nooit buiten gegaloppeerd, maar het ging erg goed!! De eigenaar deed het obstakelparcours met haar :j

Scooby en ik gingen voor de tweede keer door de Drive-In van de Burger King, dit keer samen met vriendin Lavinia en paardje Elvenda!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1893578

En er werden wederom foto's gemaakt :D
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1894678

Afbeelding

Met Image was ik lekker aan het lessen, met Lily begon ik te rijden, maar zij kreeg helaas een hoefzweer, en doordat deze terugkwam was zij een aantal weken 'vrij'..
Met Scooby maakte ik heel veel buitenritjes en sprongen we een hoop! Zo haalde ik een (voor mij) nieuw record met springen, 90cm! *\o/* En hadden we een supertoffe shoot op het strand!

Afbeelding

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1897278


Augustus

Deze maand deed ik Scooby (als je de 'break' niet meerekent hihi) alweer 3 jaar! Y)(^)
Ook maakte ik deze maand kennis met het crossen, op SGW-kamp bij de Treekhoeve te Leusden, wat een superleuke en leerzame week had ik daar!

Afbeelding

Samen met Ditte reden we met onze paardjes van Wormer naar Westerwatering (voor degenen die deze plekken niet kennen hihi, dit ligt ongeveer 12km bij elkaar vandaan), waar we een uurtje bij Ditte thuis pauze hielden en daarna nog even mijn oma verrasten door met de paardjes bij haar voor de deur aan te komen :Y)


September

Deze maand had ik mijn eerste cross met Scooby (jump/cross competitie), en ook al was het geen succes, ik ben trots op hem! :o
Ook begon ik met bridleless riding op Scooby, hij pakte dit super op!! <3
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1900464
Ook maakten we diezelfde maand al kleine sprongetjes op de neckrope!


Oktober

Jaaaaa, knappe Lily alweer een jaar mijn verzorgpaard!!
En natuurlijk ging ik deze maand ook naar Equiday! Hier weer een hele hoop gezien en geleerd!
Ik had ook mijn eerste les rechtrichten op Scooby! Ik merkte na deze les ook verschil in het rijden! Op het moment is de instructrice zwanger, maar zodra het weer kan wil ik de lesjes vervolgen :j

Deze maand kwam mijn kinderdroom uit hihi. Vroeger, als ik op de 'Avonturenplaats' van recreatiepark het Twiske was, liep ik altijd helemaal naar achter om bij het ruiterpad paarden te spotten. Ik droomde er van daar later zelf ook lekker te rijden, de omgeving was zo mooi! En in oktober was het dan zo ver, met 2 stalgenootjes hebben we een heerlijke rit gemaakt! <3

Afbeelding

En er was weer een wedstrijd op de manege, dit keer in Halloween-thema! Tuurlijk deed ik weer mee op Romeo!

Afbeelding


Dit was mijn jaar zo'n beetje tot nu toe! Dankjulliewel voor het lezen hihi! /3

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:42

Een goed jaar zo te lezen en te zien ,leuk hoe je het hier hebt verteld en neer gezet. :)

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:45

Gaaf zeg! Leuk jaar heb je gehad :j *\o/*

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:47

Dankjulliewel!! :D

willemhorse
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:15

Leuk verhaal om te lezen en prachtige foto's! Vooral die halloween foto vind ik erg goed gelukt :)

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 20:16

Dankjewel hihi! :)

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 01:24

leuk 2016... en leuke foto's

zag dat je bij Anastasija kwam, nog steeds?

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 07:45

Dankjewel! Nee, ik kom daar niet meer :)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mijn paarden-jaar so far!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:19

Leuk Am! :o Knap paard blijft Romeo ook he!

En t moet nog een keer gezegd worden ik vind je haar nu zo gaaf :=

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 12:06

Haha jaa :) Dankjewel!! :D