Adjudant V.krack C made by Carlijn Fotografie.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Adjudant V.krack C made by Carlijn Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-16 22:46

Halloo

Leuk dat jullie even een kijkje nemen in mijn topic ;)
Sinds een kleine 2 weken rijd ik adjudant bij.
Rij ongeveer 3 x in de week dit was de 6e x ongeveer.Carlijn fotografie supee bedankt voor de foto's in deze mist! Knap gedaan want was niet makkelijk zonder zon erdoor.

Eigen commentaar.
- rechter hand meer ontspannen (hij houd rechts ook vast dus is een moeilijk punt)
- RECHTOP ZITTEN.
- hakken laag (moet nog meer aan het been komen) ik doe nu nog te veel moeite.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Einde
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.


R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-16 23:21

Marjoow schreef:
Ik vind het niet een heel fijn beeld. Paard heeft op bijna alle foto's de mond open. Probeer meer los te laten en vanuit ontspanning te werken. Ik zie dat je zelf heel erg vast houd en daardoor je paard ook.

Probeer iig ontspannen te gaan zitten en los te laten. Uitademen vooral.


Deze rijd ik op de zelfde wijze..
Dus het ligt ook deels aan welk paard je hebt elk paard geeft andere reactie. Adjudant vraag ik er idd iets meer door heen vergeet niet dat foto's momenten zijn. Probeer juist met adjudant dat hij links er bij pakt en rechts los laat. Maar dat vinden we beiden moeilijk.
Afbeelding

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 13:32

Kalender7 schreef:
Leuk paard zeg! Probeer iets meer te ontspannen en daarin iets meer rechtop te gaan zitten. Veel plezier nog samen


Dankjewel dat gaat wel lukken :)


R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 17:15

Leonie_M schreef:
Je zit een beetje als een springruiter inderdaad. Opzich niks mis mee. Vaak zitten springruiters fijner in de beweging mee dan vele dressuurruiters. Maar voor het plaatje mag je wat meer recht op zitten en je been langer maken.

Paard mag wat losser in de bovenlijn. Ik zou hem wat ronder instellen en daar in uitschuiven zodat hij wat meer vanuit de schoft gaat opbollen. Verder vind ik jullie een leuke combinatie om te zien.


Haha jaa klopt ik zit idd erg in springhouding :) dankjewel voor de tip :)

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-16 17:20

Janine1990 schreef:
Ach, je rijdt hem pas twee weken... Nee, open mond geeft geen mooi beeld... Maar Rome is ook niet in één dag gebouwd!

Ik ga er vanuit dat jij/de eigenaresse er wel voor zorgt dat het paard fysiek in orde is. We weten naar aanleiding van jouw verhaal ook niet wat de voorgeschiedenis is. Dus ff zeggen dat het beeld niet prettig is, is wel heel erg gemakkelijk! Zo op de foto's afgaande heeft hij langere tijd weinig gedaan en is hij ook dressuurmatig in de tijd voor jou niet zo goed voor elkaar geweest. Ik vind het daarom eigenlijk heel knap dat je deze foto's plaatst! Je geeft hiermee namelijk een realistisch beeld! Altijd maar de mooiste plaatjes plaatsen heeft toch geen zin! Er mag heus wel gezien worden dat er wat moet gebeuren. Dat zal jij zelf ook door hebben...

Zo... dat gezegd hebbende... Ik zie een paard dat over de benen heel matig loopt. Hij mist beslist kracht en souplesse wat hij over een poosje, door hem juist te rijden, echt wel gaat hebben!
Ik zie een paar foto's waar je hem naar mijn smaak iets te hoog hebt ingesteld voor wat hij nog moet leren. Ik zou je daarom willen adviseren hem lekker laag en rond en voorwaarts/neerwaarts te rijden. Lekker over de rug, smakelijk in de hand en vooral van achter naar voren blijven rijden. Veel werken aan de souplesse links en rechts. Als je ze hebt: Balkjes gebruiken!

Veel succes!


Aah dankje :) ja klopt hij loopt normaal voor de wagen en idd kwa dressuut matig niet veel gedaan meestal lekker het bos ingeweest. Verder weet ik ook niet exact wat adje hier voor gedaan heeft.

Thanks ja zat zelf idd ook al aan balkjes te denken zodat die weer andere spieren gebruikt en net wat meer op zijn eigen balans gaat lopen.

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Adjudant V.krack C made by Carlijn Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 12:20

Ik ben bezig met jullie punten! over een tijdje weer nieuwe foto's ;)

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Adjudant V.krack C made by Carlijn Fotografie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 11:26

Met adje heb ik ook les gehad.

Zijn bezig met schakelingen zodat hij van achter sterker word en daar door van voor losser.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers