Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 16:51

In Februari van dit jaar hebben wij Select aangekocht. We kochten haar in eerste instantie als fokmerrie, maar ook om wat te rijden. Select liep op dat moment ZZ-L en ik reed ZZ-Z met mijn pony tussen de paarden. Mijn doel met haar was om 1 winstpuntje in het ZZ-Z te rijden zodat ik dubbel ZZ-Z geklasseerd zou zijn en alles meteen subtop zou mogen rijden. Select en ik zijn na ongeveer een maandje oefenen begonnen in het ZZ-L. In het begin ging dit echt nog niet goed, ze was in de draf erg tegen mijn been en kroop heel graag achter de loodlijn, kreeg een traag achterbeen en was dan niet aan mijn hulp. In de stap wilde ze alleen maar dribbelen of stilstaan en in de galop had ik in elke proef wel 5 wissels die ze zelf ergens sprong waar het niet de bedoeling was. Op een gegeven moment ging dit beter, de aanleuning was nog niet altijd helemaal top, maar ik had verbinding vanuit achteruit en ze luisterde en wachtte op mij in de proef. Dit was stap 1 :P. Begin Juli startte we voor het eerst ZZ-Z en dit ging onwijs goed. Ze liep vaak in de prijzen en dubbele punten en onze laatste ZZ-Z wedstrijd wonnen we ook nog eens mooi! Het ging zo goed dat we besloten om PSG te starten, op 30 Juli om precies te zijn. Dit ging nog niet helemaal goed, maar de wedstrijd erop behaalde we onze eerste winstpunt.
Hierna hebben we rustig naar de Rabo talentendag toegewerkt, waar we echt nog heel groen voor waren. We behaalden weer een dikke winstpunt in onze proef, maar werden zoals verwacht niet geselecteerd. Het advies was om flink te gaan werken aan de passage/piaffe en de eners. Hier hadden we nog nooit aan gedacht.. Maar eerst hebben we Select een maand vakantie gegeven, en zijn we toen weer wat begonnen met jongeren en rustig rijden. Nu zijn we weer wedstrijd klaar en blijven we voorlopig nog in de Prix st. Georges rijden. Select wordt aankomend jaar 18, en is nog super fit. Maar daarom moeten we haar zelf af en toe even afremmen. Zo lang Select het leuk vindt, blijven we lekker werken met haar. En ons doel is nog steeds om haar te laten dekken.. Maar eerst maar kijken hoe het gaat in de sport!

We werken nog steeds heel erg aan de verbinding van achteruit naar voren, maar het is voor Select heel moeilijk om om te schakelen hierin. Op het moment loopt ze op trens, en dit gaat echt heel goed. Ze pakt het goed aan, maar heeft natuurlijk nog momenten dat ze graag op haar eigen manier loopt. We hebben goede begeleiding en doen hard ons best om het op een vriendelijke manier op te lossen zodat het voor Select en voor mij beide leuk blijft :).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!! :D

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:01

Aansprekend dier wel! Hoe groot is ze?
En succes in de proeven

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:15

Wat leuk dat je haar toch nog bent gaan starten :D Jullie zijn echt een gave combinatie, ik hoop dat jullie nog veel wedstrijden samen kunnen starten ;)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:19

Super leuke combi zijn jullie :) Hartstikke knap hoe ver jullie gekomen zijn, op naar nog meer mooie resultaten in de toekomst!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:24

Wat een mooi paardje! Heel veel succes, ben benieuwd hoe ver jullie nog gaan komen. Dit is al een top prestatie natuurlijk.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:05

Dankjewel voor de lieve reacties!! Select is maar 1,62 ongeveer :D kabouter haha

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:15

Mooi paard heb je daar :) Heeft ze al eerder veulens gehad? Waarmee ga je dekken?
Succes in de sport en natuurlijk met het fokken van een mooi veulen!

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 18:06

Vulina schreef:
Mooi paard heb je daar :) Heeft ze al eerder veulens gehad? Waarmee ga je dekken?
Succes in de sport en natuurlijk met het fokken van een mooi veulen!

Dankjewel! Zover wij weten niet, en we hebben er nog niet serieus naar gekeken welke hengst het gaat worden! Dankjewel!!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:51

Gewoon een vraag die in me opkomt: waarom nog "zulk oud" paard kopen om voor zowel sport als fokkerij in te zetten. Ik vind de combinatie erg mooi, en ook knap dat je het zo snel voor mekaar hebt!

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:57

Leuke combinatie en aansprekend dier.

Alleen het fokken is met een ouder paard best risicovol en helemaal als ze nog nooit een veulen hebben gehad.. zou daar nog eens goed over na denken. Want voordat je haar laat dekken is ze alweer 19 jaar. Want nu nog dekken lijkt me niet handig.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:02

Ik zou haar idd niet meer dekken maar embryo transplantatie doen. Dat is sowieso beter voor het lijf van zo'n oude merrie.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:08

Leuk overzicht! Ik heb wel eens bij een proef geschreven van jullie in mei toen jullie nog ZZ-Licht reden, knap wat jullie in een korte tijd bereikt hebben! Jij hebt ook een leuke democraat ruin volgens mij?

Ik vroeg me af hoe je de overstap naar het ZZ-Zwaar ervaren hebt, wat is qua (jurering) het verschil met het ZZ-Licht? Ik wil met mijn paard die overstap namelijk gaan maken binnenkort (voor mij de eerste keer subtop).

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Select van ZZ-L naar de lichte tour!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:36

Ik vind jullie een aansprekende combinatie.

wel zie ik "iets" in jouw zit. Kan de vinger er niet helemaal op leggen. Star Ik je beken gebied? Past jouw zadel jou wel helemaal goed? Ik denk dat het plaatje helemaal om te kwijlen wordt als dat laatste puntje opgelost is.

Veel plezier met haar!