Het eerste jaar met Fabulosa, van bijna niets naar M1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Het eerste jaar met Fabulosa, van bijna niets naar M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 17:30

Het eerste jaar met mijn turbo vos Fabulosa aka Fab of Flappie was een jaar vol uitdaging en plezier :D
Vorig jaar oktober kocht ik mijn 2e paard erbij nadat mijn trainingspaard Lucky Chinouk Z werd verkocht in de zomervakantie. Het werd een vos merrie (ik wilde alles behalve een vos :') ) gekocht bij dezelfde handelaar waar Chinouk van was. Hij vond het een leuk paard voor mij, ik zat er voor het eerst op en vond het niks zo schots en scheef dat je er bijna niet rechtdoor mee kon rijden en daarnaast ontzettend sensibel. Een stalgenoot vond het zonde dat ik hem niet wilde en heeft me er weer op gepraat. Na een tijdje uitproberen was ik toch echt verkocht en was Fab echt van mij *\o/*

Ook is dit Fab haar bokt debuut dus even een paspoortje:
Sportnaam: Fabulosa *knip*
Leeftijd: 6 jaar (2005)
Afstamming: *knip*
Stamboek: KWPN

Oktober
De allereerste keer er op

Afbeelding

November
In november trainden we eigenlijk rustig, lekker rustig aan beginnen met de basis.

December
Even poeslief poseren voor de camera nadat we een soort van rodeo ritje hadden gehad (ze lijkt zo lief) :')

Afbeelding

Januari
Eind januari ons B-debuut op NHB Deurne, een hele dubbele wedstrijd namelijk de allerlaatste NHB school wedstrijd. Ook al vond ze het verschrikkelijk spannend ze stal de show en nam meteen de eerste prijs mee naar huis!

Afbeelding

Afbeelding

Februari
We deden nog eens een rondje B-dressuur voor de ervaring. En wat vond ze het spannend ze heeft me in de eerste proef echt alle hoeken van de bak laten zien (behalve bij het juryhok want de jury is dood eng!!) Toch nog iets goeds laten zien want we kregen 189 punten voor dit rodeo ritje. De 2e proef was ze er eindelijk achter gekomen dat die jury zo eng nog niet was en liet ze zien wat ze in huis had. En hoe we werden dik eerste met 216 punten!! *\o/*
Kusjes voor mijn knapste turbo vos na een vermoeiende wedstrijd :+:

Afbeelding

Maart
In Maart werd de eerste mooie foto van Flap gemaakt :D

Afbeelding

We probeerden ook rijfoto's te krijgen maar je bent merrie of niet. Fab was het er niet mee eens dus alle foto's zagen er zo uit :') (godzijdank komt ze niet veel hoger dan dit, ik ben niet zo een liefhebber van omhoog komende paarden)

Afbeelding

April
In april reden we lekker relaxed door aan het trainen voor ons L1 debuut

Mei
Ons L1 debuut op de allereerste Mijdrechtse 4-daagse bij ons op stal, 4 dagen 2 proeven starten was een heftig programma voor mijn jonge guppy. Maar Fab werd elke dag beter met op de eerste dag 1 3e plaats (194 punten), dag 2 een 2e plaats (202 punten), dag 3 een 1e plaats (191,5) en op dag 4 2 eerste plaatsen (208 en 205 punten) met en de dagprijs!! *\o/* (hoogste dagscore 208 punten) Ik was zo verschrikkelijk trots op haar, ze heeft verschrikkelijk haar best gedaan!
Ontzettend leuk jurycommentaar op de eerste dag

Afbeelding

En om de paarden de beste beloning te geven na 4 zware dressuurdagen mochten ze nadat de laatste prijzen waren uitgereikt allemaal voor het eerst het land op! Voor Fab was dit geen betere beloning want na 4 dagen keihard werken smaken de eerste groene sprieten nog lekkerder! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juni
De rest van mei en juni stond in het teken van selecties voor de Utrechtse kampioenschappen in het L1 waar Fab zich ruimschoots voor selecteerde door elke keer 1 goede proef te rijden en 1 slechte, ik had alles gestart waardoor de slechte allemaal werden weggestreept :')

Ook stond de stamboekkeuring in Ermelo op het programma. Fab was enorm onder de indruk van het terrein maar heeft zich voorbeeldig gedragen. Helaas kwam ze in de kooi en op het straatje door de spanning en het publiek niet tot haar recht en werd ze voorlopig opgenomen in het stamboek ipv ster (Fab is register A en moet nog aan een aantal andere eisen voldoen voordat ze mag worden opgenomen)

En mijn andere troef Altaire had zich helaas op de 4-daagse geblesseerd op stal en lag een tijd uit de running. Ik moest echter nog wel mijn examen op Deurne rijden op Z2 niveau. Gelukkig had ik mij met Altaire op de eerste dag Z2 geklasseerd waardoor ik wel kon aantonen op Z2 niveau te zijn. Maar examen rijden ging niet met een kreupel paard. Dus Fab moest het Deurne examen afleggen met mij. Met wat extra begeleiding en dikke bootcamps in mei en juni heeft ze ontzettend haar best gedaan op het examen waardoor ik ook mijn Deurne diploma heb gehaald *\o/*

De allerlaatste les op NHB Deurne

Afbeelding

Juli
In juli stond het Utrechtse kampioenschap op het programma. Fab was in vorm en wij hadden er in in. Met losrijden was zij opvallend relaxed ondanks het groot aangeklede en ontzettend drukke terrein. Wat veel vertrouwen gaf. Er was helaas veel regen gevallen waardoor de eerste ring best glad was. Met wat geglibber hebben we gas gegeven waar het kon en dit werd beloond met ruim 64%!! De tweede proef was de ring een heel stuk beter, maar ik was veel te zenuwachtig waardoor ik de proef die ik al 100x had gereden uit mijn hoofd en nu voor de zekerheid werd voorgelezen niet goed verstond en ik 2x verkeerd gereden was |o Super stom natuurlijk want dit heeft mij verschrikkelijk veel punten gekost. (dik 61% gereden, maar dit had zoveel hoger kunnen zijn...) Maar het was een hele leuke ervaring en we hebben er samen van genoten!

Afbeelding

Augustus
Na een heel druk outdoor seizoen heeft Fab heerlijk 3 welverdiende weken vakantie gehad op de wei met haar vriendinnen. En zijn we na haar vakantie rustig weer begonnen met trainen.

September
De training ging alweer aardig goed en ik vond het tijd om na 2 maanden weer eens de ring in te gaan. Ons L2 debuut stond gepland en daar werd ze 2e met 195 en won ze met 207,5!!

Fab komt altijd even kijken als ik Altaire rij (hopelijk leert ze er ook wat van)

Afbeelding

Oktober
Omdat de oefeningen voor het M1 eigenlijk er al op zaten zijn we maar eens een keer M1 gestart en dat was zeker niet onverdienstelijk, maar wel met het mes tussen de tanden want zo bevestigd was het nog niet. De eerste proef leek helemaal nergens op maar de tweede proef liep ze voor wat ze waard was naar 198 punten! Wauw dat was wel een droomdebuut voor mij!
En als voorbereiding reden we nog een clinic bij Eddy de Wolff, super leerzaam en voor Fab weer een ervaring erbij :)

Afbeelding

Kortom ook al gaat het absoluut niet vanzelf met haar en is het op wedstrijd nog altijd de dood of de gladiolen. Met zo'n paard die als ze wil zo erg der best voor mij doet is het ontzettend genieten! Ik ben ontzettend blij en trots op haar, want wat is ze vooruit gegaan zowel fysiek als mentaal en ze is voor mij ook echt de liefste, leukste, stoerste en meest geweldige turbo vos merrie. En de ware prinses van stal <3
Laatst bijgewerkt door Nadia op 15-10-19 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek TS titel en namen aangepast


Altaire (v.Haarlem) Drs. ZZ-L + 11 spr. B
Fabulosa (v. Quaterback) Z1 + 1


Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Het eerste jaar met Fabulosa, van bijna niets naar M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-16 10:23

Heel erg bedankt allemaal! Ik ben zo trots op haar, hoe ze alles oppakt. Ze kerst echt ontzettend snel!

@nann dat zou heel goed kunnen, maar ik denk met mijn andere paard (een zwarte) Ik heb ook een tijdje bij hem gelest maar op dit moment helaas geen tijd en budget meer voor :(


Altaire (v.Haarlem) Drs. ZZ-L + 11 spr. B
Fabulosa (v. Quaterback) Z1 + 1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers