Givenchy haar debuut! (Film)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 09:03

Goedemorgen! Leuk dat je kijkt!

Afbeelding
© RDL Fotografie

Gisteren heb ik met Givenchy haar allereerste wedstrijdje gereden!

We zijn gewoon lekker B gaan starten (HC, gewoon om kilometers te maken)

Heb niet erg mijn best gedaan met losrijden. Zat er 20 minuutjes voor de proef op en heb vooral gestapt en afentoe een stukje wat losgedraafd. Daardoor is ze afentoe iets onstuimiger en wil ze met halsstrekken niet helemaal dalen zoals ze thuis doet maar ze was wel lekker fris in haar koppie en dat vind k voor een 5 jarige die nu net ruim een jaartje onder het zadel is het belangrijkste.

Wedstrijdjes lopen moet voor haar ook leuk zijn :)

Protocol 1e proef (degene die 1e was had ook 190,5)
Afbeelding



Procotol 2e proef
Afbeelding



Ben het wel eens met het commentaar op de protocollen. Ze is nog wat zoekende in de aanleuning. Ben wel blij dat ze grotendeels keurig op de loodlijn blijft :) (in vorig topic kreeg ik het commentaar dat ze vaak wat te diep kwam/liep dus daar hebben we aan gewerkt)

Snap een aantal 6en die ik heb gekregen niet helemaal (bijvoorbeeld een 6 voor halthouden en groeten 2e proef.. ze staat recht en onder de massa stil.. zelfs vierkant!!!! Blijft met hoofd stabiel tijdens groeten... evenals 6 voor teugels op maat nemen na halsstrekken. Deed ik niet lang over, paard blijft keurig doordraven en komt niet tegen de hand.. waarom dan een 6?).. en vind de 5en ook wel "streng".

Maargoed.. een strenge jury is ook niet erg :)

Ben er na het zien van de filmpjes wel achter dat ik gewoon braaf mn handen er aan moet houden met de overgang galop/draf. Heb de neiging om ze wat af te steken omdat ze een paar weken terug de neiging had zich wat op te krullen. Nu geef ik haar wat teveel vrijheid :=

Wat heeft Giv zich keurig gedragen <3 (lag er voor t beginnen vd 2e proef nog net niet af want mevrouw moest nog even met 4 benen een sprongetje maken met een bok er achteraan omdat ze richting een zonnig vlak op de bakrand moest draven :') en ze was geschrokken an de jury die het raam kantelde)

Heb mijn zwarte handschoenen aan moeten doen.. was mijn witte vergeten _O-

Over 2 weekjes gaan we in Weesp L1 (ook HC) starten.

Heb genoten gisteren!

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:53

Wat een lekker dier is het toch ook! Vind de punten hier en daar ook wel wat laag, maar daarentegen zie je wel dat ze nog wat last van spanning heeft en het geheel wat loperig overkomt. Als de rust er wat meer inkomt, dan gaat ze vast wat meer swingen in het lijf en wordt het beeld ook rustiger. Slim dat je HC start, maar helemaal niet nodig haha.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 13:23

Vind HC starten wel prettig omdat ik zelf dan wat minder prestatiedrang/wedstrijdstress heb en zelf dus ook een stuk relaxter ben :D

Zeker omdat het allemaal nog zo nieuw en spannend voor haar is vind ik het belangrijk dat ze ontspanning van mij aangeboden krijgt.

Ze is wel een beetje vlot inderdaad.. ach ze maakt wel de passen netjes af en ze kunnen iig niet zeggen dat ze te weinig impuls heeft :=

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Re: Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:35

Netjes hoor! Knap paard ook <3

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:36

mooi dier!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 17:51

Bedankt! <3 ik vind het ook een beauty :D

Onzebram
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-11-16

Re: Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:55

Mooi hoor

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:23

Leuk om eens proeven van je te zien. Ik heb je vorige topic ook gezien, ziet er al veel beter uit. :j

Ik kan me wel vinden in de punten :) Ze mag wat stiller in de aanleuning en meer over de rug.
Wat betreft het tempo, dat oogt wat gehaast. Ik zou haar iets meer terug in tempo rijden, maar wel met deze activiteit.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 10:02

Oh wat ben ik blij dat we HC starten _O-

Gisteren verder weg gestart op een stal waar we nog nooit geweest zijn en de rijbanen bleken een uitdaging omdat ze niet zo zijn als Giv kent (er was ruimte tussen bakranden en wanden waar heel veel "zooi" stond opgeslagen, Giv kent alleen een bakrand met direct de wand).

We startten L1 en met de baan verkennen voor de proef wou ze halverwege de baan niet meer verder door alles dat ze kon zien. Op wat aanmoediging telkens een paar stapjes verder maar de hoeken waren ook doodeng dus daar stonden we stil/vluchtte ze wat weg.

Had nog geen normaal rondje kunnen rijden zonder stilstaan en toen moesten we beginnen.

Ze weigerde door een paar hoeken te gaan waardoor ik oefeningen niet netjes in kon zetten (heb een paar keer in een hoek stilgestaan en gewacht tot ze uit zichzelf door zou lopen want wou geen extra voltes draaien haha) en bij sommige oefeningen liep ze te mutsen om naar die hoeken te kijken dus helaas maar een paar 7ens en een hoop 6en op het protocol (oefening wel ok maar met teveel spanning) met een aantal 4,5 en 5en (in oefeningen slingerend, uitzwaaiend, loperig). Resultaat.. 172,5.

2e proef was in een andere rijbaan. Ook deze was erg eng maar kon haar ietsje makkelijker door de enge hoek sturen en langs de enge wand. Nog steeds wat teveel spanning met meerdere onvoldoendes op oefeningen richting de enge hoek en over de enge lange zijde maar verder ook wel een aantal oefeningen fijn in kunnen zetten/doorgereden en hier voor 7ens mogen ontvangen. Aantal 6,5 gekregen voor oefeningen die we makkelijk voor 7/8 kunnen rijden maar ik zelf net te groot of te klein reed :') Resultaat was 186.

Daarna was het pauze bij de 1e rijbaan en hebben we om goed af te sluiten nog een tijdje door die enge ring gereden. Uiteindelijk met een lang teugeltje geeindigd en redelijk door de baan gereden op 1 hoek na (waar ze alleen nog maar keek ipv weigerde/vluchtte) dus ik was heel blij dat we het nog zo goed af hebben kunnen sluiten.

Het was weer een goede oefening :D

Voorlopig gaan we juist op onbekende terreinen HCtjes starten in het L1 om km's te maken zonder wedstrijddruk. Heb een aantal dingen kunnen zien en voelen die ik weer mee kan nemen naar het trainen thuis en de volgende keer starten :D

Wel een gelukje bij een ongelukje. Juist omdat ik er zo aan moet rijden om haar door de baan te krijgen is mijn faalangst uitgebleven _O-
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 20-11-16 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:16

Goed gedaan, en d'r zaten toch ook heel wat zevens tussen! En voor een 5-jarige hebben jullie t prima gedaan :) ga zo door en dan gaan je punten vanzelf omhoog!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:07

Knap gedaan voor een eerste keer! Niets aantrekken van de punten, normaal dat die laag zijn, zo te lezen was er ook nog een hoop stress dat zeker in de punten zal hebben meegespeeld. Verbeterd vanzelf wel met kilometers te maken!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:18

xLes schreef:
Knap gedaan voor een eerste keer! Niets aantrekken van de punten, normaal dat die laag zijn, zo te lezen was er ook nog een hoop stress dat zeker in de punten zal hebben meegespeeld. Verbeterd vanzelf wel met kilometers te maken!


10-12 gaan we weer op pad naar ander vreemd terrein. Deze keer een baan die ik ken maar zij niet :D Ze zetten daar plantenbakken met (nep)bloemen langs de ring. Ben benieuwd wat ze daar van gaat vinden _O- (zoek momenteel expres banen uit waar nieuwe vreemde dingen te zien zijn)

Voor de nieuwsgierigen kan ik het filmpje van afgelopen weekend wel sturen via PB maar internetwaardig vind ik het niet dus plaats m niet in t topic :P Misschien dat iemand dan dé tip heeft hoe ik haar het best kan doorrijden als ze het heel spannend vind.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 22-11-16 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Givenchy haar debuut! (Film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:23

Aaah plantenbakken, dat is altijd een uitdaging! Goed dat je net die plekken opzoekt, eenmaal ze alles eens een keertje gezien hebben, worden ze ook veel rustiger. Succes alvast!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:29

xLes schreef:
Aaah plantenbakken, dat is altijd een uitdaging! Goed dat je net die plekken opzoekt, eenmaal ze alles eens een keertje gezien hebben, worden ze ook veel rustiger. Succes alvast!


Daar hoop ik wel een beetje op ondanks dit best wel een portretje is :=