Storm (andalusier x fjord) in the picture (bitloos)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:43

Ik herken veel van mijn fjord terug in het lopen van jouw paard. Wat ik gemerkt heb met mijn fjord is dat longeren met dubbele longe, en daarbij richten op lengtebuiging en netjes in het spoor gaan, een hoop verbetering hebben gebracht. Wat mij nu opvalt is dat hij vooral gehaast lijkt, waardoor het beeld niet heel ontspannen is, en het wat krabbelend overkomt. Eerste dat ik zou doen is rechte lijnen rijden, liefst binnenhoefslag, en daarin proberen het tempo te reguleren, en te kijken dat hij netjes op 2 teugels loopt. Als het tempo mooi is, en het ritme constant, dan beginnen met werken op een ruime volte. Daar weer kijken of je hem netjes in het spoor kunt laten lopen. Nu valt op dat hij zijn achterhand wat naar buiten zet. Denk daarbij een beetje schoudervoor met de voorhand en travers met de achterhand waardoor hij wat meer gebogen wordt in het lijf ipv alleen de hals. De galop toont voor mij nog het mooist. Fijne sprong, mag net wat meer door het lijf, en wat rechter maar dat geeft al een mooi beeld. Is er een reden dat je hem bitloos dressuur rijdt? Ik ben niet tegen bitloos, maar twijfel of ik bij dit dier misschien een bitje beter zou helpen om hem rechter te krijgen en minder strak in kaak en hals.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips :) ik zie de puntjes wel weer verschijnen in het L topic!

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high en 30 bezoekers