Gentleman's overzicht van onder het zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:41

Hallo bokkers,

Met een beetje knikkende knietjes maak ik dit topic. Gentleman heeft ondertussen al een aantal ITP topic's gehad, maar een rij topic ontbrak daar nog in.
Dat was niet voor niks, het rijden was soms nog om te huilen ( ja soms nog steeds helaas) en aangezien ik wel wat wil laten zien wat een beetje bokt waardig is ( eigenlijk al "eng" dat ik in die term denk :o ).

Dan nu toch, na een heerlijke les een sprong in het diepe. Niks is perfect, niks gaat nog op rolletjes maar er zit wel een positieve vooruitgang in. Dus hierbij zomaar wat vooruitgangs foto's.

:list:
* Gentleman
* Gameboy x Ed King Hill
* Ruin
* 6 jaar, nu iets meer dan een jaar onder het zadel.


Hoe we begonnen. :o

Afbeelding


13 maart 2016

Afbeelding

8 juli 2016
Afbeelding

23 augustus 2016
Afbeelding


Naar wat foto's van vandaag
Afbeelding

"en nu gaan we kijken of hij zijn hals naar benenden wil strekken" en dan zelf gaan :'), dikke foei.
Afbeelding

Afbeelding

Stukje film, hopelijk te zien.
https://www.facebook.com/lizette.heuvelman/videos/10211163447428521/

Hij is niet de makkelijkste en mijn hypermobiliteit werkt ook niet altijd mee. Genoeg puntjes nog waaraan ik flink werk heb ( waaronder mijn houding).
Gelukkig heb ik bijna weekelijks les en een hoop hulp.

Tips en commetaar mag, maar hou het wel lief. Ik ben geen Anky. Mijn paard moet het met een minder talentvolle ruiter doen :')

Groetjes! :wave:
Afbeelding

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:02

Ziet er hardstikke netjes uit hoor! niks om je voor te schamen +:)+

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 11:38

Dankjewel. De opstart is vrij moeilijk geweest en heb er voor de veiligheid ook lang een los slofje bij gehad. Eerst als giraf door de bak heen, maar het gaat nu langzaam beter.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:38

Leuk paard, jullie komen netjes en rustig de bak rond. Zie ook graag zulke stille benen, dus dat is super. Probeer inderdaad wel, maar dat weet je zelf ook al, te denken aan je bovenlijf. Nu valt je paard nog wat op de voorhand waardoor hij jou verleidt ook naar voren te hangen. Maar als je dat doet, gaat hij alleen maar meer op de voorhand lopen. Dus hoe meer jij rechtop blijft zitten, hoe meer je hem kan aanmoedigen zijn achterhand te gebruiken.
Ikzelf zorg er bijna voor om "lekker arrogant" te zitten, dus kin omhoog, rug recht, schouders naar achteren.... Wij zijn er trots op een vrouw en een ruiter te zijn! :D ;)
Succes!!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 21:59

Core stability is idd nog echt drama maar in vergelijking met een aantal jaar terug gelukkig al iets verbeterd. Fysiotherapie oefeningen in combinatie met sportschool (buik en rugspieren) kom ik al een eind. Echter houd ik het nog niet lang genoeg vol. Zodra ik maar iets vermoeid raak ben ik alles kwijt en ben ik echt een wiebelende pudding. Zeker op het einde van de les is het dan best zwaar om vol te houden.
Tetten vooruit zegt idd iedereen :') . Helaas moet ik nog wel eens bukken voor een tak(je), dan ga je vanzelf op safe half gebogen rijden als je die al een keer in je gezicht heb gehad.
Maar bedankt voor de tips, filmpje werkt kennelijk ook als je mijn beenhouding heb kunnen zien :D

harrypotter
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-04-13
Woonplaats: Boven in Friesland.

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:05

Wat een leuk paard zeg! Ziet er vriendelijk uit! Hij gebruikt zijn rug ook goed zo te zien! Wat je zelf ook aangeeft proberen nog wat rechter op te zitten maar volgensmij komt dat helemaal goed! Veel succes en plezier nog samen!

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:16

Mooi paard om te zien... En wat mij opvalt is dat je paard lekker ontspannen vanuit z'n rug..
Vind het echt geen verkeerd plaatje. Ga zo door en lekker oor blijven oefenen.

GabberGill

Berichten: 5711
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:21

Al had je op hem gelegen dan had ik het nog mijn complimenten gegeven! Wat loopt jouw paard lekker zeg! Gewoon zoals we ze willen zien.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:28

Wat een stoer dier! Jullie zijn een leuke combinatie, en zoals ik het zo zie ook op de goede weg samen. :)Veel plezier met z'n tweeën!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 13:57

Dankjullie voor de leuke berichtjes.
Als hij zin heeft kan hij inderdaad leuk lopen. Maar er zijn ook nog zat dagen dat ik compromien moet sluiten. Maar gelukkig worden de goede dagen steeds meer en de slechte steeds minder.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:07

is goed opgeknapt in dat jaar tijd, mooi paard!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 19:22

Dankje :). Hij is als je het vergelijkt zeker 2x zo veel paard geworden.

4 juni 2015
Afbeelding

afgelopen augustus.
Afbeelding

Dus de goede fibe houden we er zo veel mogelijk in. Gas en gaan zoals mijn stalgenoot zal zeggen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:50

wat een verschil!!

karijn

Berichten: 5403
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:17

Ik vind het een leuk dier!
Ik kan wel zien dat je het nog best spannend vindt of niet? Je neigt om je balans nog wat met je handen op te zoeken. Echt storend is het niet maar probeer hem op je been te laten aanspringen. Bij het aanspringen in de galop zie je die spanning. Je trekt je handen wat naar je toe. Misschien om iets van zijn kant te voorkomen?

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 19:48

Aanspringen in galop is inderdaad nog lastig. Hij heeft hierbij in het begin ook wel eens flink durven bokken en hij wil zich er ook flink uitdrukken tegen de hand. Deze aansprong was eigenlijk 1 van de eerste die redelijk netjes ging. Hij mist nog net een stukje kracht en ik een stukje balans en losigheid om daarin te ontspannen.
Maar oefening baart kunst en we oefenen dit stuk veel door elke keer de overgangen te maken.

xfloorremy

Berichten: 60
Geregistreerd: 02-11-16
Woonplaats: Limburg

Re: Gentleman's overzicht van onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:49

Netjes hoor! Nog veel plezier samen, leuk paard heb je :j <3