Zo trots! Het gaat steeds beter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Zo trots! Het gaat steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 15:25

Hoii,

Ik wilde toch even een kleine topic aanmaken
Het gaat steeds beter met rijden met Mila! Ze is nu 3,5 maand onder het zadel en zijn sinds 2 maanden serieuzer aan de gang. Ze pakt het allemaal vrij snel op en wil ook heel graag werken voor je :)
Hieronder twee foto's van hoe het in augustus was en nu vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

Ben zo blij hoe ze het nu al doet :D :o

reactie zal leuk zijn :)

Sunshine - Riva


demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Re: Zo trots! Het gaat steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 18:09

Niemand :(

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Re: Zo trots! Het gaat steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 18:42

Heb ik wel moet dan alleen screen shots maken van filmpje

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 18:48


Sunshine - Riva


demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 20:14

Ellebel123 schreef:
Ik vind dat je teugels wel een stukje korter mogen en je zit heel gespannen op je paard. Verder vind ik het een prachtig paardje.
Stap je alleen nog maar of draaf je ook al?


Bij het filmpje van vandaag neem ik aan? Het enigste is alleen als ik de teugels korter doe dat ze dan heel erg vervelend gaat doen met haar hoofd (omhoog gooien). Draven en galopperen doe ik ook al alleen met draven krijg ik der nog niet naar beneden en met galop gaat ze soms nog erg hard.

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 22:11

Barbet schreef:
demy1911 schreef:

Bij het filmpje van vandaag neem ik aan? Het enigste is alleen als ik de teugels korter doe dat ze dan heel erg vervelend gaat doen met haar hoofd (omhoog gooien). Draven en galopperen doe ik ook al alleen met draven krijg ik der nog niet naar beneden en met galop gaat ze soms nog erg hard.


Lijkt me vrij normaal nog, het doel moet ook niet zijn dat je het hoofd naar beneden krijgt.
Dat komt vanzelf wel, als ze meer kilometers maakt en je haar goed kan rijden.
Heeft ze geen last van haar gebit, als ze zo met haar hoofd slaat?
Ik denk dat het nog een jong paard is, vandaar.


Nee dat niet, ze is alleen wel heel hard in der mond, dus reageert niet super goed en gaat dus met haar, ze denk namelijk dat ze stil moet staan in plaats van zachter gaan, dus gaat ze met haar hoofd hoog lopen. Daarom zijn we nu heel veel bezig met stil staan.

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 22:51

Barbet schreef:
Waarom stilstaan, wat wil je daar mee bereiken dan?
Het klopt niet als een paard wat pas 3.5 maand onder het zadel is hard in de mond is.

Ik zou dan denken, dat je de mond met rust moet laten, alleen licht contact.
En verder juist voorwaarts rijden.
Een paard wat hard in de mond is komt meestal door de ruiter, of je paard houdt zich erg vast door ongemak? (bv in de mond)


Ze is niet echt op de juiste manier ingereden, namelijk binnen een week en toen zat alles er al op (niet door mij).
Ze is juist heel erg voorwaarts ik hoef mijn been er maar aan te leggen en ze gaat al. Daarom vind ik erg belangrijk dat de rem er goed op zit.

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 22:54

AlwaysH schreef:
Ze is heel erg voorwaarts, dat betekend niet dat je paard ongecontroleerd is. Lijkt hier wel het geval?
Voorwaarts is goed aan het been, niet over het been, snap je?


Ze is wel goed aan het been, maar overgangen rijden vind ik belangrijk bedoel ik.

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 23:10

AlwaysH schreef:
Je spreekt jezelf tegen, want je zegt vooral veel stap te doen omdat draf en galop moeilijk zijn bij haar.
Ik vind haar erg kort en haastig stappen eerlijk gezegd, ik zie wel verandering, maar wat ik er precies van vind weet ik niet.


Wat zou jij voor tips geven dan? Want dan is het iets duidelijk zegmaar.

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Re: Zo trots! Het gaat steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 23:36

Bedankt voor de tips! Ik zal ze zeker gebruiken!

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Re: Zo trots! Het gaat steeds beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 23:37

Heeft iemand hier dan toevallig ook een tip, voor het terug nemen in de galop? Ze gaat namelijk erg hard ( wel nog controleerbaar uiteraard), maar wat zachter zou fijner zijn

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 00:17

pien_2010 schreef:
demy1911 schreef:
Heeft iemand hier dan toevallig ook een tip, voor het terug nemen in de galop? Ze gaat namelijk erg hard ( wel nog controleerbaar uiteraard), maar wat zachter zou fijner zijn


Dag Demy je filmpjes bekeken. In een maand tijd zie ik wel vooruitgang. Ik vind je in het tweede filmpje fijner zitten. Heb je les gehad afgelopen maand?

Galop is impuls opwekkend. Je paardje is al zo snel. Dus ik zou dat voorlopig helemaal niet doen. Het is belangrijk dat je paardje zich veilig voelt bij je. Rustig bij je blijft. Dus adem uit en laat haar rustig stappen. Het tempo mag echt vele male langzamer.
Als je dat in stap voor elkaar hebt, ga je dat in draf leren.

Het is misschien een goed idee om naast het rijden dit ook te oefenen als ze gewoon los loopt in de longeer cirkel. En dan op stem gaan terug brengen van stap naar stil staan. Met een prrrrrrrrr omhoog versnellen met prrrrrrrrrrr omlaag vertragen. Ho is ho. Als ze dat goed snapt kun je namelijk ook met stem gebruiken onder het rijden.

Je paardje is een schatje.


Hoi bedankt voor je antwoordt en tips!
Het anders zitten komt door het zadel. Ik vind dressuurzadels namelijk veel lekkerder zitten ;)

Verder kan reageert ze met longeren al goed op stem, zegmaar staaap,drrraaf etc (je snapt me wel)

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 00:19

AlwaysH schreef:
Ik gaf al de tip om dus juist wel die overgangen te maken waar je het over hebt, zoveel mogelijk op je zit.
Contact op je bit is natuurlijk niet gelijk te hard, dus daar kan je ook aan denken!


Ik probeer meestal om niet net genoeg contact te houden zodat ze het wel voelt maar niet te streng. En dat van die zit ben ik nu idd ook mee bezig. En gaat ook al beter

Sunshine - Riva

demy1911
Berichten: 284
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 10:38

pien_2010 schreef:
Graag gedaan Demy. Ik heb zelf ook zo'n paardje gehad en de sleutel tot oplossing ligt dat je paardje moet leren om te wachten. Om rustig te blijven want ze rent nu veel en veel teveel onder je uit. Ik kan nu normaal galopperen maar dat heb ik de eerste jaren nauwelijks kunnen doen. Dat komt omdat galopperen impuls opwekkend is, dus dan gaat een paard dat al zo hard gaat nog harder.

Ga veelm et haar buiten wandelen. Je paardje zal dan leren dat je OK bent. Leg de zweep weg als je rijdt, als je die al hebt en draag alleen maar uit naar je paardje dat hij OK is en dat je te vertrouwen bent. Vluchten hoeft echt niet meer bij jou. Geef hem de tijd. Je geduld wordt beloond.

Ik heb ooit met mijn paard buiten met een volwassen paard een dik uur gestapt. Wat vond ze dat moeilijk. Ze kwam zelfs omhoog, maar iedere keer heel lief, nee paardje rustig blijven. Nadat we dat paar keer gedaan hadden was ze al een stuk rustiger. Zo ook met opstappen, ze moet wachten, uitademen, en dan gaan we heel rustig op het slome af weg stappen. Dit soort paardjes moeten eerst leren om onder het tempo gereden te worden. Als ze sloom worden, dan geven ze zich over en dan kun je rustig aan er eens mee gaan rijden.

Ik val wel op je paardje. Ze doet me aan die van mij denken.
[/quote]

Bedankt voor nog een goede reactie! Ik wil ook graag proberen om een keer buiten te rijden, wel met iemand die erbij. Ze is namelijk met wandelen niet bang voor het verkeer.

En wat ik wel merk bij haar is als ze eenmaal heeft gewerkt ze veel rustiger is en niet meer te snel us, maar ze is dan uiteraard gewoon moe ;)
Verder rijd ik ook niet met zweep, omdat ze toch al heel erg voorwaarts is.

Sunshine - Riva


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carika en 49 bezoekers