Meneer Akkermans!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 13:05

Goedenmorgen,

een halfjaar geleden werd ik eigenaar van Meneer Akkermans.
Ons verhaal kun je lezen in ons dagboekje (zie onderschrift).

Akkie, zoals hij word genoemd in het dagelijks leven had geen bespiering, veel te lange hoefen en hierdoor totaal geen balans en evenwicht onder het zadel.
Rijden ging niet door de lange hoefen, dus de 1e 2 maanden had hij vakantie en is de hoefsmid meerdere malen geweest om hem weer goed op de voetjes te krijgen. Hij is ook chronisch bevangen dus helemaal goed zal het nooit meer worden, maar hij is goed opgeknapt en de hoefsmid komt elke 4 weken! :D

http://boktimg.nl/img/m/XvpX21.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Al5jWQ.jpg

Daarna lag mijn zadel niet goed en hebben ik en mijn leaser een maandje met een leen zadel gereden, en niet echt heel fanatiek, eerst maar weer even opbouwen.
Nu sinds een week of 8 rijd ik hem weer fulltime zelf, zonder leaser, met een goed passend zadel en hebben we elke week les.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57E9C9C3

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57EA4552

Deze foto is van 3 maanden geleden, toen we net begonnen. Kantelt te diep, op voorhand en liep achter de teugel. Hij wou het bitje ook niet aannemen, dan ging hij zijn hoofd kantelen.

http://boktimg.nl/img/m/bh9Ggo.jpg
1e week met ons nieuwe zadel :o

Akkie is al erg verbeterd in zijn kracht en evenwicht en begint steeds beter en fijner te lopen, het is zo ie zo een fantastisch dier om mee te werken! :D

Ik ben nu voornamelijk met mijzelf bezig, ik ben of zo ontspannen dat ik zo los erop zit als een gekookt spagetti sliertje, waardoor Akkie weer uit balans raakt, en als ik probeer minder los erop te zitten zet ik mijzelf weer te vast.. Ik ben dus aan het zoeken naar een fijne middenweg ;)

Verder hebben we 2 weken geleden een oefen wedstrijd gereden om te kijken waar wij stonden als duo, 180 punten had ik niet verwacht, we waren immers pas net bezig. en we kregen 2x een 177 punten waar ik ontzettend trots op was, want hij liep aan zijn top! lekker verder trainen dus samen :)
Ook van de jury kreeg ik mee, dat ik met te lange beugels reed en daardoor uit balans raakte, dus nu kortere beugels. en dat Akkie zichzelf moet leren draden. hij wilt snel gaan rennen en klapt dan op de voorhand.
Dit zijn ook de punten waar wij aan werken in de les, dus gaan hier lekker mee verder. RUST EN BALANS! ;)

Afbeelding

En dan ons, of eigenlijk mijn laatste puntje, Akkie heeft zo veel kracht in zijn gangen dat ik achter in mijn zadel klap bij vertrek en voorover buig. Dit weet ik, maar word even oefenen.. :+

Klein paspoortje van Akkie:
Draver
Ruin
9 Jaar
Lief, gouden karakter, werkwillig, doorzetter.

Nou genoeg gepraat, hier komen de foto's van afgelopen week! :)
(ps. alle foto's hierboven wil ik graag in een link, maar dat lukt niet, kan een modje mij helpen?)

Afbeelding

Afbeelding
Verzamelen vind hij erg moeilijk omdat hij van achteren nog veel kracht mist, maar gaat steeds beter :)

Afbeelding

Afbeelding
Het is een draver, dus de galop blijft een dingetje, maar door hem goed te verzamelen en daarin meer voorwaarts te vragen begint hij langzaam aan zich beter af te zetten en meer sprong te krijgen.
Ook galoperen we in het bos heuvels op, waardoor hij meer kracht ontwikkeld en dat merk ik zeker in de bak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halsstrekken is zeker 1 van zijn pluspunten en pakken we daarom veel mee in de training, hiermee kunnen we hopelijk onze galop punten wat omhoog halen. nu veel bezig met halsstreken vanuit een rustig tempo zodat hij hierbij ook echt op zijn kont blijft zitten inplaats van op de voorhand klapt.

Afbeelding

Afbeelding
Tussendoor rijden we ook veel "simpel" om hem niet over te belasten en het voor hem ook leuk te houden, dit is een houding die hij zelf fijn vind.

Afbeelding

Afbeelding

Strekken kan hij ook onwijs goed, maar hij geeft dan zoveel kracht en power van achteren weg dat ik niet meer weet hoe ik moet zitten! :') Dus dit is erg zoeken naar de juist balans tussen de hulpen om hem niet zo extreem weg te laten vliegen en zelf beter te kunnen blijven zitten :j

Afbeelding

Afbeelding
Lekker uitrijden met een lange teugel, dat vind hij erg fijn, en ik ook, toch even controle of hij echt op mijn been loopt en niet op mijn hand :j

Afbeelding
Dit waren de foto's, ben benieuwd wat jullie ervan vinden, wij trainen iedergeval lekker verder :wave:
P.s. we rijden minimaal de helft van de tijd in het bos, dus doen het lekker rustig aan! :j
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 27-09-16 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Fotolinkjes werkend gemaakt.

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:12

Volg al van t begin. Geweldig om je zo te zien groeien met zn 2e.

Je topic staat alleen wel verkeerd

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:37

Ik heb het even verplaatst naar het juiste forum :-)

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 14:32

Apple schreef:
Ik heb het even verplaatst naar het juiste forum :-)


Bedankt! alleen nu doen de 1e foto's het niet meer.. dat was dus ook een beetje het probleem waar ik tegenaan liep..

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:36

Wat een leukerd, en hij loopt ook prachtig! Ik zag meteen dat het een draver was!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 14:45

CarinaR schreef:
Volg al van t begin. Geweldig om je zo te zien groeien met zn 2e.


Leuk dat je ons zo trouw volgd! :)
en bedankt voor je compliment ;)


coldsummers schreef:
Wat een leukerd, en hij loopt ook prachtig! Ik zag meteen dat het een draver was!


Dankjewel! hij wilt ook erg graag, zo leuk! <3
haha, ja dat hoor ik vaker! hij is ook wel echt een typische draver :)

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:52

Wauwie gaaf beest!
Lijkt wel wat op mijn draver.

Vind echt dat je hem mooi hebt lopen!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 16:27

Janinevv schreef:
Wauwie gaaf beest!
Lijkt wel wat op mijn draver.

Vind echt dat je hem mooi hebt lopen!


Nu ben ik wel benieuwd naar jou draver natuurlijk! :)

Dankjewel! :D

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:35

Gekookt spaghetti sliertje _O-

Fijne foto's, fijn paard! Ziet er erg vriendelijk uit.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 19:12

Kalender7 schreef:
Gekookt spaghetti sliertje _O-

Fijne foto's, fijn paard! Ziet er erg vriendelijk uit.


hahaha, ja dat zei mijn instructrice laatst, mijn armen en benen kunnen erg flexibel bewegen soms :')
dus dacht die houd ik erin _O-

Dankjewel voor het compliment! :D

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 09:50

Leuk! uitgelicht :))

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:29

Ik vind het er lekker ontspannen uit zien :) Halsstrekken is inderdaad wel een troef van je paard, mooi!
Komt vast helemaal goed als jullie zo doorgaan.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:36

Ziet er goed uit, net als zijn mooie sportcoupe +:)+

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:45

Je hebt het paard weer mooi op de rit gekregen, ben het wel met je eens dat je veel te ver achter in het zadel beland. Ga eens wat vaker doorzitten en doe die beugels maar weer langer, je ze waarschijnlijk te veel druk op de beugels waardoor je te ver achterop komt. En af en toe kleine stukjes zonder beugels rijden voor je zit en balans.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 11:32

Katyatje schreef:
Ik vind het er lekker ontspannen uit zien :) Halsstrekken is inderdaad wel een troef van je paard, mooi!
Komt vast helemaal goed als jullie zo doorgaan.


Dankjewel, we doen ons best :j
ja, he dat Halsstrekken doet hij mooi he? :D


rox_en_wilvy schreef:
Ziet er goed uit, net als zijn mooie sportcoupe +:)+

Thanks, en staat hem stoer he?! :D


bigone schreef:
Je hebt het paard weer mooi op de rit gekregen.
af en toe kleine stukjes zonder beugels rijden voor je zit en balans.


Dankjewel, hij knapt steeds beter op inderdaad :j
Bedankt voor de tip :o

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:53

Staat idd stoer, mijn draver heeft dezelfde coupe *D

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:02

Ziet eruit als een fijn paard om mee te werken! Zelf rijd je hem vriendelijk en denk dat jullie op de goede weg zitten dus ga zo door en dan komt het wel goed :)

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 13:03

LisaFalco schreef:
Ziet eruit als een fijn paard om mee te werken! Zelf rijd je hem vriendelijk en denk dat jullie op de goede weg zitten dus ga zo door en dan komt het wel goed :)


Ja is het ook! hij wilt zo graag, denk ook mee en pakt de training erna zelf punten oo van de vorige training, alsof hij wilt zeggen "kijk baasje, dit moest ik gisteren doen toch? :D"

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:59

Ik heb jullie vooruitgang al eerder langs zien komen :-) heel erg gaaf om te zien hoe hij verbetert.
Ik vraag me alleen af, is je zadel niet te klein voor jou? Je hebt vrij lange benen denk ik, het lijkt alsof je wat op de lepel wordt gedrukt. Dat kan ook behoorlijk schelen in je balans!

miryeacharly
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-06-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:20

Ziet er erg vriendelijk uit! +:)+

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 16:15

MarianneW schreef:
Ik heb jullie vooruitgang al eerder langs zien komen :-) heel erg gaaf om te zien hoe hij verbetert.
Ik vraag me alleen af, is je zadel niet te klein voor jou? Je hebt vrij lange benen denk ik, het lijkt alsof je wat op de lepel wordt gedrukt. Dat kan ook behoorlijk schelen in je balans!


er is een goede zadelmaker geweest voor ons, zij keek ook naar ons als combinatie, mijn houding en zit en naar zijn bewegingen, rug en beengebruik (allemaal los van elkaar)

voor mijn beenlengte moet ik eigenlijk een 19 inch hebben, maar die past niet op zijn rug. we hebben nu een ruime 18 inch welke heerlijk zit (ik heb echt ruimte over achter mijn bibs) en goed ligt op zijn rug.

hij is nog erg wankel in zijn balans, en ik ben dus te los in mijn lijf (spagetti) waardoor we samen lekker wiebelen..
daarbij dus de kracht die hij vanuit de achterhand eruit kan gooien, daardoor val ik echt achterin mijn zadel en dus op de lepel.

dit is dus een kwestie van training van zijn balans en een stabiel tempo met daarin vloeiendere overgangen en mijn houding verbeteren/stabiliseren.
elke maandag heb ik les en we zijn hier hard mee bezig!


miryeacharly schreef:
Ziet er erg vriendelijk uit! +:)+


Dankjewel!

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Meneer Akkermans!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:56

Ziet er allemaal goed uit!

Maar wat een geweldige naam, Meneer Akkermans!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 17:40

Bloodymary schreef:
Ziet er allemaal goed uit!

Maar wat een geweldige naam, Meneer Akkermans!

hahaha, hij heet op papier Akkermans :') heb er maar Meneer Akkermans van gemaakt :+