Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-16 12:50

Afbeelding

:wave:

Als je thuis al een tijdje zo rijdt..

Afbeelding

en dan eindelijk ook een fijn zadel vindt..

Afbeelding

Afbeelding

Waarom zou je het dan ook niet eens proberen op wedstrijd? :D Precies een jaar na onze vorige wedstrijd, zijn we zondag weer eens op pad geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op wedstrijd gaan met zo'n lief en braaf paard is sowieso al een feestje, maar als het dan ook nog zo afloopt..

Afbeelding

En dat zet de stand op L1+11! :):) En dat terwijl het 5 jaar geleden vanwege blessures nog maar zeer de vraag was of we überhaupt een keer een B-proefje zouden rijden en het 2 jaar later weer net zo spannend was of een L1-debuut er nog in zou zitten. Ik hoef vast niet te zeggen dat ik héél gelukkig ben? <3


Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-16 13:10

MyHorseGirl schreef:
Gaaf zeg dat je haar zo goed kunt rondsturen in de L! Ik zou alleen wel je teugels echt een stuk korter nemen, ik vind haar een beetje tegen het hangerige aan/op de voorhand.

Klopt helemaal! Het is allemaal lekker ontspannen, maar daar kun je ook in doorslaan natuurlijk. := Was ook terug te zien op de protocollen en ik ben me er ook zeker van bewust dat ze wat meer opgepakt zou moeten worden. Hangerig is ze overigens absoluut niet. Ik heb eerder te weinig gewicht in mijn hand, dan teveel. Maar dat ze wat van die voorhand af moet komen, ben ik met je eens hoor. :j

Desi_2409 schreef:
Super! Je paard zit ook mooi in de bespiering.

Een vraagje: "Rijdt je dezelfde proef als met bit? En zijn dit speciaal georganiseerde wedstrijden of rijdt je gewoon bitloos tussen combinaties die wel met bit rijden?

Het zijn geen aparte wedstrijden of proeven. Je rijdt gewoon dezelfde proeven als de rest en hoeft het ook niet vooraf aan te geven. :)

Bedankt voor alle reacties al, erg leuk!

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-16 13:34

Rinkex schreef:
knap!

welk hoofdstel heb je als ik vragen mag? :o

Een F.R.A. Pardoes, maar wel in aangepaste vorm. Omdat hij in eerste instantie de neiging had om te schuiven, hebben we de keelriem vervangen door dat riempje onder de wang. Nu ligt hij heel stabiel en komen de bakstukken niet meer in de buurt van de ogen.


Jessix schreef:
ps. Wat voor een zadel heb je op liggen?

Het zadel is een Barefoot London. :)

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-16 12:02

Wat een leuke reacties weer allemaal, bedankt!

De beugels vielen mij ook pas op toen ik achteraf de foto's zag. Ga er de volgende keer op letten. :=

Arantes schreef:
Leuk om te zien, ik wil volgende maand ook voor het eerst bitloos gaan starten dus fijn dat er goede resultaten mee gehaald worden!
Ziet er heel ontspannen uit, fijn beeld :) Waar heb je dat neusbontje vandaan als ik vragen mag?

Heb het nog even na moeten vragen bij mijn stalgenootje van wie ik hem leen. Hij is van Kavalkade en eigenlijk bedoeld voor het kopstuk, maar als neusbontje doet ie ook prima z'n werk. :D

xxdomiixx schreef:
Ziet er super mooi uit :D (dacht altijd dat je niet met zwart dekje mag starten, ook al is hij speciaal voor je zadel). Ik hoop ook ooit met mijn paardje nog een wedstrijd te starten en er dan ook zo van te genieten zo als jij deed

Inmiddels hebben ze de kleur van dekjes op wedstrijd volgens mij volledig vrijgegeven. :) Ik zag van jou ook al een hele fijne vooruitgang voorbijkomen ergens, dus heb er alle vertrouwen in dat het bij jou ook helemaal goedkomt!

Wat betreft de discussie over het oprichten.. Ik ben het er helemaal mee eens dat ze voor het mooie wat hoger zou mogen komen nu en dat dat zeker in het L2 gevraagd gaat worden. Anderzijds ben ik er ook niet zo van om dan maar gewoon mijn teugels een stuk korter te pakken, zonder dat ik daarbij de ontspanning kan behouden. Dan ben ik zelf eerder geneigd om haar iets langer te laten.

Wat wel grappig is, is dat er ook een duidelijk verschil merkbaar is in de smaak van verschillende jury's. Ik heb 5 L1 wedstrijden gereden en ik zat steeds óf rond de 180, óf rond de 195. Daar komt dat verschil heel duidelijk naar voren in wat ze graag zien. Deze jury was duidelijk gecharmeerd van de ontspanning (onder het protocol stond ook 'zeer sympathiek gereden', met daarbij uiteraard wel ook de tip om op te letten dat ze niet te laag/diep komt), maar anderen missen echt de impuls en 'oprichting' en straffen daar veel strenger op af. Ach, het blijft een jurysport en zolang ik plezier heb met mijn paard, vind ik het al lang prima. En uiteindelijk gaat het om de grote lijn en mag ik niet klagen dat ik in 5 wedstrijden de L1 heb uitgereden. :)

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Bit- en boomloos op wedstrijd (L1) met schimmel Libanta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-16 13:11

Bedankt voor alle reacties weer! Echt heel leuk om te lezen allemaal! :)

Hangerig of zwaar op de hand is ze absoluut niet, dus een scherpere neusriem lijkt me niet zo geschikt voor ons. Ze heeft juist de neiging om er wat achter te kruipen. Dat is bitloos al minder dan met bit, maar ik houd de optoming daarom wel het liefst zo zacht mogelijk zodat ze de hand op durft te zoeken. Dat ze dat nu niet doet, heeft ook absoluut met impulsgebrek te maken hoor, helemaal met jullie eens! Wat dat betreft ben ik zelf ook te makkelijk. Ik zit zo te genieten dat ik vergeet te rijden. :D

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-16 17:02

MariekeS_ schreef:
Veel succes, heb je al plannen voor het L2 of eerst rustig weer oppakken in het L1?

Omdat ik dit keer niet heel veel foto's heb, maar het wel leuk vind om te delen, plaats ik mijn update maar even hier.

Onder het motto 'wie niet waagt, wie niet wint', hebben we gisteren ons L2-debuut gemaakt. En we hebben onze eerste winstpunt binnen! *\o/*
Afbeelding

Nu voorlopig maar eens thuis verder oefenen, maar dat puntje pakken ze ons niet meer af. :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers