Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 16:43

Afgelopen 19 februari kwam hij bij mij op stal staan, Dunhill Son, het voormalige paard van een kennis.

Afbeelding

In duitsland S* gestart, staat gelijk aan inter 1 dressuur in nederland.
Ik kon (en kan) het nog steeds niet geloven, hij was er dan eindelijk, mijn nieuwe paard!
nu konden we de wedstrijden weer oppakken na 2 jaar.
Ik ben 2,5 jaar met mijn pony voor het eerst wedstrijden gestart, maar helaas is zij kreupel geworden en hebben we haar stil moeten zetten.

na even te kunnen hebben wennen zijn we langzaam begonnen met trainen en aan elkaar wennen.


Afbeelding

Afbeelding

22-03 zijn wij onze eerste wedstrijd gestart, dit mocht meteen in het L1 en hebben we 2 winstpunten gereden.


Afbeelding


We gingen vlot door de L1 heen en trainden rustig verder naar het L2 toe.
Maaarr we onderhielden ook de hogere oefeningen, zoals de appyementen, wissels maar ook de schouderbinnenwaarts.

Afbeelding

03-05 hebben wij onze 10e winstpunt gereden in de L1 en mochten we dus door naar de L2
daar waren we natuurlijk super blij om want de selectie's wilde ik graag meedoen in de L2, dus zijn we 17-05 onze eerste L2 proef gestard, meteen selectie. Helaas had hij veel last van spanning en reden we niet super, 178 en 172.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze 2e L2 wedstrijd, en deze ging gelukkig een stuk beter :) 203 en 191 *\o/* *\o/*

Afbeelding

Toen mijn kennis hem kocht had hij nog nooit een wei gezien, en nu staat hij de hele dag buiten samen met mijn merrie met veulen en de shetlander. Hij is in korte tijd een stuk rustiger geworden en hadden we elkaar snel door.
In de trainingen hebben we vaak veel lol en proberen we ons doel voor ogen te houden.

Er word serieus getraind....

Afbeelding

Ik weet dat veel mensen tegen een slofteugel zijn, maar hier hoef ik geen commetaar op.

...maar in een training hebben we ook altijd veel lol en kunnen we ook een keer gassen

Afbeelding

Afgelopen weekend heb ik de laatste 2 winstpunten in het L2 bij elkaar gereden en mogen wij morgen starten in het M1

Afbeelding


Ik weet dat er met dit paard veel mogelijk is, maar ik had nooit verwacht om in 3 maanden van het L1 naar het M1 te komen!!
Ik ben ontzettend trots op mn knapperd en vond dat hij het wel verdiende een plekje op bokt te krijgen


Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken!!
Tips zijn altijd welkom, maar houd het en beetje vriendelijk.
Ik weet dat er het een en ander aan mijn houding veranderd moet worden, en dat hij af en toe achter de loodlijn probeert te kruipen.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:49

Dunhill is een leuk paard, kun je veel van leren!

Ian is ver met hem gekomen ;)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:51

Gaaf beestje, leuk zo'n leerpaard! Ik vind het er alleen wel steeds minder goed uit zien als ik eerlijk ben. Blijf de 'basis' goed onderhouden :)

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 16:51

Dankje, en ja dat zeker!!

Leuk dat je Ian ook kent :)

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 16:54

Geryon schreef:
Gaaf beestje, leuk zo'n leerpaard! Ik vind het er alleen wel steeds minder goed uit zien als ik eerlijk ben. Blijf de 'basis' goed onderhouden :)


Dankje :)
in welke zin vind je het er steeds minder goed uitzien?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:58

Er lijkt minder ontspanning te zijn, paard meer op de voorhand te lopen, en de juiste bespiering lijkt minder te worden.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 17:02

Wat de ontspanning betreft, ja dat klopt deels, hij is op concours redelijk gespannen.
Wat de voorhand en bespiering betreft, dat deel ik niet met je, kan een beetje vertekenen op de foto's, en anders zijn onze meningen verdeeld :)

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:02

Heerlijk dat hij weer naar buiten mag.
1 ding valt mij wel op, jou houding vind ik steeds minder mooi ! aantal foto,s hang je erg achterover.
Zou zelf veel meer werken aan ontspanning, ook op concours.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 23:46

Vandaag cc gehad in de M1 met een ander bit. Hij liep super en erg ontspannen. Blijkt voor hem toch even uitkomst! 200 en 191 wij zijn tevreden en hobbelen lekker verder.
Wat achterover hangen betreft, ja in de uitgestrekte draf is dat soms nog wel een lastig uitzitten...Daar word aan gewerkt

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:22

wat een gaaf paard, en wat een leuke kans, zo'n leerpaard te kunnen kopen. Veel plezier met hem.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:28

Wat een leuk leerpaard zeg!! Met name de foto's van training vind ik er super goed uit zien!
Wie heeft er de meeste spanning op wedstrijd? Jij of hij? Want ik vind jou er thuis ook veel beter op zitten dan op wedstrijd! Op wedstrijd oogt je houding wat geforceerd, dat is jammer.
Misschien is mental coaching iets voor je? :)

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 16:33

Heb ik inderdaad soms last van. Laatste wedstrijd gelukkig niet!
Zal vanavond via de computer even een linke naar de foto's plaatsen. Mogen namelijk niet gekopieerd worden enz.

Wat wedstrijd spanning betreft heeft dun er het meeste last van. Ik niet, of in elk geval niet bewust

Lucky_23
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Dunhill Son na lang wachten ben je er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:16

Wat een mooie!

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 15:38

Janine1990 schreef:
Wat een leuk leerpaard zeg!! Met name de foto's van training vind ik er super goed uit zien!
Wie heeft er de meeste spanning op wedstrijd? Jij of hij? Want ik vind jou er thuis ook veel beter op zitten dan op wedstrijd! Op wedstrijd oogt je houding wat geforceerd, dat is jammer.
Misschien is mental coaching iets voor je? :)


http://www.foto4u.nl/albums/2015/201507 ... _0093.html
bij deze de link, foto's van mij zijn vanaf pagina 2 tot 6 te vinden :)

lucky, dankje