Abe van't Boereveen in training voor het Z

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lauraenabe

Berichten: 930
Geregistreerd: 08-12-06

Abe van't Boereveen in training voor het Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 21:40

Het is al weer lang geleden dat ik rijfoto's heb gedeeld. Ik ben wel weer eens benieuwd wat jullie van dit beeld vinden.

Abe is een 13 jarige haflinger die ik M2+8 rij. We zijn hard aan het trainen voor het Z1. Vorig jaar heb ik op de nationale tentoonstelling van de KVTH al Z1 gestart en daar ben ik reserve kampioen geworden met 217 punten. Nu is hij bijna officieel Z1 en zijn we heel hard aan het trainen om alles écht goed te krijgen. Het gaat steeds een stukje beter maar Abe is geen makkelijk paard en het Z is lichamelijk ook echt zwaar voor hem. Maar langzaam aan wordt die sterker van achter, lichter van voren en krijgt die vooral eindelijk respect voor mijn been.

12 juli gaan we nog een keertje op pad in het M2. Ik hoop stiekem mijn laatste puntjes te halen want na een korte zomer stop wil ik hem wel echt Z klaar hebben.


Afbeelding
Hé een camera *D (vind die altijd enorm interessant)

Afbeelding
Langzaam aan beginnen. Ik kijk overal zo lelijk i.v.m. het felle licht :o O:)

Afbeelding

Afbeelding
Hé daar is die camera weer *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de appuyementen. Ging iets wat moeizaam, hij was het al aardig zat aan het worden. Daardoor ga ik een beetje zitten forceren. Ik moet er meer in kunnen schakelen en meer druk op de buiten teugel behouden. Maar ik vind het geen verkeerd beeld voor mn kleine haflingertje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En klaar al weer :)

... Tendresse van de Scheldemeersen (B dressuur) ...


lauraenabe

Berichten: 930
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Abe van't Boereveen in training voor het Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 20:14

Dank jullie voor de complimenten.
Ik ben erg trots op hoe ver die al is gekomen. Hij heeft nog altijd wat moeite met het 'kantelen' van zijn bekken. Hij heeft het is echt topsport voor zijn korte strakke lijfje maar langzaam aan wordt die steeds soepeler en fijner.

Mijn hoofdstel is een Cob show hoofdstel uit engeland. Ik had hem in de trens uitvoering gekocht en heb er later een extra bakstuk bij gekocht om hem stang en trens te maken.

... Tendresse van de Scheldemeersen (B dressuur) ...


lauraenabe

Berichten: 930
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 17:30

Wat grappig inderdaad

Vorig jaar waren we eigenlijk noh helemaal niet Z klaar en liep die ook eigenlijk niet top ik de proef. Daar deed die eigenlijk helemaal niet zo zijn best. Maar ik moest en zou de nationale in het Z rijden :o

Nu op dit moment doet die heel hard zijn best en is eindelijk fijn aan het been en in de hand

... Tendresse van de Scheldemeersen (B dressuur) ...

lauraenabe

Berichten: 930
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 22:18

De appuyementen heb je helemaal gelijk in. De oorzaak ligt daar vooral in het nog niet altijd even schep aan het been zijn. Wanneer ik hem beter voor het been heb is die beter op 2 teugels en dan heb ik weer meer de kans om er aan te werken dat ik de buitenkant er aan hou. Nu zakte die wat in, kwam wat van mn hand af en resulteerde het in een te slappe buitenteugel.
Daarnaast probeer ik de buiging er steeds meer in te krijgen door daadwerkelijk travers over het diagonaal te rijden en veel te varieren maar dit vind hij heel erg lastig in zijn lijfje.

Het slobberriempje had ik laatst inderdaad ook iemand over gesproken. Daar wou ik nog naar gaan kijken maar dat vergat ik steeds aangezien ik hem maar af en toe op S&T rij.

Ik hou de tips wer in mn achterhoofd en ga er weer lekker mee aan de slag! :D

... Tendresse van de Scheldemeersen (B dressuur) ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 34 bezoekers