Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 20:47

Na alle tentamen stress van afgelopen jaar had ik vandaag de mogelijkheid om op ander terrein foto's te maken van mijn bijrijdpaard Calinda. Calinda is inmiddels een 8 jarige merrie v. Sandreo. Iedere dag is het weer een genot dat ik deze merrie mag rijden. Vorig jaar is ze er een klein half jaar uit geweest ivm dekken en een lichte blessure. Inmiddels is ze weer geïnsemineerd en hopelijk dit jaar echt drachtig <3 . Afgelopen voorjaar zijn we bij Vai Bruntink en Sjak Laarakkers een weekje op bezoek geweest. We hebben hier ontzettend veel geleerd, maar nu is het best lastig om dit 'alleen' (uiteraard ook met hulp van mijn eigen instructrice) verder op te pakken. Deze merrie heeft de neiging op de voorhand lopen en ik ga hier graag in mee door lekker laag en rond te rijden. We zijn haar inmiddels aan het klaarstomen voor het M1 en het gaat de betere kant op, aangezien ze zichzelf eindelijk wat meer gaat dragen. Ze mist vast nog genoeg kracht en ook aan mijn houding en handhouding is het nodige te verbeteren. Maar met alle hulp die we krijgen doen we hier hard ons best voor.

Toch wil ik jullie laten genieten van de foto's en nogmaals, het is een RIJ-ITP, ik weet het er is genoeg te verbeteren :). Ik wil Manon en Nils dan ook ontzettend bedanken voor vandaag! Aangezien ik zelf fotograaf ben, ben ik erg kritisch en is het niet makkelijk aan mijn eisen te voldoen.

Eerst even een korte portret foto. Het enige probleem is, naast deze merrie kun je 1000 bommen laten ontploffen, maar ze reageert nergens op :'). Dus ik heb wel is betere portret foto's geschoten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn favoriet denk ik :)
Afbeelding

EN! Niet te vergeten Hypostore ontzettend bedankt voor de super snelle levering van dit prachtige hoofdstel <3 <3 .

Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat ik deze merrie mag rijden! Mijn hartje heeft ze in ieder geval gestolen.


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]


x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 21:22

En daarom maak ik er een RIJ-ITP van. Alles van bovenstaande ga ik niet ontkennen, maar zoals ik in bovenstaand bericht heb beschreven deze merrie loopt graag op de voorhand en ze begint nu eindelijk kracht te krijgen om dus inderdaad überhaupt bovenin te blijven ipv voor over te kletteren. Maar we zijn na een half jaar rust nog geen 9 maanden verder. Ik houd de paarden graag heel en we kunnen dit niet nu al voor elkaar hebben. Daarom zoals in de openingspost ook staat: er is nog een hoop te verbeteren waarin ook duidelijk mijn houding wordt beschreven :). We zijn dus druk bezig met veel begeleiding om inderdaad dat wat je in bovenstaande beschrijft voor elkaar te krijgen. Ik verwacht ook niet dat ik morgen met 3 winst thuis kom. Dat is ook niet mijn doel voor nu :)


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]


x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 21:28

Haha zo is mijn reactie ook niet helemaal bedoeld :D . Ik heb alleen wel vaker het idee dat mensen niet lezen Hihi (niet aanvallend bedoeld als je het wel hebt gedaan ;) ). En tuurlijk wil ik daarheen wat je benoemd, maar in 9 maanden tijd vind ik dat gewoon niet heel realistisch daarom ook de toelichting in de post :)

En overigens kwa houding wordt ik altijd wel gelukkig van foto's! Want ik denk altijd dat ik voorover zit :+ . En daarmee bedoel ik juist hoe een verkeerd beeld je van jezelf hebt als je het niet zelf kunt zien ;)


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 21:46

Jullie zijn wel scherp vanavond! Ook dat helemaal waar. Ik moet daarin wel eerlijk toegeven. Sjak heeft mij die ene week er erg op getraind en dan als iemand iedere dag je steeds corrigeert lukt het me wel. Maar het kost me erg veel moeite.

Jammer genoeg door ooit een val van een paard is mijn lichaam niet helemaal wat het hoort te zijn en wordt ik soms wel beperkt. Maar ook daarin heb ik gewoon meer hulp nodig, ik denk dat het wel een stuk beter kan worden dan dat het nu is.


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 06:59

Persevero schreef:
heeft ze nou een kruin in d'r haren bij haar hals? :p


Haha klopt! Wel meer dan 1 :') . Leuk om te scheren ;).

Bedankt de rest :)


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 07:01

Dankjullie wel allemaal. Ik ga het nogmaals allemaal niet ontkennen. Want alles klopt. Behalve dat de teugels door knippen wel wat over dreven vind :D .

Beken kantelen is door mijn kleine beperking wel wat lastig. Maar moet het wel oefenen. En deze foto's zijn gewoon erg fijn, want wat ik eerder al had gezegd ik had zelf altijd het idee dat ik erg voorover zat :+ . Best lastig zonder spiegels. Maar inderdaad ik ga hier zeker hard aan werken met hulp.

Dank iedereen over mijn laarzen. Ben er zelf ook heel erg blij mee! Uniek kansje ze tweedehands over te nemen. Het zijn geen Deniro's maar Petries :).

De hengst die vorig jaar is gekozen is Glock's Toto jr. Dit jaar is er gewoon weer een nieuwe poging gedaan. Ik hoop zeker dat ik jullie volgend jaar kan vervelen met veulen foto's <3


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 11:35

Hmm heb je wel een puntje. Ik check gelijk even vandaag of het bit niet een gaatje moet zakken :). Had dus inderdaad een nieuw hoofdstel en 1 gaatje lager vonden we eigenlijk te laag, maar wellicht is dat toch beter voor tijdens het rijden thanks! En ik denk ook wel dat ik meer moet afvloeien hoor. Mijn handhouding is hier natuurlijk ook wel achterlijk hoog. Als ik beter ga afvloeien zak ik hierin automatisch. Persoonlijk had ik er nu denk ik wel teveel spanning op. Ik heb gewoon weer wat te oefenen :)!

Thanks voor alle complimenten. Zadel is inderdaad fantastisch! Een MSFC nadat we heel veel zadel hebben gepast maar niets lag goed. Heel blij mee!!

Hoofdstel is ook top! Het is de Athena van http://www.hypostore.nl echt fantastische kwaliteit leer!! Echt onder de indruk.

En laarzen waren nieuw volgens mij een kleine 800 euro. Ik kan jullie alleen vertellen dat ik dat er niet voor heb betaald en dat ook veelte veel geld vind ;).

Minder dan de helft heb ik ervoor betaald :o


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 22:06

We doen niet anders dan laag en rond rijden in de training :). Alleen ook daar zit een valkuil, dat ze vanuit daar onwijs op de voorhand gaat lopen wat juist averechts werkt om de achterhand eronder te krijgen. De afwisseling is daarom het beste :) en proef gericht moeten we dit stukje soms echt opzoeken. Alleen ben ik er zelf wel van overtuigd dat ik zelf actiever moet gaan rijden. Daarmee bedoel ik meer schakelen en meer wisselen in hals houding. Dus korte stukken in dezelfde hals houding en daarin meer schakelen. Ik ben van nature beetje een luie ruiter en rijd braaf mijn rondjes. Maar ik moet er zelf eigenlijk harder aan gaan werken ;).

Maar ben het ook zeker met je eens. Ze is al 100 keer sterker dan ooit te voren, maar nog lang niet sterk genoeg :).


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Calinda (v. Sandreo) klaar stomen voor het M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 04:56

Dat bedoelde ik ook, mijn excuses


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 10:17

We zullen zeker heel goed voor de mama zorgen <3 <3 !


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 0 bezoekers