Falco aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 23:45

Hoi Allemaal,

Afgelopen week heeft een vriendin van mij foto's gemaakt terwijl ik Falco aan het trainen was.
Ik ben haar onwijs dankbaar voor de foto's, ze geven heel goed aan dat we hard ons best gedaan hebben het afgelopen jaar een een paar flinke sprongen vooruit gemaakt hebben <3

Falco is vorig jaar juli bij mij gekomen, hij was toen net 4 jaar en kenden nog vrij weinig. met longeren in de rijbaan brak hij steeds uit om de andere kant op te gaan. In de bak snapte hij nog niet de hulpen heel goed. Met deze reden hebben we vanaf dag 1 veel buiten gereden, veel rechte stukken.
Dit heeft enorm goed geholpen, hij snapte vrij snel dat been draf was en dat een ophouding langzamer betekende.

Nadat ik Falco op volpension gehad heb heb ik hem verplaatst naar een kennis van mij waar hij sinds maart staat. Hier staat hij aan huis 24/7 buiten met 4 vaste vriendjes. enkele uren per dag lekker op het land en voor de rest onbeperkt hooi. echt een heerlijk paarden leven dus :o .

Klein paspoortje:
Falco
5 jaar (4 juni)
Haflinger x Tinker
Ruin

Rijtechnisch advies is welkom, maar houd het aub netjes en onderbouw je commentaar zodat ik er ook wat aan heb. Ik krijg les (van Equi-Trainer) eens per 14 dagen. Houd er ook rekening mee dat Falco een jonge pony is, alles nog moet leren en dat hij pas een paar maanden wat meer in de dressuur gepakt wordt.


Genoeg gekletst, foto's :)

1)
Afbeelding


2)
Afbeelding


3)
Afbeelding


4)
Afbeelding


5)
Afbeelding


6)
Afbeelding


7)
Afbeelding


8)
Afbeelding


9) Pret hoofd <3
Afbeelding


10)
Afbeelding


11)
Afbeelding


12)
Afbeelding


13)
Afbeelding


14)
Afbeelding


15)
Afbeelding


De foto's zijn met mijn eigen camera gemaakt door een vriendin die geen eigen logo heeft, omdat ik toch een logo op de foto's wilde hebben heb ik mijn eigen fotografie logo er op gezet.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:12

Jullie zijn een hele leuke combi.
Maar gooi er aub een zadel op. En ga lichtrijden op zo'n jonge pony. Nu ben je bezig om die rug te vernielen. En doe ook goede schoeisel aan ipv gympies.

Anoniem

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:17

Wat is er mis met gympies als je zonder zadel rijdt? :?

Leuk paardje TS!
Er zitten al mooie stukken tussen. :j

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:22

Leuke pony! Wel een zware bak, of zie ik dat verkeerd?
Ik zou ook kiezen voor een (boomloos) zadel om idd licht te rijden, misschien doe je dit ook wel. Vooral lekker lessen met hem! Komt helemaal goed! En niet vergeten te lachen, want paardrijden is leuk! Veel plezier nog samen.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 15:19

FriesWytske: op welke manier denk je dat ik zijn rug aan het verpesten ben? Dit barebackpad bevat druk verdelend materiaal. Daarnaast rijd ik volgens centered riding. Waardoor ik op de juiste manier mee ga met mijn paard. Voor lichtrijden heb je niet perse een zadel nodig.
het is niet zo dat we alleen maar met bbp rijden. uiteraard heb ik ook een zadel (barefoot cheyenne).
als rijden met een bbp zo schadelijk is waarom worden paa

Over de gympies: dat is eigen keus. zodra er een zadel op ligt heb ik gewoon laarzen aan maar zonder beugels vind ik dat onzin. Daarbij is deze bak niet op een manega oid.

Iris92: zoals ik net al aangeef bij FriesWytske heb ik ook gewoon een zadel en doen we dit voor de afwisseling :)
de bak is inderdaad erg zwaar. De eigenaren van de bak hebben geen paard meer om deze te slepen (dat paard heeft artrose). Falco gaat hiervoor beleerd worden, maar zo ver is hij nog niet. zodra hij hier klaar voor is zal hij toch 2x per maand de bak slepen. Meer is niet nodig ivm de bak maar door 3 paarden enkele keren per week gebruikt wordt.

ik mag idd meer lachen maar was zo geconcentreerd bezig (letten op mijn Houding, zit en naar voren kijken) dat ik dat een beetje vergat (en ik heb op het moment enorme kiespijn, morgen ook naar de tandarts ivm wortelkanaal behandeling)

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:45

Wat een onzin dat je met een bbp een paardenrug aan gort rijdt zeg. Het wordt vaker toegepast! Ook voel je de bewegingen van je paard beter.

Verder zou ik proberen het paard wat meer op de achterhand te krijgen :)

btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:47

Wat een enorm leuke pony! <3 Nog veel plezier mee!

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:03

Allereerst vind ik jouw paard echt prachtig!

Wat betreft het rijden, het lijkt op de foto's alsof je vrij veel spanning op je schouderbladen zet. Je draagt je armen op de momentopnames iig vrij ver naar voren (behalve bij de laatste 3 foto's), heb jij na het rijden hier geen last van? Kan ook te maken hebben met bv ademhaling tijdens het rijden.

Heb je ook een topic met zadel? Ben erg benieuwd of hier verschil in zit namelijk. Wat betreft het rijden met BBP ik kan het enkel toejuichen. Je paard gaat echt niet kapot aan het zonder zadel rijden en al helemaal niet met BBP. En het is gewoon zo goed voor een onafhankelijke zit!

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:16

Wat een heerlij ontspannen combi.
Lekker neusje voor de loodlijn correcte rug en achterwerk gebruik.
Heel fijn...

Wat betreft barebackpad.
Mohh als je het niet elke dag doet ..
Daarnaast wordt het paard correct getraind.

Zouden meer ruiters mogen doen.
Ipv druk op de teugels houden tot het paard in de hals inknikt waarbij het paard zijn rug niet gebruikt.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 16:25

Blon_D schreef:
Allereerst vind ik jouw paard echt prachtig!

Wat betreft het rijden, het lijkt op de foto's alsof je vrij veel spanning op je schouderbladen zet. Je draagt je armen op de momentopnames iig vrij ver naar voren (behalve bij de laatste 3 foto's), heb jij na het rijden hier geen last van? Kan ook te maken hebben met bv ademhaling tijdens het rijden.

Heb je ook een topic met zadel? Ben erg benieuwd of hier verschil in zit namelijk. Wat betreft het rijden met BBP ik kan het enkel toejuichen. Je paard gaat echt niet kapot aan het zonder zadel rijden en al helemaal niet met BBP. En het is gewoon zo goed voor een onafhankelijke zit!


Ik heb inderdaad veel spanning tussen mijn schouderbladen. Dit jaar ook een flinke blessure aan opgelopen door een auto ongeluk. Doe hier geregeld oefeninfen voor en tijdens mijn les wordt er duidelijk op gelet dat ik mijn schouders laat hangen ipv optrek en dan ook mijn boven armen laat hangen.
en inderdaad ik vergeet soms door de concentratie te ademen, werken we ook aan in de lessen :)

een foto topic met zadel? Nee die heb ik nog niet Volgensmij en anders al van lang lang geleden.

Ik heb even snel deze foto opgezocht op mijn telefoon. hij is gemaakt tijdens een van mij lessen enkele maanden geleden in de bak bij mijn instructrice (waar we eenmalig heen gingen ivm haar blessure anders 3 maanden geen les met hem. Tussendoor wel ook 2x op haar paarden gelest)


Afbeelding


Dankje maralyn: ik wil hem inderdaad niet dwingen. Heb bij hem en meerdere paarden al gemerkt dat wanneer je je eigen houding correct hebt, op de juiste manier mee gaat en voldoende impuls hebt ze vaak zelf zakken. Bij Falco doe ik dan ook niet meer dan dat en een heel klein beetje zachtjes spelen in de mond :)

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:33

EliseXJoelle schreef:
Blon_D schreef:
Allereerst vind ik jouw paard echt prachtig!

Wat betreft het rijden, het lijkt op de foto's alsof je vrij veel spanning op je schouderbladen zet. Je draagt je armen op de momentopnames iig vrij ver naar voren (behalve bij de laatste 3 foto's), heb jij na het rijden hier geen last van? Kan ook te maken hebben met bv ademhaling tijdens het rijden.

Heb je ook een topic met zadel? Ben erg benieuwd of hier verschil in zit namelijk. Wat betreft het rijden met BBP ik kan het enkel toejuichen. Je paard gaat echt niet kapot aan het zonder zadel rijden en al helemaal niet met BBP. En het is gewoon zo goed voor een onafhankelijke zit!


Ik heb inderdaad veel spanning tussen mijn schouderbladen. Dit jaar ook een flinke blessure aan opgelopen door een auto ongeluk. Doe hier geregeld oefeninfen voor en tijdens mijn les wordt er duidelijk op gelet dat ik mijn schouders laat hangen ipv optrek en dan ook mijn boven armen laat hangen.
en inderdaad ik vergeet soms door de concentratie te ademen, werken we ook aan in de lessen :)

een foto topic met zadel? Nee die heb ik nog niet Volgensmij en anders al van lang lang geleden.

Ik heb even snel deze foto opgezocht op mijn telefoon. hij is gemaakt tijdens een van mij lessen enkele maanden geleden in de bak bij mijn instructrice (waar we eenmalig heen gingen ivm haar blessure anders 3 maanden geen les met hem. Tussendoor wel ook 2x op haar paarden gelest)


[ [url=m/PmFC0N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje maralyn: ik wil hem inderdaad niet dwingen. Heb bij hem en meerdere paarden al gemerkt dat wanneer je je eigen houding correct hebt, op de juiste manier mee gaat en voldoende impuls hebt ze vaak zelf zakken. Bij Falco doe ik dan ook niet meer dan dat en een heel klein beetje zachtjes spelen in de mond :)


Probeer met rijden dan inderdaad heel bewust te zijn van je ademhaling, dit zal uiteindelijk ook de druk op je schouderbladen aanzienlijk verminderen. Met jouw keuze voor instructierichting zal je hiervoor al een belangrijke stap hebben genomen. Ik denk dat je met zadel net wat meer steun hebt en dan vermoedelijk ook beter ademhaalt, imo des te meer reden dus om heel bewust met BBP rijden bezig te zijn. Zie het BBP rijden maar als jouw training! Oefen heel bewust desnoods met je ogen dicht. Ik herken het omdat ik hier zelf ook lange tijd last van heb gehad (en soms nog wel eens). Succes enuh open je over een tijdje weer een topic?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 16:42

Blon_D schreef:
EliseXJoelle schreef:

Ik heb inderdaad veel spanning tussen mijn schouderbladen. Dit jaar ook een flinke blessure aan opgelopen door een auto ongeluk. Doe hier geregeld oefeninfen voor en tijdens mijn les wordt er duidelijk op gelet dat ik mijn schouders laat hangen ipv optrek en dan ook mijn boven armen laat hangen.
en inderdaad ik vergeet soms door de concentratie te ademen, werken we ook aan in de lessen :)

een foto topic met zadel? Nee die heb ik nog niet Volgensmij en anders al van lang lang geleden.

Ik heb even snel deze foto opgezocht op mijn telefoon. hij is gemaakt tijdens een van mij lessen enkele maanden geleden in de bak bij mijn instructrice (waar we eenmalig heen gingen ivm haar blessure anders 3 maanden geen les met hem. Tussendoor wel ook 2x op haar paarden gelest)


[ [url=m/PmFC0N.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje maralyn: ik wil hem inderdaad niet dwingen. Heb bij hem en meerdere paarden al gemerkt dat wanneer je je eigen houding correct hebt, op de juiste manier mee gaat en voldoende impuls hebt ze vaak zelf zakken. Bij Falco doe ik dan ook niet meer dan dat en een heel klein beetje zachtjes spelen in de mond :)


Probeer met rijden dan inderdaad heel bewust te zijn van je ademhaling, dit zal uiteindelijk ook de druk op je schouderbladen aanzienlijk verminderen. Met jouw keuze voor instructierichting zal je hiervoor al een belangrijke stap hebben genomen. Ik denk dat je met zadel net wat meer steun hebt en dan vermoedelijk ook beter ademhaalt, imo des te meer reden dus om heel bewust met BBP rijden bezig te zijn. Zie het BBP rijden maar als jouw training! Oefen heel bewust desnoods met je ogen dicht. Ik herken het omdat ik hier zelf ook lange tijd last van heb gehad (en soms nog wel eens). Succes enuh open je over een tijdje weer een topic?


Zelf probeer ik er inderdaad op te letten. Maar zoals ik al zei tijdens mijn concentratie op alles vergeet ik dat nog wel eens. Geen excuus iknow. Doe ook regelmatig even expres overdreven in en uitademen en dan gaat het ook weer even goed :)
zadel heb ik idd iets meer steun, maar mijn model zadel is toch degene met de minste steun van de barefoots (gedwongen zit vind ik vreselijk), op bbp rijden vind ik zelf fijner, leer je meer van. En mijn mening is ook als je met bbp alles kan kan je het met zadel ook :)

Er komt binnenkort zeker een nieuw topic, maar eerst een topic van onze strand fotoshoot en weer even verder trainen :)
In september gaan we waarschijnlijk naar Lisanne Thomas (schrijfster van 4 hele fijne boeken, oa in balans met je paard :) allemaal oefeningen voor de ruiter zonder paard)

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:12

wat de dames bedoelen met rug verpesten is dat de aders op de rug `dicht gedrukt` worden en als je dit te vaak doet kan het slecht zijn , en dat is ook de rede waar om er bij een normaal zadel een kussen kanaal is :)

maar wat een leuke pony heb je +:)+

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 17:18

romyYMCMB schreef:
wat de dames bedoelen met rug verpesten is dat de aders op de rug `dicht gedrukt` worden en als je dit te vaak doet kan het slecht zijn , en dat is ook de rede waar om er bij een normaal zadel een kussen kanaal is :)

maar wat een leuke pony heb je +:)+


Over normale zadels is ook veel te zeggen. Zijn ook onderzoeken naar gedaan waar uitgekomen is dat de zenuwen in de rug dicht gedrukt worden. Zeker als het zadel net niet past.
door de druk verdeling in het bbp en dat ik rij volgens centered riding ben ik er van overtuigd dat wanneer hij zijn rug goed gebruikt ik niet meer schade aanbreng dan dat gedaan wordt met ieder ander zadel ;)
maar dat is off topic :p

Thnx voor het compliment :)

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:43

Leuke combi! Tip: rechterop zitten! Je ziet er nu wat onzeker uit door de wat gebogen houding.
Op het zadel zit je al wat beter.
Het ziet er lekker ontspannen uit! Vervelend dat de bak zo zwaar loopt.
Paardje loopt aardig op de voorhand, wat ook nog wel te begrijpen is gezien zn leeftijd. Maar wel een puntje om aan te gaan werken.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:49

Zelf ben ik ook voorstander van het rijden met een zadel en lekker te lichtrijden op een pony die nog niet volledig fijn over de rug loopt, zoals met de galop. In de galop houdt hij vast, daar kun je nooit heel fijn op zitten, wat resulteert in een pony die niet zal ontspannen over de rug.

Verder gaan jullie goed vooruit en zijn jullie een leuke combinatie Elise, fijn dat hij zo op zn plekkie is bij Sabine.

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:54

Erg leuk paard TS!
En je bent lekker met hem bezig. Spanning in je armen / schouders is al genoeg over gezegd.

Wat me nog opvalt is je beenhouding. Als je instructrice centered riding instructor is zou je kunnen vragen of ze je benen eens een paar keer "goed neerlegt". Dan komt de binnenkant van je bovenbeen tegen het paard te liggen. Daardoor is de beweging van het paard makkelijker te volgen met je zit doordat je heupen vrijer kunnen bewegen. Daarnaast draaien ook je onderbenen mee zodat je tenen automatisch (meer) naar voren / binnen komen te liggen. Je hoeft ze dan niet gespannen naar binnen proberen te draaien. Een goede beenligging houdt in dat je tenen automatisch goed komen.

En een barebackpad is goed om te leren de beweging te volgen. Maar het is lastig om goed rechtop te zitten. Dus een gebogen houding kan ook daar mee te maken hebben

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 18:10

evelien11 schreef:
Leuke combi! Tip: rechterop zitten! Je ziet er nu wat onzeker uit door de wat gebogen houding.
Op het zadel zit je al wat beter.
Het ziet er lekker ontspannen uit! Vervelend dat de bak zo zwaar loopt.
Paardje loopt aardig op de voorhand, wat ook nog wel te begrijpen is gezien zn leeftijd. Maar wel een puntje om aan te gaan werken.


Ik weet dat ik inderdaad naar voren val, de ene keer gaat het goed andere keer wat beter, hier werken we dan ook aan in de lessen. dit komt mede door de spanning in mijn schouders.

Hij loopt inderdaad soms nogal op de voorhand. hier zijn we nog mee bezig, gezien we hem pas net lekker wat meer richting de dressuur aan het rijden zijn. Het kan niet altijd goed gaan. Ook ik zelf moet het beter leren voelen (had het op de foto's wel gezien, maar tijdens het rijden mede door de zwaardere bak even niet bij machte om hem te corrigeren)

Josca: Ook met bbp op ben ik regelmatig aan het lichtrijden :) gezien dit niet vanuit je voeten wordt gedaan mis ik de beugels totaal niet bij het lichtrijden.
Dat hij zich op het moment vasthoud in de galop komt ook door de zware bak, naast bak werk rijden we ook buiten. rechte stukken galop gaan hem makkelijker af (ook mede door zijn leeftijd). met bbp en in de bak maken we geen lange stukken galop maar gewoon een stukje om te oefenen. Zonder te oefenen zal het nooit goed gaan :o
Thnx! jij ziet op facebook iets meer de vooruitgang voorbij komen dan dat ik hier op bokt plaats :) Je weet waar we vandaan gekomen zijn hihi. (voor de niet wetende bokkers: je kon op zijn rug zitten, mee hobbelen maar reactie op been of teugel vond hij nog enorm lastig. laatstaan draven, niet als een giraf lopen. Of zijn eigen balans niet te vergeten dat was ook verreweg te zoeken :+ )


Voor mij is het overigens voor het eerst dat ik een jonge pony vanaf 0 tot eind aan het opleiden ben. Dat is toch iets andere koek dan een al ingereden paard dat alles voor je doet (heb wel paarden ingereden, maar altijd voor korte periode maar gereden en niet de verdere training kunnen doen) Zodoende leert men bij, naast dat Falco nog jong is doen we het ook om deze reden rustig aan dat ik zelf de tijd heb alles op een rustig tempo te leren :)

Jaji:
bedankt :) op barebackpad vind ik dit inderdaad lastiger dan op een zadel. ze heeft ze al meermaals goed gelegd :) maar met draven is het lastig in die houding te blijven.
of het moeilijk is met bbp of niet, ik ben van mening dat ik op beide recht moet kunnen zitten. met wat oefening komt dit vast goed.
Ik heb leren rijden op een manege zonder zadel (met een dikke deken, 4x dubbel gevouwen deken), daardoor vind ik zonder zadel nog altijd prettiger dan met zadel :o

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:26

klopt, met zadel is het makkelijker rechtop te zitten. Denk zelfs dat het heel erg lastig wordt op een barebackpad goed rechtop te zitten. Daar leent de vorm van de rug van het paard zich niet echt voor. Als je toch rechtop gaat zitten kom je teveel op de voorkant te zitten, kantel je je bekken naar voren. Dit beperkt je bewegingsvrijheid weer helaas.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 18:36

jaji schreef:
klopt, met zadel is het makkelijker rechtop te zitten. Denk zelfs dat het heel erg lastig wordt op een barebackpad goed rechtop te zitten. Daar leent de vorm van de rug van het paard zich niet echt voor. Als je toch rechtop gaat zitten kom je teveel op de voorkant te zitten, kantel je je bekken naar voren. Dit beperkt je bewegingsvrijheid weer helaas.


Ik denk dat wij hier van mening verschillen. zowel met als zonder zadel moet je houding het zelfde zijn. het kan niet dat een zadel dit voor je 'verbeterd'. met je heup beweeg je continu mee met de beweging van het paard. Ieder deel van je ruggengraat stapel je boven op elkaar waardoor je recht wordt :)
Als je door een zadel gedwongen wordt je benen bijvoorbeeld lang te maken door de kniewrongen en die je tegen houden terug naar voren te gaan is het wel een heel stuk simpeler dan wanneer je de kniewrongen niet hebt, kost het dus iets meer oefening en tijd om de juiste houding te vinden.

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:25

Wat ziet het er fijn en vriendelijk uit elise.

Steph_Lana

Berichten: 496
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: venhuizen

Re: Falco aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:04

Waarom hebben mensen altijd wat te zeuren. En dat vanaf een foto...

jullie zijn geweldig samen. En wat wordt hij toch mooi!

ben trots op jullie!

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:18

Caithlynn schreef:
Waarom hebben mensen altijd wat te zeuren. En dat vanaf een foto...

jullie zijn geweldig samen. En wat wordt hij toch mooi!

ben trots op jullie!

Ik lees enkel goedbedoelde adviezen, dat jij en ik daar niet achterstaan maakt het nog geen gezeur ;) TS is eigenaresse en bepaald uiteindelijk dus wat zij met evt adviezen doet. Probeer wat luchtiger te denken dit is beter voor de sfeer op bokt en voor jouw gezondheid ;)

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:43

Blon_D schreef:
Caithlynn schreef:
Waarom hebben mensen altijd wat te zeuren. En dat vanaf een foto...

jullie zijn geweldig samen. En wat wordt hij toch mooi!

ben trots op jullie!

Ik lees enkel goedbedoelde adviezen, dat jij en ik daar niet achterstaan maakt het nog geen gezeur ;) TS is eigenaresse en bepaald uiteindelijk dus wat zij met evt adviezen doet. Probeer wat luchtiger te denken dit is beter voor de sfeer op bokt en voor jouw gezondheid ;)


Er staan inderdaad goed bedoelde adviezen. Maar ik hoop dat een ieder wel snapt dat er niet dagelijks op een jonge pony met barebackpad gereden wordt :)

Met de rijtechnische adviezen ben ik ook zeker blij dat die gezien worden, ookal zijn we met de meeste al hard aan het werk :)


Caithlynn is de vorige eigenaar van Falco en weet waar we vandaan komen en hoe ik met hem train :)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:27

Wat een ontzettende leuke pony, je rijdt hem ook vriendelijk zo te zien. Alleen die bak is echt funest voor paardenbenen en zeker voor jonge paardenbenen.