spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-15 22:45

Volgens mij is er in de B niet een grotere baggerproef gereden en toch...zijn wij trots.

Willow en Sacha hebben het niet makkelijk gehad samen in het afgelopen jaar. Ze maken kleine stapjes en elk stapje is er 1.

Samen kunnen zij thuis nu een nette B - proef rijden maar Sacha is enorm angstig en onzeker op vreemd terrein. Dit overwinnen lukt alleen door op vreemd terrein te komen.

Dus...De volgende stap, na een aantal keren op vreemd terrein zijn geweest, was een onderlinge rijden. En vanavond was het zover. Losrijden in de buitenbak en in de binnenbak de proef.

Losrijden in het donker met een behoorlijke harde wind was een hele uitdaging en toen er tijdens het Losrijden ook nog een andere pony op hol sloeg kreeg Willow er met geen mogelijkheid ontspanning in.

proef rijden in de binnenbak. Alleen in de bak...Terwijl alle paarden buiten waren...wow 8)7 witte hekjes waren doodeng, want die had hij nog nooit gezien. Mensen voor de ramen die heen en weer lopen. Willow haar eigen spanning...best moeilijk voor een nerveuze 5 jarige. Galop wilde helemaal niet.

Maar ze heeft de proef uitgereden! En zelf was ze enorm trots op haar kanjer, want er niet een bok gevallen. Geen gebok, geen gesteiger en hij is niet op de kletter geslagen. Ze had hem voor haar doen onder controle.

kijk en huiver! Resultaat 5e met 164 punten.

Een reactie zou leuk zijn :P



Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-15 01:06

Lisaapee schreef:
Hee dit is op Henswoude of niet? :) Daar les ik altijd.

De spanning druipt er inderdaad vanaf zeg! Stoer dat dit ook eens op bokt wordt geplaatst. Gewoon doorzetten en een proef uitrijden kan soms al een super prestatie zijn!


Klopt! In Henswoude rijdt onze vereniging.

Dank je voor je reactie. Inderdaad is het al een prestatie om soms gewoon uit te rijden. Ze zijn nog lang niet KNHS klaar maar zo kunnen ze mooi oefenen


Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-15 01:54

Ja ze vind/vond dit geweldig! Vorig jaar dachten we hier nog niet eens aan. Ze ging heen met het idee, ik wordt laatste maar dan zijn we een ervaring rijker. Ze heeft, ondanks wat spanning van haarzelf, plezier gehad.

Inderdaad is deze pony, qua ervaring en karakter, een beetje te groot voor haar. Maar ze heeft in een jaar tijd zoveel geleerd (beide trouwens) waarop mijn dochter zegt dat ze het allemaal zelf doet. Ze is trots op haarzelf en op elke stap die ze vooruit maken

Sacha is uitgebreid beloond en geknuffeld (want een knuffelkont is hij wel)

Zadel lag na mijn weten goed, maar ik zal het laten nakijken.

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-15 10:17

Dank jullie voor de leuke reacties.

De ontspanning vanuit de hand was idd ver te zoeken. Stuk spanning vanuit mijn dochter, denk ik, voor wat hij misschien zou kunnen doen.

En zeker blijven ze kilometers maken op vreemd terrein!!!

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-15 14:18

Dank jullie voor de leuke en positieve reacties.

De tip voor enge dingen zijn we mee bezig. Een jaar geleden kon ze niet in de buitenbak rijden zonder dat hij op de kletter van enge dingen.

Wapperende zeilen, paardenhoofdstandaard, tuinslangen, boten noem het maar op is thuis niet meer eng. Op vreemd terrein nog wel. Maar ze komen er wel. Mijn dochter blijft haar parrelli braaf oefenen, wat ook helpt.

Wat ook hielp voor haar zelfvertrouwen is dat haar grote nicht (die mee was) haar vertelde dat zij in haar 1e wedstrijd niet eens gestart was omdat het losrijden al een ramp was.

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-15 23:15

We gaan ook steeds meer bij anderen rijden dan alleen thuis, echter de spanning blijft nog bij mijn dochter. Het is meer spanning en angst wat hij evt zou kunnen gaan doen (bokrodeo's of op de kletter slaan) Het helpt natuurlijk niet, Sacha is een spiegel, en wordt dan nog meer gespannen. Helaas zijn wij nu nog afhankelijk van vervoer. Ik heb nog geen trailer, maar het komt wel. We hebben geen haast. Verder zijn er verscheiden buitenbakken te vinden bij ons in het dorp, waar ze ook zo nu en dan mogen rijden, dus dat gaan ze van de zomer ook uitgebreid doen.

In de zomervakantie gaan ze ook samen een aantal dagen op ponykamp, maar dan wel bij ons in het dorp. Zodat Sacha ook went aan andere stalling. We hebben al afgesproken dat hij een paar dagen voor het "kamp" daar al komt te staan, zodat hij even tot rust komt.

Ik had ze beide wel wat bach bloesem rescue remedie gegeven voor de wedstrijd.

Die 2 gaan gewoon hun eigen gangetje en over een aantal jaar zijn ze een supercombi. Ze zijn beide nog erg jong en zeker met Sacha en zijn puppiehersenen. In mijn beleving is het niet een pony die je teveel op zijn bord moet geven, dan kan hij het niet verwerken. Rust, Regelmaat en Tijd (Reinheid is ver te zoeken met deze viespeuk _O- )

Als ik eerlijk ben, had ik al die leuke, spontane en positieve reacties niet verwacht. Ik had eerder de wat negatieve reacties verwacht. Meer in de trant van...dat doe je toch niet. Ik vind dit erg leuk! :)

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-15 22:58

Dag na de wedstrijd heeft ze lekker gespeeld met hem. Even zonder zadel rijden, sprongetje zonder zadel(vind ie heerlijk) knotjes eruit...heerlijk uitgebreid gepoetst en daarna 3 dagen op rust. Had ie echt even nodig. even het koppie leeg. Sacha is een stressmester, op vreemd terrein altijd dunne flatsmest. Gelukkig tijdens de proef niet maar de dag erna wel.

Donderdag weer gelest, en goed gewerkt aan ontspanning, stelling en vooral veel tempo wisselingen, binnen een kwartier liep ie heerlijk nagevelijk en was hij, volgens dochter, op haar pinkjes te rijden

Nu nog op vreemd terrein :D

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-15 22:09

MisticRider schreef:
als commentaar: Paard is gek. Hahaha.......tsja



_O- _O-

_/-\o_ Amen! Steek die maar in je zak

Bij willow stond er als commentaar:jammer dat je pony zo gespannen is........Nee?!? Echt? :D

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-15 23:04

Hahaha wist geen betere benaming. Zo noemen de kinderen het altijd. Zijn de springbalkstaanders maar dan gezaagd in de vorm van een heel groot paardenhoofd....doodeng natuurlijk

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-15 23:15

pairadice schreef:
Overigens heb ik helemaal dubbel gelegen om de reactie van Sacha toen hij voor het eerst langs de voorlezer kwam :') :') Die brul.... _/-\o_ 'Wat the F doe jij hier nu?'



Hahaha...en het leuke is...het is willow haar nicht die staat voor te lezen. Zij reed zelfs al wel eens op sacha voordat wij hem kochten. Thuis rijdt ze hem ook wel eens. Dus Sacha kent haarook goed _O-

2 mei organiseert een van onze buren een kleine behendigheidswedstrijd voor de dorps kinderen. Willow wil een gaat ook meedoen. Sacha is er 1 keer geweest, dus weer een stapje naar vreemd terrein

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-15 10:04

janouk schreef:
Mooie pony.

Tip. Is je dochter geen lid van een rijvereniging waar ze lekker op de club wekelijks kan les rijden in een vaste groep?
Dan kan de combinatie wekelijks wennen in een groep, gezellig en leerzaam en voor de pony fijn te wennen in een groep met meer ervaren paarden..


Ja daar was deze wedstrijd ook van. Alleen de lessen worden 15 km verder op gehouden en ik heb geen trailer

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Re: spanning en protest....en toch super trots...1e wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-15 11:44

Zoals het er nu uit ziet gaat mijn nichtje van 15 hem uitbrengen op de Boarnsterhim wedstrijd in mei. Dit is een knhs wedstrijd georganiseerd door 3 ruiterverenigingen waarbij de ruiters van deze verenigingen zonder startkaart mogen starten. Ook is dit out door dus een hele uitdaging

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-15 12:07

Kan het niet laten dit te posten....wat nou vreemd terrein!!! Op de pony bij huis langs....stal is ongeveer 2 km verderop


Afbeelding

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-15 12:25

purny schreef:
Allereerst knap van die meid hoor! Maar er vielen me wel een paar dingen op. Als ze van hand veranderd dan zit ze in het midden door. Ik heb geleerd om aan het eind van het figuur pas door te zitten. Nu ga ik twijfelen of ik het wel goed doe. Verder zit ze wel aardig veel te schoppen. Misschien een zweepje meenemen de volgende keer? Verder gewoon lekker door oefenen en af en toe een ander erop zetten.


Dit was haar allereerste B proef ooit dus ik denk dat jij het wel goed doet hoor. Het vaak been geven was m.i van de zenuwen. Plus dat een zweepje een rengalop tot gevolg heeft


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers