2013; een jaar TREC met TurboTammy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

2013; een jaar TREC met TurboTammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 22:10

en met Tammy verveel je je nooit :D :')

We zijn het jaar begonnen met lekker veel buiten rijden. De bak was erg zwaar en dressuurmatig aan de slag ging maar lastig. Dan maar buiten schaapjes lastig vallen.. (die zijn niet bang namelijk!)
Afbeelding

Wel braaf regelmatig naar springles gegaan, en zo kwam ik als het grootste watje van de wereld over 90 cm :D
Afbeelding

Om de week erna er bijna weer naast te liggen en met moeite over 50 cm te komen 8)7 Nouja, ruimte voor verbetering laten he.
De eerste TREC-wedstrijd van het jaar werd Eersel, wat ook ons debuut in de T4 was. Helaas vreselijk weer tijdens de POR. Zeiken van de regen, het was écht niet leuk meer. Gelukkig nog een aardig blije poownie, al wilde ze tijdens de stortbuien het liefst onder een boom schuilen met de kont in de wind. En ik ook :')
Afbeelding

Maar we bleken een hele goede POR te hebben gereden, dus dat was een mooie start van het seizoen. Tijdens de PTV op de tweede dag gelukkig beter weer, en ook wat persoonlijke successen, zoals stilstaan, wat nog regelmatig een hele opgave is voor Tammy :+
Afbeelding

In juni zijn we verhuisd naar een andere stal. De zware bak werd niet beter en ik wilde toch echt meer dressuurmatig aan de slag. De huidige stal is perfect :D Genoeg weidegang, lekker veel zelf beslissen én een superfijne binnenbak! Dus we konden lekker aan de slag +:)+
Afbeelding

De tweede wedstrijd was Eckmühle, in Duitsland. Twee jaar geleden reden we daar in de T2 en dat was al een behoorlijke opgave, dit jaar ging het helemaal niet goed := De heenweg was wel leuk. Mooi rustig aan gedaan, vriendje en schoonouders waren ook mee. Halverwege uitgebreid pauze gehouden langs de snelweg :+
Afbeelding

De wedstrijd zelf was een kleine ramp := Na krap een paar kilometer zijn we de berg afgegleden en heb ik het zekere voor het onzekere maar genomen en ben terug gelopen naar de start, in dit geval de finish :+ Daardoor een hoop aftrek (rúim in de min :=), maar wel een heel paard en gewoon de volgende dag mogen starten. Daardoor nog wel een hele gave foto van de laaghangende takken (die er allemaal afgingen O:) )
Afbeelding

en gewoon een hele gave PTV kunnen rijden (met héél vaak door beekjes rijden).

TREC Bande ging dan weer een stuk beter :D Een gave POR, ondanks het onweer, en een superleuke PTV gereden. Met als afsluiter de huldiging met alle Nederlanders bij elkaar 8-)
Afbeelding

Tussendoor zelf nog als Chef d'Equipe mee geweest naar het EK Junioren, en de week erna zelf weer te paard voor TREC Montferland. Een gave wedstrijd in een héle mooie omgeving!
Afbeelding

In augustus zelf ook nog wat doorgetraind met springen
Afbeelding

want we hadden nog een oefencross en een boscross op de planning staan! De oefencross begon wat stroef, maar lekker hard doorrijden en af en toe wat obstakels springen lag Tammy wel :+ Stalgenootje moest de eerste hindernis voorop, maar al snel gingen wij voorop en hebben we verder alles gesprongen! Een hele overwinning voor een springmietje zoals ik O:) De kers op de taart was deze ontzettend gave foto van Claudia Dermois <3
Afbeelding

De week erna hadden we de boscross; eerst door het bos crossen (ja, echt :') ) en daarna nog drie hindernissen springen op een akker. Hartstikke leuk, toch? We hebben het maar extra grondig gedaan en eerst alledrie de hindernissen bekeken voor we erover zijn gegaan :+ Zie mijn gezicht, ik doe dit echt voor de lol <<)
AfbeeldingAfbeelding

De rest van het goede weer besteed aan buiten in de bak aan de slag
Afbeelding

en gewoon lol maken, hier in de Genieput in Havelte, pootjebaden
Afbeelding

en maar een keer een sprintje trekken :+
Afbeelding

en dan is het jaar alweer bijna voorbij :) We zijn alweer heel wat gegroeid, en hopelijk blijven we dat doen :j Dressuurmatig gaat het zoooveel beter nu we een fijne bak hebben en regelmatiger aan de slag kunnen. De wekelijkse springlessen helpen mij vooral :+ Hopelijk kom ik ooit nog eens zonder gedoe over een meter, maar dat hoeft niet volgend jaar, dat is een meerjarenplan :D Komend jaar gaat vooral uit naar het toewerken naar het EK TREC waar ik heen wil, en genoeg lol houden in het rijden :) Zoals vandaag, springen zonder hoofdstel :+

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: 2013; een jaar TREC met TurboTammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:16

Leuk overzicht van een een hartstikke leuke combi!

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: 2013; een jaar TREC met TurboTammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:32

Leuk Wendy. Voor een springmietje spring jij toch ontzettend vaak hoor :P Het leuke aan al de foto's is dat je goed kan zien dat jij aan het genieten bent, samen met Tammy! En toch wel gaaf hoor, naar het buitenland kunnen gaan om mooie wedstrijden mee te rijden.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: 2013; een jaar TREC met TurboTammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:53

Leuk hoor, lol!

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:34

Ik vol altijd jullie topics,vind jullie een geweldige combi _/-\o_

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 09:39

Kiichi schreef:
Leuk Wendy. Voor een springmietje spring jij toch ontzettend vaak hoor :P


Ik wil gewoon zo graag dat het beter gaat -O- :+ We zijn al heel wat verbtered, maar ik ben gewoon echt the weakest link O:) Ik smokkel ook; ik spring vaak met mijn borsttuig, dan kan ik die vastgrijpen. Kan ik haar ook niet inhouden :')

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: 2013; een jaar TREC met TurboTammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:02

Leuk overzicht :D

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: 2013; een jaar TREC met TurboTammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:51

Leuk overzicht!! Volgens mij hebben jullie een super jaar gehad
Ik zeg op naar 2014!!

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: 2013; een jaar TREC met TurboTammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:54

TurboTammy!! *\o/* *\%/*
Wat een ontzettend leuk overzicht.
Veel succes volgend jaar!